Топлообменник масло В3 - решено
- Dimitar_Aleksiev
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 06 мар 2008 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Топлообменник масло В3 - решено
Колеги помагайте, интересува ме с кой размер ключ се сваля гайката която държи топлообменника. Извърли маслото през О пръстена и трябва да го сменя. Двигателя е 2Е.Ето и схемата за да съм по-ясен. Благодаря предварително на отзовалите се.
- Прикачени файлове
-
- Doc1.pdf
- (89.67 KиБ) Свален 339 пъти
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Моя скоро го развивах но на V6 мотора. Много ми прилича на твоя. Мисля беше 24 или 27. Може и с френски ключ ако се разпъва до толкоз.
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Колега да не е долния О-пръстен на филтъра. Че аз един път сменях маслото и развивам филтъра, ама гумения пръстен е залепнал. Махам стария и слагам новия фълтър и вече съм с два О-пръстена. Запалих, вдигна налягане и лампата угасна. Нещо взе да ми свири като на ремък, а то хвърляло масло и съскало. Изфорсирах един път за да чуя по-добре ремъка и докато се усетя беше късно. Към 2-3 литра масло отидоха по стените на гаража и канала. 

- Dimitar_Aleksiev
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 06 мар 2008 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Не колега, горният е. С очите си видях как извира маслото от там.Случило се е на жената, добре че са и казали веднага че теченещо под колата та я е спряла веднага иначе не ми се мисли. Днес свалих филтъра но с никой от наличните ключове не можах да я отвия, явно нямам този размер, затова питам ако някой го е развивал какъв ключ да търся, ако трябва и ще купя. Егати - една гайка и половин час работа ама като нямаж нужният инструмент....
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Ключа е 27.
Вчера правих това упражнение
Само, че е хубаво да имаш дълбок глух ключ или лула.
Малко е неудобно а се работи с обикновен, а с нормален камък от гедоре може да не можеш да бръкнеш - стърчи тръбичката, на която се навива самия филтър
Вчера правих това упражнение

Само, че е хубаво да имаш дълбок глух ключ или лула.
Малко е неудобно а се работи с обикновен, а с нормален камък от гедоре може да не можеш да бръкнеш - стърчи тръбичката, на която се навива самия филтър

Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Предстои ми същата процедура - мотор 9А. Интересува ме дали е необходимо да се откачат водните съединения към топлообменника или може да стане без да се източва антифриза ?
- ivo penkov
- Мнения: 135
- Регистриран на: Нед 14 дек 2008 12:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Отвива се гайката с ключ 27 . След като топлообменника се дръпне леко надолу се отвива тръбичката , на която се навива филтъра и се сменява о-пръстена . После по обратния ред . Така че няма смисъл да се разкачат водните съединения .
- Dimitar_Aleksiev
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 06 мар 2008 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Благодаря за помощта колеки, тези дни ще действам, само да намеря глух ключ 27 или лула.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
ivo penkov написа:... се отвива тръбичката , на която се навива филтъра и се сменява о-пръстена ...
Това как го правиш?
Сещам се за варианта с навиването на втора гайка (контрагайка), но тя е доста специфична, със ситна резба и... от 'де да я найда?!

Варианта да го стисна с чешмиджийския ключ и да развивам го отхвърлям като конщунствен!


Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Последно към колегите, които са го правили откачат ли се водните съединения или не ?
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Аз лично ги откачих.
Не твърдя, че няма начин да стане и без откачане, но реших да не рискувам.
Не твърдя, че няма начин да стане и без откачане, но реших да не рискувам.
- vanko_VW
- Мнения: 2380
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
- Автомобил: Ford Focus
- Двигател:
- Местоположение: Враца/из България и чужбина
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
здравейте на всички
какво ми се случи миналата седмица:
сутринта към 8.30 при -10 градуса си пътувам из Свищовските улици и спирам пред даскало идва един колега и вика... абе Ванка ко е това масло под пасата,аз слизам и гледам една локва с масло
отварям капака и гледам,че проблема идва от тоз охладител,филтъра лако хлабав(навил съм го един оборот) викам си айде да ида до един сервиз да искам скоба да го дозатегна(въпрки,че фитъра винаги го стягам на ръка с парче шкурка),да ама пред сервиза пак тече масло
дозатегнах филтъра пред сервиза запалих и маслото си избива точно от този О-пръстен и понеже в сервиза неможаха да ми обърнат внимание,а и пасат остана без масло го затеглихме до друг сервиз в който го разглобиха и се оказа,че въпросния уплътнител е станал на ху.
хубавото в ситуацията е че ми оставаха 1000км до смяна на масло и цялата история на ми се случи на сред път
та пиша ви това за да обърнете внимание на този О-пръстен дори и да нямате теч на масло от там,защото недай си боже да се случи на сред път,разходите ви ще са в пъти по-големи от реалните,а и няма да може да се предвижите до там дето сте тръгнали
лек ден на всички
какво ми се случи миналата седмица:
сутринта към 8.30 при -10 градуса си пътувам из Свищовските улици и спирам пред даскало идва един колега и вика... абе Ванка ко е това масло под пасата,аз слизам и гледам една локва с масло


дозатегнах филтъра пред сервиза запалих и маслото си избива точно от този О-пръстен и понеже в сервиза неможаха да ми обърнат внимание,а и пасат остана без масло го затеглихме до друг сервиз в който го разглобиха и се оказа,че въпросния уплътнител е станал на ху.
хубавото в ситуацията е че ми оставаха 1000км до смяна на масло и цялата история на ми се случи на сред път
та пиша ви това за да обърнете внимание на този О-пръстен дори и да нямате теч на масло от там,защото недай си боже да се случи на сред път,разходите ви ще са в пъти по-големи от реалните,а и няма да може да се предвижите до там дето сте тръгнали
лек ден на всички

-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Точно на предишната смяна го имах този проблем!Отивах към магазина да си купя масло ,спирам отвън и гледам под колата тече доста масло ... Видях че при самия магазин сменят и масла,откарах колата там погледнаха и точно този О пръстен беше заминал ... препоръчаха ми от юнитрейд да го купя(6лв) взех го ,смениха ми маслото и си перкам сега 

- Dimitar_Aleksiev
- Мнения: 25
- Регистриран на: Чет 06 мар 2008 18:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Топлообменник масло В3 - помощ, спешно.
Здравейте колеги, след като си намерих "камък" 27 за гедорето, днес за няма и час без да си давам зор смених въпросното уплътнение. Старото се беше спекло на камък и се беше скъсало, а на всичкото отгоре не беше и оригинално
предишният собственик е правил някаква самодейност
. В помощ на колегите на които им предстои да се сблъскат с този проблем
1. Сваляте филтъра
2. Откачате двете водни съединения - така след отвиване на гайката топлообменника се изважда на долу от тръбичката с леко завъртане / не е необходимо да се отвива тръбичката.
3. Отвивате гайката и сваляте топлообменника
4. Почиствате го хубаво или поне леглото на уплътнението и после сглобявате по обратният ред.
Весело посрещане на празниците
и много безаварийни километри с любимата марка 


1. Сваляте филтъра
2. Откачате двете водни съединения - така след отвиване на гайката топлообменника се изважда на долу от тръбичката с леко завъртане / не е необходимо да се отвива тръбичката.
3. Отвивате гайката и сваляте топлообменника
4. Почиствате го хубаво или поне леглото на уплътнението и после сглобявате по обратният ред.
Весело посрещане на празниците


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 34 госта