Иде зима, провери си алтернатора!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
S1rIus
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 05 ное 2009 9:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia - Roma

Re:

Мнениеот S1rIus » Чет 04 ное 2010 20:55


L&R написа:Като запалиш провери напрежението на клемите B+ на алтернатора и акумулатора, ако е под 13,8V и да си вземеш нов акумулатор пак ще го съсипеш за нула време, което е и масова грешка.


13,8 - 14,4(5)V запомнете тези стойности :wink:


Аз съм на 13,9 - 14,0 - 14,1




Потребителски аватар
deversant
Мнения: 1229
Регистриран на: Пон 06 ное 2006 23:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот deversant » Пон 22 ное 2010 16:04


При мен следният проблем голф 4 дизел 110к.с.
Както си карам,като удари баса фаровете мигват!Свалих тубата,заредих акумолатора (долях и вода ест.)
Карам си аз,на затворени ел. стъкла давам копчето да ги вдигне (моя грешка),е да ама фаровете мигват!
Правя замерване един ден,на запалена кола 14.04V
Пускам дълги фарове с габарити,парно на макс,отопление на заден жам и авариики 12.6V мисля беше..или 12.4...все тая.Тъпо а??
На следващият ден паля,пускам лампичката в купето подавам газ и нищо така да се каже (до към 2000об),защото студена...
Подавам още повече газ и на 2800-3000 оборота чувам едно реленце вика "Цък" и лампата в купето светва ярко?
Ха сеза,за акумолатор ли сам...за алтернатор (реле регулатор)....Кой ще ми каже?
Клеми на акумолатора почистени,маса към купето сдвоена с 35кв. кабел (кабел на алтернатора непроверен за окис),акумолатора е черен на цвят и на две места има леко като понадуто и бели ивици.Но почти незабележимо е!С колата е дошъл (пише 28/09/2008 или 2007-ма на него)


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот fox_vt » Пон 22 ное 2010 19:36


Реле регулатор,четки едно от двете но за четките май ще работят до последно тай че пробвай с релето.А релето което цъква над 2500 оборота е на свещите и от там ти олеква със едни 50-60А и ти светва по силно лампата.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Пон 22 ное 2010 22:54


deversant написа:....
Пускам дълги фарове с габарити,парно на макс,отопление на заден жам и авариики 12.6V мисля беше..или 12.4...все тая.Тъпо а??....


В тази тема е писано доста , но ще цитирам себе си как се тества акумулатор :
milmar написа:Харесах си един пост от tuning.bg :) , мой си е , така че няма проблем :) .

Става въпрос как да си тестваме акумулатора , ако не разполагаме с товарна вилка , активен товар или разни други профи установки и уреди . Нужен е само волтметър с точност поне 0,2 - 0,3 V , т.е. най-обикновен "жълт" уред .

milmar написа:......
тест1 : Колата е работила и акумулатора е зареден (необходимите напрежения ги има в "оная" тема) , гасиш двигателя и мериш - трябва да е 12,6-13 V със тенденция да пада до към 12,3 - 12,4 V - ako е така значи си ОК! .
тест2 : Продължаваш нататък : както ти е огасен мотора на колата включваш фарове , парно , погрев стъкла и каквото ти хрумне постоянен товар ( без чистачки , музики и тям подобни ) . Събират ти се около 20-40 A ток . Гледаш си волтметъра директно на клемите на акумулатора - трябва да задържи доста дълго време ( поне 10-15 мин ) напрежение 12V или малко под ... да речем до 11,6V минимум и то в края на теста ( 10-15 мин ) .
тест3 : (вилката) :) - гасиш фарове и всичко което е било включено . Блокираш възможността двигателя да запали ( ако е дизел дръпваш кабелчето на ел. магнитния клапан зад помпата , ако е бензин - откачаш захранването на бобината , ако е от най-модерните автомобили - намираш някакъв чалъм ) . Волтметъра си е на клемите на акумулатора и включваш вилката ( :D т.е. стартера ) . Така в студеното теста ще е супер , поне едни 100-на ампера ще дръпне . Ако на клемите на акумулатора имаш 10V си със здрав акумулатора , ако е дизел може до 9-9,5 V , но ако пада доста под 9V - забрави .
Но мерим със сонди "забити" в оловото на клемата , а не подпряни някак си по клемните скоби и да се друсат к'ат на коча .... рогата :lol: .


Мисълта ми е , че трябва да товариш с постоянни товари , не пулсиращи (като аварийките) , за да не лъжеш жълтото цифро . Ако имаш нужда от помощ , обади ми се , няма проблем , само не утре , че ще съм командировка в Хасково :wink: .

ПП Иначе съм съгласен с колегата от Търново :да: : генератор - колектор , четки или регулатор .


Потребителски аватар
parno
Мнения: 7309
Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот parno » Вто 23 ное 2010 6:41


онзи ден замервах на вентото
14.4
като включих фарове ,мигачи , парно и каквото още има пада до 14.1 - 14.0 :bowdown


Потребителски аватар
Kovach
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 13 юли 2010 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Kovach » Нед 12 дек 2010 8:59


Значи при мен проблема е следния: Досега колата си палеше добре,без никакви проблеми.От седмица насам (откакто стана студено) започна да се чува свирене на ремък,но след по-малко от минута работа на двигателя спираше.Вчера се опитах да запаля и неможах.Дайте съвет някакъв: Дали да натегна ремъка на алтернатора,или да го свалям и разглобявам.Ясно е вече че ще сваля акумулатора и ще го заредя,но явно има друг проблем...този със свиренето на ремък :?
Между другото в петък вечерта забелязах че има промяна в светлините,в зависимост от промяната на оборотите на двигателя,това ме навежда на мисълта че трябва да натегна самия ремък,защото явно приплъзва и не може да ми зареди акумулатора и затова сега гада не ще да пали.Промяната на светлините мисля че е проблем в алтернатора,но това свирене на ремък???Май доста проблеми има,освен че е скапан алтернатора...не е и натегнат ремъка.Не знам,дайте съвет откъде да я почвам. :?


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот hooligan_sk » Нед 12 дек 2010 10:59


Kovach написа:Значи при мен проблема е следния: Досега колата си палеше добре,без никакви проблеми.От седмица насам (откакто стана студено) започна да се чува свирене на ремък,но след по-малко от минута работа на двигателя спираше.Вчера се опитах да запаля и неможах.Дайте съвет някакъв: Дали да натегна ремъка на алтернатора,или да го свалям и разглобявам.Ясно е вече че ще сваля акумулатора и ще го заредя,но явно има друг проблем...този със свиренето на ремък :?
Между другото в петък вечерта забелязах че има промяна в светлините,в зависимост от промяната на оборотите на двигателя,това ме навежда на мисълта че трябва да натегна самия ремък,защото явно приплъзва и не може да ми зареди акумулатора и затова сега гада не ще да пали.Промяната на светлините мисля че е проблем в алтернатора,но това свирене на ремък???Май доста проблеми има,освен че е скапан алтернатора...не е и натегнат ремъка.Не знам,дайте съвет откъде да я почвам. :?


И колата е?


Потребителски аватар
Kovach
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 13 юли 2010 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Kovach » Нед 12 дек 2010 14:03


Vento 1.8 моноинжекция :?


Потребителски аватар
poni
Мнения: 1111
Регистриран на: Вто 26 окт 2004 18:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот poni » Пон 13 дек 2010 21:54


Kovach,първо виж в какво състояние е ремъка-огледай дали е износен странично/ако е трапецовиден/ако си с пистов огледай шайбата на генератора,че имат навика да се изшлайфат до равно.ако шайбата е наред просто смени ремъка,това,че фаровете намалят и се увеличават спрямо оборотите-на ниски обороти алтернатора има по-малко мощност. Нормално е ,като си натоварил динамото да намаляват светлините на ниски обороти ,при празен акумулатор+фарове+още някой консуматор....смени ремъка


Потребителски аватар
Kovach
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 13 юли 2010 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Kovach » Вто 14 дек 2010 7:38


poni написа:Kovach,първо виж в какво състояние е ремъка-огледай дали е износен странично/ако е трапецовиден/ако си с пистов огледай шайбата на генератора,че имат навика да се изшлайфат до равно.ако шайбата е наред просто смени ремъка,това,че фаровете намалят и се увеличават спрямо оборотите-на ниски обороти алтернатора има по-малко мощност. Нормално е ,като си натоварил динамото да намаляват светлините на ниски обороти ,при празен акумулатор+фарове+още някой консуматор....смени ремъка

Благодаря за съвета колега.Ремъка е пистов,огледах шайбата-не е износена.Като огледах ремъка,се виждат съвсем малки "пукнатини" по него.Обаче забелязах че е доста хлабав.Освен да го натегна малко и мисля че проблема ще се оправи.Колкото до акумулатора-беше празен до дупка.Заредих го и сега си пали,само остана свиренето на ремък при запалването.Мисля днес да го натегна и да нямам повече проблеми :banana :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот milmar » Вто 14 дек 2010 9:45


Kovach написа:.....Мисля днес да го натегна и да нямам повече проблеми :banana :)

Той не е ли с пружинен (автоматичен) обтегач ?
Ако е така , може да ти струва парички ремонта :idea: .


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот lion_heart002 » Вто 14 дек 2010 10:55


При мен на почти студен мотор тази сутрин показа 14.22 без консуматори.13,8 с пуснати фарове,парно и нагревател на задния прозорец,алтернатора е 65 ампера бош,акумулатора е 60 ампера...


Потребителски аватар
Kovach
Мнения: 196
Регистриран на: Вто 13 юли 2010 9:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот Kovach » Чет 16 дек 2010 6:34


milmar написа:
Kovach написа:.....Мисля днес да го натегна и да нямам повече проблеми :banana :)

Той не е ли с пружинен (автоматичен) обтегач ?
Ако е така , може да ти струва парички ремонта :idea: .

Не е с пружинен обтегач. :)


Потребителски аватар
k_garchev
Мнения: 2721
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 13:12
Автомобил: VW Golf 4 2.3V5 4motion
Двигател: AGZ
Местоположение: Пирдоп
Контакти:

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот k_garchev » Чет 16 дек 2010 7:49


И при мен се появи странен проблем!Преди две вечери се прибирам от работа вечерта към 23:00!Колата работеше от около 15мин!И като карах освободих от скорост!Видимо намаляване на фаровете не видях,но след няколко стотин метра като включих отново на скорост фаровете се увеличиха доста!В този момент бях с включен подгревател на задния прозорец,включено подгряване на седалките,музика,фарове!Днес ще меря с мултицета да видим какво ще покаже!Само незнам дали има разлика на студен двигател или на загрял да премеря!Ясно ми е че трябва да е запален!


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

Мнениеот quattro^^ » Вто 01 фев 2011 23:54


няма значение и на топло и на студено трябва да е в тези граници ако не е изправно нещо при товар няма да е в граници волтажа



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 15 госта