шаран 1.9ТДИ 110 коня черен пушек от колата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vladitdrv
Мнения: 265
Регистриран на: Пон 25 сеп 2006 18:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот vladitdrv » Вто 23 ное 2010 21:41


А ако засмуче мотора сапунена вода??? :shock :banghead: Ако не е наясно по-добре да не пипа,колегата! :да:


Човека е написал с четка и сапунена вода по мъркучите,а не с кофа и сапунена вода във въздушния филтър :screwy !

Относно проблема с комуникацията.....ако някога си имал проблем с имобилайзера и е отстранен по неподходящ начин е възможно да не може да се свържеш с компа на мотора!




Потребителски аватар
mucy
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 03 май 2010 19:04
Автомобил: VW Sharan
Двигател: AFN 110 1997
Местоположение: Gorna Orqhovica, default

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот mucy » Вто 23 ное 2010 21:55


Аз не знам има ли имобилаизер!!Не сам имал проблем с такова не6то.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот mili 75 » Сря 24 ное 2010 9:20


Колега само да ти кажа, вземи малко да прочетеш как се кара ТДИ мотор, че с това каране до 2500 оборота ако не ти е зацапана променливата геометрия на турбината, то непременно ще ти се зацапа.Ако имащ катализатор го махни и виж някой, който разбира от турбини да види добре ли се движи актуатора и дали не е зацапана геометрията.Или пък на първо време отиди някъде на магистрала и пробвай да поддържаш 3500-4000 оборота на пета в продължение на 50-100 километра, като по време на пътуването правиш намаляване до 100 и след това набиране до 150-160 с пълна газ на пета,значи целта е да се кара на високи обороти на пета, защото тогава се развиват най-високи температури и се изхвърлят натрупаните сажди по геометрията на турбината.След едно такова продухване както го наричаме обикновено, пиши после как се държи колата и дали ти е забивала по време на процедурата.


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот ulipet » Сря 24 ное 2010 12:43


mili 75 написа:Колега само да ти кажа, вземи малко да прочетеш как се кара ТДИ мотор, че с това каране до 2500 оборота ако не ти е зацапана променливата геометрия на турбината, то непременно ще ти се зацапа.Ако имащ катализатор го махни и виж някой, който разбира от турбини да види добре ли се движи актуатора и дали не е зацапана геометрията.Или пък на първо време отиди някъде на магистрала и пробвай да поддържаш 3500-4000 оборота на пета в продължение на 50-100 километра, като по време на пътуването правиш намаляване до 100 и след това набиране до 150-160 с пълна газ на пета,значи целта е да се кара на високи обороти на пета, защото тогава се развиват най-високи температури и се изхвърлят натрупаните сажди по геометрията на турбината.След едно такова продухване както го наричаме обикновено, пиши после как се държи колата и дали ти е забивала по време на процедурата.

Колега,ти ме притесни.С тези обороти на 5 предавка ще кара с около 200км/ч.И аз горе долу се въртя в обороти под 2500,скоро карах по магистрала Тракия 3200 об/м - 160км/ч ,бах мааму по-добре задръстена геометрия отколкото "дървен костюм" то и колата може да не издържи...


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот mili 75 » Сря 24 ное 2010 14:07


Не казвам, че на всяка цена трябва да караш с 200 през цялото време.Толкова ли нямате усет към колата, за да знаете какво трябва да се прави.Или да обясня по-нагледно така да се каже, като стигнеш 160 ще отпуснеш до 100, после като стигнеш сто с педала на газта до дупка пак ще набереш 160-170, като тръгнеш да качваш баира на Траянови врата ще застъпиш отдолу с пълна газ и докъдето можеш няма да пускаш или ще отпуснеш и пак газ до дупка.Въпроса е пета предавка + пълна газ да преобладават, плюс постоянни намалявания и ускорения пак на пета с пълна газ, за да може да се прочисти добре геометрията.А не да се качиш на магистралата и да караш с 100-120 на 2000 оборота и да кажеш, че си продухал колата на дълго.


Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот vasko__2 » Сря 24 ное 2010 14:44


Добре,че няма 6-та... Да кара на 2-3-4 пак с тези обороти и готово.


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот Peteff » Сря 24 ное 2010 14:47


е защо пък на 5-та , аз моята като си я продухвам от 1500 оборота пална газ до към 4000 , после пускам газта до 1500 оборота и пак наново - на 3-та макс 4-та ( с 6 съм ) че иначе почвам да политам пък и не карам на магистрала всеки ден :)


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот mili 75 » Сря 24 ное 2010 15:57


Ами защо не на първа отзад зад блока и ще се продуха идеално.Гледам, че нещо не ви се вярва на приказките ми, та ако ви е още чудно защо на пета, задайте едно лично например на Брезел да ви обясни по-подробно. :027:


Потребителски аватар
Peteff
Мнения: 1757
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
Контакти:

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот Peteff » Сря 24 ное 2010 16:02


а защо ти не обясниш колега та да ни просветиш нас невежите ;)


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот mili 75 » Сря 24 ное 2010 16:41


здрасти,
ето ти описание на това как работи турбината и геометрията

http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=5

геометрията се движи добре когато се налага турбото да прави налягане. тоест това за 3000 оборота с постоянна газ на равен път са ПЪЛНИ глупости , геометрията изобщо няма да се движи. Геометрията се движи когато трябва да се прави налягане и да се разтоварва след това. Тия неща се налагат при ускорение а когато е на висока предавка става много по бързо и по често. Затова примерно на 5та предавка можеш да си играеш и да искоряваш от 110 до 120 и после да пускаш педала на газта и после пак така.

На моя AJM турбото беше много задръстено (1 година само градско) и като си тръгнах за България добре до раздвижих. Постоянно 140-170 (повече не пзволява трафика) и сега си работи перфектно. Преди псотоянно скачаше на 1.6 бара сега си заковава на 1.1 и няма проблеми.

Също така много хора си мислят че е добре да караш на високи обороти е нужно независимо на коя предавка. Нужно е да е на висока предаква защото тогава мотора развива много високи температури. Сериен ТДИ мотор (без да е пипан) вдига над 600 градуса рядко и го прави само като е на зор. А тази темепратура е нужна и за доизгаряне на доста сажди ( от порадъка на 10 микрона) които иначе само с мърдане може и да не се махнат. Та най добре ше си раздвижиш турбината със зор. Ако обаче по време на раздвижването колата влиза в сервизен режим ....по добре да се свали и изчисти.
Който му се чете да чете, който му се пише да пише, това е цитат от колегата Брезел.

Последна промяна от mili 75 на Сря 24 ное 2010 16:42, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот Ludiq » Сря 24 ное 2010 16:41


mili 75 написа:Не казвам, че на всяка цена трябва да караш с 200 през цялото време.Толкова ли нямате усет към колата, за да знаете какво трябва да се прави.Или да обясня по-нагледно така да се каже, като стигнеш 160 ще отпуснеш до 100, после като стигнеш сто с педала на газта до дупка пак ще набереш 160-170, като тръгнеш да качваш баира на Траянови врата ще застъпиш отдолу с пълна газ и докъдето можеш няма да пускаш или ще отпуснеш и пак газ до дупка.Въпроса е пета предавка + пълна газ да преобладават, плюс постоянни намалявания и ускорения пак на пета с пълна газ, за да може да се прочисти добре геометрията.А не да се качиш на магистралата и да караш с 100-120 на 2000 оборота и да кажеш, че си продухал колата на дълго.

:да:


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот ulipet » Сря 24 ное 2010 18:33


ооо аз невежата :banghead: :banghead: :banghead: ....... :beer


Потребителски аватар
mucy
Мнения: 83
Регистриран на: Пон 03 май 2010 19:04
Автомобил: VW Sharan
Двигател: AFN 110 1997
Местоположение: Gorna Orqhovica, default

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот mucy » Сря 24 ное 2010 18:56


DSC03733.JPG
DSC03733.JPG
DSC03733.JPG
Здравеите на вси4ки отзовали се!
До сега бях под колата о проверявах де 6то марку4 има по двигателя.Вси4ки дебели които са там кам турбото и интерколера са си здрави и като ги гледам няма и какво да им стане-те кат нови,оба4е две танки марку4ета бая се бяха напукали-едното от трабата дето до него има някакав дат4ик и отива в купето в компутара и другото от долу до турбото наблизо дето има не6то като мембрана и се ка4ва нагоре до някакви там 4ерни не6та като ма6инки за помпи4ки на водата.Та смених ги ама не се оправи пу6ака.Ина4е в дебелите траби незнам дали е нормално ама има6е малко масалце колкото да ми оцапа рацете.Не знам дали е много нормално и от каде е при положение 4е колата масло не бута.
Та това е!
Сега про4етох ва6ите мнения и явно много гре6но си карам колата.Мойе и така да е преди тази сам карал обикновен дизел 10г. само на ниски обороти,но на него нямало е явно какво да му задраствам!! :oops: Сега 6те пробвам това което вси4ки казвате -6те карам някаде на 5та с 4000об.,макар 4е тук наблизо магистрала няма и незнам как 6те го поддаржам 20мин.
Ето това е двигателя и марку4ето дето смених.


Потребителски аватар
Ludiq
Мнения: 733
Регистриран на: Съб 20 май 2006 19:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот Ludiq » Сря 24 ное 2010 19:32


Маркучетата е добре,че си ги подменил.Макар проблема да не е от тях.
Масло в малки количества е нормално да има в тръбите.
Не карай 20мин с 4000об на 5-та!
Прочети хубаво как се продухва геометрията. :deal


Потребителски аватар
ulipet
Мнения: 616
Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
Автомобил: VW PASSAT B7
Двигател: CFF
Местоположение: пловдив

Re: Черен пушек от колата! 1.9тди

Мнениеот ulipet » Сря 24 ное 2010 20:03


две думи,геометрия се продухва като все едно се качваш на чужда булка :lol:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта