Мощност на акумулатора !

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот milmar » Пон 22 ное 2010 10:53


Абе те във VW правят и 1Z мотора 90кс :) , ама повечето от вас не го търпят така , нали mhihi ? Чипчето се сменя и слагаме още 20-30 кобили отгоре :mrgreen: . Иначе в темата "Мощност на акумулатора" мисля за себе си , че достатъчно писах :) .




Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот dandan » Вто 23 ное 2010 22:33


точно в какви граници да бъде акумулатора спрямо алтернатора

Веднага бих се съгласил с теб ако ми обясниш или ми дадеш инфо за горното твърдение... Иначе са си празни приказки.
Ако не можеш да обясниш нещо недей да го твърдиш. Все пак е Технически форум... За легендите има Оффтопик.
Като те гледам доста си се блъскал но понякога при липса на теория блъскането нараства доста... Има и една друга: за главата и краката...


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kristianatanasov » Сря 24 ное 2010 10:36


dandan написа:Веднага бих се съгласил с теб ако ми обясниш или ми дадеш инфо за горното твърдение... Иначе са си празни приказки.

Ама човек няма какво да ти обяснявам....Ти не играеш "контра"(термин от белота)срещу мен, а се опитваш да играеш "контра" срещу завода производител.Както написа сам това е технически раздел-ами има една книжка-"Техническо ръководство за Пасат Б3,Б4"....аз я имам а ти?
http://www.book.store.bg/p28503/vw-passat.html
Да подходиме библейски: Всичко което е извън тази книжка е анатема и ерес mhihi в нашия случай точно селслки легенди-наистина в случая е почти безобидна,но има селски легенди и извращения като-карбуратор от Зил присаден на Москвич и т.н.!!!! mhihi
Няма закона на Ом,няма закона на Нютон,няма закона на Мърфи!!!Специалистите от техническото звено на пройзводителя са го казали!!!Пък ти ако искаш можеш да му сложиш и криле....колко му е?-2 листа ламарина,телоподаващо и хоп....по закона на братя Райт :)
Пича който питаше отдавна или е сложил или не е акумулатора,ама не пише! а ние тука егати дискусията,егати дебата...
Дандане не чакай отговор от мен,повече няма да пиша в тема кадето автора го боли оная работа за темата.....не си заслужава,айде със здраве


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот dandan » Сря 24 ное 2010 15:18


kristianatanasov написа:
dandan написа:Веднага бих се съгласил с теб ако ми обясниш или ми дадеш инфо за горното твърдение... Иначе са си празни приказки.

Ама човек няма какво да ти обяснявам....Ти не играеш "контра"(термин от белота)срещу мен, а се опитваш да играеш "контра" срещу завода производител.Както написа сам това е технически раздел-ами има една книжка-"Техническо ръководство за Пасат Б3,Б4"....аз я имам а ти?
http://www.book.store.bg/p28503/vw-passat.html
Да подходиме библейски: Всичко което е извън тази книжка е анатема и ерес mhihi в нашия случай точно селслки легенди-наистина в случая е почти безобидна,но има селски легенди и извращения като-карбуратор от Зил присаден на Москвич и т.н.!!!! mhihi
Няма закона на Ом,няма закона на Нютон,няма закона на Мърфи!!!Специалистите от техническото звено на пройзводителя са го казали!!!Пък ти ако искаш можеш да му сложиш и криле....колко му е?-2 листа ламарина,телоподаващо и хоп....по закона на братя Райт :)
Пича който питаше отдавна или е сложил или не е акумулатора,ама не пише! а ние тука егати дискусията,егати дебата...
Дандане не чакай отговор от мен,повече няма да пиша в тема кадето автора го боли оная работа за темата.....не си заслужава,айде със здраве

Евалла. Голям отговор голямо нещо. Това е линк(и то какъв само) към книжка в която се препоръчва какъв акумулатор да ползваш. Аз обаче питам къде в тази книжка е казано какъв акумулатор с какъв генератор да ползваш. Ако я поразгледаш,ще разбереш че генератора зависи от ел.обурудването на колата, а акумулатора зависи от кубатурата и типа на мотора. И в двата случая неземните иженери са използвали неземния закон на Ом (и още нещо).
Това че не искаш да дадеш отговор е липса на възпитание или липса на образование. Не знам кое от двете ще си избереш.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот Гергин » Сря 24 ное 2010 21:43


Колега "dandan", не се ядосвай повече. То който трябва си е направил извод. :drunk
Има един лаф много подходящ за случея с тази тема: "Ти му говориш за самолет, а то не знае, че има бърз влак".
Чуда се как още не са заключили темата?


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот ktamen » Сря 24 ное 2010 21:45


Гергин написа:Колега "dandan", не се ядосвай повече. То който трябва си е направил извод. :drunk
Има един лаф много подходящ за случея с тази тема: "Ти му говориш за самолет, а то не знае, че има бърз влак".
Чуда се как още не са заключили темата?

:да:


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kristianatanasov » Чет 25 ное 2010 10:50


dandan написа:Това че не искаш да дадеш отговор е липса на възпитание или липса на образование. Не знам кое от двете ще си избереш.

Избирам и двете:и образУванието и въСпитанието... mhihi

Ето ви цитат от една друга тема:
wili98 написа:
Ronin написа:Трева не обичам !! Виж праскови олющих кило две току що...
Сега сериозно...поспорихме в предната подобна тема ,и пак казвам колкото по голям по добре...(Като в женски разговор) Динамото ти няма никакво значение дали е 45А ,70А,или 90А

Дали..?
Твърдиш, че си се занимавал..?
я сега кажи за нормален заряд на акумулатор за 10-14 часа с колко се зарежда....?
1/10 нали..
т.е. ако зложиш 75Ач -> 7.5 А заряден ток..
Както всички знаем акуто в колата далеч не се зарежда за около 10-14 часа, а е изчислено да се зареди за не повече от 5 часа. /и то без други консуматори/

И сега логика.. колкото по-голям акумулатор, толкова повече ток може да "лапне" в режим на заряд...


С две думи.. искам аз да попитам. какво става с 50А алтернатор, който реално до 2000-3000 оборота не може да изкара повече от 30А ток
и ти му лапнеш 20 А за зареждане .. кво ще стане?
а я да те попитам.. той някога зимата ще се зареди ли?
а я да попитам що свети лампата.. ми щото напрежението в системата пада, заради голямата консумация на перманентно НЕЗАРЕДЕНИЯТ голям акумулатор.. ;)

В заключение.
Добре зареден 44Ач акумулатор, ще даде в пъти по-голям стартов ток, отколкото недозареденият или образно казано на 50% зареден 70Ач акум.

така че.. немеца кат препоръчва знае кво прави.. па ти си слагай квот искаш ;)



Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот dandan » Чет 25 ное 2010 15:15


Ей, най-сетне да изровиш нещо. Не е от книжката на немците но пък от сърце :)
Всичко е вярно, само че къде е отишъл всичкия тоя ток при описаната сиуация. Нали не си разреждаш акумулатора всеки ден до 0 или 50%. Или си ползваш колата за зарядно устройство на закъсали колеги. И как ще запалиш ако е на 5% ? Колко време мислиш че зарежда с 30А? Ти си се хванал за сиуация която немеца едва ли е вмъкнал в сметките. И изобщо ако някой трябва да смята такива задачи ще е невъзможно, защото не е известно кой си е забравил фаровете и за колко време. Кой с каква аларма, радио и колко време не е използвана колата,колко време е свирило радиото(при неработещ ДВГ). Дори от магазина ти дават зареден аку.
Виж по-нагоре моя пример с бутилките,много е поучителен, защото ако от по-голямата след няколко часа ще може да източиш нещо, от малката няма да е останало нищо(при забравени фарове или свиреща музика). И да, ще остане недозареден ако си му източил тока и караш 1км след това, но това важи и за малкия и големия.
Сложи си амперметър и ще видиш за какво става въпрос. Навремето съм карал такава кола, но ако си по-млад няма и от къде да знаеш.
И цялата история е че ако на някой му попадне по-евтин или на същите пари аку но по-голям, няма да е зле. Аз купих на половин цена 65А/ч и го намърдах на колата на жената. Иначе трябваше да дам 2пъти повече пари за 44А/ч. На него даже пише че бил за лодки. И кво, кара си колата, днес е -9гр.


Потребителски аватар
kristianatanasov
Мнения: 1280
Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София][Passat B3,ABS

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот kristianatanasov » Чет 02 дек 2010 15:30


dandan написа:И цялата история е че ако на някой му попадне по-евтин или на същите пари аку но по-голям, няма да е зле. Аз купих на половин цена 65А/ч и го намърдах на колата на жената. Иначе трябваше да дам 2пъти повече пари за 44А/ч. На него даже пише че бил за лодки. И кво, кара си колата, днес е -9гр.

Еми аз съм ето с този 55А/ч акумулатор и вече трета година-няма сняг,няма дъжд Фиамм пали от веднъж :mrgreen:
и давам ток на комший с по "яки" акумулатори!!!
Изображение


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот dandan » Чет 02 дек 2010 16:10


Да ти имам комшиите... :lol:
Иначе и аз мога да покажа въшката на жената с какъв тупуз е... И още никой не й е давал ток щот съм уплътнил врати и прозорци здраво да не изтича :да:


Потребителски аватар
Tedo-
Мнения: 253
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот Tedo- » Пет 03 дек 2010 16:46


kristianatanasov написа:Акумулатора беше непокътнат,като видях че не става за Фиата го дадох на един познат с бус и там вече нямаше проблеми!!!

Дали пък алтернатора на фиата не е бил "капут"?
На мойто пунто на времето изгоря точно на 5-тата година и 100 000км пробег (бях първи собственик)

На един и същи модел кола се слагат различни акумулатори в зависимост от изпълнението... За алтернатора и колата като цяло по-голям = по-добре! Особено по-новите модели с много консуматори...


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот rikipasata » Нед 05 дек 2010 19:00


Колеги ще дам и аз опит. Моя акумулатор беше 62 a/h на 3 години и още върти(веднъж го бях изцеждал докрай дори неможеше алармата да пусне).Само , че стане ли под -2 , -3 и няма палене :) . Един приятел си взе алфа и неговия (84a/h Варта имаше дизел кола) неможеше да се побере в нея и си ги разменихме . Сега аз съм с него и паля без грижи от рас :) .Колата е 1.6 бензин


Потребителски аватар
pensiq
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 11 мар 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот pensiq » Нед 05 дек 2010 22:37


Аз мнения и съвети няма да давам, но пък ще напиша моята "политика" за батерията. На всичките ми досегашни коли и на сегашната винаги съм слагал големи батерии. В момента съм с 96 ампера и никага не ме е оставял. Последният път колата стоя на контакт дълги и усилено радио над един час. Последиците - невъзможност да запали веднага, но след 2 3 мин. престой колата си запали от ряз. Passat B5 1.8 20V.


Потребителски аватар
terseneto2
Мнения: 17
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 9:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот terseneto2 » Чет 09 дек 2010 11:40


Много се задълбавате пуснах всичко необходимо което съм събрал из доста форуми и го смятам за доста достоверно и нека всеки си прави сам изводите.Сещаме се за акумулатора чак когато се скапе и после се вайкаме.Не пречи да си го наглеждаме поне веднъж месечно сутрин колко показва на клемите и после като запалим,а веднъж годишно да го разредим до 10,5v. и веднага на заряд с зарядно на което си пише с колко ампера се зарежда на час.Най добре да е с не 1/10 от капацитета щото тоя капацитет няма да е същия с който е излязал от завода ще има и измрели амперчета за периода на ползването му.Затова с 2 или 3 ампера си е супер до 50А акумулатор.Над тея стойности пак си е добре но по бавно ще се дозареди.Отворете капачките ивиште си електролита да не се виждат плочите и закачете един уред на клемите и гас на зарядното.Следите да не вдигне над 14,6v което ще стане в края на заряда и да не заврят клетките с електролита.Ще има балончета което е нормално а вренето си е друг въпрос нали.Колкото по често се дозарежда толкова по му е гот.В подробности няма да влизам дал съм ги по назад както казах.Такаче успех с паленето зимата ако седи колата отвън си дозареждайте акумулаторчетата веднъж месечно и ще изкарате зимата. :beer :012:


Потребителски аватар
realityman
Мнения: 206
Регистриран на: Вто 03 апр 2007 14:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Мощност на акумулатора !

Мнениеот realityman » Съб 05 ное 2011 14:17


Какъв капацитет акумулатор е най-добре да използваме?
ОТГОВОР: НАЙ-ГОЛЕМИЯТ, КОЙТО ПАСВА НА МЯСТОТО!

Големият акумулатор е приятел на шофьора. Той позволява:
- по-дълго оставяне/забравяне на включени ел. консуматори в спрян автомобил
- пускане в ход на не-съвсем-изправен двигател, с много опити
- по-дълго пътуване с повреден алтернатор
- по-дълга експлоатация на дадената батерия (непропорцилнално - ако на дадената кола 55А.ч живее 2години,
75А.ч като нищо ще живее 3.5-4години.)
- по-голям толеранс към неизправностите на ел. инсталацията (неточно зарядно напрежение, големи контактни
съпротивления в клемите поради окисление)
- да оказваме помощ при запалването на други автомобили

Гаражни легенди:
- Големият акумулатор няма да се зарежда достатъчно от наличния алтернатор - НЕВЯРНО!
Изправен алтернатор
зарежда еднакво добре батерии със всякакъв капацитет. По-големите се зареждат по-бавно, но и също толкова
по-бавно се изтощават от консуматорите, така че при нормална експлоатация е все едно.
- Големият акумулатор претоварва алтернатора, стартера или нещо друго - НЕВЯРНО! Единственото, за което
наистина допринася, е възможността да изгорим стартера с по-продължително въртене на неизправен двигател
без необходимите паузи между опитите.



СТАРТОВ ТОК:

Цялата дискусия около стартовия ток в нашия клуб е гаражна легенда. За бензиновите двигатели един акумулатор,
подбран по горните правила, има груб излишък по стартов ток - между 3 и 5 пъти. При стареенето на батерията,
максималният стартов ток намалява пропорционално на капацитета, така че и на старата батерия не ни е той белята.
За сведение - на двигателя 2121 (1.6) стартовият ток е около 85 Ампера. Дизелите, те са друга тема. Ние дизели
нямаме.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: rayedie и 56 госта