Пускане на перката на радиатора с копче

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот ibm » Нед 05 дек 2010 19:42


След смяна на датчик за пускане на перките на радиатора, почна да ми прави номера
Като покарам малко,температурата за кратко се вдига много(според това което ми показва на таблото)над 120 гр и почва да мига лампата-но двегателя не е толкова топъл-нормално топъл си е-в смисъл не е загрял вдигането на градусите до над 120 е за кратко-за около 15-20 сек и веднага стрелката пада на 70 гр :banghead: :banghead: :banghead:




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот pas1.8mi » Пон 06 дек 2010 11:19


Вероятно си с РП!Датчика за температурата(за таблото) ти е черен на цвят и се намира отдолу на тройника на Главата!Провери го!Имах случай проводниците към датчика да направят полу-късо(около 60 Ом) в конектора!Опитай при "контакт" и откачен конектор дали ще ти отчете някаква температура! :wink:


Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот ibm » Чет 09 дек 2010 17:18


pas1.8mi написа:Вероятно си с РП!Датчика за температурата(за таблото) ти е черен на цвят и се намира отдолу на тройника на Главата!Провери го!Имах случай проводниците към датчика да направят полу-късо(около 60 Ом) в конектора!Опитай при "контакт" и откачен конектор дали ще ти отчете някаква температура! :wink:

В смисъл как?
каде се намира конектора
на кое викаш конектор-на съмия датчик ли....?
И възможно ли е да е от скапания датчик на перката -щото тоя дятчик новия не ме кефи- даден е на опакавката да върти перката на 95 градуса и на 102 А реално имам чувството че завърта на 95 и на 110
предишния преди да се скапе беше перфектен на 90 гр отваряше и на 100


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот altanivan » Чет 09 дек 2010 17:27


И при мен пак излезе този проблем .. Смених онзи ден антифриза с нов, малко продухах системата да се изчисти!Налях новия антифриз и започнаха проблеми ... пъврия беше ,че спря да ми показва на таблото температурата - айде оправих го него и ето днес пък не иска да се пуска охлаждането и на 110 градуца :banghead: Засякох по таблото 90 градуса пипнах долу при термостата маркуча беше отворил .Реших че може би е датчика за пускането на перката купих нов 24лв Wahler сложих го и почна да пуска сега пък на 100 градуса.. Писна от тия коли,няма оправия с температура на водата :talk:
И ето сега се чудя дали е от датчика които мери температурата ,или е от термостата .. но и двете работи се засичат точно около 90 градуса ,демек работят без забиване ..

Последна промяна от altanivan на Чет 09 дек 2010 17:56, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот ktamen » Чет 09 дек 2010 17:33


Конектор от английски свързвам. Колегата има предвид буксата на температурния датчик, ако е много окислена не винаги прави добър контакт. Предполагам, че при теб се намира на един тройник на главата, в същия тройник влиза горния маркуч от радиатора. Датчика прилича на болт и в него влиза един кабел издърпай кабела и почисти буксата, ако е нужно я стисни малко с клещи за да е по-стегната. Много е вероятно и при теб датчика да прави "на късо" и затова да ти показва толкова висока температура, ако не се оправи след почистването вероятно датчика е за смяна или кабела прави късо някъде другаде.
Датчика за вентилатора не го пипай, както си го описал значи работи идеално.


Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот ibm » Чет 09 дек 2010 20:21


ktamen написа:Конектор от английски свързвам. Колегата има предвид буксата на температурния датчик, ако е много окислена не винаги прави добър контакт. Предполагам, че при теб се намира на един тройник на главата, в същия тройник влиза горния маркуч от радиатора. Датчика прилича на болт и в него влиза един кабел издърпай кабела и почисти буксата, ако е нужно я стисни малко с клещи за да е по-стегната. Много е вероятно и при теб датчика да прави "на късо" и затова да ти показва толкова висока температура, ако не се оправи след почистването вероятно датчика е за смяна или кабела прави късо някъде другаде.
Датчика за вентилатора не го пипай, както си го описал значи работи идеално.

Ясно :да:


Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот ibm » Сря 22 дек 2010 14:38


ktamen написа:Конектор от английски свързвам. Колегата има предвид буксата на температурния датчик, ако е много окислена не винаги прави добър контакт. Предполагам, че при теб се намира на един тройник на главата, в същия тройник влиза горния маркуч от радиатора. Датчика прилича на болт и в него влиза един кабел издърпай кабела и почисти буксата, ако е нужно я стисни малко с клещи за да е по-стегната. Много е вероятно и при теб датчика да прави "на късо" и затова да ти показва толкова висока температура, ако не се оправи след почистването вероятно датчика е за смяна или кабела прави късо някъде другаде.
Датчика за вентилатора не го пипай, както си го описал значи работи идеално.

Няма нищо общо с болт!
и не е на букса !
а трябва да се езвади скобата та да го сваля
Ако говорим за този датчек! Под тройника-черния датчик-дето като го извадиш потича малко антифриз
Гледах за букса, обаче няма-и към него са 2 кабела и не видях нищо което да ми прилича на болт
Вчера смених термостат -обаче си е същото
Като запалих поработи малко на 70 гр и започна да откача-стига до 110 пада на 80 после се вдига пак
Имам едн питане за термостата!
като го смених - запалих курника и парвите 20-тина минути се затопляше само горния маркуч излизащ от радятора,а долния беше студен-хладак
ЧАК СЛЕД ОКОЛО 20 мин започна да загрява-така ли трябва да е?
Долният маркуч да загрява по бавно от горния!


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот i.e.i » Сря 22 дек 2010 15:14


Долният маркуч да загрява по бавно от горния!

Долния маркуч загрява,когато отвори термостата.Дотогава стои леден.


Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот ibm » Сря 22 дек 2010 15:23


i.e.i написа:
Долният маркуч да загрява по бавно от горния!

Долния маркуч загрява,когато отвори термостата.Дотогава стои леден.

Хм
Щом почва да загрява(маркуча) и отваря термостата,би трябвало да тръгва и перката?
Но при мен не ще да тръгне :drinking:


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот i.e.i » Сря 22 дек 2010 15:37


В тоя студ трудно ще тръгне, а при пуснато парно(вентилатор).......

Последна промяна от i.e.i на Сря 22 дек 2010 15:40, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот ibm » Сря 22 дек 2010 15:39


i.e.i написа:В тоя студ,трудно ще тръгне.

Има логика! :да:


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот altanivan » Сря 22 дек 2010 16:29


Направи тест на кои два пита е 1ва степен,и на друг датчик ако имаш свален със запалката загрей и виж на неговите кои 2 пина се пускат първо!После сравни с това на колата .. Така засякох моята и се оказа че ми губи първа степен ,защото са разменени кабелите ,а видимо нямаше нищо рязано и преправяно.. !Колата ми е с присаден климатроник и едни колега сподели,че може би при слагането са обърнали кабелите горе при бушоните до акумулатора


Потребителски аватар
ibm
Мнения: 219
Регистриран на: Сря 29 окт 2008 22:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София-Враца

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот ibm » Сря 22 дек 2010 19:33


Аз лятото сменях тройника
Ако съм разменил местата на датчиците може ли да е от това?
А как се махат кабелите от долният датчик-мъчих се днеска ама не стана нищо


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот altanivan » Сря 22 дек 2010 19:38


ibm написа:Аз лятото сменях тройника
Ако съм разменил местата на датчиците може ли да е от това?
А как се махат кабелите от долният датчик-мъчих се днеска ама не стана нищо


И да ги размениш няма проблем!Иначе долу за кво ти е да махаш кабелите,просто вадиш буксата и с една жичка за мост бъркаш по пиновете в нея ...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Пускане на перката на радиатора с копче

Мнениеот zfa159 » Сря 22 дек 2010 19:52


При насажданите климатици/климатроници никой не знае какво са натворили.Там ситуацията е дебела,защото перката не остава оригиналната,а в 99% от случаите слагат друга,която има едно съпротивление за 1-ва степен. Освен това перката се командва от датчици за налягането на фреона на климатика,освен от датчика за темп. на антифриза и не е ясно кой какво къде и как е навързал.
Масова практика е нарочно да обръщат 1-ва и 2-ра степен на оригиналния датчик за перката,който си седи на радиатора,защото пред водния радиатор застава климатичен,който пречи на охлаждането на водния при движение и при нормална работа на перката и редовно колата загрява много и се пуска 2-ра степен.За да избегнат това,пичовете с климатиците разменят 1-ва и 2-ра степен и така на коло 94-5 градуса (според дебелите книги) направо тръгва 2-ра степен на перката.
Разгледай внимателно за какво става дума и сложи и някоя снимка,за да видим и ние,щом си решил сам да се бориш с такъв проблем.
По повод основното заглавие на темата - това с ключето за мен е пълна простотия и глупост,понеже ако трябваше да има,немеца щеше да си сложи.Наш си е проблема,че си слагаме термостати от 20лв,дето я отворят 10 пъти,я не,както и датчици за пускане и спиране на перката от 15лв,които никой не знае дали от ден 1-ви работят и перки за по 50-60лв (за Топран говоря),които и те не знаят за какво са живи. Монтажа на копче води до забравяне на перките постоянно пуснати,което води до разтапяне на бушониерата,понеже Ханс не е мислил таиз перка да работи с часове ;) .В по-лошия случай нагаря предпазителя и тогва перката не тръгва нито от копчето,нито от датчика.
:beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 67 госта