аларма сварзана кам плафона

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
PASSAT
Мнения: 241
Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
Автомобил: Passat B4
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Русе

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот PASSAT » Съб 28 ное 2009 19:28


Колега ivanbl, това което си направил е хубаво, но не е много удачно. Релетата за отключването и заключването на алармата се управляват от "процесора" на алармата чрез транзистори които са не-повече от 100мА. Въпрос на време е да дефектира. Аз съм го направил по същия начин, на колата на познат, но смених и транзистора с по-мощен(след като оригиналния изгоря още при пробата) - което, ако си го напрашил не си го написал :wink: :wink:

С това не целя да се заяждам просто споделям опит! :lol:




Потребителски аватар
NIKeSh0
Мнения: 106
Регистриран на: Вто 08 апр 2008 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот NIKeSh0 » Съб 28 ное 2009 22:31


Изкам да кажа че не съм чел мненията само въпроса на колегата и ако повтарям някой моля да ме извините .

Става по следния начин търсиш с пробник къде се подава маса или + спед отключване . Взимаш си едно силово реле и го правиш да се управлява или по маса или по + зависи какав сигнал взимаш от алармата за управление на релето. Връзваш силовото реле към плафона и си готов !


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот ivanbl » Вто 01 дек 2009 23:03


PASSAT написа:Колега ivanbl, това което си направил е хубаво, но не е много удачно. Релетата за отключването и заключването на алармата се управляват от "процесора" на алармата чрез транзистори които са не-повече от 100мА. Въпрос на време е да дефектира. Аз съм го направил по същия начин, на колата на познат, но смених и транзистора с по-мощен(след като оригиналния изгоря още при пробата) - което, ако си го напрашил не си го написал :wink: :wink:

С това не целя да се заяждам просто споделям опит! :lol:


разбирам те колега... и аз се опасявах от същото... при мен релето се свързва директно към ЦПУто, без транзистор... и аз се чудех дали няма да изгори... но като се замислих че щом захранва едно реле значи трябва да издържа поне 50-60мА...
не съм вързал кабела на плафона директно а през диод (поне още 600 ома)така че консумацията в тоя клон е по-малка от тази на релето... пък и времето е 0.7сек...
като ми се удаде случай ще измеря консумацията...
засега си работи перфектно... вече 2 седмици


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот Ronin » Нед 14 ное 2010 1:22


Малко е стара тая тема но чета за разни 40 А релета и да се изкажа че правите глупости.Централното се управлява по минус ,следователно вземате минус от релето за отключване на алармата и го пускате директно на бутона на вратата и така след отключване все едно вратата е отворена, има само един недостатък че алармата няма да се пусне след 20 сек ако не я пуснете отново но това се избягва с един диод между алармата и бутона..Всякакви добавяния на релета и тем подобни вдига консумацията от акумолатора при престой..!
Тая гимнастика съм я правил безброй пъти...!


hp7909
Мнения: 321
Регистриран на: Пет 09 яну 2009 15:47
Автомобил:
Двигател:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот hp7909 » Нед 14 ное 2010 13:02


на голф3 централното се управлява с + :? + на сивия заключва ,+ на зеления отключва

Най добре става с един NPN транзистор :да:


Потребителски аватар
ivanbl
Мнения: 293
Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот ivanbl » Пон 15 ное 2010 21:14


вече една година ми работи системата за палене на плафона с отключване на голф 3 от алармата.... слагам схема за да е по ясно.... допълнението което направих е в червено... а това което искам да направя за по нататак е в синьо....
за пояснение
това в червено пали плафона при отключване.... CPU-то по дава сигнал (-) на релето в алармата за отключване, и този сигнал го подавам на плафона през диод... запоих директно на крачето на релето....
за по нататак ще реализирам синята схема която ще гаси плафона при заключване.... при нея ще взимам сигнал "+" който заключва колата и ще го подавам на плафона където влиза "контакт"... като тази жица ще се прекъсне и сложи диод...
тези схеми са за плафон със ЗАБАВЕНО ГАСНЕНЕ :012: ....

ако някои открие грешка в схемата нека ми каже да я коригирам :-)....
схема плафон.JPG


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот L&R » Пон 15 ное 2010 22:41


това което наричаш CPU е драйвер от вида ULN2003

http://digital-diy.com/Handy-Tips/tip-u ... river.html


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот mupk0 » Сря 15 дек 2010 0:15


Аз да попитам един въпрос.Имам излишно реле и желание.Ако го върна по схемата от първата страница към централното(имам централно без аларма,китайче),как точно да намеря кой кабел ми трябва за взимане на сигнал?(въпросният зелен,да не е случайно този който отива към машинките?)И възможно ли е да го вържа освен към плафона и към габаритите на колата посредством диоди?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот stefan4o » Сря 15 дек 2010 8:18


Миро, обади ми се. Нали помниш, че си бях направил едно модулче. Като отключиш колата и ти светва плафона. С реле за време и обикновено реле съм го направил в кутийка. Само остава ти да си свържеш и запоиш жиците, където трябва :beer


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот mupk0 » Сря 15 дек 2010 10:40


stefan4o написа:Миро, обади ми се. Нали помниш, че си бях направил едно модулче. Като отключиш колата и ти светва плафона. С реле за време и обикновено реле съм го направил в кутийка. Само остава ти да си свържеш и запоиш жиците, където трябва :beer

Това какво ще рече.... :D ? Подаряваш->Продаваш?Кажи кое и да идвам :) А дали ще може и към габаритите да се свърже(SMD са)


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот stefan4o » Сря 15 дек 2010 12:11


Е, не подарявам принципно. Аз съм се блъскал да нагодя схемата и да си купя елементите. Да речем, че цената ще е само за труда ми, щото времето, което съм загубил да я направя ми е по-ценно от цената на елементите в нея. Има вариант да ми направиш и ти коледен подарък и да сме жус mhihi Избери си сам :beer
п.п. за габаритите не виждам проблем, те са с ниска косумация, само че трябва да си поиграеш с поялника и да добавиш малко жица mhihi


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот mupk0 » Вто 04 яну 2011 17:19


Готово.И аз направих схемичката.Работи безотказно.Благодаря на колегите.Сега ще сложа едно реленце да ми мигат мигачите и съм готов :)


п.п. Само с централно съм.


KoKo88
Мнения: 87
Регистриран на: Съб 10 яну 2009 3:13
Автомобил:
Двигател:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот KoKo88 » Нед 09 яну 2011 21:26


Колеги само да питам, моето Г3 е с централно на въздух. Имали такива кабели от който да взема сигнал ?


Потребителски аватар
Golf_Mon
Мнения: 348
Регистриран на: Сря 25 апр 2007 21:02
Автомобил: BMW E90 320i Ibiza 6k1
Двигател: бензинов
Местоположение: София

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот Golf_Mon » Вто 29 мар 2011 12:32


Колеги на мен алармата ми е слагана тук, не е фабрична. Централното ми е на вакуум. Плафона ми е двусекторен със закъснение около 10 сек ( преправил съм го с диоди ако има значение). Та отворих долу прага на шофиорската врата, от копчето излизат 3 кабела. като едния е прекаран през някакво ключе на самата колонка , и когато е натсинато радиото свири при отворена врата без да писука зумера и фаровете ако ги забваря зумера пак не пищи. Демек това копче вкл и изк зумера... дали от него тярбва да взема ток за релето? Ще съм ви благодарен ако помогнете.


Потребителски аватар
crashman
Мнения: 321
Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
Автомобил: Bora
Двигател: AUS
Местоположение: морето
Контакти:

Re: аларма сварзана кам плафона

Мнениеот crashman » Сря 30 мар 2011 20:11


При мен бутона на вратата е нормално затворен и ако не се лъжа прекъсваше масата, а третия кабел изобщо не се използва. Не знам при теб кой какво е вземал, но зумерчето работи при контакт, фарове и отворена врата ;)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта