Един въпрос за подгревни свещи

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Fandak
Мнения: 34
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 7:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот Fandak » Съб 11 дек 2010 9:20


Бях в Аляска преди 2 години
за да греят маслото там колите стоят в контакта цяла нощ. На всеки паркинг има изведени контакти и дори на кино да отидеш я мушкаш. Предполагам че няма да я караш чак в такива студове, но свешите както казаха по-горе са с малка повърхност, което води до неравномерно загряване на маслото и докато започне естествената цирколация маслото до свеща ще е с много висока температура и МОЖЕ и да започнат някакви хим. процеси.
построй си гараж и лепни печка на дърва вътре и бумкай дръва да грее6 колата :mrgreen:
Дано се пак се получи ако се фарлиш да го правиш . УСПЕХ и дано ни натриеш носовете :bowdown




Потребителски аватар
h_andreev
Мнения: 91
Регистриран на: Чет 19 юли 2007 12:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр. Бургас - VW Vento GT 2.0 2E 115hp 1993 ГИ: D.T.Gas GasTech 704

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот h_andreev » Съб 11 дек 2010 9:26


Това съм го виждал миналата година на Пасата на Vaskoto1. Имаше сложени 3 подгревни свещи отстрани на блока. Беше сменил и алтернатора със 120А. Казваше че е добре, за 1-2 минути и парното почва да духа вече топло, съотвено газовия инжекцион по бързо превключва на газ. Питайте го кое и как, правил го е.


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот kav4o » Съб 11 дек 2010 9:43


Ако държиш въпросният подгрев да го правиш преди да запалиш, най-кадърния вариант ми се струва със печките които монтират оригинално.Доколкото съм чувал имат и таймер, настройваш му часа 15 минути преди за излезнеш за работа и имаш топъл мотор.
Да слагаш разни реотани на малслото ми изглежда доста несериозно и необмислено :?
Друг вариант е фланеца от тди-то с трите свещи,един по-сериозен алтернатор, дебели кабели и някакво сериозно реле..и го пускаш след като запалиш.Ако решиш да правиш глушости преди за си запалил само ще си изтощиш акумулатора и никаква работа няма да ти свършат тия свещи.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот znainainai » Съб 11 дек 2010 9:43


h_andreev написа:.......

На Василий е със оригинален "бойлер" от TDI със къстъм управление :wink:
Има го нов във авто плюс под 40лв на топран производство :idea:
Каталожен номер по VW 028121145В


Потребителски аватар
vinixxx
Мнения: 1820
Регистриран на: Пет 31 юли 2009 11:52
Автомобил: Seat Altea
Двигател: BJB
Местоположение: Смолян

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот vinixxx » Съб 11 дек 2010 10:31


Може и по-лесно.Слагаш си аларма с дистанционно палене,предишната вечер си турил парното на топло.На сутринта палиш 10 мин преди да тръгваш и си готов,само тряа да си на свободна.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pe6kata » Съб 11 дек 2010 10:49


znainainai написа:
h_andreev написа:.......

На Василий е със оригинален "бойлер" от TDI със къстъм управление :wink:
Има го нов във авто плюс под 40лв на топран производство :idea:
Каталожен номер по VW 028121145В


това беше идеята- на коли за северните страни им го слагат фабрично. Това иска и автора на темата, говорихме с него преди да пусне темата, но за съжаление незнам нищо по въпроса.
Знам също че има колеги от форума, които са си го монтирали в колите. Нормално е те да пишат как става и какъв е резултата от цялото упражнение.

И такива които са заинтересовани, но незнаят, можем да питаме, но не и да философстваме и да се правим на остроумни, щото темата е напълно сериозна и поне аз не съм попадал на информация във форума за това :!:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот znainainai » Съб 11 дек 2010 13:37


И на моя има монтиран ама не е захранен щото се търси оригиналния "контролер" (предпазител и две релета във общ корпус) и като го намеря ще ги свържа :wink:


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот enigma79 » Съб 11 дек 2010 17:26


Пеца,свещите смятах да са максимум 4,затова и писах в 1то мнение,ако са на маслото 3,то за водата ще е 1 и съответно ако са 2 за маслото,то за водата ще са две.Ясно ми е че ще трябва и сериозно зареждане и от дизел,мислех в този аспект да монтирам в колата 2ри акумулатор.Причините са заради музиката и зимата евентуално за този проект ако се наложи.Ако се свържат 2 акумулатора,но не последователно 24волта,а паралелно 12волта само където амперите ще са двойни.Ако единия акумулатор е 60ампера+70 другия,то общите ампери ще са 130 в мрежата на колата.Като гледам с свещите няма да са в маслото,а може само една или две в антифриза.Все пак нека който има идеи да пусне тука в темата,може и за други освен мен,да е полезна :да:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Съб 11 дек 2010 18:26


Варианта за свещите в маслото не е удачен,затова имаш няколко варианта които са за подгряване преди запалване.Можеш ако имаш наблизо достъп до 220 в да сложиш съответния нагревател,може и 12 волтов нагревател (не свещи)но по слаб като мощност ама ефекта може и да е нулев.Може също да сложиш от тея малките газови котлончета под картера и гарантирано ще има ефект,но трябва да залягаш отдолу в сняг кал киша и тем подобни.Навремето баща ми подгряваше с факла картера на Камаза и става перфектно,то тоя метод не е само при камаза де,ама ще събереш погледите на комшиите.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот enigma79 » Съб 11 дек 2010 18:39


fox_vt написа:Варианта за свещите в маслото не е удачен,затова имаш няколко варианта които са за подгряване преди запалване.Можеш ако имаш наблизо достъп до 220 в да сложиш съответния нагревател,може и 12 волтов нагревател (не свещи)но по слаб като мощност ама ефекта може и да е нулев.Може също да сложиш от тея малките газови котлончета под картера и гарантирано ще има ефект,но трябва да залягаш отдолу в сняг кал киша и тем подобни.Навремето баща ми подгряваше с факла картера на Камаза и става перфектно,то тоя метод не е само при камаза де,ама ще събереш погледите на комшиите.

Ще ,е пуснат по новините mhihi Контакти на близо бол,ама все пак имат един недостатък,не са мобилни.Отивам някъде и там няма тези контакти.Освен като се подреди коша,да опитам да намеря малко място и да скътам една печка,ако преместя казанчето за антифриза на десния край,може и да успея да наместя една печка,но освен нея,ще трябва и малко резервоарче за нафтата и съответната сигнализация за количеството нафта в него,което за мен не е никакъв проблем,но къде да го сложа и него,печката да кажем че ще е съберем,ама резервоара.Оставам на вариант като се подреди коша тогава да се гледа за тази екстра,че не ми се кълца от коша зада наместя и нея :banghead:


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот PASSAT » Съб 11 дек 2010 18:43


Въпросниите подгревни свещи и аз ги монтирах с оригиналния „контролер” и работят...и наистина има доста добър ефект (от -1 градуса за 3 минути на място работа започна да духа топло, по принцип колата си загрява бързичко, но с това вече е супер). При TDI-тата това го има наистина само ако генератора е 120А, но там да не забравяме че има и още 4 свещи... При бензиновите мотори няма други свещи и при 90А генератор пак няма проблеми! Справки – колата на брат ми :) . Оригиналният „контролер” може да пусне или 3-те свещи или само една. Не е голям проблем и с реле 70А да се направи т.к консумацията на трите свещи е от порядъка на 55...60А. Аз сега съм в процес на разработка на схема за управление на подгрева. Идеята ми е след като запаля двигателя, ако навън е по-студено от 5 градуса да се включат подгревите и да се изключат когато антифриза достигне 50 градуса, като има и ръчно управление :). Като я реализирам ако имате желание мога да я споделя :)

подгрев със свещи за маслото не много удачен, т.к площа на свеща, която се нагрява е малка и следователно малко масло ще има контакт с нея. При това температурата на свщта е доста голяма и ако няма движение на маслото ще има проблеми (някой по горе го е казал). При оригиналното изпълнение на подгрева на антифриза няма проблеми т.к. той работи само ако двигателя е запален и има движение на антифриза.

При всички положения на колегата мога да му кажа да действа смело и да ги монтира, той е с бензинов мотор и дори с 90А генератор няма да има проблеми!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот ktamen » Съб 11 дек 2010 18:54


А каква е целта на занятието? За комфорт на двигателя или за комфорт на пътуващите?


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pe6kata » Съб 11 дек 2010 18:58


pe6kata написа: Знам също че има колеги от форума, които са си го монтирали в колите. Нормално е те да пишат как става и какъв е резултата от цялото упражнение.


точно за такива мнения говорех :bowdown
и ще се радвам ако колегите с идеи за бързовари и факли да спрат да пишат глупости, има си тема за офф-топик :!:

качи снимка да видим за какво става въпрос, къде се монтират и как изглеждат, и откъде си ги докопал. А също ме интересува и управлението което си замислил.


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот enigma79 » Съб 11 дек 2010 19:06


PASSAT написа: Идеята ми е след като запаля двигателя, ако навън е по-студено от 5 градуса да се включат подгревите и да се изключат когато антифриза достигне 50 градуса, като има и ръчно управление :). Като я реализирам ако имате желание мога да я споделя :)

Колега и аз смятах за по нататък да реализирам нещо подобно,но не само за двигателя и за купето.Имам напредвид датчик на ръчната и скоротната кутия за неутрална позиция,давам от вкъщи с дистанционното за запалване на колата,съответно освен подгряване на колата се включва и затопляне на купето,затопляне на течноста на чистачките чрез антифриза+включване на нагревателите на стъклото,както и обдухване на предното стъкло.Целта е при влизане в колата да е топло и ако прозорците са замръзнали,при това затопляне ще е по лесно да ги почистя,а затоплената течност на чистачките,допълнена и от подгряващи пръскала ще е в голяма полза,ако добавим и отопляеми седалки,май комфорта от пътуването ще е на ниво,за разлика от стандартното зъзнене зад волана mhihi


Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот PASSAT » Съб 11 дек 2010 21:06


Това е снимка на щуцера, който се монтира от страни на главата. Маха се стария, който е пластмасов и се монтира този. Монтажа е елементарен, но се изисква да се източи част от антифриза. Този щуцер е оригиналния, не съветвам хората решили да го слагат да си купуват на топран, защото той е от някакъв материал между пластмаса и бакелит! Утре може да снимам и по хубаво щуцера със свещите и т.нар "контролер". В него няма нищо освен 2 релета и един предпазител. А за схемата щом има интерес ще я побликувам, но сега е още в работен вариант - на бюрото :oops: . След поне едномесечен тест ще я покажа.

@enigma79 при теб е лесно, до колкото знам ти си с глава от 1.8.
enigma79 написа:...съответно освен подгряване на колата се включва и затопляне на купето,затопляне на течноста на чистачките чрез антифриза+включване на нагревателите на стъклото,както и обдухване на предното стъкло...а затоплената течност на чистачките,допълнена и от подгряващи пръскала ще е в голяма полза,ако добавим и отопляеми седалки,май комфорта от пътуването ще е на ниво,за разлика от стандартното зъзнене зад волана mhihi


Вентилатора в купето работи на контакт само така че ако го оставиш вкл. при запалване на колата той пак ще работи, същото се отнася и за подгрева на седалките, пръскалките и нагревателя на задното стъкло :lol: по въпроса за датчиците на ръчната го имаш а за скоростната кутия и аз мисля нещо, така че ако измислиш нещо давай да двйстваме:)

@pe6kata При теб с VR6 не знам дали щуцера ще стане да се монтира на главата, ако стане действай смело :)
(по принцип ти си човек който не се замисля много, което е похвално)
Прикачени файлове
PIC_00141.JPG



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта