Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот momcho_bg » Пет 19 ное 2010 16:41


Здравейте колеги! Напоследък ми прави впечатление, че на градско каране доста се покачва температурата на антифриза по данните от таблото. Често се случва да минава 100 градуса. Перката на охладителната система заработва, но това дали е нормално? С двигател 1,8 АБС съм и го карам на газ. На дълъг път температурата изглежда ОК 70-80 градуса.
Чудя се дали това е нормално за този двигател при градски тип каране или има нещо по колата, което може да се коригира за да се спаси двигателя от евентуално прегряване? Благодаря предварително за мненията...




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот velinsl » Пет 19 ное 2010 16:55


И аз съм с такъв двигател, извън града е като моя.
В града не е нормално до 100 градуса, но няма място за притеснение. Може би е така, защото в Търново е в голяма част нагорнища и надолнища.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот altanivan » Пет 19 ное 2010 17:31


Може черния датчик за температурата да мери грешно :screwy То при теб може и един общ да беше ,не помня !Но ако го сменяш вземи оригинален ,всичко друго мери грешно :да:


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот momcho_bg » Пет 19 ное 2010 17:40


Извън града при скорост около 90 км/ч температурата, която сочи таблото е 70-80 градуса. Парното работи супер! Явно че при по-голям въздушен поток към радиатора двигателя добре се охлажда. Разгледах и други подобни теми, но не можах да намеря еднозначен отговор.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот i.e.i » Пет 19 ное 2010 17:46


но не можах да намеря еднозначен отговор.

Защото няма.Ако показанята са верни,може термостата да"работи бавно",датчика да не включва 1 степен на вентилатора,запушен радиатор,слаб дебит на помпата и др.
Трябва сам да ги тестваш за да разбереш.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот altanivan » Пет 19 ное 2010 17:58


Първо виж датчика дали мери правилно,и товага може да търсиш останали варианти .. 100 на брой :Mr Green Fun


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот momcho_bg » Пет 19 ное 2010 18:22


Какъв е най-лошият сценарии в случая? Колата на дълъг път върви много добре. Ускорява много добре, наскоро реших да си поглезя малко двигателя на бензин - стигнах до 140 км/ч при около 4000 об/мин и ме беше страх да продължа. :)
Относно температурата - напоследък използвам автомобила основно за извънградско шофиране - отсечки от около 200 км и както посочих в този случай проблеми никакви. Каране в градски условия в град като Велико Търново, освен че е неприятно на моменти става и невъзможно :banghead:
Все пак какъв е най-лошият сценарии при продължително шофиране в градски условия при подобни данни на охладителната система?


Потребителски аватар
vpetrovbg
Мнения: 569
Регистриран на: Съб 18 авг 2007 15:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот vpetrovbg » Пет 19 ное 2010 20:28


i.e.i написа:
но не можах да намеря еднозначен отговор.

Защото няма.Ако показанята са верни,може термостата да"работи бавно",датчика да не включва 1 степен на вентилатора,запушен радиатор,слаб дебит на помпата и др.
Трябва сам да ги тестваш за да разбереш.

А дебита как може да се провери дали е достатъчен?


slavi7575
Мнения: 104
Регистриран на: Нед 07 дек 2008 19:47
Автомобил: Vokswagen Pasat B3
Двигател: PF 1988
Местоположение: Русе

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот slavi7575 » Съб 20 ное 2010 6:14


Провери дали ремъка за водната помпа и динамото е поставен както трябва. Трябва да минава под шайбата на помпата, понякога при смяната на ремъка го прекарват отгоре на помпата и той я върти с гърба, но и в обратна посока. Ако ремъка е както трябва остава температурен датчик. При мен на голфа, със същия двигател, след промиване и смяна на антифриза показанията паднаха с около 15градуса - при нормано загряла показанието беше около 65-70гр., а перката включваше около75-80гр.(това е по показанията на таблото).


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот ktamen » Съб 20 ное 2010 9:17


Температура 70-80градуса не е ОК на дълъг път, прекалено е ниска. Или датчика на таблото не показва вярно или термостата е заседнал в полуотворено положение - извън града е прекалено отворен, а в града е прекалено затворен.
Запали я студена и пипай двата маркуча към радиатора, долния трябва да остава студен докато колата не загрее до 90 градуса. Малко над 100 градуса в града не е страшно, стига да е малко над 100.
Кога се включва вентилатора, би трябвало да се включи при около 95градуса, и двете степени ли ти работят?


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот momcho_bg » Съб 20 ное 2010 18:56


Благодаря на ktamen. От утре започвам диагностиката. Благодаря колеги! Темата може да се затвори вече...


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот gr_kanev » Съб 20 ное 2010 19:07


Ще я задържим отворена, за да споделиш за решението на проблема - така ще бъде полезно и на други.


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот live_for_passat » Съб 20 ное 2010 19:27


при мен се оправи със смяна на водна помпа и термостат, датчика за таблото, поне при мен като се скапа и си вирна стрелката рязко на 120 градуса насред задръстването, та лесно го установих и това... :mrgreen:


Потребителски аватар
momcho_bg
Мнения: 230
Регистриран на: Чет 22 фев 2007 18:25
Автомобил: Volkswagen Passat B5.5
Двигател: 2.5
Местоположение: Червен бряг
Контакти:

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот momcho_bg » Нед 21 ное 2010 16:56


:D Оказа се най-логичната от всички причини. Задкормилното устройство и стила на каране. Оказва се че карането на 3-та с 30-40 в градски условия и пресечен терен е причината за загряването на антифриза. Човек се учи докато е жив. Явно двигателя трябва да се държи във високи обороти в град /над 3000/ за да се поддържа нормална температура. :o . Живи и здрави колеги!


Потребителски аватар
Layman
Мнения: 148
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търново

Re: Температура охладителна течност на Б3 при градско шофиране

Мнениеот Layman » Нед 21 ное 2010 18:40


Градски, то ясно че на високи обороти Т ще пада, но това не е нормално каране. Така че търси проблема.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта