Зареждане на акумулатор - как?
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Е тогава не са ли малко тези ампери? А как да разбера колко амперчаса е акумулатора, като никъде не го пише, че да знам колко време да го държа на зарядното?
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Амперите са нормални за евтино зарядно, моето също зарежда с толкова. Колко амперчаса е можеш да разбереш някъде по нета, но за съжаление нищо не открих по тези номера.
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Зареждане на акумулатор - как?
А за ауди А4 дали 62 амперчаса са достатъчни? Евентуално ако е за изхвърляне този акумулатор да знам новия колко амперчаса да бъде.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
В Аутодата за този мотор дават 63 амперчаса, значи са достатъчни.
-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Зареждане на акумулатор - как?
OK. Благодаря ти за помоща колега. 

- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатор - как?
на външно зарядно с осигурена вентилация, аз съм за поне 15V преди да се спре заряда 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатор - как?
на 14.3-14,5 V трябва да падне мандалото.Може да останат за помпене 200-300 мА
Най- добре е импулсно зареждане .
Най- добре е импулсно зареждане .
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатор - как?
14,5 в колата(буферен заряд), за да живне трябва повече
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зареждане на акумулатор - как?
@dodo2000 ако това е твоето зарядно бих те посъветвал да го сложиш в кашончето в което е било и да му биеш един шут през прозореца натам де никога няма да минават хора
Имам същото струваше към 40 и нещо лева и е пълен боклук,ако замериш напрежението на празен ход на щипките му ще видиш точно 12 волта обаче ако го натовариш с примерно 3-4А и напрежението ще клекне до 9 волта
.Викам си ще добавя още малко навивки на вторичната та да дигна напрежението на 14,5 под товар обаче се оказа че магнитопровода на трафа няма вътък за такъв ампераж-направо загубена кауза.


- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Аз имам от руските (нему знам точно модела) има си място за регулиране но з съжеление няма скала и дави кажа колкото по-малко ампер е настроен за час толкова по-ефикасно зарежда пробвал съм го , начи и акумулатора ми е 68Ah зарежда го около 24 часа обаче да видите как зарежда направо си е супер 

- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Препоръчва се акумулаторите да се зареждат с възможно най-малък ток, ако разредите акумулатор зареждан с 1А и после го заредите с 5А и пак го разредите ще се убедите, че в първия случай капацитета е по-голям.
Щом колегата над мен знае как се преработва трансформатор не разбирам защо се опитва да подобрява китайски боклук, а не си направи направо цяло зарядно. Всички имаме стари телевизори, касетофони и прочее, в тях има подходящи трансформатори. Най-хубавото ми зарядно също е правено от боклуци. Трансформатора трябва да е 50 - 100 вата грецсхема стабилизатор на напрежение със защита от късо съединение, ограничаваща тока на зареждането, старо реле от мигачи на което се слага по-голям кондензатор за да се увеличи периода до около една минута и кутия от компютърно захранване заедно с вентилатора.
Щом колегата над мен знае как се преработва трансформатор не разбирам защо се опитва да подобрява китайски боклук, а не си направи направо цяло зарядно. Всички имаме стари телевизори, касетофони и прочее, в тях има подходящи трансформатори. Най-хубавото ми зарядно също е правено от боклуци. Трансформатора трябва да е 50 - 100 вата грецсхема стабилизатор на напрежение със защита от късо съединение, ограничаваща тока на зареждането, старо реле от мигачи на което се слага по-голям кондензатор за да се увеличи периода до около една минута и кутия от компютърно захранване заедно с вентилатора.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Зареждане на акумулатор - как?
То до такава мисъл стигнах и аз даже си намерих и подходящ тороидален траф и като цяло ще ползвам всичко от китайчето без трафа и като изключим схемичките за изключване на заряда и реглажа на зарядния ток.И все пак трябва да призная на китаците поне за едно нещо че са сложили на трафа термозащита която работи перфектно иначе досега да беше останало само жилезото



-
- Мнения: 178
- Регистриран на: Вто 07 апр 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Зареждане на акумулатор - как?
fox_vt написа:@dodo2000 ако това е твоето зарядно бих те посъветвал да го сложиш в кашончето в което е било и да му биеш един шут през прозореца натам де никога няма да минават хораИмам същото струваше към 40 и нещо лева и е пълен боклук,ако замериш напрежението на празен ход на щипките му ще видиш точно 12 волта обаче ако го натовариш с примерно 3-4А и напрежението ще клекне до 9 волта
.Викам си ще добавя още малко навивки на вторичната та да дигна напрежението на 14,5 под товар обаче се оказа че магнитопровода на трафа няма вътък за такъв ампераж-направо загубена кауза.
Не е мое това зарядно колега. Взех го от един съсед. Той го е купувал от Практикер. Марката е Ейнхел ако не се лъжа. Онзи ден гледах в Пени маркет зарядни за акумулатор за 26 лв. Много се чудех дали да си взема, ама като за тия пари кой знае какъв та*шак са. Иначе и това зарядно не го знам колко е читаво но успя да зареди акумулатора и за сега колата пали както трябва.
-
- Мнения: 2140
- Регистриран на: Вто 06 ное 2007 20:20
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Какво ти пука какви са. 1-2 годишно ти пада акумулатора, зареждаш го за ден-два и работи. Има значение какво е ако го използваш професионално 

- BeckoTDI
- Мнения: 1486
- Регистриран на: Нед 09 дек 2007 1:24
- Автомобил: VW Touareg-Audi Coupe-VW Golf 3
- Двигател: BPE-ABK-AAZ
- Местоположение: София
Re: Зареждане на акумулатор - как?
Здравейте да попитам за акумулатора отново, че прави проблем. За седмица не каране падна, заредих го в къщи и долях с дестилирана вода. За 4 дни без каране пак падна на 11,7V и колата не запали.
Днес го дозаредих и сега свален от зарядното показва 12,67V.
Ако не го слагам до утре на колата, за 1 вечер без консуматор до колко е нормално да се саморазреди?
Днес го дозаредих и сега свален от зарядното показва 12,67V.
Ако не го слагам до утре на колата, за 1 вечер без консуматор до колко е нормално да се саморазреди?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта