Стягане ръчна passat b3

Техническа и сервизна информация за Passat
van4ov
Мнения: 119
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Стягане ръчна passat b3

Мнениеот van4ov » Сря 15 дек 2010 15:45


Здравейте ,колеги ! Вчера пробвах на снега да дръпна ръчна и забелязах ,че изобщо не хваща ... просто намали съвсем леко. На място като я дърпам задържа на към 4 ти зъб. Въпросът ми е от къде мога да я затегна и как? Дали провлемът е само до реглаж? :(




Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот passenger » Сря 15 дек 2010 15:58


Мисля че колкото и да я натегнеш, няма да ти блокират колелата в движение, ако си с барабани отзад. Когато си сменах задните накладки си смених и спирачните цилиндри и сега ръчната едва прищраква на първия зъб и е много стегната, а отделно и спирането се подобри значително.
Иначе махаш ръкохватката на ръчната, после се маха другата "плоска" част от дръжката на ръчната, за да извадиш тази цялата голяма пластмасова част. Гайките (гайка и контрагайка), с които трябва да се заиграеш, мисля се падат точно под пепелника. Трябват ти две ключета 10 ако не се лъжа. Дали не ставаше само с махане на пепелника вече не помня ... за жалост


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот i.e.i » Сря 15 дек 2010 16:05


Ако има накладки ще блокира.
Натегни я ,но при "пусната" колелата трябва да се въртят без шум(да не допират накладките)


van4ov
Мнения: 119
Регистриран на: Пет 24 юли 2009 12:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот van4ov » Сря 15 дек 2010 16:14


Знечи и да я натегна , след като съм отзад с барабани, няма да има особен ефект?


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот i.e.i » Сря 15 дек 2010 16:24


i.e.i написа:Ако има накладки ще блокира.
Натегни я ,но при "пусната" колелата трябва да се въртят без шум(да не допират накладките)

:deal


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот passenger » Сря 15 дек 2010 16:40


Ами при мен е супернатегната с чисто нови накладки и не блокират, но не зная трябва или не трябва да блокират в движение, иначе от място почти не мога да тръгна.


Потребителски аватар
i.e.i
Мнения: 2563
Регистриран на: Чет 28 апр 2005 9:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот i.e.i » Сря 15 дек 2010 17:00


passenger написа:Ами при мен е супернатегната с чисто нови накладки и не блокират, но не зная трябва или не трябва да блокират в движение, иначе от място почти не мога да тръгна.

Ако "прилагаш" достатъчно усилие ,значи имаш проблем.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот passenger » Чет 16 дек 2010 13:31


Какъв ?


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот Dpop » Чет 16 дек 2010 13:40


passenger написа:... Гайките (гайка и контрагайка), с които трябва да се заиграеш, мисля се падат точно под пепелника. Трябват ти две ключета 10 ако не се лъжа. Дали не ставаше само с махане на пепелника вече не помня ... за жалост

Да достатъчно е да се извади пепелника.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот vasilb » Чет 16 дек 2010 14:41


Ръчната може да блокира колелата в движение (накараха ме да го правя на прегледа, защото задницата беше лека и на валяка задните колела не блокираха заради кантара, а само намаляха движението, та дърпах ръчната да ме изхвърли), а това не е препоръчително, защото над 50-60км/ч ще стане мазало, а да не говорим за по-висока скорост! Това не е на жигула, при която я хване, я не. Немецът го е измислил! :wink: Това, че хваща още на първото зъбче ми се струва, че ще е много натегнато и задните накладки ще опират в барабаните и може да прегреят. Трябва колелата да се въртят свободно, а точно на кое зъбче ще хваща ... не мисля, че има значение. При мен е на 4-5 зъб.


Потребителски аватар
passenger
Мнения: 843
Регистриран на: Пон 30 окт 2006 21:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Б5 1.8 ADR, Газ / Бензин

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот passenger » Чет 16 дек 2010 21:03


vasilb написа:Ръчната може да блокира колелата в движение (накараха ме да го правя на прегледа, защото задницата беше лека и на валяка задните колела не блокираха заради кантара, а само намаляха движението, та дърпах ръчната да ме изхвърли), а това не е препоръчително, защото над 50-60км/ч ще стане мазало, а да не говорим за по-висока скорост! Това не е на жигула, при която я хване, я не. Немецът го е измислил! :wink: Това, че хваща още на първото зъбче ми се струва, че ще е много натегнато и задните накладки ще опират в барабаните и може да прегреят. Трябва колелата да се въртят свободно, а точно на кое зъбче ще хваща ... не мисля, че има значение. При мен е на 4-5 зъб.


Колелата си се въртят съвсем свободно а ми се струва че на ГТП е съвсем нормално да блокират колелата - нямаш изобщо инерция на автомобила определяна от теглото му.


Потребителски аватар
vasilb
Мнения: 742
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 20:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот vasilb » Чет 16 дек 2010 22:25


passenger написа:
vasilb написа:Ръчната може да блокира колелата в движение (накараха ме да го правя на прегледа, защото задницата беше лека и на валяка задните колела не блокираха заради кантара, а само намаляха движението, та дърпах ръчната да ме изхвърли), а това не е препоръчително, защото над 50-60км/ч ще стане мазало, а да не говорим за по-висока скорост! Това не е на жигула, при която я хване, я не. Немецът го е измислил! :wink: Това, че хваща още на първото зъбче ми се струва, че ще е много натегнато и задните накладки ще опират в барабаните и може да прегреят. Трябва колелата да се въртят свободно, а точно на кое зъбче ще хваща ... не мисля, че има значение. При мен е на 4-5 зъб.


Колелата си се въртят съвсем свободно а ми се струва че на ГТП е съвсем нормално да блокират колелата - нямаш изобщо инерция на автомобила определяна от теглото му.


Движението на автомобила се изпълнява от валяците, на спирачки задницата направо се залепи за пода от натиск, но колелата продължиха леко да се въртят, а с ръчната, която блокира колелата, колата беше изхвърлена, въпреки че и предните спирачки бяха блокирани (изсвистяха гумите от търкането в музайката). Твоите спирачки може да не блокират, защото не е настроена добре ръчната или самите накладки са фалшименто и хващат слабо! Провери, за да не стане някоя беля! Успех!


Потребителски аватар
ivchoforever
Мнения: 121
Регистриран на: Нед 29 мар 2009 3:51
Автомобил: Passat B3 1992
Двигател: 2.0 115 ADY
Местоположение: София

Re: Стягане ръчна passat b3

Мнениеот ivchoforever » Чет 16 дек 2010 23:57


Аз преди бях с барабани отзад всичко беше перфектно по тях и като дръпна ръчната в движение само намаляваше леко скороста,но не блокираха колелата,а на място като я дръпна няма тръгване :roll: немина се време и реших че трябва да съм с дискове отзад :lol: намерих си цял заден мост от който свалих всичко каквото ми трябваше и монтирахме всичко,като преди всичко се ревизираха апаратите,последваха нови лагери FAG, нови дискове Бош и нови накладки Бош,нови жила,кантара го опънахме на МАХ и го вързахме,е спирането стана коренно различно :D и реших да пробвам ръчната в движение абсолютно същата работа като при барабаните намаля леко и това е ,а на място като я дръпна няма тръгване :banghead: единствено блокират задните колега при мокро време и на сняг в движение,за това чаках с нетърпение да падне първия сняг и близкия паркинг на Технополис или Техномаркет беше мой :Mr Green Fun Тъ така и не можах да се начудя защо така ги е проектирал немеца тези ръчни спирачки при Passat B3 ...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта