автоматично палене на светлините

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот mafiota » Нед 07 ное 2010 22:12


От днес и моята кола е с дневни светлини. Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя. Схемката аз съм си я правил , с малко помощ и от нета, но работи идеално ! :) Като признак за включване съм ползвал повишението на напрежението над 13V. С тримерчето 22ком се регулира точно това - релето Р2 да се задеиства няколко секунди след като захранващото напрежене стане по-голямо от 13в. А с другият тример - 1Мом се регулира силата на светене на лампите. Съжелявам само за качеството на схемката, но набързо я начертах. Ако има нещо питайте :beer :beer . Изпробвано и работи :)




Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот swifter » Пон 08 ное 2010 15:42


При мен фаровете се включват като дам на контакт и пусна ръчната спирачка. Вдигам ръчната - фаровете изгасват.
Разгледах чертежите на немците и е доста просто, но ефикасно - едно реле, диод, резистор.
http://doc.vw.org.ua/electro/g3/

http://doc.vw.org.ua/electro/g3/golf95.zip
Изображение


Потребителски аватар
ivan.karadenizov
Мнения: 123
Регистриран на: Пон 08 дек 2008 9:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Сливен

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот ivan.karadenizov » Пон 15 ное 2010 13:35


mafiota написа:


И аз си направих тази схема. По устройството всичко си работи. И частта за отложено пускане, който се регулира с 22k тримера, и частта, регулираща мощността на крушките, която се регулира с 1M тримера.

Само че имам проблем. IRF транзистора много загрява. Първо пробвах с IRF9640, който в последствие разбрах, че е с доста по-голямо вътрешно съпротивление. После сложих този, който е на схемата - IRF4905.
С радиатор от захранване на компютър (~5х6см) за 10-ина секунди загрява толкова, че не мога да си задържа ръката на него, при ток на изхода 4-5 A. Би трябвало това да отговаря на 40-50% ел. мощност на крушките.

Та въпроса ми е: Защо загрява толкова?


pepihan
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот pepihan » Пон 15 ное 2010 13:44


mafiota написа:От днес и моята кола е с дневни светлини. Използвал съм варианта за автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност след 5..6 сек. като запали двигателя. Схемката аз съм си я правил , с малко помощ и от нета, но работи идеално ! :) Като признак за включване съм ползвал повишението на напрежението над 13V. С тримерчето 22ком се регулира точно това - релето Р2 да се задеиства няколко секунди след като захранващото напрежене стане по-голямо от 13в. А с другият тример - 1Мом се регулира силата на светене на лампите. Съжелявам само за качеството на схемката, но набързо я начертах. Ако има нещо питайте :beer :beer . Изпробвано и работи :)

Извинявам се за въпросите ако на някой му се сторят глупави, но аз да питам:
Може ли да обясниш по- подробно за точка 5 (забрана DRL). Не може ли на т.4 да подадем минус, например от габарита и след пускане на фаровете там идва плюс и схемата не работи. При това положение нужно ли е реле Р1. Лично аз карам целогодишно на фарове и ключа зима/лято няма да го има, затова ми хареса схемата за "автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност".
Също така не искам да се пускат габаритите- т.2, което значи, че не трябва да се слага там диода и тази точка да я няма, така ли е?
Благодаря


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот mafiota » Пон 15 ное 2010 20:09


pepihan написа: ...............
-Може ли да обясниш по- подробно за точка 5 (забрана DRL). Не може ли на т.4 да подадем минус, например от габарита и след пускане на фаровете там идва плюс и схемата не работи. При това положение нужно ли е реле Р1. Лично аз карам целогодишно на фарове и ключа зима/лято няма да го има, затова ми хареса схемата за "автоматично включване на дългите светлини на около 40% мощност".
-Също така не искам да се пускат габаритите- т.2, което значи, че не трябва да се слага там диода и тази точка да я няма, така ли е?
Благодаря


По принцип т.4 е "-" захранване на самата електроника. А т.5 - при Тойотата ми схемата на фаровете така е направена, че како се включат фаровете (ръчно) има едно место по схемата където се появява "+" независимо дали си на дълги или на къси, и просто така съм решил - да се изключва електрониката при ръчно включване на фаровете. Иначе мисля че няма да има проблем и без т.5 :D
А ако не изкаш да се включват габарити, т.2 може да не се изпълнява :), До сега единственият проблем , който наблюдавам е , че диодът през който се захранват габаритните светлини бая напича, иии незнам кога....., но за в момента работи :Mr Green Fun


pepihan
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот pepihan » Вто 16 ное 2010 12:47


Благодаря за отговора. Аз и сега имам една схемка за авт. пускане на фаровете и я управлявам точно така: от ключа на фаровете на извод габарит има минус и когато ключа не е пуснат схемата работи. Като пусна ключа на този извод идва плюс да захрани габарита и схемата за автом. пускане на фаровете се изключва. Така мисля да реализирам и тази схема и ще пиша за резултата.


black`
Мнения: 3377
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Global

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот black` » Сря 17 ное 2010 18:12


Това с ръчната най ми хареса като решение. Няма ли по-голяма схема да видим със точни стойности на елементите? С намален интензитет ли светят крушките? А като пуснеш фаровете от копчето сигурно си минават в нормален режим нали? :roll:
Тия другите ми се гледат малко сложни и не бих си оставил фаровете в техни ръце. mhihi


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот swifter » Сря 17 ное 2010 19:35


http://doc.vw.org.ua/electro/g3/golf95.zip

Схемата не е много сложна.
TFL(ПИН 15) на ключа за фаровете се връзва към 85 на релето. При контакт от TFL има

86 на релето се връзва на на L/6 на бушониерата като се слага диод.

За захранването на късите може да се направи по два начина:
1.
От R/10 се пуска кабел до кл. 30 на релето.
ОТ 87 на релето се пуска кабел до J/3.

2. От Пин 5 на ключа за фаровете се пуска кабел до кл.30 на релето.
ОТ 87 на релето се пуска кабел до J/3.

Между 87 и J/3, при поставяне на резистор, но не помня колко беше, се правят да светят по-слабо. Може да се изчисли колко Ома с колко намалят силата на светене.

При този начин на свързане след подаване на контакт и пускане на ръчната светват късите. Ако си на контакт и на габарит, ръчната не влияе и фаровете винаги светят.
Ако се разменят TFL и Пин 5 на позиция 0 на ключа, при пусната ръчна светят;
на габарит не светят.


pepihan
Мнения: 13
Регистриран на: Вто 13 окт 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот pepihan » Чет 18 ное 2010 12:52


[quote="swifter"]http://doc.vw.org.ua/electro/g3/golf95.zip
Между 87 и J/3, при поставяне на резистор, но не помня колко беше, се правят да светят по-слабо. Може да се изчисли колко Ома с колко намалят силата на светене.

Пробвал ли си го?
Защото, с изчислението на омовете няма проблем, но знаеш ли колко вата трябва да е, за да издържи. От личен опит ти казвам, че от нагряване керамичният резистор с който правих проба за няколко минути не се пипаше. А за по- дълго време?


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот swifter » Чет 18 ное 2010 14:38


http://doc.vw.org.ua/electro/g3/g3_wd07 ... lights.pdf

http://doc.vw.org.ua/electro/g3/g3_wd08 ... lights.pdf

По тези схеми пише, N6 е съпротивлението. Но, сега като се позамисля там пише Series Resistance , което май означава няколо съпротивления свързани последователно. Не зная дали ако са свързани последователно две или три съпротивления ще загрява по-малко.

П.С. Лично аз не съм го пробвал. Мисля че и с диммер може да стане(като на луничките).


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот L&R » Чет 18 ное 2010 17:17


Резистор ето такъв
Изображение завинтен към купето да се охлажда или към приличен радиатор, свързан последователно, това имат предвид в схемата, като цяло в днешни дни безмислено решение, виж преди 4 години така ми светна първия ДРЛ.


Потребителски аватар
dontaskdontsay
Мнения: 1464
Регистриран на: Вто 11 май 2010 17:33
Автомобил: Golf III 1.6 1994
Двигател: ABU

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот dontaskdontsay » Чет 18 ное 2010 17:52


Някои от Монтана навит да направи схемата срещу заплащане :roll:


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот mafiota » Чет 18 ное 2010 19:14


pepi_berk написа:Някои от Монтана навит да направи схемата срещу заплащане :roll:


същата работа е направо да си купиш от колегата над теб, вместо да търсиш и плащаш на някой да ти прави.


Потребителски аватар
swifter
Мнения: 611
Регистриран на: Нед 28 яну 2007 15:00
Автомобил: 1999 Skoda Octavia AGN
Двигател: 2003 VW Passat TDI AVF
Местоположение: Велинград

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот swifter » Чет 18 ное 2010 19:31


mafiota написа:
pepi_berk написа:Някои от Монтана навит да направи схемата срещу заплащане :roll:


същата работа е направо да си купиш от колегата над теб, вместо да търсиш и плащаш на някой да ти прави.

:да:


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Re: автоматично палене на светлините

Мнениеот Pav3l » Пет 19 ное 2010 16:47


mafiota написа:
pepi_berk написа:Някои от Монтана навит да направи схемата срещу заплащане :roll:


същата работа е направо да си купиш от колегата над теб, вместо да търсиш и плащаш на някой да ти прави.

Дори е по-добре да е от него, защото има още глезотийки като различни тонове при съответно събитие, различни управления и т.н. Освен това е изпитана многократно и шанс за грешка почти няма!



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта