Повишен разход на 1.9 ТДИ - решено

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
koliomaniac
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Повишен разход на 1.9 ТДИ - решено

Мнениеот koliomaniac » Вто 02 ное 2010 12:05


Колеги, аз продължавам да изпитвам проблеми с моята кола, Поло 1.9 ТДИ, в интерес на истината може би не го обясних много добре миналата седмица. В петък сипах догоре дизел (само в Лукойл сипвам-като досега показваше разход 5/100), и подкарах за Ботевград по работа, още натам видях че разхода страшно много се повиши (направо си стана двоен), а и някакси двигателя придоби допълнителен шум особено при обороти 1300-1800, едно боботене и пърпорене, а не характерното потракване характерно за дизелите, да не говорим че и децибелите са доста силни, иначе колата си държеше скоростта, карах със 140 горе долу, но отиде половин резервоар за няма и 200 км. На връщане попаднах в задръстване и понеже карах 1-2ра скорост това боботене се чуваше още по-характерно. Само да добавя че сутрин при студен двигател го няма, но след като покарам малко и започва.
Въпроса ми е дали някой може да ми препоръча място с добра диагностика или пък му се е случвало на него и знае лек, за да видим защо се е получило така - не знам при запушени дюзи какъв е ефекта, или пък катализатора нещо не е в ред, или турбото нещо, идея си нямам, само дето харчи като змей оттогава. Само да вметна че ми се струва че този допълнителен шум не е от двигателя, или поне се чува и двигателя с тракането, и този боботещ звук преди двигателя - затова не знам дали не е от въздуховодите.
Но не искам да я карам в случайни сервизи, така че ако може да ми препоръчате някой който разбира от такива дизели.
Предварително ви благодаря.
Кольо




Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4702
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Повишен разход на 1.9 ТДИ

Мнениеот tdi fen » Вто 02 ное 2010 13:13


препоръчвам ти Валката viewtopic.php?f=13&t=69085 определено си разбира от работата,моя съвет е да сипваш нафта само от Ромпетрол


koliomaniac
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Повишен разход на 1.9 ТДИ-проблема локализиран

Мнениеот koliomaniac » Пет 05 ное 2010 13:18


Оказа се след диагностиката че или ЕГР клапана е отворен постоянно или зацапан - като ми препоръчаха не да го сменям а да го затапят - за което искам съвет дали е добра идея! ИЛИ дебитомера е за смяна - като искам да питам дали дебитомерите може да се ремонтират или направо се сменят?


Потребителски аватар
nasko1978
Мнения: 2184
Регистриран на: Сря 25 юли 2007 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nürnberg ,Перник

Re: Повишен разход на 1.9 ТДИ

Мнениеот nasko1978 » Пет 05 ное 2010 13:26


Колега защо не ти го провериха ЕГР-а ,бързо става.Не го сменявай,а по-добре да се затапи с пластина или "софтуерно".Дебитомера може да се хване с диагностика дали е добре или не! :да:


koliomaniac
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Повишен разход на 1.9 ТДИ

Мнениеот koliomaniac » Пет 05 ное 2010 13:57


nasko1978 написа:Колега защо не ти го провериха ЕГР-а ,бързо става.Не го сменявай,а по-добре да се затапи с пластина или "софтуерно".Дебитомера може да се хване с диагностика дали е добре или не! :да:

Точно това направих, оставих го да проверят ЕГР-а и ако е от него да го затапят, но трябваше колата да изстине, сега чакам да ми се обадят какво е станало. Диагностиката показа че подавания въздух е повече с над 100 единици от каталожния, и проблема може да е или от дебитомер или от ЕГР - метода на изключването.
ч


koliomaniac
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Повишен разход на 1.9 ТДИ

Мнениеот koliomaniac » Пон 08 ное 2010 10:00


Колеги, имам положителни новини с мош проблем. Благодарение на nasko1978 вчера пак я закачихме на ваг-ком-а и се оказа че дебитомера наистина дава малко по-ниски стойности и може би е тръгнал - но след като затапихме и софтуерно ЕГР клапана и почистихме дебитомера със спрей имаше осезаема промяна. Но не е единствено там проблема, също така имаше нужда от настройки за впръсканото гориво, като след промяната, колата допълнително утихна и заработи много по-спокойно, а и доста по-пъргаво набира на 2-ра и 3-та скорост. Също така се оказа че мап сензора не дава актуалното атмосферно налягане а някакво базово може би, което също може да бърка работата на двигателя - надявам се в скоро време пак с помощта на Наско да проверим маркучетата и самия мап сензор, дали просто някъде няма закъсано или спукано маркуче или самият сензор е зацапан. Като го направим ще пиша допълнително какво ново по проблемния разход. Още не мога да кажа дали вчерашната интервенция е намалила разхода защото съм минал има-няма 60 км, така че очаквайте включване :012:
П.С. Прилагам и лог файла от вчера за да видите самите вие данните от ваг-кома, ако има някакви други идеи, да споделите.
Прикачени файлове
LOG-01-003-010-011-koliomaniac1.xls
Ето самите данни от вчера, вижда се понижените стойности на дебитомера и ниското налягане измерено от МАП сензора.
(27 KиБ) Свален 341 пъти


4549
Мнения: 4
Регистриран на: Съб 06 ное 2010 19:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Повишен разход на 1.9 ТДИ

Мнениеот 4549 » Пон 08 ное 2010 13:24


Нека и някой друг да се изкаже ама на мен ми се струва,че този дебитомер дава доста ниски стойности.Май е за смяна вече.


Потребителски аватар
Legolas
Мнения: 152
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 12:59
Автомобил: GOLF 4 1.8T GTI
Двигател: AGU
Местоположение: София и провинцията

Re: Повишен разход на 1.9 ТДИ

Мнениеот Legolas » Вто 09 ное 2010 11:51


Дамммм мапа си прави каквото иска, не знам само дали на този модел кола мапа е вътре в EKU-то. Ако е така го разглоби и виж вътре има едно маркуче, може да е спукано. Просто го подменете. Елементарно е за 10мин работа. След като оправите проблема с мапа, който е очевиден можете нов лог да направите и от малко по-ниски обороти. 1500-4000 на 4-та газта на 100%, не както се вижда от лога 85-95-82-94. По едно време сте тръгнали добре на 100%, но после защо си държал във въздуха педала на газта не знам. По лога се вижда, че си карал на 3-та с пълна газ и после като си минал на 4-та защо си преценил, че не трябва да я натискаш на 100% не знам :). Най-лесно си караш на 4-та като стигнеш 1500об. цъкваш START на VagCom-a и газ до ламарината до 4000 и това е. Няма да сменяш скорости няма да се занимаваш, целта е да се види в по-голям интервал от време какво се случва.


koliomaniac
Мнения: 22
Регистриран на: Пон 18 окт 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Повишен разход на 1.9 ТДИ

Мнениеот koliomaniac » Пон 29 ное 2010 12:07


ПРОБЛЕМЪТ Е РЕШЕН!!! :beer :applause:
И разбира се Благодарение на nasko1978.
Както се надявахме с него, се оказа че маркучето което е в ЕКУ-то и води до МАП сензора се е спукало, което даваше отражение върху показанията на МАП-а. Също така предишното измиване на дебитомера е дало ефект и както ще видите от вчерашният лог, сега показанията са съвсем други, при искани 850 единици въздух, се подават над 700, което засега не значи непременно смяна на дебитомера :applause:
Разхода на дизел още след измиването на дебитомера спадна, но сега вече смятам че нямам да имам никакви грижи и отново си имам икономичната кола, която желаех.
Искам още веднъж да изразя благодарността си на Наско :beer
П.С. малко извън темата - който ви каже че лесно се сваля (и най-важното качва) стартер на такова Поло - НЕ МУ ВЕРВАЙТЕ :012:
Прикачени файлове
LOG-01-008-010-011-28.11Koliomaniac 1.xls
Това е резултата от смяната на спуканото маркуче на МАП-а.
(18.5 KиБ) Свален 114 пъти



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 73 госта