Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот yoan4o » Вто 02 ное 2010 17:32


И така.
Става въпрос за ВР6 - фабричен голф 3 с код ААА - края на 95г.
1.Някой имал ли е проблеми с уплътненията на дюзите на горивната рейка, сменял ли ги е? Информация по въпроса.
2.Термостата на 80 градуса ли е редно да отваря? Каква е оптималната работна температура на мотора? Нормални диапазони на раб.темп.?
3.Възможни мод-ове на картерната вентилация? Ефекти?
4.Има ли нещо по-специфично в устройството на дросела или е като на другите ФВ мотори от тези години? Почистване?
5.Мотора е на 202000км. - реални! Необходима ли е смяна на веригата? Как се проверява?
6.Километража е фабричен - до 240. Може ли да бъде заменен със същия като оборотомер, но до 220?
7.Амортисьорите взаимозаменяеми ли са с другите модели Голф - ГТ, ГТИ?
8.Има ли смисъл поставянето на ЧИП и спортен филтър.
9.Заводската генерация на Ф55 ли е?

Моля да се изказват само собственици на такъв мотор или хора, които знаят наистина за какво става въпрос!
Мерси предварително. :да: :beer




Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот Vento » Вто 02 ное 2010 21:12


Аз съм с ABV, но няма особено големи разлики:
1. Не знам, нямам засега.
2. ДА! 075 121 113 D coolant thermostat / 80C. Температурният режим на този мотор е като на почти всички останали бензинови - около 90 градуса +/-5.
3. Какъв е смисълът?
4. Не, само е по-голям.
5. По дебелите книги пише, че верига и обтегачи се сменят на 200-230.000км. Може вече някой да я е сменял. Ако не е силно препоръчително. Основно на слух се проверява - като се разтегне почва да звънти като на Лада.
6. Защо?
7. Мисля, че са по-усилени заради теглото и мощността на VR6.
8. Винаги има смисъл!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот pe6kata » Вто 02 ное 2010 22:00


ако наистина мотора е края на 95 година, е обд2(от 07.95 нататък-). Има съществени разлики- един цял блок-с тпс, ключе на дросела, там е и системата за празен ход, а не обикновено стъпково моторче. Върху тази разновидност нямам наблюдения
80 градуса е нормално, продават се термостати с различни температури да не те притеснява...
рейка дюзи, нищо по-специално от другите коли, има си опръстенчета... от всичко имам по много, може да се целим с тях mhihi
за вентилацията на картера- има само одушник в главата, освен да го изведеш в някакъв съд друго не виждам...
дросел като дросел- ос,клапа, жило кво да му е
веригата както ти каза МИтака се смена на 200 000 до 300 000 км. по книга. Ако мотора е долу смени си я да си спокоен.
имай предвид че таблото е различно заради 6-те цилиндъра, ще лъже оборотите ако сложиш 4 цилинрово

амортисорите са с най-дебелото стебло(абф и тди също) пружините са най-твърдите фабрично. Слагаш ли спортно, за вр6 е различно от всички останали(като твърдост разбира се, опитвал съм с такова за 4-цил мотор ама ...)

генерацията за 2.8 е 52-53мм вътрешно оригинално за 2.8 за пасат говоря, за голф може само да се предполага че е същата

има смисъл всичко което би оптимизирало- всмукателна, изпускателна... за чипа- съгалсен с уговорката че колата се качи на дино преди и след монтажа на новия чип. Колеги от вортекса споделят че резултата е доста скромен откъм данни и усещане- 5-7 коня с чип на някакви известни тунинг фирми(което си е добре според мен). Все пак е атмосферка, да бъдем реалисти :? Нов софт след промяна на хардуера, като просто тогава се яввява като необходимост, а не екстра.

Сега съм с колектор и дросел от 2.9 и имам проблеми, влиза твърде много въздух. Колата върви или на пълна газ или на върха на газта. На средна газ(разбирай положение на дросела) колата забива- много обеднява... Ще пробвам сега със софт от 2.9 ама да видим...

Читав ли е мотора, отнасяй го. Ако си чувал че е муден, тромав, не вървял, горял... загърби ти тия глупости. Минеш ли на 6-так няма връщане после към малолитражки разн и 4цил. Ще разбереш защо :wink:


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот Vento » Вто 02 ное 2010 22:16


pe6kata написа:... Ако си чувал че е муден, тромав, не вървял, горял... загърби ти тия глупости. Минеш ли на 6-так няма връщане после към малолитражки разн и 4цил. Ще разбереш защо :wink:

Мхм... не гори много, не му е скъпа и сложна поддръжката, пъргавелка е (особено пък синхротата) mhihi И като ти дотегне от разходи си караш 4-цилиндровата малолитражка и си свиркаш :applause: Личен опит!


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19721
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот radotom » Вто 02 ное 2010 22:19


pe6kata написа:Ако си чувал че е муден, тромав, не вървял, горял... загърби ти тия глупости.

Пешка, не съм чувал до сега някой да е казвал подобни глупости! :lol: :lol:
Но е вярно, че от празен ход се развърта по-бавно заради повишената си собствена маса на карантиите ;)
pe6kata написа:Читав ли е мотора, отнасяй го. Минеш ли на 6-так няма връщане после към малолитражки разн и 4цил. Ще разбереш защо :wink:

:да:
Йоане, 'Минеш ли на 6-так' - дай 1 кръгче! :twisted:


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот pe6kata » Вто 02 ное 2010 22:38


абе карантиите не са тежки, маховика е като на абф и г60 като тегло(като има май варианти да е чувствително по-лек) буталата едва ли се различават като тегло от 4 цилиндровите 1.8 (щото 2.8 е с 81мм бутало, затова го сравнявам с 1.8) само дето са 6. Единствено вала е доста по-тежък.
Иначе мотора има силни ниски, още на 2000 оборота разполага с към 80% от макс. си въртящ момент! Подвежда това че е с много дълги скорости! Наистина след 4000 оборота му е силата обаче, все пак не е дизел
В средата на месеца ще съм в Пловдив замалко заповядай на проба, макар че сега малко мисе губят някои режими :)


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот pe6kata » Вто 02 ное 2010 22:54


Vento написа:Мхм... не гори много, не му е скъпа и сложна поддръжката, пъргавелка е (особено пък синхротата) mhihi И като ти дотегне от разходи си караш 4-цилиндровата малолитражка и си свиркаш :applause: Личен опит!

или си го краш нормално.
уточнявам че базата за сравнение на Митака е 1.8 моно. Е от това по-евтино няма как да има.
Вентото си го караш нормално, докато голфа го ръчкаш здраво нали и после горял. Айде кажи как ти гори другото 1.8 моно като му раздаваш цялата газ...за двойката говоря.
Една най-обикновена печка да вземеш, от тия малко по-новите е в пъти по-скъпа за поддръжка. Даже с един абф го съпоствави, нещата са доста близки.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот yoan4o » Вто 02 ное 2010 23:38


Момчета, колата вече е купена. :Mr Green Fun И то преди няколко дена.
За сега издавам, че е близнак на моята - сива, триврата!
Пълен сток! Кожа с подгрев, климатроник, може би ще се сетите на кой беше, във връзка с тая тема! viewtopic.php?f=61&t=229084
mhihi
Мерси за съветите и информацията, каквото и да се сетите да добавите, ще е от полза, така че, моля! :bowdown

За сега не е минала основна ревизия, но на пръв поглед са за смяна - гарнитура капак клапани, тройник + датчик на входа на парното + термостат, продавача твърди за тези уплътнения на дюзите, че били за смяна, даже ми ги даде, нови, както и термостат - BEHR на 80гр. /утре ще проверя номера/.
Маслото е 5W-30 Мобил на 300км. Много добър цвят има и не мръдна като ниво от Шумен до София.
Най-важното е, че на стикера в багажника пише VR6!
Разликите с такава кола и swap-нат мотор вие специално ги знаете много добре. :Mr Green Fun

А,забравих да кажа, че е с катализатор и стокова генерация!
Че ще го махна е ясно, но какво препоръчвате, просто да си сложа резонатор и другото да го оставя, понеже е в завидно състояние или направо да правя 63мм. и колекторче?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот pe6kata » Сря 03 ное 2010 9:24


:welcome_to_group


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот yoan4o » Сря 03 ное 2010 9:50


Ето още един отговор по темата от колега, получен на Л.с.
колега,като притежател на ВР6 и човек, които е правил много ремонти по него мога да ти кажа 1-2 неща. Термостат отваря на 80 градуса оригинално, нормалната работна температура е около 90. Рровери дали работи коректно допълнителната водна помпа, която седи до бобините за запалване ( разглоби я, тя е елементарна и я по4исти). Генерацията оригинално е на 55мм., дросела си му трябва чистене, понеже от картерните газове се натрупва доста гадост. Спортен филтър ти препоръчвам - панелен в оригиналната кутия. За чип е относително казано, аз съм доволен от ефекта на чипа вурху моя двигател и разхода! На 202 000км е почти сигурно, че са за смяна веригите. Появява се характерен шум като от 2500 оборота пуснеш газта. Шума наподобява щевна машина.
По - добре сменяи вси4ко, брал съм ядове. И без това се маха скоростната кутия, поне смени всичко на куп
2 вериги, 2 обтегача и 2 успкоителя не е ефтино, но няма как! Внимаваи и не караи много с тропащи вериги, понеже не един двигател е заминал по тая причина! Има доста снимки в нета с криви клапани от това. VW казват на 150 000км да се подменя ангренажния комплект, реално до 200-230 000км издържа, горе - долу. Честит VR6


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот pe6kata » Сря 03 ное 2010 10:05


обтегачите са по 2х100лв, успокоителите по 2х30лв, веригите по 2х100лв. Ясно е че цените варират, тия са клиентски. За тия елемнти се преценява след като се разглоби, ако триещата повърхност е иносена тогава, щото на самоия обтегач няма какво да му се развали. Електрическата водна помпа е допълнителна, на единия ми вр я няма и никакъв проблем. Мотора му е над 280 000км.


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот yoan4o » Сря 03 ное 2010 10:13


Обтегачите ли са тия прословути т.нар банани.
Ето какво ми споделиха в А+ като цени - клиентски!
Момчето ги нарече банани, били 4 на брой съответно с цени, 23лв, 71лв., 56лв. и 72лв.
Някакъв обтегач - 105лв. /май е хидравличен/.
Гарнитура на капака на клапаните - 26лв.
Тройник с датчик + маркучи - 65лв.

За веригите не съм питал, първо ще се проверяват.

Има ли нещо друго, което трябва да проверявам, което е подобен консуматив за този мотор?

Засега!
Проверка на веригите, обтегачите, ремъка, компресия, смяна течности, проверка свещи + кабели, проверка масло скорости, някой нещо да добави?!


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот pe6kata » Сря 03 ное 2010 16:02


както виждаш нищо фрапантно. и като сметнеш че изкарва колкото 3-4 ангренажа като пробег...Кофти е смяната, лично за мен е по-лесно да вадя мотора, само веднъж се минах да сваля само кутията и в чудо се видях. Трябва да се избият чащките на дифа иначе нестава. И това е при пасат дето съм леко облагодетелстван.

единствено като съвет- поддържай в абсолютна изправност запалителната система. Бобината (3 двойни в общ корпус) са ммного капризни. Аз изгорих 2, Митака и той :? , Кабели, свещи трябва да са ОК задължително


Потребителски аватар
yoan4o
магистрален бандит
Мнения: 4765
Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
Двигател: Много газ и всичко ток
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот yoan4o » Сря 03 ное 2010 17:41


pe6kata написа:

:bowdown :bowdown

Това е ако съм ОБД-2 нали?
Колата е края на 95г. и ще проверя за какво иде реч!
Нормално ли е при запалване и докато върти стартера едно тресене да има?


Потребителски аватар
S BeNziN v KruVtA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 14 май 2008 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Няколко въпроса за ВР6, евентуални проблеми.

Мнениеот S BeNziN v KruVtA » Сря 03 ное 2010 17:51


pe6kata написа:обтегачите са по 2х100лв, успокоителите по 2х30лв, веригите по 2х100лв. Ясно е че цените варират, тия са клиентски. За тия елемнти се преценява след като се разглоби, ако триещата повърхност е иносена тогава, щото на самоия обтегач няма какво да му се развали. Електрическата водна помпа е допълнителна, на единия ми вр я няма и никакъв проблем. Мотора му е над 280 000км.


Колега, не е така успокоителите се сменят задължително дори да не са износени по триещата повърхност ( палстмасата от ,които са направени старее в маслото и стават много крехки тоест няма как да изкарат още 200 000км ,а е доста глупаво след 30-40 000км да се разглабя да се сменят само успокоители. Вадил съм парчета от такива Не сменяни успокоители доста
и най-готиното е,че се чупият на парчета на места ,който нямат допир с веригите
по принцип е редно да се заменят и зъбните колела около 53 лв/бр излизаше грубо казано но те изкарват много преди да се заострят фатално на мен лично до сега не ми се е налагало да смням и колелата ( и без това на коляновия вал е блок с зъбчатката)
другото е хубав бензин и дълъг път :beer
кефа цена НЯМА



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта