Засега ще мога да се боря само с механичните проблеми на моторчетата,понеже излиза прекалено скъпо да се ремонтира потенциометъра за положението на моторчето (дефектира основно при по-старите климатроници - Пасат В3 и В4,Голф 3) и самото ел. моторче (много рядко има проблем с него). Това обхваща ремонт на по-новите моторчета за климатроници - Пасат В5 , В5.5 ,Голф 4 и съответните Ауди-та и производни. При голф 4 редовния номер е прецакано моторче за калапа за рециркулация,което новос трува 260лв а по моргите здраво не намерих (разгледах 30-тина с един и същи проблем). Среданата цена ремонт на едно моторче би била около 50-тина лв,като е малко плаваща според степента на потрошване на колелцата вътре.Такава е цената на моторче 2-ра ръка в моргата,като идеята ми е да се направят по-масивни колелца,за да не правят проблеми за в бъдеще.
Проблем обаче е времето,понеже всичко протича така - намира се проблем с клапа,разглобява се таблото,за да се види дали самото моторче е труп или механичната връзка между моторчето и клапата.Ако е моторчето следва да се разглоби и да се види дали е механично или електрически повредено,после да се изработи съответния детайл и да се оправи.Това,като време би следвало да отнеме 5-6 дни,което е доста време за човек,да седи без кола. Разбира се ако едно моторче мине през сервиза и вече се изработят колелца,ремонта на другите става много бърз,понеже само се сменя колелцето (аз няма да си поръчам по 2-3 бройки разбира се) и готово и всичко заедно с махането и качването на таблото би трябвало да свърши за 2-3 дни.
Въпросът е дали ще има интерес към подобно нещо,за да знам дали да събирам от колеги моторчета и да започвам да се мъча да ги ремонтирам,като най0плашещо в цялата работа ми се вижда времето за ремонта на колата ?
Приемам всякакви мнения и коментари по темата и ще се радвам,ако има интерес и колеги от тук ми помогнат с потрошени моторчета - мостри,за да мога да направя някакви базови колелца и да пробваме технологията.
Засега имам само от Голф 4 за рециркулация и съм започнал да се занимавам с оправяне на проблема му.
