Колко трябва да е работната температура на B3

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
donotdisturb
Мнения: 367
Регистриран на: Нед 04 юли 2010 0:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pazardjik
Контакти:

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот donotdisturb » Пет 08 окт 2010 16:35


А някой знае ли как мога да измеря температурата , за да съм сигурен че таблото отчита както трябва . Има ли някав начин за външно мерене?




Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот drago_tr » Пет 08 окт 2010 16:55


с термометър в разширителното казанче


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот milmar » Пет 08 окт 2010 21:30


drago_tr написа:с термометър в разширителното казанче


Не се препоръчва да се отваря казанчето при загрял мотор .

Не ми се е налагало , но бих ползвал електронен термометър . Допираш плътно на удобно място датчика на термометъра , може да го намажеш с термопаста (ползва се в електрониката за силовите елементи , които са на радиатор , а също процесорите на компютрите).


borkonikoloff
Мнения: 98
Регистриран на: Чет 14 яну 2010 22:48
Автомобил: vw passat b4
Двигател: 2E 115кс
Местоположение: Русе

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот borkonikoloff » Сря 03 ное 2010 18:15


колеги...при б4 2.0 115 имам проблем с температурата...лятото си загряваше 90 че и повече сега загрява до 70 75 едва...че и парно нямам като хората...а за парното чух за някакво оплътнение...????


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот milmar » Сря 03 ное 2010 18:54


Скоро направих няколко извънградски за по 200-300 км . Не съм вярвал , че дизелов Пасат може да има такова парно :D . Няма наклон нагоре , няма надолу , стрелката не помръдва (на около 88 градуса) . Само като попаднах в едно голямо задръстване с чакане поне 30мин ми качи 92-93 , явно включи перката и пак падна на около 87 . Вече вярвам , че и дизел може да има парно .


Потребителски аватар
dangovski
Мнения: 3
Регистриран на: Нед 03 юни 2007 12:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Димитровград

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот dangovski » Вто 09 ное 2010 18:42


Колега, виж си датчика за температурата на антифриза. Те са 2 (или общ)единият за компа, а другиа за уреда. Измери им сьпротивлението с мултицет, и го сравни с графика. Може да дава грешна стоиност кам урда.. 8)


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот stefan_gb1 » Съб 20 ное 2010 23:17


И аз да се включа в тази тема :D
Поради ленив термостат от към затваряне на 1.8ABS реших да го смяня и след смяната възникнаха съмнения които искам да споделя.
Стар термостат BERH tomson 87C нов BERH 87C. Стария остана отворен и с вестници пред радиатора зор гонеше 75 градуса в надолнище.
Наблюдения след смяната при работа на място от днес :
Започва да отваря някъде към 88-89 градуса , 1 скорост на вентилатора се включва към 94 градиса и изключва към 89, работи около 3 минути и естествено термостата почти затваря и цикалъла се повтаря. Темературата е мерена по уред табло , с друг електронен термометър на тънкия маркуч в разширитения съд и на главата . Разликата в уредите е малка примерно 1 градус като измерената темература е наи вискока на главата в плюс 2 градуса спрямо другите места.
С пуснато парно потдържа около 92 градуса постоянно и не се вклчва вентилатора.
С климатик минава 95 градуса / не съм го пробвал до колко ще качи/.

При движение :
Потдържа около 94 градуса по равното, в баир около 96 в надолнище около 92-93.


Имам съмнение че въпросния термостат не работи коректно като имам впредвид външната температура от около 20 градуса/ и потдържа по висока темепература ,вие какво мислите по въпроса колеги :)


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот i.e.i » Нед 21 ное 2010 9:11


След като отвори ,друг се грижи за max.на t(датчик и перка).


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот pe6kata » Нед 21 ное 2010 9:29


stefan_gb1 написа: Започва да отваря някъде към 88-89 градуса , 1 скорост на вентилатора се включва към 94 градиса и изключва към 89, работи около 3 минути и естествено термостата почти затваря и цикалъла се повтаря. При движение :
Потдържа около 94 градуса по равното, в баир около 96 в надолнище около 92-93.


1 степен ти работи коректно, 2-ра се включва при 98-103 градуса
Термостатът има и той стойности- при 87(както е в случая) почва да отваря, но пълното отваряне идва далеч по-късно- доста над 100 градуса е.
всичко ти е нормално, карай без да се притесняваш. Имам съмнения че в движение не са ти коректни стойностите, при положение че си писал че почва да отваря при 88градуса!!! Така написано излиза че по баир караш на перка, в което много се съмнявам(освен ако не катериш на 1-2 предавка).
Дори и тези температури да са верни, пак не е проблем, след немного време ще паднат.


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот stefan_gb1 » Нед 21 ное 2010 18:46


pe6kata написа:
stefan_gb1 написа: Започва да отваря някъде към 88-89 градуса , 1 скорост на вентилатора се включва към 94 градиса и изключва към 89, работи около 3 минути и естествено термостата почти затваря и цикалъла се повтаря. При движение :
Потдържа около 94 градуса по равното, в баир около 96 в надолнище около 92-93.

Имам съмнения че в движение не са ти коректни стойностите, при положение че си писал че почва да отваря при 88градуса!!! Така написано излиза че по баир караш на перка, в което много се съмнява.

Дори и тези температури да са верни, пак не е проблем, след немного време ще паднат.


Днес се позанимвах отново и то по сериозно - перката не се включва когато уреда ми показа 96 градуса , явно ще се коригирва уреда в таблото или ще се сменя датчик. Измервах и с термодвоиката на обикновен мултицет в разширителния съд лошото е че показва каквото и таблото на колата но забелязах че уреда в таблото съвпада с показанията от мултицета след 70 градуса /след тази температъра показанията са линеини на двата уреда преди това уреда на таблото показава доста по ниска стоиност от мултицета които мери в разширителния съд/. Междовременно измерих с термодвоиката и t на главата а там ми показва около 98-99 градуса когато уреда показва 94.
Имах и друг термостат и реших да го сменя отново - резултата е почти същтия .
Замислих се над следното примерно ако термостата отваря мудно и на по голяма температура какво ще се получи: движим се и термостата в дадения момент е отворил и потдържа t на дигателя 92. Почваме да спускаме наклон и термостата затваря до такава степен че потдържа примерно около 93 през това време антифриза истива в радиатора на големия кръг. Веднага след наклона идва баир и двигателя почва да загрява и ако термостат е ленив от към отваряне ще имаме примерно загрял двигател на 96-7 градуса и охладен радиатор на големия кръг. Като в този момент няма и да се включи термоключа на вентилатора. Цялата система си е доста ленива според мен. Ако термостата беше с данни отваря 87; напълно отворен 93-4 щеше да е в пъти по добре според мен.

Даите съвет за качествен термометър на поносима цена за да мога да коригирам стоиностите точно на таблото :?:
pe6kata - Колега според теб и от наблюдения след какъв период от време долу горе пада стоиноста на потдържаната t от термостата след както се сложи от нов ?
Чвстно казано предпочитам кола ако я карам на газ да не вдига над 85 градуса , искам да е около тази стоиност температурата а и наблюденията са ми че с висока темература мощноста на двигателя пада рязко на газ. Ако има термостат за 80 градуса бих си взел веднага но едва ли има ..... а това че двигателя се износва в пъти по вече при 85 градуса отколкото при 95 не е толкова много както се говори и спекулира с това.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот pe6kata » Нед 21 ное 2010 21:18


има и по-студени термостати, със сигурност има и на 80 градуса.
явно не отваря достаъчно на по-ниските температури(при 95-90 градуса трябва да е още малко по-отворен за да минава необходимия дебит вода)
покарай малко, има вероятност да се оправи


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот Mapoka » Вто 23 ное 2010 22:11


stefan_gb1 написа:Чвстно казано предпочитам кола ако я карам на газ да не вдига над 85 градуса , искам да е около тази стоиност температурата а и наблюденията са ми че с висока темература мощноста на двигателя пада рязко на газ. Ако има термостат за 80 градуса бих си взел веднага но едва ли има ..... а това че двигателя се износва в пъти по вече при 85 градуса отколкото при 95 не е толкова много както се говори и спекулира с това.


Има и такива термостати, бях намерил на 80С, но проблема беше че на толкова ниска темп намерих само на вернет (видимо лоша изработка, бе направо си изглежда менте).
Моя стария си държеше 80С, въпреки че беше 87 (беше си ръждясал :mrgreen: ).
В момента съм с Валер на 87С, не ми хареса тази температура, понеже и аз забелязвам пад на мощността при по висока темп. Свалих го и му смачках стойката на която се подпира буталото (пречуках я навътре, така, че буталото по рано да почне да отваря)
При тест в гореща вода започва да отваря още на 76-7, но на двигателя си държи 80-85. Незнам този начин за "реглаж" дали е приложим за другите термостати но на валера стана.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот rudoni » Вто 23 ное 2010 22:30


donotdisturb написа:А някой знае ли как мога да измеря температурата , за да съм сигурен че таблото отчита както трябва . Има ли някав начин за външно мерене?

вземаш с теб някой приятел от ХЕИ и с техните термомери за дистанционно мерене на витрини насочваш и мериш температурата в всяка една точка на охладителната уредба! :) има ги и в магазините !може да си купиш! :да:


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот Mapoka » Вто 23 ное 2010 23:00


rudoni написа:
donotdisturb написа:А някой знае ли как мога да измеря температурата , за да съм сигурен че таблото отчита както трябва . Има ли някав начин за външно мерене?

вземаш с теб някой приятел от ХЕИ и с техните термомери за дистанционно мерене на витрини насочваш и мериш температурата в всяка една точка на охладителната уредба! :) има ги и в магазините !може да си купиш! :да:


Темперетутата аз я мерих по време на движение, да се обедя че таблото покарва вярно в динамичен режим.
Не еабсолютно външно мерене, но пак става.
За целта полвам уредче за 7лв (култовия ДТ 838).
Разкачам мъркучето за обратна рециркулация на казанчето, натъпквам 10-15 см от термодвойката вътре в мъркучето, с/д което пак го свървам като проверявам да не тече антифриз от скобата (това на студен двигател, че на горещ не е хич кеф).
Понеже естествено термодвойката идва къса, уреда го хващам със опашки за чистачката (какво ли си мислят хората :screwy )
принудих се да процедирам така понеже на място докато се накани стрелката да се премести и темп е вече съвсем друга.


dido.sofiq
Мнения: 85
Регистриран на: Сря 01 юни 2011 14:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Колко трябва да е работната температура на B3

Мнениеот dido.sofiq » Пон 27 юни 2011 10:45


Здравейте ! Имам пасат Б3 2.0 бензин/газ - термостата ми бачка на 70 градуса градско и извън градско пада на 60 лятно време. Възможно ли е да е умрял ?
Благодаря!



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 54 госта