Един въпрос за подгревни свещи

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
pensiq
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 11 мар 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот pensiq » Вто 14 дек 2010 18:04


live_for_passat написа:Видях това в кауфланд някой има ли и дали става за нещо?
Изображение


Пълен боклук.




tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот tarikat89 » Вто 14 дек 2010 18:34


live_for_passat написа:Видях това в кауфланд някой има ли и дали става за нещо?
Изображение


ако това е от въпросните печки/духалки за кола..не ти трябва..това си духа и топли на него си


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот live_for_passat » Вто 14 дек 2010 21:21


Супер, значи с два пуловера и куртка ще карам първите 10 минути :Mr Green Fun


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Вто 14 дек 2010 21:24


PASSAT написа:Пешка, за теб съм виждал такива неща подобни на това Изображение
те се слагат като срежеш маркуча на входа на радиаторчето на парното, и на това което видях бяха 4 броя (като на снимката). След 15-и ще си ходя до Видин и по пътя минавам задължително през 3 голями автоморги и ако намеря нещо ще се обадя...:)

п.п. а така като гледам снимката се замислям ако се вземат 2 оригинални фланеца и се обърнат един срещу друг с отворите и се стегнат с болтове ще стане като на снимата и ще си със 6 подгревни свещи... :oops:


Колега 6 свещи на антифриза и ще цъфне генератора като пуканка mhihi-това са 90А само за тея свещи,ами тези на двигателя ами консумацията на самия двигател да работи-комп,ГНП и т н,ами акумулатора който също ще иска заряд.Аз от скоро време ми се върти една идея в главата-да монтирам нагревател от кантал с подходяща дължина и във подходяща метална кутийка,във всяка една дупка за въздух към предното стъкло.При мен тея отвори са 4,което значи 4 нагревателя около 5А максимум консумация на всеки общо 20А.Идеята е след като запаля да ги пусна и те моментално да затоплят въздуха духан към предното стъкло и съответното му бързо размразяване.Иначе аз си имам оригинален подгрев на антифриза което си е хубаво нещо но след 4-5 мин да речем което за мен ми е много.За съжаление още търся подходящ огнеупорен и здрав материал върху който да навия кантала и засега единствения кандидат са онея керамичните тръбички които се нанизват на проводниците на котлоните от стария тип :mrgreen:.


Потребителски аватар
live_for_passat
Мнения: 235
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 7:41
Автомобил: VW Bora 1.9 TDI PD 131hp
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София - Карлово

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот live_for_passat » Сря 15 дек 2010 8:21


Колега 6 свещи на антифриза и ще цъфне генератора като пуканка -това са 90А само за тея свещи,ами тези на двигателя ами консумацията на самия двигател да работи-комп,ГНП и т н,ами акумулатора който също ще иска заряд.Аз от скоро време ми се върти една идея в главата-да монтирам нагревател от кантал с подходяща дължина и във подходяща метална кутийка,във всяка една дупка за въздух към предното стъкло.При мен тея отвори са 4,което значи 4 нагревателя около 5А максимум консумация на всеки общо 20А.Идеята е след като запаля да ги пусна и те моментално да затоплят въздуха духан към предното стъкло и съответното му бързо размразяване.Иначе аз си имам оригинален подгрев на антифриза което си е хубаво нещо но след 4-5 мин да речем което за мен ми е много.За съжаление още търся подходящ огнеупорен и здрав материал върху който да навия кантала и засега единствения кандидат са онея керамичните тръбички които се нанизват на проводниците на котлоните от стария тип .


Колега, мисля че подгревните свещи са с доста по-голямо КПД от кантала, за това което си намислил, да е ефективно пак ще трябва бая мощност, не съм сигурен но мисля че е по добре да грееш флуид, вместо въздух. Може да греша. :beer


Потребителски аватар
BRUKLLIN
Мнения: 363
Регистриран на: Пон 15 сеп 2008 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Passat- TDI 110hp. AFN

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот BRUKLLIN » Сря 15 дек 2010 12:29


live_for_passat написа:Видях това в кауфланд някой има ли и дали става за нещо?
Изображение

Не препоръчвам този боклук!!!!!!
Миналата зима и аз се бучнах за него,но освен да шуми друго не прави!!!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Сря 15 дек 2010 12:38


live_for_passat написа:
Колега 6 свещи на антифриза и ще цъфне генератора като пуканка -това са 90А само за тея свещи,ами тези на двигателя ами консумацията на самия двигател да работи-комп,ГНП и т н,ами акумулатора който също ще иска заряд.Аз от скоро време ми се върти една идея в главата-да монтирам нагревател от кантал с подходяща дължина и във подходяща метална кутийка,във всяка една дупка за въздух към предното стъкло.При мен тея отвори са 4,което значи 4 нагревателя около 5А максимум консумация на всеки общо 20А.Идеята е след като запаля да ги пусна и те моментално да затоплят въздуха духан към предното стъкло и съответното му бързо размразяване.Иначе аз си имам оригинален подгрев на антифриза което си е хубаво нещо но след 4-5 мин да речем което за мен ми е много.За съжаление още търся подходящ огнеупорен и здрав материал върху който да навия кантала и засега единствения кандидат са онея керамичните тръбички които се нанизват на проводниците на котлоните от стария тип .


Колега, мисля че подгревните свещи са с доста по-голямо КПД от кантала, за това което си намислил, да е ефективно пак ще трябва бая мощност, не съм сигурен но мисля че е по добре да грееш флуид, вместо въздух. Може да греша. :beer


Колега идеята е на принципа на печките духалки като тая дето си показал,искам въздуха духан от парното и минаващ през отворите на таблото да се затопля и да обдухва само предното стъкло.Всичко това е за по бързо размразяване на самото стъкло не да топля купето,за купето ще се грижи подгряването на антифриза.


Потребителски аватар
IvailoOo
Мнения: 2086
Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
Автомобил: Audi A4 B7 Avant
Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
Местоположение: Балчик

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот IvailoOo » Сря 15 дек 2010 13:32


Колега идеята е на принципа на печките духалки като тая дето си показал,искам въздуха духан от парното и минаващ през отворите на таблото да се затопля и да обдухва само предното стъкло.Всичко това е за по бързо размразяване на самото стъкло не да топля купето,за купето ще се грижи подгряването на антифриза.



Да но духалките са от порядъка на 1,5kW-2kW.Идеята е добра,но няма ли да дойде слабо...дори и само за това за което ще го ползваш :roll:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот ktamen » Сря 15 дек 2010 13:58


live_for_passat написа:
Колега 6 свещи на антифриза и ще цъфне генератора като пуканка -това са 90А само за тея свещи,ами тези на двигателя ами консумацията на самия двигател да работи-комп,ГНП и т н,ами акумулатора който също ще иска заряд.Аз от скоро време ми се върти една идея в главата-да монтирам нагревател от кантал с подходяща дължина и във подходяща метална кутийка,във всяка една дупка за въздух към предното стъкло.При мен тея отвори са 4,което значи 4 нагревателя около 5А максимум консумация на всеки общо 20А.Идеята е след като запаля да ги пусна и те моментално да затоплят въздуха духан към предното стъкло и съответното му бързо размразяване.Иначе аз си имам оригинален подгрев на антифриза което си е хубаво нещо но след 4-5 мин да речем което за мен ми е много.За съжаление още търся подходящ огнеупорен и здрав материал върху който да навия кантала и засега единствения кандидат са онея керамичните тръбички които се нанизват на проводниците на котлоните от стария тип .


Колега, мисля че подгревните свещи са с доста по-голямо КПД от кантала, за това което си намислил, да е ефективно пак ще трябва бая мощност, не съм сигурен но мисля че е по добре да грееш флуид, вместо въздух. Може да греша. :beer

Всички елотоплителни уреди имат КПД точно 100%. Всички "загуби" се превръщат в топлина. Желателно е да се топли директно въздуха защото става по-бързо - всички знаят за колко време загрява обикновената духалка и за колко време загрява масления радиатор, като са по 2 киловата и двете.
Във вентилацията на колата могат да се сложат обикновени резистори (подобни на резистора с който се намаляват оборотите на вентилатора на парното) продават се всякакви стойности и мощности, но общата мощност не може да е по-голяма от мощноста на кауфландската духалка, защото просто няма къде да се включи по-голяма мощност и следователно и ефекта ще е същия.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Чет 16 дек 2010 20:28


.....но общата мощност не може да е по-голяма от мощноста на кауфландската духалка, защото просто няма къде да се включи по-голяма мощност и следователно и ефекта ще е същия.


Защо?Ако разгледаме една крушка за габарит една за халоген(100 вата)резистора на парното и примерно подряваща свещ кое е общото и кое е различното?Общото е че и четирите превръщат електричеството по един и същ начин,а разликата е че са със различно съпротивление и съответно различна мощност във ватове.Ако измериш съпротивлението на тая духалка и си направиш реотан от кантал със двойно по малко съпротивление ще имаш духалка със двойно по голяма мощност-за кпд то на двете вече е друг въпрос :)


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот ktamen » Чет 16 дек 2010 21:45


fox_vt написа:
.....но общата мощност не може да е по-голяма от мощноста на кауфландската духалка, защото просто няма къде да се включи по-голяма мощност и следователно и ефекта ще е същия.


Защо?Ако разгледаме една крушка за габарит една за халоген(100 вата)резистора на парното и примерно подряваща свещ кое е общото и кое е различното?Общото е че и четирите превръщат електричеството по един и същ начин,а разликата е че са със различно съпротивление и съответно различна мощност във ватове.Ако измериш съпротивлението на тая духалка и си направиш реотан от кантал със двойно по малко съпротивление ще имаш духалка със двойно по голяма мощност-за кпд то на двете вече е друг въпрос :)

Можеш да включиш направо две духалки и готово ще имаш двойна мощност.
Откъде ще вземеш ток за да ги захраниш, те затова ги правят с толкова скромна мощност щото иначе ще трябва да си сложиш алтернатор от танк за да произвежда достатъчно ток, ама тогава ще ти трябва и още един двигател в багажника да го върти тоя танков генератор.
Иначе е все едно дали ще включиш 5 духалки, 10свещи или 20лампи от фар - всичите топлят толкова колкото консумират, ама ще трябва да си носиш по една кофа "ампераж" всяка сутрин за да ги захраниш.


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот fox_vt » Пет 17 дек 2010 16:32


Ааа ти не си ме разбрал правилно :wink: по горе писах че нагревателите ще са 4 по 5 А всеки обща консумация 20А.Когато правих тестовете на кантала установих че 25см кантал захранен с бордното 14.5 волта се загрява до леко червено за около 7-8 секунди което съчетано с духането на въздуха няма да му позволи да се загрее прекалено.То и парното затоплено от подгрева на свещите на 60 градуса като изключи топлото духане е толкос малко че това ли няма да успее да затопли стъклото.От друга страна тези 20А едва ли ще натоварят толкова генератора още повече че компа като види зор ще си спре подгряването на антифриза.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот ktamen » Пет 17 дек 2010 16:43


Напротив, ти не си ме разбрал. За да има реален ефект трябва да включиш поне 1000 - 2000W, алтернатора обаче няма щанс да ги захрани. Вместо кантал можеш да сложиш обикновени крушки във въздуховодите, които да имат обща консумация 20А - ефекта ще е същия като от кантал - тоест почти няма да се усети.


Потребителски аватар
mafiota
Мнения: 1582
Регистриран на: Вто 26 дек 2006 18:06
Автомобил: Audi A6 C5
Двигател: APU
Местоположение: Козлодуй

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот mafiota » Съб 18 дек 2010 15:06


идеята за подгревател на антифриза е много добра, и по другите форуми на доста коли вече е реализирано. Почвам и аз да разработвам подобно нещо. Ето малко инфо:

http://peugeotclub.info/forum/viewtopic ... 63&t=59541

а това е фабрично от рено:

Изображение

http://megane.com.pl/postlink/214059.ht ... d49dc1cf3c

а тук има интересни самоделки:
Изображение
Изображение

при мен за опита сигурно ще започна от подобно:
Прикачени файлове
cqs1288796624e_resize.jpg


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: Един въпрос за подгревни свещи

Мнениеот enigma79 » Съб 18 дек 2010 18:10


mafiota написа:

при мен за опита сигурно ще започна от подобно:

Интересна идея,да се използва тялото на кранче за вода,браво.Обаче виждам един недостатък,само един брой нагревателна свещ,отделно да те попитам дали преправя резбата,че тези свещи при мен са с тънка шия и съответно имам съмнение че резбата ще пасне на леглото на врътката крана :talk:



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта