С това не целя да се заяждам просто споделям опит!
аларма сварзана кам плафона
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- PASSAT
- Мнения: 241
- Регистриран на: Пет 28 юли 2006 14:57
- Автомобил: Passat B4
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Русе
Re: аларма сварзана кам плафона
Колега ivanbl, това което си направил е хубаво, но не е много удачно. Релетата за отключването и заключването на алармата се управляват от "процесора" на алармата чрез транзистори които са не-повече от 100мА. Въпрос на време е да дефектира. Аз съм го направил по същия начин, на колата на познат, но смених и транзистора с по-мощен(след като оригиналния изгоря още при пробата) - което, ако си го напрашил не си го написал
С това не целя да се заяждам просто споделям опит!
С това не целя да се заяждам просто споделям опит!
- NIKeSh0
- Мнения: 106
- Регистриран на: Вто 08 апр 2008 18:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: аларма сварзана кам плафона
Изкам да кажа че не съм чел мненията само въпроса на колегата и ако повтарям някой моля да ме извините .
Става по следния начин търсиш с пробник къде се подава маса или + спед отключване . Взимаш си едно силово реле и го правиш да се управлява или по маса или по + зависи какав сигнал взимаш от алармата за управление на релето. Връзваш силовото реле към плафона и си готов !
Става по следния начин търсиш с пробник къде се подава маса или + спед отключване . Взимаш си едно силово реле и го правиш да се управлява или по маса или по + зависи какав сигнал взимаш от алармата за управление на релето. Връзваш силовото реле към плафона и си готов !
- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
PASSAT написа:Колега ivanbl, това което си направил е хубаво, но не е много удачно. Релетата за отключването и заключването на алармата се управляват от "процесора" на алармата чрез транзистори които са не-повече от 100мА. Въпрос на време е да дефектира. Аз съм го направил по същия начин, на колата на познат, но смених и транзистора с по-мощен(след като оригиналния изгоря още при пробата) - което, ако си го напрашил не си го написал![]()
![]()
С това не целя да се заяждам просто споделям опит!
разбирам те колега... и аз се опасявах от същото... при мен релето се свързва директно към ЦПУто, без транзистор... и аз се чудех дали няма да изгори... но като се замислих че щом захранва едно реле значи трябва да издържа поне 50-60мА...
не съм вързал кабела на плафона директно а през диод (поне още 600 ома)така че консумацията в тоя клон е по-малка от тази на релето... пък и времето е 0.7сек...
като ми се удаде случай ще измеря консумацията...
засега си работи перфектно... вече 2 седмици
- Ronin
- Мнения: 1025
- Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
Малко е стара тая тема но чета за разни 40 А релета и да се изкажа че правите глупости.Централното се управлява по минус ,следователно вземате минус от релето за отключване на алармата и го пускате директно на бутона на вратата и така след отключване все едно вратата е отворена, има само един недостатък че алармата няма да се пусне след 20 сек ако не я пуснете отново но това се избягва с един диод между алармата и бутона..Всякакви добавяния на релета и тем подобни вдига консумацията от акумолатора при престой..!
Тая гимнастика съм я правил безброй пъти...!
Тая гимнастика съм я правил безброй пъти...!
Re: аларма сварзана кам плафона
на голф3 централното се управлява с +
+ на сивия заключва ,+ на зеления отключва
Най добре става с един NPN транзистор
Най добре става с един NPN транзистор

- ivanbl
- Мнения: 293
- Регистриран на: Пон 27 окт 2008 22:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
вече една година ми работи системата за палене на плафона с отключване на голф 3 от алармата.... слагам схема за да е по ясно.... допълнението което направих е в червено... а това което искам да направя за по нататак е в синьо....
за пояснение
това в червено пали плафона при отключване.... CPU-то по дава сигнал (-) на релето в алармата за отключване, и този сигнал го подавам на плафона през диод... запоих директно на крачето на релето....
за по нататак ще реализирам синята схема която ще гаси плафона при заключване.... при нея ще взимам сигнал "+" който заключва колата и ще го подавам на плафона където влиза "контакт"... като тази жица ще се прекъсне и сложи диод...
тези схеми са за плафон със ЗАБАВЕНО ГАСНЕНЕ
....
ако някои открие грешка в схемата нека ми каже да я коригирам
....
за пояснение
това в червено пали плафона при отключване.... CPU-то по дава сигнал (-) на релето в алармата за отключване, и този сигнал го подавам на плафона през диод... запоих директно на крачето на релето....
за по нататак ще реализирам синята схема която ще гаси плафона при заключване.... при нея ще взимам сигнал "+" който заключва колата и ще го подавам на плафона където влиза "контакт"... като тази жица ще се прекъсне и сложи диод...
тези схеми са за плафон със ЗАБАВЕНО ГАСНЕНЕ
.... ако някои открие грешка в схемата нека ми каже да я коригирам
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
това което наричаш CPU е драйвер от вида ULN2003
http://digital-diy.com/Handy-Tips/tip-u ... river.html
http://digital-diy.com/Handy-Tips/tip-u ... river.html
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
Аз да попитам един въпрос.Имам излишно реле и желание.Ако го върна по схемата от първата страница към централното(имам централно без аларма,китайче),как точно да намеря кой кабел ми трябва за взимане на сигнал?(въпросният зелен,да не е случайно този който отива към машинките?)И възможно ли е да го вържа освен към плафона и към габаритите на колата посредством диоди?
- stefan4o
- Мнения: 19337
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
Миро, обади ми се. Нали помниш, че си бях направил едно модулче. Като отключиш колата и ти светва плафона. С реле за време и обикновено реле съм го направил в кутийка. Само остава ти да си свържеш и запоиш жиците, където трябва 

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
stefan4o написа:Миро, обади ми се. Нали помниш, че си бях направил едно модулче. Като отключиш колата и ти светва плафона. С реле за време и обикновено реле съм го направил в кутийка. Само остава ти да си свържеш и запоиш жиците, където трябва
Това какво ще рече....
- stefan4o
- Мнения: 19337
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
Е, не подарявам принципно. Аз съм се блъскал да нагодя схемата и да си купя елементите. Да речем, че цената ще е само за труда ми, щото времето, което съм загубил да я направя ми е по-ценно от цената на елементите в нея. Има вариант да ми направиш и ти коледен подарък и да сме жус
Избери си сам 
п.п. за габаритите не виждам проблем, те са с ниска косумация, само че трябва да си поиграеш с поялника и да добавиш малко жица
Избери си сам 
п.п. за габаритите не виждам проблем, те са с ниска косумация, само че трябва да си поиграеш с поялника и да добавиш малко жица

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
Готово.И аз направих схемичката.Работи безотказно.Благодаря на колегите.Сега ще сложа едно реленце да ми мигат мигачите и съм готов
п.п. Само с централно съм.
п.п. Само с централно съм.
Re: аларма сварзана кам плафона
Колеги само да питам, моето Г3 е с централно на въздух. Имали такива кабели от който да взема сигнал ?
- Golf_Mon
- Мнения: 348
- Регистриран на: Сря 25 апр 2007 21:02
- Автомобил: BMW E90 320i Ibiza 6k1
- Двигател: бензинов
- Местоположение: София
Re: аларма сварзана кам плафона
Колеги на мен алармата ми е слагана тук, не е фабрична. Централното ми е на вакуум. Плафона ми е двусекторен със закъснение около 10 сек ( преправил съм го с диоди ако има значение). Та отворих долу прага на шофиорската врата, от копчето излизат 3 кабела. като едния е прекаран през някакво ключе на самата колонка , и когато е натсинато радиото свири при отворена врата без да писука зумера и фаровете ако ги забваря зумера пак не пищи. Демек това копче вкл и изк зумера... дали от него тярбва да взема ток за релето? Ще съм ви благодарен ако помогнете.
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: аларма сварзана кам плафона
При мен бутона на вратата е нормално затворен и ако не се лъжа прекъсваше масата, а третия кабел изобщо не се използва. Не знам при теб кой какво е вземал, но зумерчето работи при контакт, фарове и отворена врата 
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 75 госта
