здрасти,
ето ти описание на това как работи турбината и геометрията
http://www.diesel-club.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=5геометрията се движи добре когато се налага турбото да прави налягане. тоест това за 3000 оборота с постоянна газ на равен път са ПЪЛНИ глупости , геометрията изобщо няма да се движи. Геометрията се движи когато трябва да се прави налягане и да се разтоварва след това. Тия неща се налагат при ускорение а когато е на висока предавка става много по бързо и по често. Затова примерно на 5та предавка можеш да си играеш и да искоряваш от 110 до 120 и после да пускаш педала на газта и после пак така.
На моя AJM турбото беше много задръстено (1 година само градско) и като си тръгнах за България добре до раздвижих. Постоянно 140-170 (повече не пзволява трафика) и сега си работи перфектно. Преди псотоянно скачаше на 1.6 бара сега си заковава на 1.1 и няма проблеми.
Също така много хора си мислят че е добре да караш на високи обороти е нужно независимо на коя предавка. Нужно е да е на висока предаква защото тогава мотора развива много високи температури. Сериен ТДИ мотор (без да е пипан) вдига над 600 градуса рядко и го прави само като е на зор. А тази темепратура е нужна и за доизгаряне на доста сажди ( от порадъка на 10 микрона) които иначе само с мърдане може и да не се махнат. Та най добре ше си раздвижиш турбината със зор. Ако обаче по време на раздвижването колата влиза в сервизен режим ....по добре да се свали и изчисти.
Който му се чете да чете, който му се пише да пише, това е цитат от колегата Брезел.