1 - технологичен дефект. Принципно определени автомобили и по-точно определени модели автомобили с определен спирачен механизъм са по-склонни към блокиране на системата за ръчна спирачка. За пример - Голф2/3 със задни дискови спирачки.
2 - години на автомобила и амортизация. Стар автомобил = по-голяма вероятност от проблем.
3 - подръжка на автомобила-предвид годините и километрите нормално е 15-20 годишен автомобил да има проблеми с определени възли и агрегати и е необходимо да се сменяват-поради износване, корозия или старост. При проврка на системата ако се види че има скъсан машншон или броня на жилата е необходимо да се сменят;
4 - начин на експлоатация - честата употреба на ръчна спирачка води до по-малка вероятност за нейното блокиране.
П.П. Имайки се предвид какво съм написал и на мен миналата година ми замръзна ръчната на Голф-а, след което последва смяна на жила и задни спирачни апарати и вече няма проблем!
