стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот zfa159 » Пет 12 ное 2010 21:42


И така,след като вече доста време се боря с климатрониците се чудя дали да не се захвана с ремонт на моторчетата,понеже ново е от порядъка на между 250 и 600лв според колата и точната роля на моторчето.
Засега ще мога да се боря само с механичните проблеми на моторчетата,понеже излиза прекалено скъпо да се ремонтира потенциометъра за положението на моторчето (дефектира основно при по-старите климатроници - Пасат В3 и В4,Голф 3) и самото ел. моторче (много рядко има проблем с него). Това обхваща ремонт на по-новите моторчета за климатроници - Пасат В5 , В5.5 ,Голф 4 и съответните Ауди-та и производни. При голф 4 редовния номер е прецакано моторче за калапа за рециркулация,което новос трува 260лв а по моргите здраво не намерих (разгледах 30-тина с един и същи проблем). Среданата цена ремонт на едно моторче би била около 50-тина лв,като е малко плаваща според степента на потрошване на колелцата вътре.Такава е цената на моторче 2-ра ръка в моргата,като идеята ми е да се направят по-масивни колелца,за да не правят проблеми за в бъдеще.
Проблем обаче е времето,понеже всичко протича така - намира се проблем с клапа,разглобява се таблото,за да се види дали самото моторче е труп или механичната връзка между моторчето и клапата.Ако е моторчето следва да се разглоби и да се види дали е механично или електрически повредено,после да се изработи съответния детайл и да се оправи.Това,като време би следвало да отнеме 5-6 дни,което е доста време за човек,да седи без кола. Разбира се ако едно моторче мине през сервиза и вече се изработят колелца,ремонта на другите става много бърз,понеже само се сменя колелцето (аз няма да си поръчам по 2-3 бройки разбира се) и готово и всичко заедно с махането и качването на таблото би трябвало да свърши за 2-3 дни.
Въпросът е дали ще има интерес към подобно нещо,за да знам дали да събирам от колеги моторчета и да започвам да се мъча да ги ремонтирам,като най0плашещо в цялата работа ми се вижда времето за ремонта на колата ?
Приемам всякакви мнения и коментари по темата и ще се радвам,ако има интерес и колеги от тук ми помогнат с потрошени моторчета - мостри,за да мога да направя някакви базови колелца и да пробваме технологията.
Засега имам само от Голф 4 за рециркулация и съм започнал да се занимавам с оправяне на проблема му.
:beer




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот pas1.8mi » Съб 13 ное 2010 9:33


Естествено,че си струва ремонта!Ако не си влизал в Рено форума,може да хвърлиш едно око!Там се използват редукторчета на Валео,които явно не изкарват дълго!Дефекта е ,че се отчупват зъбчета от колелцата!На един приятел на Рендето му се повреди така редукторчето,но чрез едни приятели,които имат работилница(стругове и фреза) проблема беше отстранен!Проблемните колелца обикновено са само две!Не съм запознат обаче какви са разликите между редукторчетата на Оригиналните и на Диавиите!Сигурно има разлика! :roll:

П.П Сега,като се замислих mhihi Велео-то има вероятност да го слагат на няколко марки автомобили(не на една)!Така,че ДА изгодно е да се правят! :wink:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот zfa159 » Съб 13 ное 2010 14:48


mhihi Всичките климатроници на Фолксваген и Ауди след 95-та са с моторчета Валео ;)
Иначе по Рена-та съм доста запознат понеже сервиза ни работи и с Рено клуб България и им знам и на тях мъките.Учудващо,те изкарват повече от същите редуктори при Фолксваген и Ауди.
Аз знам,че имасмъсъл да се ремонтира моторче,ако се счупи и може да се ремонтира.Въпроса по-скоро е вие,като собственици на коли,дали бихте чаакали да кажем седмица или дори 10-тина дни за подобно нещо?
:beer


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот bayspiro » Съб 13 ное 2010 15:35


Колега, качи някоя друга снимка на джаджите, че да ги видим. Иначе как да ти дадем идея? :roll:


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот Matematiks » Съб 13 ное 2010 17:14


ми,ако е зимата защо не,но не без кола-бихме седели без моторче примерно :)


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот freestyler911 » Съб 13 ное 2010 17:30


Хубаво без моторче, но нали се сещаш ,че няма кой да ти разглоби таблото, за да изкара моторчето, след това да го сглоби за да си караш колата, и след това да го разглоби и сглоби отново за да го върне на мястото му.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот fox_vt » Съб 13 ное 2010 17:33


Matematiks написа:ми,ако е зимата защо не,но не без кола-бихме седели без моторче примерно :)


Да ама за да ти смъкне моторчето и да ти даде колата без него тряя да ти слага таблото два пъти което не е много весело за майстора mhihi mhihi


Потребителски аватар
freestyler911
Мнения: 2609
Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
Автомобил: VW polo
Двигател: AEX 1996
Местоположение: София

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот freestyler911 » Съб 13 ное 2010 17:41


fox_vt написа:
Matematiks написа:ми,ако е зимата защо не,но не без кола-бихме седели без моторче примерно :)


Да ама за да ти смъкне моторчето и да ти даде колата без него тряя да ти слага таблото два пъти което не е много весело за майстора mhihi mhihi


Верно ли? :063: :063: :063:

Нещо се получи дублаж!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот zfa159 » Нед 14 ное 2010 15:53


Е нали и аз за това ви говоря :)
Теоретично всеки би разглобил и сглобил таблото,стига да му се плати обаче mhihi
Точно това е проблема,че колата се разглобява и остава така за непореденело време,понеже трябва да се види дали проблема е в моторчето,дали е в механичната му част или електическата,да се види дали подлежи на ремонт,да се ремонтира и чак тогава,около от 3 до 10 дни по-късно, да се сглоби колата и да стане отново в движене...което си е проблем.
Не,че ако тръгнете да си търсите друго моторче 2-ра ръка или си поръчате ново,ще спестите това време (моторче 2-ра ръка за 4-5 дни не можах да намеря за Голф 4,понеже са с един и същи проблем и работят само привидно),а поръчката на ново е 7 дни.
Та затова се чудя,понеже реално аз не мога да поддържам гамата от всичките колетии за 400-те вида моторчета за Фолксваген :mrgreen:


bayspiro
Мнения: 907
Регистриран на: Чет 12 мар 2009 17:21
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: стъпкови моторчета за климатроник - идеи по въпроса

Мнениеот bayspiro » Нед 14 ное 2010 15:56


bayspiro написа:Колега, качи някоя друга снимка на джаджите, че да ги видим. Иначе как да ти дадем идея? :roll:

:arrow: Иначе само си :talk: :talk:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта