Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
rgivod
Мнения: 11
Регистриран на: Чет 08 фев 2007 21:27
Автомобил: passat b5 variant
Двигател: afn 1999
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот rgivod » Съб 04 дек 2010 14:45


pepihan написа:Колега, така го направих и аз, но не постигнах резултатът който исках. Заради по малките кабели на оригиналната инсталация до фаровете напрежението се повиши на 13.3v, а като го пробвах с по- дебели кабели до фаровете беше 14.00v. Но и така е по- добре отколкото 12.6v. Ето линк към руснаците как са го направили:
http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... opic=52045

Вариянти има много но при този се режат оригиналните кабели то си е написано а във вариянта който съм дал просто се наставят мъжка с женска букса и нищо не се реже и запоява в автомобила тоест ако не ти хареса винаги може да възстановиш оригиналната инсталация (просто разкачаш собственото си творение от буксите на заводската инсталация а тах слагаш в предишните им легла) все едно нищо не е преправяно.Да не говорим че Всичко което запояваш и режеш по релетата се прави в домашни условия и не се занимаваш да сваляш кабели разклонителли поялници и тем подобни до колата един вид правиш го "Plug and Play". mhihi :lol:




Потребителски аватар
hinev
Мнения: 152
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 16:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Varna

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот hinev » Вто 14 дек 2010 1:56


Подадох директен + на фара имаше коренна разлика в светенето , и така се сдобих и аз с по силни фарове :beer само че си ги вързах на фаровете :)


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Вто 14 дек 2010 13:01


Аз да се похваля.След 2 години служба едната ми крушка китайчето си замина.Взех си Osram Cool Blue(на Шела имаше само такава,а изгоря по време на път) и открих,че свети почти същото или една идея по-надолу от китаеца и вдругиден пак ще взима такива :)


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valku » Сря 29 дек 2010 0:55


Добре бе пичове не успях само да схвана каква роля играят тия релета? Каква е точно тяхната работа? Извинете ме ако ви питам вече зададен въпрос но не успях да намеря отговор. :)

Поздрави.


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Сря 29 дек 2010 1:03


valku написа:Добре бе пичове не успях само да схвана каква роля играят тия релета? Каква е точно тяхната работа? Извинете ме ако ви питам вече зададен въпрос но не успях да намеря отговор. :)

Поздрави.

Тока който захранва фаровете оригинално минава през копчето на таблото и ръчката за къси/дълги.Понеже така направена схемата има много съпротивление и падове в напреженията.С времето и ключа се изхабява и започва да има още по-голямо съпротивление.Когато сложиш релетата,те взимат само СИГНАЛ,и се затварят.По този начин тока от акумулатора минава през релетата и директно в фаровете.По-малко съпротивление,по-висока надеждност,по-силен ток стига до крушките->светят повече.Тогава вече през ключа минава пак 12в напрежение,но големината на тока е нищожна.


Надявам се си ме разбрал.


Потребителски аватар
Ivo_Golf3_GT
Мнения: 109
Регистриран на: Пон 12 апр 2010 3:32
Автомобил: VW Golf 3 Syncro 1998 klimatronik
Двигател: VR6 2.9 ABV 190 PS
Местоположение: София
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот Ivo_Golf3_GT » Сря 29 дек 2010 3:32


Тока който захранва фаровете оригинално минава през копчето на таблото и ръчката за къси/дълги.Понеже така направена схемата има много съпротивление и падове в напреженията.С времето и ключа се изхабява и започва да има още по-голямо съпротивление.Когато сложиш релетата,те взимат само СИГНАЛ,и се затварят.По този начин тока от акумулатора минава през релетата и директно в фаровете.По-малко съпротивление,по-висока надеждност,по-силен ток стига до крушките->светят повече.Тогава вече през ключа минава пак 12в напрежение,но големината на тока е нищожна.

Надявам се си ме разбрал.


mhihi mhihi mhihi

:applause:


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valku » Сря 29 дек 2010 14:02


mupk0 написа:
valku написа:Добре бе пичове не успях само да схвана каква роля играят тия релета? Каква е точно тяхната работа? Извинете ме ако ви питам вече зададен въпрос но не успях да намеря отговор. :)

Поздрави.

Тока който захранва фаровете оригинално минава през копчето на таблото и ръчката за къси/дълги.Понеже така направена схемата има много съпротивление и падове в напреженията.С времето и ключа се изхабява и започва да има още по-голямо съпротивление.Когато сложиш релетата,те взимат само СИГНАЛ,и се затварят.По този начин тока от акумулатора минава през релетата и директно в фаровете.По-малко съпротивление,по-висока надеждност,по-силен ток стига до крушките->светят повече.Тогава вече през ключа минава пак 12в напрежение,но големината на тока е нищожна.


Надявам се си ме разбрал.


Разбрах те перфектно мерси за обяснението. :beer Ами според теб добре ли е днес измерих какво напрежение отива към крушките беше около 12.30волта измерих заряда които отива към акомулатора 14.01-02волта? Ако сложа релета това напрежение ще се промени ли коренно или само частично ще усили волтажа? :) Извинявам се за тъпите въпроси но искам да знам просто. :)

Поздрави.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот i.e.i » Сря 29 дек 2010 14:17


"Пълна промяна." :да:


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот bryanokoner » Сря 29 дек 2010 16:37


Разбрах те перфектно мерси за обяснението. :beer Ами според теб добре ли е днес измерих какво напрежение отива към крушките беше около 12.30волта измерих заряда които отива към акомулатора 14.01-02волта? Ако сложа релета това напрежение ще се промени ли коренно или само частично ще усили волтажа? :) Извинявам се за тъпите въпроси но искам да знам просто. :)

Поздрави.[/quote]
Колега аз като премерих имах 11в на фара.Карах само където има улично осветление.Сам си направих операцията с 4мм кабел и прогледнах,13в и кусур достигнах, релета 30а са достатъчни.


valku
Мнения: 343
Регистриран на: Съб 28 ное 2009 0:40
Автомобил: VW Passat B5 1.9 TDI
Двигател: AFN
Местоположение: Габрово

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот valku » Чет 30 дек 2010 0:04


Добре колега ще видя след нова година да направя операцията и аз и ще дам коментар ще се постарая да направя снимки преди и след операцията. Мерси за мнениата ви и весело посрещане на НГ.

Поздрави.


vlassadar
Мнения: 16
Регистриран на: Вто 27 май 2008 13:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот vlassadar » Пон 07 фев 2011 15:59


Колеги, задачата с релетата беше много интересна, а резултата го предусещах, просто фаровете светеха плачевно. Карането по тъмно на мокър асфалт изгледаше така: :shock
Купих релета за фарове за ВАЗ, които са тествани от колеги от форума и изглежда са много надеждни. С рулетка с отворен капак мерих по колко метра кабел трябва да тръгва от всяка връзка на релетата, в нас запоих всичко, после свързах нещата без спойки за проверка и след като всичко беше както трябва, запоих всичко и под капака. Преди - 12.8 волта, сега - 14.2 колкото си подава акумулатора. Сложих и крушки Трифа 55/60 вата с +50% светене - комбинирания ефект е... бе свети почти колкото среден клас ксенон, само че минус разправиите покрай него... Кеф :beer
След което реших да свържа фаровете така, че да се включват при даване на контакт и да се гаси всичко при вадене на ключа. 8) Фаровете нямаха зумер и често забравях габаритите и не ми се иска да ги забравя така някой път, особено когато съм далеч от София. Решението се оказа много просто - вади се ключа от панела и на гърба му има 10-ина жици. Червената подава постоянно ток от акумулатора, а жълтата с черна ивица идва от контакта. Червената жица се прерязва, свободния край се изолира, а другия се свързва с жълтата жица (т.е жълтата жица подава ток на 2 клеми - нейната си и на червената жица). Така всичко сработи и вече е невъзможно да стане грешка. Губи се само запаления габарит при заключен автомобил, но при желание може да се направи ключ - да прекъсва връзката с жълтата жица и да прави такава с червената - едновременно. Аз тази екстра не съм я ползвал никога и няма да го правя.

Корекция: Оказа се, че "екстрата" с включените габарити зависи от лоста на мигачите, явно и до него достига постоянен "+" Само че се включват и двата габарита, ако ключа на осветлението е на габарити, и двата фара, ако сме на положение "къси". И това е потенциално опасно, понеже отново е възможно да си излезем със забравени фарове. Ще се отваря и там явно.
След регулиране на фаровете на тъмна права улица, в момента осветлението е върха и на къси и на дълги!


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот icemenn » Пет 18 фев 2011 1:05


Аз предлагам да се слагат и 2 бошончета по 20А на всяко реле че ако стане някакъф фал..


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот mupk0 » Пет 18 фев 2011 1:16


icemenn написа:Аз предлагам да се слагат и 2 бошончета по 20А на всяко реле че ако стане някакъф фал..

Колега не знам дали си прочел,но и всички схеми в темата са задължително с предпазители...няма вариянт без!Ако някой не сложи,това си е на негова отговорност.


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот bryanokoner » Нед 20 фев 2011 10:06


предпазителите са задължителни


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Подобряване работоспособността на фаровете . . .

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 20 фев 2011 13:19


Сигурно аз нещо съм глупав и не мога да разбера или .... Слагате бушон 10 - 15 или 20 ампера между акумулатора и 30 амперово реле или грешно съм разбрал!? :screwy
Ако изгори бушона преди релето оставате директно без светлините за което отговаря това реле. Аз съм сложил преди лампата по един бушон на всяка светлина т.е 4 бушона по 15 ампера, за късите и за дългите. Така ако изгори единия бушон, другия фар ще остане да свети.



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта