абе колеги тука стана няква страшна каша с това увеличаване и намаляне на стоиностите на 3- канал!!!
значи това което разбрах аз е че когато започнем да намаляме числото 33xxx всъшност увеличаваме стоиностите на ЕГР-а?
а когато увеличаваме числото съответно намаляме стоиностите на ЕГР-а и когато въпросното число е 33768 стоиностите на ЕГР-а са намалени на мин. и това значи че тои почти не работи!!!
и колегата Андонов искаше да каже че намаляики това число увеличаваме стоиностите на ЕГР-а и това всъшност е правилно когато сме поставили пластинка да запушим ЕГР-а!
така ли да го разбираме ???



Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
- tonkata0214
- Мнения: 17
- Регистриран на: Вто 11 ное 2008 20:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Габрово
- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
[quote="Rabbit_TDI"]Та малко история.Като взех колата забелязах ,че колата като вдигне високи оборти хич не върви.На прав път с мъки вдигаше 160-165.В чудо се видя беш ено преглеждане,ени майстори,ено чудо,дебитомери,Н75,центровки............и нищо.Тогава отидох при колегата Ventoman да ми почисти входните колектори и вътре беше нейстов ужас /има снимки в темата за чистенето/-вътре по 1 сант отвсякъде масло запечено с изгорели газове.Тогава направо ми запуши и ЕГР-а.Всичмко хубаво и доволно ,колата си вдига 180 и т.н. и т.н.Да ама дойде зимата.Допреди това се се чудех на колегите дето бавно им загряват колите ,ама тая седмица и на мен на дълъг път не ми дигна повече от 80 градуса
Реших ,че трябва си отпуша пак ЕГР-а щото освен температурата ,разхода се качва пък и идва техническия преглед.Само ,че не исках втори път да се случва същото извращение с колекторите.Понеже бях гледал как колегата klenbuterol си е напваил дренаж на картерните газове реших и аз.Ето какво се получи:
Така колега аз да те питам, понеже не се вижда от снимката на къде отива маркуча - директно в атмосферата ли трябва да излизат тия картерни газове и горе дето остава отворен входа към ЕГР от където сме изкарали маркуча за картерните газове желателно ли е да се запуши? Мерси предварително !!

Така колега аз да те питам, понеже не се вижда от снимката на къде отива маркуча - директно в атмосферата ли трябва да излизат тия картерни газове и горе дето остава отворен входа към ЕГР от където сме изкарали маркуча за картерните газове желателно ли е да се запуши? Мерси предварително !!

- nasttii
- Мнения: 444
- Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: от тука
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
ако се запуши маркуча на картерните газове може ли да стане някаква беля щото ако може по-добре да е запушен вместо да се занимаваме с дренажи и да замърсяваме природата
- judasss
- Мнения: 1484
- Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
- Автомобил: neshto nezakonno
- Двигател: 2.9 VR6
- Местоположение: в гаража
- Контакти:
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
И като го запушиш от къде смяташ да излизат изпаренията на маслото ?
Ще почне да ти изхвърля щеката за маслото и куп други работи ...

Ще почне да ти изхвърля щеката за маслото и куп други работи ...

- SMEL
- Мнения: 1404
- Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
- Автомобил: MK4 TDI
- Двигател: AHF 1999
- Местоположение: Варна
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
Рекалибриране на EGR клапана чрез VAG-COM
Чрез тази процедура може да се увеличи количеството на входящия въздух, който постъпва в двигателя. Ако не искате да запушвате екологията на автомобила механично, това е начина за решение на проблема.
Първо ще ви трябва VAG-COM
1. Запалете двигателя и го оставете да загрее.
2. Включете на неутрална скорост и изключете всички консуматори на електричество ( климатик, фарове, радио и други. )
3. Свържете диагностичната техника за буксата.
4. Влезте в двигателя. След това влезте в “ Login” използвайки този код 12233
5. Изберете „adaptatiom” и отидете на адапционнен блок 3. Настъпете педала на газта за да задействате клапана на EGR-то за няколко минути.
Забележете, че на прозорчето на която се изписва стойността на адаптацията трябва да бъде 32768 и да показва приблизително 250 +/- 20 mg/stroke на количество входящ въздух. ( Ако стойностите не съвпадат с по-горните, то или сте на грешния канал или ECU-то Ви се различава от това, на което е правено това ръководство.)
6. Като стойност на адаптацията въведете следната стойност 33768 и след това натиснете бутона „Test”.
Обърнете внимание на количеството входящ въздух, което се е променило на около 370 mg/stroke. Това е горната граница, която може да достигнете с адаптация на EGR клапана Ви, ако искате автомобила да отговаря на екологичните изисквания. Ако ще карате автомобила оффроуд или по състезания, може да увеличите тази стойност.
7. След като направите настройките, които Ви харесват, може да натиснете „save” за да ги запазите.
Чрез тази процедура може да се увеличи количеството на входящия въздух, който постъпва в двигателя. Ако не искате да запушвате екологията на автомобила механично, това е начина за решение на проблема.
Първо ще ви трябва VAG-COM
1. Запалете двигателя и го оставете да загрее.
2. Включете на неутрална скорост и изключете всички консуматори на електричество ( климатик, фарове, радио и други. )
3. Свържете диагностичната техника за буксата.
4. Влезте в двигателя. След това влезте в “ Login” използвайки този код 12233
5. Изберете „adaptatiom” и отидете на адапционнен блок 3. Настъпете педала на газта за да задействате клапана на EGR-то за няколко минути.
Забележете, че на прозорчето на която се изписва стойността на адаптацията трябва да бъде 32768 и да показва приблизително 250 +/- 20 mg/stroke на количество входящ въздух. ( Ако стойностите не съвпадат с по-горните, то или сте на грешния канал или ECU-то Ви се различава от това, на което е правено това ръководство.)
6. Като стойност на адаптацията въведете следната стойност 33768 и след това натиснете бутона „Test”.
Обърнете внимание на количеството входящ въздух, което се е променило на около 370 mg/stroke. Това е горната граница, която може да достигнете с адаптация на EGR клапана Ви, ако искате автомобила да отговаря на екологичните изисквания. Ако ще карате автомобила оффроуд или по състезания, може да увеличите тази стойност.
7. След като направите настройките, които Ви харесват, може да натиснете „save” за да ги запазите.
- bai_ILIA
- Мнения: 722
- Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
много сте интересни като се косите за природата
карат се масово стари дизели без катализатори, които са смърт за природата...та малко маслени пари ли ще я довършат
който е природолюбител да си купи колело и накрая ще го прегази някой Голф 1 дизел...тоест файда няма 
По темата - или в природата, или в съд, който обира маслените пари и после може да се изхвърли...в природата
или сток - парите в мотора и пълна газ...



По темата - или в природата, или в съд, който обира маслените пари и после може да се изхвърли...в природата

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
Малко да повдигна тая тема защото не ми станаха пределно ясни няколко неща:
1.След като съм затапил механично ЕГР-а трябва ли и с VAG-COM-a да се повишът стойностите на ЕГР-а
2.Кога се променят с VAG-COM-a стойностите на ЕГР-а...преди или след като съм го затапил механично
Пасата е AFN 98г. 110 к.с.

1.След като съм затапил механично ЕГР-а трябва ли и с VAG-COM-a да се повишът стойностите на ЕГР-а
2.Кога се променят с VAG-COM-a стойностите на ЕГР-а...преди или след като съм го затапил механично
Пасата е AFN 98г. 110 к.с.

- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
drago_tr написа:Малко да повдигна тая тема защото не ми станаха пределно ясни няколко неща:
1.След като съм затапил механично ЕГР-а трябва ли и с VAG-COM-a да се повишът стойностите на ЕГР-а
2.Кога се променят с VAG-COM-a стойностите на ЕГР-а...преди или след като съм го затапил механично
Пасата е AFN 98г. 110 к.с.
аз до колкото разбрах затапил ли си го механично може и да не се ограничава софтуерно, но било препоръчително
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
Така или иначе аз го ограничих и софтуерно.Промених го след като го затапих механично.
...В смукателните тръбите като свалях ЕГР-а не ми се виждаше да има много нагар,а и клапана си се движеше ,но ще покарам известно време така и после пак ще проверя какво е състоянието...ако няма промяна си връщам всичко както си беше.
А колкото до динамика нещо да се е променило...мисля че не 
Но възникна един друг въпрос.Четох в тди форума че:копирам го дословно:
При средно натоварване на мотора налягането е малко повече от нужното. Така да се каже има налягане „в запас“ Това се прави за по бърза реакция на мотора при рязко подаване на газ. Случва се така че турбината работи на по високо налягане но излишният въздух (ненужен защото мотора е под малко натоварване и се впръсква малко гориво) се редуцира чрез ЕГРа. С други думи турбината работи на високо налягане и е готова за бързо развъртане при рязко подаване на газ и в същото време част от въздуха се редуцира чрез ЕГРа.
От висчко това следва ( само за определени обороти и натоварване !!!) колкото по-високо налягането толкова по-отворен ЕГР клапан имаме. Уточнявам пак че това не важи за режим на работа под силно натоварване!
та от прочетеното по-горе въпроса ми е:.....Какво става с излишния въздух(т.е. въздуха които е в запас) които поддържа турбината при средни обороти ,необходими за развъртане при рязко подаване на газта ,които по принцип се редуцира от ЕГР-а, но тъй като вече той е затапен, повишеното налягане в този диапазон няма ли да доведе до някакви повреди или по-бързо износване на някои детайли?



Но възникна един друг въпрос.Четох в тди форума че:копирам го дословно:
При средно натоварване на мотора налягането е малко повече от нужното. Така да се каже има налягане „в запас“ Това се прави за по бърза реакция на мотора при рязко подаване на газ. Случва се така че турбината работи на по високо налягане но излишният въздух (ненужен защото мотора е под малко натоварване и се впръсква малко гориво) се редуцира чрез ЕГРа. С други думи турбината работи на високо налягане и е готова за бързо развъртане при рязко подаване на газ и в същото време част от въздуха се редуцира чрез ЕГРа.
От висчко това следва ( само за определени обороти и натоварване !!!) колкото по-високо налягането толкова по-отворен ЕГР клапан имаме. Уточнявам пак че това не важи за режим на работа под силно натоварване!
та от прочетеното по-горе въпроса ми е:.....Какво става с излишния въздух(т.е. въздуха които е в запас) които поддържа турбината при средни обороти ,необходими за развъртане при рязко подаване на газта ,които по принцип се редуцира от ЕГР-а, но тъй като вече той е затапен, повишеното налягане в този диапазон няма ли да доведе до някакви повреди или по-бързо износване на някои детайли?
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
Сложи си манометърче за да държиш нещата под контрол !!!
Аз ако нямах , турбото ми до сега да е родило 10 пъти !

Аз ако нямах , турбото ми до сега да е родило 10 пъти !
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
achodemo написа:Сложи си манометърче за да държиш нещата под контрол !!!![]()
Аз ако нямах , турбото ми до сега да е родило 10 пъти !
Искаш да кажеш че турбото ще ми даде фира ако съм запушил ЕГР-а?


- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
drago_tr написа:achodemo написа:Сложи си манометърче за да държиш нещата под контрол !!!![]()
Аз ако нямах , турбото ми до сега да е родило 10 пъти !
Искаш да кажеш че турбото ще ми даде фира ако съм запушил ЕГР-а?Това защото със запушен Егр се получава пренадуване?....или аз нещо бъркам
Неее Егр или по-скоролипсата му няма да навреди на турбото ти !! Просто е добре да имаш уредче и да следиш какво се случва

- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
И с какво това уредче ще предотврати пренадуването.....ако може обясни малко по-подробно....може и на лс
- vaskog
- Мнения: 278
- Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ASV
- Местоположение: Пловдив
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
drago_tr написа:И с какво това уредче ще предотврати пренадуването.....ако може обясни малко по-подробно....може и на лс
Тва е уред, който отчита моментното налягане на турбото и можеш да го следиш постоянно - ако пренадува, ако е ниско налягането... Тва си е датчик за налягането, който е в купето при теб и можеш винаги да го гледаш!
- drago_tr
- Мнения: 2529
- Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
- Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
- Двигател: AFN AVB
- Местоположение: Пловдив, Враца
Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е
Ама то какво представлява уреда ми е ясно и за какво е уреда пак ми е ясно...но нещо не ме кефи тая работа.Но все пак кажете ми точно запушения ЕГР води ли до пренадуване на турбото в средния диапазон и ако е да какви могат да бъдат последствията, тъй като колата обикновено се кара между 1500-2500 оборота.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 25 госта