След прегряване възможни дефекти

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
vasko__2
Мнения: 1019
Регистриран на: Чет 19 фев 2009 0:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот vasko__2 » Пон 20 дек 2010 1:52


Може да е затегнал от друго- ако е влязла вода в цилиндрите.Смени тройниците и каквото там е повредено, налей вода ,обезвъздуши и тогава ще видиш как се държи.Виж маслото да не се е пресякло.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот ktamen » Пон 20 дек 2010 3:14


bryanokoner написа:ако беше видял цвета на моя антифриз едвали щеше да мислиш така.
Керемиден на цвят жалко, че нямам снимка.

И моя е керемиден на цвят. Мисля, че цвета е нормален за стара и ръждясала кола, аз съм го източвал и като го филтрирам през парцал - посинява, ама като се превърти през двигателя и цвета пак си става ръждив.


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот bryanokoner » Пон 20 дек 2010 8:46


vasko__2 написа:Може да е затегнал от друго- ако е влязла вода в цилиндрите.Смени тройниците и каквото там е повредено, налей вода ,обезвъздуши и тогава ще видиш как се държи.Виж маслото да не се е пресякло.


Това ми беше първата мисъл, но не няма вода в цилиндрите и маслото нее пресечено, просто затегна вала маслото се е загряло достатъчно зада спре да смазва.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот nikson85 » Пон 20 дек 2010 12:31


ktamen написа:
bryanokoner написа:ако беше видял цвета на моя антифриз едвали щеше да мислиш така.
Керемиден на цвят жалко, че нямам снимка.

И моя е керемиден на цвят. Мисля, че цвета е нормален за стара и ръждясала кола, аз съм го източвал и като го филтрирам през парцал - посинява, ама като се превърти през двигателя и цвета пак си става ръждив.

Това става и на нова кола след 2 години период. И без това антифриза се сменя на 3 години, но на тройковите модели е от херметичен тип, няма пробка за източване на течноста. За това даже и тези три години са малко , хубаво е да се измерва на колко замръзва , слагаш една капачка в фризера и на другия ден , ако не е замръзнала значе всичко е наред. В противен случай се разхлабват скоби за да се извади долния маркуч за източване при смяна и се слага нова скоба , също се наблюдава да не шурне като лейка от някой маркуч, защото при смяна всичко е възможно , ако всичко е наред може да спим спокойно. Също така за добро обезвъдушаване се включва парното на макс и вентилатора се чака да се включи и се коригира нивото. За добро обезвъздушаване вентилатора трябва да се включи поне няколко пъти и като изтине на другия ден се коригира нивото.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот milmar » Пон 20 дек 2010 13:21


ARusev написа:....


И аз мисля така .
Смени си масълцето и филтърчето , запали си колцата и много , ама много внимателно си следи за напред състоянието и количеството на течностите в моторчето :да: , карай във обсег не повече от 50км. от къщи mhihi . Мини едни 1000 км и ако не забележиш нещо нередно - масло във водата или обратно , имай вече повечко доверие в колата си и си карай . Аз бих сменил повторно масалцето (и филтъра) след 2000-3000км заради задирането , ако е имало и газ :да: .


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот nikson85 » Пон 20 дек 2010 13:31


milmar написа:
ARusev написа:....


И аз мисля така .
Смени си масълцето и филтърчето , запали си колцата и много , ама много внимателно си следи за напред състоянието и количеството на течностите в моторчето :да: , карай във обсег не повече от 50км. от къщи mhihi . Мини едни 1000 км и ако не забележиш нещо нередно - масло във водата или обратно , имай вече повечко доверие в колата си и си карай . Аз бих сменил повторно масалцето (и филтъра) след 2000-3000км заради задирането , ако е имало и газ :да: .

:да:


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот muns61 » Пон 20 дек 2010 19:26


А да видим дали ще стане само с масълцето, филтърчето, антифризчето...
Или ще има главичка, сегментчета!


Потребителски аватар
passat_for_life
Мнения: 169
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
Автомобил: Vw Passat B3 GT
Двигател: 9A 1992
Местоположение: Габрово

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот passat_for_life » Чет 23 дек 2010 0:55


Здравей Колега преди да си почнал с основните ремонти сега както тие пред блока колата,смени течащите части,провери маслото(ако има проблем и маслото се е смесило с водата става като боза)ако маслото е добре пробвай да я запалиш,като запалиш най-добре е да отидеш в някой сервиз да ти премерят компресията в цилиндрите (не е скъпа или сложна работата)ако има евентуален проблем там ще си покаже.Успех и дано всичко е наред. :)


Потребителски аватар
passat_for_life
Мнения: 169
Регистриран на: Нед 06 юли 2008 20:59
Автомобил: Vw Passat B3 GT
Двигател: 9A 1992
Местоположение: Габрово

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот passat_for_life » Чет 23 дек 2010 0:56


.....


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот bryanokoner » Пет 24 дек 2010 10:18


Днес разглобих пасата и добре,че не съм го палил,ангренажния ремък се е растегнал достатъчно зада прескочи. Продължавам на долу да видя главата и цилиндрите.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот zfa159 » Съб 25 дек 2010 15:33


Принципно двигател може да затегне и от така наречения воден удар.Гарнитурата на главаа се издънва и водата започва да влиза в цилиндрите.При такта на сгъстяване водата е изпълнила цилиндъра и тя не може да се смачка...започва да излиза през дупката към охладителната система,но дупката е малка и има малък дебит,заради което мотора затяга,докато успее водата да излезе от цилиндъра.
За маслото - при мен като се издъни г-рата двигателя прегря,маслото стана на боза понеже вдигна много висока температура и му се срина налягането,не заради механичен проблем в двигателя,а защото се е прегряло.Има доста стии по въпроса - колата си гори антифриза и той намалява,при горенето му обаче се отделя много висока температура и двигателя прегрява локално,което на датчика не се вижда,но маслото отнема от топлината и маслото става много рядко и налягането се срива,при което изгрява лампата.
Оправих си г-рата и мотора вече 40 000 си е чудесен ;)
:beer


Потребителски аватар
bryanokoner
Мнения: 86
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 20:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик\София

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот bryanokoner » Пон 31 яну 2011 22:41


Двигателя няма фатални поражения освен на 1 цилиндър спекъл нагнетателен сегмент и лагера малко ме съмнява.Въпроса ми е какви части като марка ще ми препоръчате ,че другата седмица почвам да пазарувам.Става въпрос за лагери сегменти и някакви ориентировъчни цени.


Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: Вчера пасата предаде богу дух

Мнениеот Cypariss » Пон 31 яну 2011 22:51


nikson85 написа:не съм чувал за промиване на системата от 8 години само сменям антифриза, един майстор ми каза , че няма смисъл от това.
даже последно източех 2 литра и долях чист антифриз с предубеждението ,че е твърде разреден.

Колега антифриза го смених това лято. Не беше сменян от години такъв киреч излезна, че ми призля и на село с градиснкия маркуч промих системата и тогава няма как да ти опиша още колко киреч изпадна, казанчето си мих и т.н. Пълно "за" съм ако от много време не е сменян антифриза и е гаден цвят и има утайки да се промие системата, както направих аз.


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: Вчера пасата предаде богу дух /време е да се връща на пътя/

Мнениеот vit_autosofia » Вто 01 фев 2011 7:26


това дали ще излезе ръжда,много зависи с какъв антифриз се кара.Родните производители спестяват от антикорозионните съставки. :да:


Потребителски аватар
Cypariss
Мнения: 225
Регистриран на: Нед 26 апр 2009 22:30
Автомобил: VW GOLF II
Двигател: GU
Местоположение: Варна

Re: Вчера пасата предаде богу дух /време е да се връща на пътя/

Мнениеот Cypariss » Вто 01 фев 2011 11:27


vit_autosofia написа:това дали ще излезе ръжда,много зависи с какъв антифриз се кара.Родните производители спестяват от антикорозионните съставки. :да:


Ами да възможно е ама все пак колата я имаме от 2000 година и в моите ръце дойде 2008 година, а до тогава наще си доливаха каквото им падне примерно вода от чушмата.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 69 госта