- И беше ден, като всеки друг. Проблеми, главоболия, обичайните ежедневни действия и последиците от тях... Тогава същата септемврийска вечер на лето 2005. Ей тъй от щуротия и от загриженост предложих на мой приятел да купя Голфа му...
- Всъщност историята почва оттам: Аз съм редовен клиент и сме стари познати с този приятел (той е таксиметров шофьор). Това е старата му кола. много ходене по мъките видя с нея в опит да я продаде. И аз взех, че уж на шега, къде и от изгода му направих предложение, на което нямаше как да откаже.
- Първоначалната идея бе да карам колата 2-3 месеца и да я хвърля в моргата, обаче аз не съм такъв човек. Как я мислих, а тя каква стана:
Първи цикъл:
- Смяна на Окачване
Като за кола без пари окачването хич го нямаше. Смяна с ново, аз съм си такъв, нямам против нещата втора ръка, но точно амортесьори и гуми... Хм Никога!
- Ремонт на карбуратор
В първия сервиз изкара есента. Там ме убеждаваха, че от карба нищо не става и трябва да се смени с нов, не можело да се присади друг, трябвало точно този да се търси. Обаче видиш ли като за мен такива няма - даже и в моргите.
Е работя в магазин за авточасти, издирих такъв нов - 3000 лв.

Предполагам вече добивате представа, колко ми беше писнало от "Майстори"(сигурно, колкото Ви е писнало от четенето на тоз Роман). И тъй - Смяна на сервиза, при което: О чудо срещу някакви си 40 лв колата тръгна

- Началото на големия студ (- 14 С):
Да... Тогава дойдоха студовете. Края на Януари, началото на Февруари... Колата нямаше желание на пали... Досещате се - СЕРВИЗ
- Замерване на компресия (1.3 мотор 84г.)
Първи цилиндър - 6 Бара(ако не бъркам "Бар" трябва да е)
Втори цилиндър - 4 Бара
Трети цилиндър - 3 Бара
Четвърти - 2 Бара
УЖАС!!! Предложиха ми смяна на мотор - По евтин вариант от основен ремонт...
Втори цикъл:
- В търсене на двигател:
Вече тотално изнервен започвам търсене. По предложение на моя майстор търся нещо като 1.3, 1.4 с хидравлични повдигачи... Обаче от познати намирам 1.8



Досещате се, не се замислих. Като човек, който нищо не разбира от коли, реших и купих. Да точно така, без да питам или проуча поне. Е после се оказа, че ще трябва и скорости, стартер, скоростен лост и т.н.
- Чудото:
В същото време (Февруари средата) в лутане из моргите търсейки стартер за 1.8. Попадам на познат, който ме отвежда при един блъснат голф. Какво намирам под капака - 1.8 KR 88г. Ммммммм

Такова бях виждал само на снимка и то тук във Форума. Представете си физиономията, която направих като го видях на живо... Вече се бях опарил със предишният двигател. На този му проучих историята, наши хора го правили. Сменяли глава, двигателя бил в перфектно състояние.Купих го.
- Разкостване на КR-а:
С разглобяването бързо се справиха. За четири дни беше на "Болтове и гайки"

- Напъхване в моя голф:
Не мина много гладко. Много главоболия. Търсене - кутията на въздушния филтър; Инжекциона, запекъл - Търсене; Бензиновите помпи хич ги няма(карана на ГАЗ) - Нови и т.н.

Оказа се, че сме допуснали грешка с бензиновата помпа - тази под колата. Взел съм кутията и помпата под колата за 8V, вместо за 16V. От това колата не иска да върви във високи обороти. Т.е. повече от 3000 оборота убий я не вдига... Решението - Сложих ГАЗ

Трети цикъл:
- Кърпене:
Имаше нужда от нова задна престилка. После се оказа, че не е само задна престилка, Ами цяла задница - Скъсани задните греди. И ДВЕТЕ!


Четвърти цикъл
- Отчаянието:
Отказах се. Като всеки човек и аз имам предел на търпение и някаква си граница на поносимост. РЕШИХ - боядисвам и продавам. Точех зъбки за на "ORIONBG" Корадото... Тъкмо правих сватба(Края на АПРИЛ).
- Не предвидени обстоятелства:
Очаквам дете. Край на всичките ми мечти. Компютъра си замина, колата и тя е на път... Е, остана ми утеха, че ще ставам Баща. Както и Апартамента подарен от Майка ми на Сватбата... Неочаквана молба за заем от роднини съвсем ме отказа от Корадото на колегата...

- Една нова надежда:
тъкмо карах колата на бояджия и моя "Дядо"( на мойта жена баща и) ми вдъхна кураж и надежда:
- "Ти толкова пари и пот хвърли по нея, сега ще я продаваш?! Устискай още месец два, ще ти дам едно рамо"
- Предложението:
Тогава се появи предложението на "Boxer-a" в раздел "ПРОДАВА"

Тогава ми се роди идеята за ABF идеално ще си пасне с таблото барабар. така и така ми се щеше да го направя. Просто не бях сигурен как точно ще сложа тройково табло без електрониката от мотора ???
Така го почуствах - РЕШИХ Купих 2.0 ABF.


Пети цикъл:
- Всичко отначало:
Започнах със демонтажа на старото табло. както и смяна на защитното покритие.


- Сваляне на двигателя и Ел. инсталацията:




- Ето какво се случи с ABF-а като се ядосах. Всъщност, не точно на двигателя, а на проклетата пробка на картера... Скъсаха четири заварки и няколко гайки докато я отвият...





- В крайна сметка:
Гумички клапани - 16 бр.
Семеринги - 3+1 бр.
Гарнитура комплект - 3бр.
Сегменти стандарт - 4 комплект
Биелни лагери - 1 комплект
Пробка картер - 1 бр.
- С не малко главоболия и доста мрънкане завършихме защитното покритие на предницата, както и пръснахме коша:



Почна се:
Благодарности на °niksi° за този линк http://pajalle.com/cars.php?id=009&lang=en&page=4
- Противно на очакванията ми може да се каже, че минахме с малко жертви.
Е счупихме предното стъкло, но това е малкия дявол, по-срашно щеше да е, ако загубим таблото...














Срещнахме доста спънки с монтажа на двигателя, особненно с поставянето на датчика за Километража. Понеже кутията е 4T няма как да се сложи самия датчик, та се наложи доста голямо побългаряване. Още не може да се каже работи ли, но ще се разбере скоро.








Реших да се захвана сам: И като видях какво е причинило времето на незащитената ми колица - побеснях. Да и с побесняването - взех, че хванах шлайфа с телената четка... Ето какво стана:





П.П. На снимките не съм аз, това е Кума.