Колко трябва да е работната температура на B3
- donotdisturb
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 04 юли 2010 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
- Контакти:
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
А някой знае ли как мога да измеря температурата , за да съм сигурен че таблото отчита както трябва . Има ли някав начин за външно мерене?
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
с термометър в разширителното казанче
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
drago_tr написа:с термометър в разширителното казанче
Не се препоръчва да се отваря казанчето при загрял мотор .
Не ми се е налагало , но бих ползвал електронен термометър . Допираш плътно на удобно място датчика на термометъра , може да го намажеш с термопаста (ползва се в електрониката за силовите елементи , които са на радиатор , а също процесорите на компютрите).
-
- Мнения: 98
- Регистриран на: Чет 14 яну 2010 22:48
- Автомобил: vw passat b4
- Двигател: 2E 115кс
- Местоположение: Русе
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
колеги...при б4 2.0 115 имам проблем с температурата...лятото си загряваше 90 че и повече сега загрява до 70 75 едва...че и парно нямам като хората...а за парното чух за някакво оплътнение...????
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
Скоро направих няколко извънградски за по 200-300 км . Не съм вярвал , че дизелов Пасат може да има такова парно
. Няма наклон нагоре , няма надолу , стрелката не помръдва (на около 88 градуса) . Само като попаднах в едно голямо задръстване с чакане поне 30мин ми качи 92-93 , явно включи перката и пак падна на около 87 . Вече вярвам , че и дизел може да има парно .

- dangovski
- Мнения: 3
- Регистриран на: Нед 03 юни 2007 12:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
Колега, виж си датчика за температурата на антифриза. Те са 2 (или общ)единият за компа, а другиа за уреда. Измери им сьпротивлението с мултицет, и го сравни с графика. Може да дава грешна стоиност кам урда.. 

-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
И аз да се включа в тази тема
Поради ленив термостат от към затваряне на 1.8ABS реших да го смяня и след смяната възникнаха съмнения които искам да споделя.
Стар термостат BERH tomson 87C нов BERH 87C. Стария остана отворен и с вестници пред радиатора зор гонеше 75 градуса в надолнище.
Наблюдения след смяната при работа на място от днес :
Започва да отваря някъде към 88-89 градуса , 1 скорост на вентилатора се включва към 94 градиса и изключва към 89, работи около 3 минути и естествено термостата почти затваря и цикалъла се повтаря. Темературата е мерена по уред табло , с друг електронен термометър на тънкия маркуч в разширитения съд и на главата . Разликата в уредите е малка примерно 1 градус като измерената темература е наи вискока на главата в плюс 2 градуса спрямо другите места.
С пуснато парно потдържа около 92 градуса постоянно и не се вклчва вентилатора.
С климатик минава 95 градуса / не съм го пробвал до колко ще качи/.
При движение :
Потдържа около 94 градуса по равното, в баир около 96 в надолнище около 92-93.
Имам съмнение че въпросния термостат не работи коректно като имам впредвид външната температура от около 20 градуса/ и потдържа по висока темепература ,вие какво мислите по въпроса колеги

Поради ленив термостат от към затваряне на 1.8ABS реших да го смяня и след смяната възникнаха съмнения които искам да споделя.
Стар термостат BERH tomson 87C нов BERH 87C. Стария остана отворен и с вестници пред радиатора зор гонеше 75 градуса в надолнище.
Наблюдения след смяната при работа на място от днес :
Започва да отваря някъде към 88-89 градуса , 1 скорост на вентилатора се включва към 94 градиса и изключва към 89, работи около 3 минути и естествено термостата почти затваря и цикалъла се повтаря. Темературата е мерена по уред табло , с друг електронен термометър на тънкия маркуч в разширитения съд и на главата . Разликата в уредите е малка примерно 1 градус като измерената темература е наи вискока на главата в плюс 2 градуса спрямо другите места.
С пуснато парно потдържа около 92 градуса постоянно и не се вклчва вентилатора.
С климатик минава 95 градуса / не съм го пробвал до колко ще качи/.
При движение :
Потдържа около 94 градуса по равното, в баир около 96 в надолнище около 92-93.
Имам съмнение че въпросния термостат не работи коректно като имам впредвид външната температура от около 20 градуса/ и потдържа по висока темепература ,вие какво мислите по въпроса колеги

Re: Колко трябва да е работната температура на B3
След като отвори ,друг се грижи за max.на t(датчик и перка).
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
stefan_gb1 написа: Започва да отваря някъде към 88-89 градуса , 1 скорост на вентилатора се включва към 94 градиса и изключва към 89, работи около 3 минути и естествено термостата почти затваря и цикалъла се повтаря. При движение :
Потдържа около 94 градуса по равното, в баир около 96 в надолнище около 92-93.
1 степен ти работи коректно, 2-ра се включва при 98-103 градуса
Термостатът има и той стойности- при 87(както е в случая) почва да отваря, но пълното отваряне идва далеч по-късно- доста над 100 градуса е.
всичко ти е нормално, карай без да се притесняваш. Имам съмнения че в движение не са ти коректни стойностите, при положение че си писал че почва да отваря при 88градуса!!! Така написано излиза че по баир караш на перка, в което много се съмнявам(освен ако не катериш на 1-2 предавка).
Дори и тези температури да са верни, пак не е проблем, след немного време ще паднат.
-
- Мнения: 156
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gabrovo
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
pe6kata написа:stefan_gb1 написа: Започва да отваря някъде към 88-89 градуса , 1 скорост на вентилатора се включва към 94 градиса и изключва към 89, работи около 3 минути и естествено термостата почти затваря и цикалъла се повтаря. При движение :
Потдържа около 94 градуса по равното, в баир около 96 в надолнище около 92-93.
Имам съмнения че в движение не са ти коректни стойностите, при положение че си писал че почва да отваря при 88градуса!!! Така написано излиза че по баир караш на перка, в което много се съмнява.
Дори и тези температури да са верни, пак не е проблем, след немного време ще паднат.
Днес се позанимвах отново и то по сериозно - перката не се включва когато уреда ми показа 96 градуса , явно ще се коригирва уреда в таблото или ще се сменя датчик. Измервах и с термодвоиката на обикновен мултицет в разширителния съд лошото е че показва каквото и таблото на колата но забелязах че уреда в таблото съвпада с показанията от мултицета след 70 градуса /след тази температъра показанията са линеини на двата уреда преди това уреда на таблото показава доста по ниска стоиност от мултицета които мери в разширителния съд/. Междовременно измерих с термодвоиката и t на главата а там ми показва около 98-99 градуса когато уреда показва 94.
Имах и друг термостат и реших да го сменя отново - резултата е почти същтия .
Замислих се над следното примерно ако термостата отваря мудно и на по голяма температура какво ще се получи: движим се и термостата в дадения момент е отворил и потдържа t на дигателя 92. Почваме да спускаме наклон и термостата затваря до такава степен че потдържа примерно около 93 през това време антифриза истива в радиатора на големия кръг. Веднага след наклона идва баир и двигателя почва да загрява и ако термостат е ленив от към отваряне ще имаме примерно загрял двигател на 96-7 градуса и охладен радиатор на големия кръг. Като в този момент няма и да се включи термоключа на вентилатора. Цялата система си е доста ленива според мен. Ако термостата беше с данни отваря 87; напълно отворен 93-4 щеше да е в пъти по добре според мен.
Даите съвет за качествен термометър на поносима цена за да мога да коригирам стоиностите точно на таблото

pe6kata - Колега според теб и от наблюдения след какъв период от време долу горе пада стоиноста на потдържаната t от термостата след както се сложи от нов ?
Чвстно казано предпочитам кола ако я карам на газ да не вдига над 85 градуса , искам да е около тази стоиност температурата а и наблюденията са ми че с висока темература мощноста на двигателя пада рязко на газ. Ако има термостат за 80 градуса бих си взел веднага но едва ли има ..... а това че двигателя се износва в пъти по вече при 85 градуса отколкото при 95 не е толкова много както се говори и спекулира с това.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
има и по-студени термостати, със сигурност има и на 80 градуса.
явно не отваря достаъчно на по-ниските температури(при 95-90 градуса трябва да е още малко по-отворен за да минава необходимия дебит вода)
покарай малко, има вероятност да се оправи
явно не отваря достаъчно на по-ниските температури(при 95-90 градуса трябва да е още малко по-отворен за да минава необходимия дебит вода)
покарай малко, има вероятност да се оправи
- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
stefan_gb1 написа:Чвстно казано предпочитам кола ако я карам на газ да не вдига над 85 градуса , искам да е около тази стоиност температурата а и наблюденията са ми че с висока темература мощноста на двигателя пада рязко на газ. Ако има термостат за 80 градуса бих си взел веднага но едва ли има ..... а това че двигателя се износва в пъти по вече при 85 градуса отколкото при 95 не е толкова много както се говори и спекулира с това.
Има и такива термостати, бях намерил на 80С, но проблема беше че на толкова ниска темп намерих само на вернет (видимо лоша изработка, бе направо си изглежда менте).
Моя стария си държеше 80С, въпреки че беше 87 (беше си ръждясал

В момента съм с Валер на 87С, не ми хареса тази температура, понеже и аз забелязвам пад на мощността при по висока темп. Свалих го и му смачках стойката на която се подпира буталото (пречуках я навътре, така, че буталото по рано да почне да отваря)
При тест в гореща вода започва да отваря още на 76-7, но на двигателя си държи 80-85. Незнам този начин за "реглаж" дали е приложим за другите термостати но на валера стана.
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
donotdisturb написа:А някой знае ли как мога да измеря температурата , за да съм сигурен че таблото отчита както трябва . Има ли някав начин за външно мерене?
вземаш с теб някой приятел от ХЕИ и с техните термомери за дистанционно мерене на витрини насочваш и мериш температурата в всяка една точка на охладителната уредба!


- Mapoka
- Мнения: 494
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
- Автомобил: 1992 VW Vento
- Двигател: 1.8 ABS
- Местоположение: Ямбол
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
rudoni написа:donotdisturb написа:А някой знае ли как мога да измеря температурата , за да съм сигурен че таблото отчита както трябва . Има ли някав начин за външно мерене?
вземаш с теб някой приятел от ХЕИ и с техните термомери за дистанционно мерене на витрини насочваш и мериш температурата в всяка една точка на охладителната уредба!има ги и в магазините !може да си купиш!
Темперетутата аз я мерих по време на движение, да се обедя че таблото покарва вярно в динамичен режим.
Не еабсолютно външно мерене, но пак става.
За целта полвам уредче за 7лв (култовия ДТ 838).
Разкачам мъркучето за обратна рециркулация на казанчето, натъпквам 10-15 см от термодвойката вътре в мъркучето, с/д което пак го свървам като проверявам да не тече антифриз от скобата (това на студен двигател, че на горещ не е хич кеф).
Понеже естествено термодвойката идва къса, уреда го хващам със опашки за чистачката (какво ли си мислят хората

принудих се да процедирам така понеже на място докато се накани стрелката да се премести и темп е вече съвсем друга.
-
- Мнения: 85
- Регистриран на: Сря 01 юни 2011 14:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Колко трябва да е работната температура на B3
Здравейте ! Имам пасат Б3 2.0 бензин/газ - термостата ми бачка на 70 градуса градско и извън градско пада на 60 лятно време. Възможно ли е да е умрял ?
Благодаря!
Благодаря!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта