deversant написа:....
Пускам дълги фарове с габарити,парно на макс,отопление на заден жам и авариики 12.6V мисля беше..или 12.4...все тая.Тъпо а??....
В тази тема е писано доста , но ще цитирам себе си как се тества акумулатор :
milmar написа:Харесах си един пост от
tuning.bg 
, мой си е , така че няма проблем

.
Става въпрос как да си тестваме акумулатора , ако не разполагаме с товарна вилка , активен товар или разни други профи установки и уреди . Нужен е само волтметър с точност поне 0,2 - 0,3 V , т.е. най-обикновен "жълт" уред .
milmar написа:......
тест1 : Колата е работила и акумулатора е зареден (необходимите напрежения ги има в "оная" тема) , гасиш двигателя и мериш - трябва да е 12,6-13 V със тенденция да пада до към 12,3 - 12,4 V - ako е така значи си ОК! .
тест2 : Продължаваш нататък : както ти е огасен мотора на колата включваш фарове , парно , погрев стъкла и каквото ти хрумне постоянен товар ( без чистачки , музики и тям подобни ) . Събират ти се около 20-40 A ток . Гледаш си волтметъра директно на клемите на акумулатора - трябва да задържи доста дълго време ( поне 10-15 мин ) напрежение 12V или малко под ... да речем до 11,6V минимум и то в края на теста ( 10-15 мин ) .
тест3 : (вилката)

- гасиш фарове и всичко което е било включено . Блокираш възможността двигателя да запали ( ако е дизел дръпваш кабелчето на ел. магнитния клапан зад помпата , ако е бензин - откачаш захранването на бобината , ако е от най-модерните автомобили - намираш някакъв чалъм ) . Волтметъра си е на клемите на акумулатора и включваш вилката (

т.е. стартера ) . Така в студеното теста ще е супер , поне едни 100-на ампера ще дръпне . Ако на клемите на акумулатора имаш 10V си със здрав акумулатора , ако е дизел може до 9-9,5 V , но ако пада доста под 9V - забрави .
Но мерим със сонди "забити" в оловото на клемата , а не подпряни някак си по клемните скоби и да се друсат к'ат на коча .... рогата

.
Мисълта ми е , че трябва да товариш с постоянни товари , не пулсиращи (като аварийките) , за да не лъжеш жълтото цифро . Ако имаш нужда от помощ , обади ми се , няма проблем , само не утре , че ще съм командировка в Хасково

.
ПП Иначе съм съгласен с колегата от Търново

: генератор - колектор , четки или регулатор .