Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
tonkata0214
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 11 ное 2008 20:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот tonkata0214 » Сря 03 мар 2010 18:48


абе колеги тука стана няква страшна каша с това увеличаване и намаляне на стоиностите на 3- канал!!!
значи това което разбрах аз е че когато започнем да намаляме числото 33xxx всъшност увеличаваме стоиностите на ЕГР-а?
а когато увеличаваме числото съответно намаляме стоиностите на ЕГР-а и когато въпросното число е 33768 стоиностите на ЕГР-а са намалени на мин. и това значи че тои почти не работи!!!
и колегата Андонов искаше да каже че намаляики това число увеличаваме стоиностите на ЕГР-а и това всъшност е правилно когато сме поставили пластинка да запушим ЕГР-а!

така ли да го разбираме ???




Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот vaskog » Сря 03 мар 2010 22:54


[quote="Rabbit_TDI"]Та малко история.Като взех колата забелязах ,че колата като вдигне високи оборти хич не върви.На прав път с мъки вдигаше 160-165.В чудо се видя беш ено преглеждане,ени майстори,ено чудо,дебитомери,Н75,центровки............и нищо.Тогава отидох при колегата Ventoman да ми почисти входните колектори и вътре беше нейстов ужас /има снимки в темата за чистенето/-вътре по 1 сант отвсякъде масло запечено с изгорели газове.Тогава направо ми запуши и ЕГР-а.Всичмко хубаво и доволно ,колата си вдига 180 и т.н. и т.н.Да ама дойде зимата.Допреди това се се чудех на колегите дето бавно им загряват колите ,ама тая седмица и на мен на дълъг път не ми дигна повече от 80 градуса :shock Реших ,че трябва си отпуша пак ЕГР-а щото освен температурата ,разхода се качва пък и идва техническия преглед.Само ,че не исках втори път да се случва същото извращение с колекторите.Понеже бях гледал как колегата klenbuterol си е напваил дренаж на картерните газове реших и аз.Ето какво се получи:



Така колега аз да те питам, понеже не се вижда от снимката на къде отива маркуча - директно в атмосферата ли трябва да излизат тия картерни газове и горе дето остава отворен входа към ЕГР от където сме изкарали маркуча за картерните газове желателно ли е да се запуши? Мерси предварително !! :D


Потребителски аватар
nasttii
Мнения: 444
Регистриран на: Вто 11 сеп 2007 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: от тука

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот nasttii » Чет 04 мар 2010 0:19


ако се запуши маркуча на картерните газове може ли да стане някаква беля щото ако може по-добре да е запушен вместо да се занимаваме с дренажи и да замърсяваме природата


Потребителски аватар
judasss
Мнения: 1484
Регистриран на: Пон 29 дек 2008 2:39
Автомобил: neshto nezakonno
Двигател: 2.9 VR6
Местоположение: в гаража
Контакти:

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот judasss » Чет 04 мар 2010 9:06


И като го запушиш от къде смяташ да излизат изпаренията на маслото ? :screwy

Ще почне да ти изхвърля щеката за маслото и куп други работи ... :012:


Потребителски аватар
SMEL
Мнения: 1404
Регистриран на: Нед 15 яну 2006 17:58
Автомобил: MK4 TDI
Двигател: AHF 1999
Местоположение: Варна

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот SMEL » Съб 06 мар 2010 14:16


Рекалибриране на EGR клапана чрез VAG-COM
Чрез тази процедура може да се увеличи количеството на входящия въздух, който постъпва в двигателя. Ако не искате да запушвате екологията на автомобила механично, това е начина за решение на проблема.
Първо ще ви трябва VAG-COM

1. Запалете двигателя и го оставете да загрее.

2. Включете на неутрална скорост и изключете всички консуматори на електричество ( климатик, фарове, радио и други. )

3. Свържете диагностичната техника за буксата.

4. Влезте в двигателя. След това влезте в “ Login” използвайки този код 12233

5. Изберете „adaptatiom” и отидете на адапционнен блок 3. Настъпете педала на газта за да задействате клапана на EGR-то за няколко минути.

Забележете, че на прозорчето на която се изписва стойността на адаптацията трябва да бъде 32768 и да показва приблизително 250 +/- 20 mg/stroke на количество входящ въздух. ( Ако стойностите не съвпадат с по-горните, то или сте на грешния канал или ECU-то Ви се различава от това, на което е правено това ръководство.)


6. Като стойност на адаптацията въведете следната стойност 33768 и след това натиснете бутона „Test”.

Обърнете внимание на количеството входящ въздух, което се е променило на около 370 mg/stroke. Това е горната граница, която може да достигнете с адаптация на EGR клапана Ви, ако искате автомобила да отговаря на екологичните изисквания. Ако ще карате автомобила оффроуд или по състезания, може да увеличите тази стойност.

7. След като направите настройките, които Ви харесват, може да натиснете „save” за да ги запазите.


Потребителски аватар
bai_ILIA
Мнения: 722
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот bai_ILIA » Съб 06 мар 2010 20:22


много сте интересни като се косите за природата :) карат се масово стари дизели без катализатори, които са смърт за природата...та малко маслени пари ли ще я довършат :) който е природолюбител да си купи колело и накрая ще го прегази някой Голф 1 дизел...тоест файда няма :)

По темата - или в природата, или в съд, който обира маслените пари и после може да се изхвърли...в природата :) или сток - парите в мотора и пълна газ...


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот drago_tr » Нед 07 ное 2010 13:48


Малко да повдигна тая тема защото не ми станаха пределно ясни няколко неща:
1.След като съм затапил механично ЕГР-а трябва ли и с VAG-COM-a да се повишът стойностите на ЕГР-а
2.Кога се променят с VAG-COM-a стойностите на ЕГР-а...преди или след като съм го затапил механично

Пасата е AFN 98г. 110 к.с.
:roll:


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот vaskog » Нед 07 ное 2010 17:23


drago_tr написа:Малко да повдигна тая тема защото не ми станаха пределно ясни няколко неща:
1.След като съм затапил механично ЕГР-а трябва ли и с VAG-COM-a да се повишът стойностите на ЕГР-а
2.Кога се променят с VAG-COM-a стойностите на ЕГР-а...преди или след като съм го затапил механично

Пасата е AFN 98г. 110 к.с.
:roll:


аз до колкото разбрах затапил ли си го механично може и да не се ограничава софтуерно, но било препоръчително


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот drago_tr » Нед 07 ное 2010 18:10


Така или иначе аз го ограничих и софтуерно.Промених го след като го затапих механично. :Mr Green Fun ...В смукателните тръбите като свалях ЕГР-а не ми се виждаше да има много нагар,а и клапана си се движеше ,но ще покарам известно време така и после пак ще проверя какво е състоянието...ако няма промяна си връщам всичко както си беше. :beer А колкото до динамика нещо да се е променило...мисля че не :roll:
Но възникна един друг въпрос.Четох в тди форума че:копирам го дословно:

При средно натоварване на мотора налягането е малко повече от нужното. Така да се каже има налягане „в запас“ Това се прави за по бърза реакция на мотора при рязко подаване на газ. Случва се така че турбината работи на по високо налягане но излишният въздух (ненужен защото мотора е под малко натоварване и се впръсква малко гориво) се редуцира чрез ЕГРа. С други думи турбината работи на високо налягане и е готова за бързо развъртане при рязко подаване на газ и в същото време част от въздуха се редуцира чрез ЕГРа.
От висчко това следва ( само за определени обороти и натоварване !!!) колкото по-високо налягането толкова по-отворен ЕГР клапан имаме. Уточнявам пак че това не важи за режим на работа под силно натоварване!


та от прочетеното по-горе въпроса ми е:.....Какво става с излишния въздух(т.е. въздуха които е в запас) които поддържа турбината при средни обороти ,необходими за развъртане при рязко подаване на газта ,които по принцип се редуцира от ЕГР-а, но тъй като вече той е затапен, повишеното налягане в този диапазон няма ли да доведе до някакви повреди или по-бързо износване на някои детайли?


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот achodemo » Нед 07 ное 2010 20:25


Сложи си манометърче за да държиш нещата под контрол !!! :012:

Аз ако нямах , турбото ми до сега да е родило 10 пъти !


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот drago_tr » Нед 07 ное 2010 21:48


achodemo написа:Сложи си манометърче за да държиш нещата под контрол !!! :012:

Аз ако нямах , турбото ми до сега да е родило 10 пъти !


Искаш да кажеш че турбото ще ми даде фира ако съм запушил ЕГР-а? :( Това защото със запушен Егр се получава пренадуване?....или аз нещо бъркам :roll:


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот achodemo » Нед 07 ное 2010 22:24


drago_tr написа:
achodemo написа:Сложи си манометърче за да държиш нещата под контрол !!! :012:

Аз ако нямах , турбото ми до сега да е родило 10 пъти !


Искаш да кажеш че турбото ще ми даде фира ако съм запушил ЕГР-а? :( Това защото със запушен Егр се получава пренадуване?....или аз нещо бъркам :roll:

Неее Егр или по-скоролипсата му няма да навреди на турбото ти !! Просто е добре да имаш уредче и да следиш какво се случва :D


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот drago_tr » Нед 07 ное 2010 22:36


И с какво това уредче ще предотврати пренадуването.....ако може обясни малко по-подробно....може и на лс


Потребителски аватар
vaskog
Мнения: 278
Регистриран на: Вто 09 фев 2010 18:26
Автомобил: VW Golf IV
Двигател: ASV
Местоположение: Пловдив

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот vaskog » Нед 07 ное 2010 22:51


drago_tr написа:И с какво това уредче ще предотврати пренадуването.....ако може обясни малко по-подробно....може и на лс


Тва е уред, който отчита моментното налягане на турбото и можеш да го следиш постоянно - ако пренадува, ако е ниско налягането... Тва си е датчик за налягането, който е в купето при теб и можеш винаги да го гледаш!


Потребителски аватар
drago_tr
Мнения: 2529
Регистриран на: Сря 09 мар 2005 13:28
Автомобил: Passat B5 Audi A4B6
Двигател: AFN AVB
Местоположение: Пловдив, Враца

Re: Дренаж на картерните газов вместо "затапване" на Е

Мнениеот drago_tr » Нед 07 ное 2010 22:58


Ама то какво представлява уреда ми е ясно и за какво е уреда пак ми е ясно...но нещо не ме кефи тая работа.Но все пак кажете ми точно запушения ЕГР води ли до пренадуване на турбото в средния диапазон и ако е да какви могат да бъдат последствията, тъй като колата обикновено се кара между 1500-2500 оборота.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Даскала™ и 23 госта