AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ??? РЕШЕНО

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ??? РЕШЕНО

Мнениеот ceci4 » Сря 17 ное 2010 21:41


Колата е Golf 3 1.9TDI AFN

Тъй като все по-често започвам да си дърпам крака от газта, заради това, че манометъра (boostmeter) показва ненормално големи стойности, започнах да правя някои изследвания. Основно 3 притеснения:

1. Пренадуване на турбото - вижда се по-стара добра графика, както и днешната с 1.6 бара :horror:. Преди година е чистена геометрията.
2. Начало на впръскване - няма излизане на глава с него. Дори да завъртя помпата и да вкарам графиката в норми, след 2 дни като проверя е далееееч в предварение, че даже изобщо не се изчертава на екрана. Само да изгася и да запаля и започва да работи с друго начало на впръскването, но отново доста далеч от нормите
3. Дюзи - тука също се появи съмнение за пикаещи дюзи, откакто разбрах, че стойностите трябва да са близки до 0
Наличните грешки са следните:
00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
01268 - Quantity Adjuster (N146)
35-00 - -

Патилите да ме насочат накъде да си съсредоточа нервите




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот Zinoto » Пет 19 ное 2010 14:14


Грешката Quantity Adjuster (N146) е свързана с горивоподаването, евентуално температурен датчик на горивото, оправя се и в двата случая. Възможно е от там да ти прави мизерии с предварението. Дюзите са си добре. Турбината за 1 година може да се е зацапала пак, ако не си карал по магистрала скоро.


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот ceci4 » Пет 19 ное 2010 18:54


Температурния датчик е наблюдаван често от доста време и досега не съм намерил причина да го сменя
- първо, защото грешката не е Quantity Adjuster - Upper Limit Reached
- второ, всеки път, когато разглеждам нещо с ваг-кома поглеждам температурата на горивото и винаги е била разумна стойност
- трето, мерил съм съпротивлението на датчика през буксата на помпата (в Autodata пише как) и също стойностите са нормални
- и четвърто, карал съм колата, докато записвам на лог-файл стойностите на температурата и освен нормалното повишение по време на карането, няма никакви други изменения, т.е. мисля си, че датчика има стабилна връзка и не губи контакт.
Ако въпреки това смяташ, че е възможно да е от него бих го сменил, стига да се оправи от него, разбира се.

Ще прегледам дали свободно се движи геометрията на турбинката, но може би си е отново за чистене. Макар, че EGR-а е затапен софтуерно, а катализатора е махнат хардуерно :mrgreen: и не очаквам толкова лесно да се е задръстила пак.


gogovaseev
Мнения: 632
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 13:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pamplona Ispaniq

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот gogovaseev » Съб 20 ное 2010 7:41


Колега а мерил ли си съпротивлението на умната дуза на мен тази гре6ка ми прили4а на умна дуза.успех :beer


Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот Zinoto » Съб 20 ное 2010 11:09


ceci4 написа:Температурния датчик е наблюдаван често от доста време и досега не съм намерил причина да го сменя
- първо, защото грешката не е Quantity Adjuster - Upper Limit Reached
- второ, всеки път, когато разглеждам нещо с ваг-кома поглеждам температурата на горивото и винаги е била разумна стойност
- трето, мерил съм съпротивлението на датчика през буксата на помпата (в Autodata пише как) и също стойностите са нормални
- и четвърто, карал съм колата, докато записвам на лог-файл стойностите на температурата и освен нормалното повишение по време на карането, няма никакви други изменения, т.е. мисля си, че датчика има стабилна връзка и не губи контакт.
Ако въпреки това смяташ, че е възможно да е от него бих го сменил, стига да се оправи от него, разбира се.

Ще прегледам дали свободно се движи геометрията на турбинката, но може би си е отново за чистене. Макар, че EGR-а е затапен софтуерно, а катализатора е махнат хардуерно :mrgreen: и не очаквам толкова лесно да се е задръстила пак.

В такъв случай не е от датчика, трябва да се видят някой настройки, може да е бутано по помпата може преди да вземеш колата. А турбината понякога доста бързо се зацапва, пружината на актуатора също омеква и отрицателния ефект започва да се усеща и след минимално зацапване. Раздижи актуатора на ръка и се разходи до Варна с повечко изпреварване, но трябва да разтоварва макар и със закъснение, важното е да не забива и ще минеш без чистене и на магистралата поддържай 130-140. Мойта така я профилактирам 2 пъти в годината, щото не ми се отваря да я чистя и след 5 месеца пак да е същата работа.


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот ceci4 » Пон 22 ное 2010 20:50


Прави ми впечатление, че като стартирам мотора в студено време е най-зле. Затова съм си втълпил, че проблема е температурен датчик. Проверих няколко на брой днес - за охладителна течност, за гориво и за входящ въздух и всички си показваха нормално съпротивление. Плъзгача за количеството гориво (Quantity Adjuster) също даде нормално съпротивление. И нещо много странно и много характерно - след известен пробег при топъл мотор ми показва предварение около 120 единици, гася и паля след 3,4 секунди - около 90 единици, отново гася и паля - вече около 50 единици, както трябва да бъде (на снимката). Някой има ли идея защо само след гасене и палене се променя ъгъла на изпреварване?
Прикачени файлове
Clipboard11.jpg


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот vladitdrv » Вто 23 ное 2010 20:22


Защо не направиш един лог на 4ти канал,да няма някакъв проблем с авансатора или клапана!


Потребителски аватар
boreto1977
Мнения: 234
Регистриран на: Съб 11 юли 2009 16:35
Автомобил: passat 3BG T4 Caravelle syncro
Двигател: AVF 2003 ACV 2001
Местоположение: ПЛОВДИВ БГ ESSLINGEN DE

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот boreto1977 » Вто 23 ное 2010 20:53


проблема с аванса според мен произтича от разхлопана шпонка на ангренажното колело на кол.вал :012: :bishop
взимай мерки навреме за да не страдаш :012: :012: :012:


Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот vladitdrv » Вто 23 ное 2010 21:32


boreto1977 написа:проблема с аванса според мен произтича от разхлопана шпонка на ангренажното колело на кол.вал :012: :bishop
взимай мерки навреме за да не страдаш :012: :012: :012:


Шпонка е силно казано,при тди моторите е доста по-рядко срещан тоя проблем!Въпреки това е хубаво да се погледне да няма сакатлъци!


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот ceci4 » Вто 23 ное 2010 22:14


gogovaseev написа:Колега а мерил ли си съпротивлението на умната дуза на мен тази гре6ка ми прили4а на умна дуза.успех :beer

Едно мнение ми е убягнало ... но и това съпротивление си е в нормите.
vladitdrv написа:Защо не направиш един лог на 4ти канал,да няма някакъв проблем с авансатора или клапана!

Какъв по-точно лог да направя? (на празен ход, в движение, топъл, студен ....)


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот Brezel » Сря 24 ное 2010 13:06


boreto1977 написа:проблема с аванса според мен произтича от разхлопана шпонка на ангренажното колело на кол.вал :012: :bishop
взимай мерки навреме за да не страдаш :012: :012: :012:


Преди месец имах такъв случай с голф 3 афн. Оказа се точно шпонката.

Другото което бих помолил колегата е да направи хубав лог файл на 8ми 10ти и 11канал
след което и на 1ви и 10ти канал.

Поздрави


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот Brezel » Сря 24 ное 2010 13:07


ceci4 написа:Какъв по-точно лог да направя? (на празен ход, в движение, топъл, студен ....)


ето така се прави лог файл за да има смисъл от него

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=301


Потребителски аватар
Legolas
Мнения: 152
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:59
Автомобил: GOLF 4 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София и провинцията

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот Legolas » Сря 24 ное 2010 14:27


Аз имам питане също, как се разбира, че ти мени центровката заради зъбното колело по време на движение. С логове както казва Богомил ще имаш доста добра картина върху работата на двигателя като цяло, но точно на това специфично място как се разбира и какви са симптомите за първоначален проблем там. Силно се интересувам и аз, тъй като минах вече по този път цели два пъти 1-во затова, че "майстора", който ми обслужи колата след покупката беше свалял ангренажното колело, за да зацепи ремъка по необясними за мен причини, и да се подсигури беше сложил червен силикон още по-тъпо, 2-рия път по сходен начин, но след случилото се не беше свалян вала, за да се обработи на струг и изравни от нараняванията на шайбата и пак скъсах болта, и после вече цената на ремонта ми беше над 2000лв., но вече в сигурни ръце със сваляне на вала, челосване и т.н. ако искате вярвайте бях луднал :(. И до момента не е спирало да ме тревожи пустото зъбно колело и как се разбира, за евентуални проблеми там. Поглеждал съм демферната шайба движи се абсолютно право без вибрации спрямо блока на двигателя и няма каквито и да е вибрации в ремъка, свалял съм и капака на ангренажа и също нищо нередно не се забелязва, и до момента вече 2 години близо минаха от ремонта, и сутрин при еднакви температури някой път пали от пипването на ключа друг път след 2-рия оборот. Логвал съм колата има доста логове в Дизел форума всички казват (поне тези които са дали мнение), че е абсолютно на 6 всичко с изключение на 50-100 еденици по-малко дава дебитомера на пълна газ. Центровката на помпата (Timing 44) точно на синята дори с една идея под нея, което не е добре, но имам идея сега преди зимата да я бутна малко в аванс. Възможно ли е понякога колебливото палене да е свързано с температурния датчик на антифриза, или влияние би могло да окаже само центровката. Темп датчик съм го следил на VAG-COMа отговаря 1:1 с показанията на таблото и след достигане на 95 градуса термостата отваря и температурата пада до 88, след което пак бавно се покачва. Изписах цял ферман, в темата на колегата, но тъй като моите опасения са близки до неговите проблеми реших да не пускам нова тема. Двигател TDI AHU.


Потребителски аватар
ceci4
Мнения: 885
Регистриран на: Сря 25 май 2005 20:09
Автомобил: VW Golf V TDI 16V
Двигател: BKD 2004
Местоположение: Плевен

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот ceci4 » Сря 24 ное 2010 19:52


Brezel написа:Другото което бих помолил колегата е да направи хубав лог файл на 8ми 10ти и 11канал
след което и на 1ви и 10ти канал.


Направих лог-овете, надявам се правилно. Освен обработката им, съм запазил и оригиналните данни в съседен шийт в случай, че са необходими в суров вид.
Прикачени файлове
LOG-01-008-010-011.xls
(18.5 KиБ) Свален 336 пъти
LOG-01-001-010-xxx.xls
(17.5 KиБ) Свален 458 пъти


Потребителски аватар
Brezel
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 29 яну 2006 17:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Годеч / Берлин
Контакти:

Re: AFN - пренадуване, впръскване, дюзи ???

Мнениеот Brezel » Съб 27 ное 2010 23:32


Цецич според мен и двата ти проблема идват от гадния чип който ти е поставен. Грешката qautitiy adjuster идва от проблема че човкеа правил чипа е бил много бос и се е опитам да псуне гориво повече отколкот е възможно. на 8ми канал навсякъде е 51 мг което е много и предполагам колата яко пуши! Ако същия тойя майстор е пипал и по авансите е ясно защо е и другата грешка.

Исканото налягане на турбото е 1.25 което е много за тоя мотор и ако го изпълнява ше строшиш турбо. Понеже обаче горивоподаването не е вред предполагам от нето ти се е зацапала и геометрията и затова в моемнта колата пренадува отвратително много което пък направо ше съсипе турбото, добре че влиза в сервизен режим. Съвета ми е веднага да махаш тоя чип за да си караш колата спокойно. показаните стойности на логовете са отвратителни за стоков мотор.

Legolas, при повечето коли с разбита шпонка центровката на 4ти канал (процентите на авансатора) се побъркваше. а на ТДИ тайминга всяка сутрин показваше различни неща. Въпросните канали които му казах да логне не бяха за центровката както си предположил , а просто исках да видя дали няма някой чип който да прави мизериите, и ето на.....оказа се че има. Та след като сложи оригинален софтуер едва тогава бих продължил с гадаене на проблема с бягащата центровка. Може и да е шпонката но за поне 2 от грешките (горивото и налягането) шпонката няма толкова отношение.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта