По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
Tinko
Мнения: 3262
Регистриран на: Пет 08 сеп 2006 10:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tinko » Чет 25 окт 2007 13:24


Истината си е нови да са и барабаните и накладките... аз ги вадих преди година и едвам ги извадих от ръб и нищо не смених тогава по тях просто сложих нови жила за ръчната, сега са ми за смяна и незнам как ще ги извадя : )))))))))




Потребителски аватар
auubau
Мнения: 162
Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот auubau » Чет 25 окт 2007 19:43


Някой по-нагоре в темата беше питал как се разглобява барабанната спирачка. Някой му казал, че се бутало нещо през отворите за болтовете. Да наистина се бутат тея регулировъчни конуси през отворите. Намират се от предната страна (към прдницата). Светваш през отвора и с една отвертка надигаш нагоре конусите (по принцип са здраво запънати) и челюстите се освобождават. След това барабана излиза съвсем леко, независимо колко голям ръб има от износване. :wink:


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Пет 26 окт 2007 20:32


lyubobg написа:
dandan написа:Нещо не мога да вдяна как така се променя спирачния път. Това че разстоянието между накладките и барабана намалява значи, че намаля и времето за реакция на спирачките с няколко милисекунди да речем, но от там на сетне налягането е еднакво както на предните така и на задните спирачки. Това че педала се вдига по-нагора не значи че спира по-добре.


Трябва да помисля доста за да го обясня, но факта е че преди усещах че все едно отзад никой не спира, муцуната се забиваше, а задницата яко вдигаше като спирах и все едно някой ме буташе отзад ....

Иначе при не-авариино спирано и бавно натискане на спирачката, не са мили секунди, а си е направо половин секунда :wink:

Сега обаче като се позамисля може би докато започнат да се разпъват накладките отзад си има малко съпротивление оказано от кантара и пружините на накладките, което е достатъчно да упражни минимално налягане на предните апарати и те да почнат да спират, по този начин при малко натискане на педала колата започва да спира първо и само с предните колелета и това обяснява спирачния път.
Т.е при душманско натискане на педала ще сработят и 4-те колелета, което ще потвърди твоята теория за равния спирачен път и 2-та случая.
Това мисля отговаря на въпроса ти :wink:

Пак не разбрах защо при плавно натискане ще има закъснение от 0.5 сек. Най добре е да се пробва на стенд за потвърждение на теорията.
При нормално натоварена кола или при претоварена клапана на кантара си е отворен и не би трябвало да създава съпротивление в началния момент, пружините преди "интервенцията" са свити и създават сила по-малка от колкото след, защото тогава са по разпънати. А бе ако се потвърди от стенд бих започнал да дерзая по-надълбоко ама няма да е , при мен не знам какво ще стане щото съм с АБС и всяко колело си е на отделен кръг. Работя във фирма за хидравлични изделия та имам малко поглед върху нещата ама нямам за момента обяснение де, пък по-горното не мога да го приема на 100%.


Потребителски аватар
lyubobg
Мнения: 2514
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот lyubobg » Съб 27 окт 2007 9:51


dandan написа:Пак не разбрах защо при плавно натискане ще има закъснение от 0.5 сек. Най добре е да се пробва на стенд за потвърждение на теорията.
При нормално натоварена кола или при претоварена клапана на кантара си е отворен и не би трябвало да създава съпротивление в началния момент, пружините преди "интервенцията" са свити и създават сила по-малка от колкото след, защото тогава са по разпънати. А бе ако се потвърди от стенд бих започнал да дерзая по-надълбоко ама няма да е , при мен не знам какво ще стане щото съм с АБС и всяко колело си е на отделен кръг. Работя във фирма за хидравлични изделия та имам малко поглед върху нещата ама нямам за момента обяснение де, пък по-горното не мога да го приема на 100%.


под плавно натискане на спирачката имам предвид следното - да натиснеш педала 3 пръста в разстояние на 1 секунда - почваш да натискаш съвсем леко и отдалече - т.е. скоростта ти на натискане е
3 пръста разстояние в секунда, като имаш 2 пъти по-малък ход,
ще изминеш 2 пъти по-малко разстояние и при 1 и съща скорост - ето ти 0.5 секунда :)


Потребителски аватар
dandan
Мнения: 768
Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
Автомобил: Passat B5-5
Двигател: AHA 2003
Местоположение: Montreal

Мнениеот dandan » Нед 28 окт 2007 17:48


Ясно, мерси :idea:


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот boyan.chav » Нед 28 окт 2007 18:42


Това наистина действа, след като направих теста :shock


Потребителски аватар
doaiena
Мнения: 1500
Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
Автомобил: Audi A3
Двигател:
Местоположение: София, Зоната на здрача
Контакти:

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот doaiena » Чет 09 дек 2010 18:03


Определено работи този метод, и ако не забравя го правя преди да тръгна!!!!!


Потребителски аватар
sasho_mf
Мнения: 622
Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
Автомобил: Toyota Corolla Verso
Двигател:
Местоположение: BG

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот sasho_mf » Пон 13 дек 2010 12:14


Потвърждавам,че този номер действа и при мен .Колата е Пунто 2002 г.
Педала стана по-чувствителен и колата спира осезаемо по-добре.
Темата си е направо за важна.


zdravko_jett
Мнения: 1871
Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
Автомобил:
Двигател:

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот zdravko_jett » Пон 13 дек 2010 21:02


преди 2 3седмици си натегнах кантара все едно колата енатоварена,и дне на снега заницата почна да несе,представам си аккво е без кантар


Потребителски аватар
Cocolino
Мнения: 388
Регистриран на: Сря 21 ное 2007 15:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот Cocolino » Пон 13 дек 2010 23:11


Това всеки път ли трябва да се прави, като се запали колата или само веднъж се прави? :roll:


Потребителски аватар
golfajiata golf 2
Мнения: 96
Регистриран на: Вто 24 мар 2009 14:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот golfajiata golf 2 » Нед 26 дек 2010 20:36


Пробвах тоя трик и наистина спира супер по добре но само 5-6 спираня след процедурата и после пак същото.Мисля да си сменя сервото с по голямо например от пасат,голф 3,венто.Целта ми е по леко натискане на спирачката и по лесно спиране. love.vwclub


Потребителски аватар
Vento
Мнения: 2882
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
Двигател: ABS+ABF+ABV
Местоположение: Пловдив

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот Vento » Нед 26 дек 2010 21:33


Смени си помпата, не сервото :012:


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот Golf_Diesel_ » Нед 26 дек 2010 22:23


Cocolino написа:Това всеки път ли трябва да се прави, като се запали колата или само веднъж се прави? :roll:


И мен ме интересува същото :?:


Потребителски аватар
mupk0
Мнения: 3822
Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
Автомобил: Mercedes Benz S202
Двигател: C200 Kompressor
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот mupk0 » Нед 26 дек 2010 22:26


Аз го направих.Понеже съм със сравнително нова спирачна уредба ефекта не беше голям,но като че ли педала взе да реаргира една идея по-рано.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!

Мнениеот milmar » Нед 26 дек 2010 23:00


Мисля , че си въобразявате :D .

С тази манипулация , ако въобще нещо се променя , то е свободния ход на накладките , съответно на педала на спирачките . Но това не може да промени драстично работата на спирачките като цяло . Необходимото усилие върху педала при спиране би трябвало да си остане същото при идентични ситуации , преди и след упражнението с педала .



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта