По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- auubau
- Мнения: 162
- Регистриран на: Вто 05 юни 2007 18:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Някой по-нагоре в темата беше питал как се разглобява барабанната спирачка. Някой му казал, че се бутало нещо през отворите за болтовете. Да наистина се бутат тея регулировъчни конуси през отворите. Намират се от предната страна (към прдницата). Светваш през отвора и с една отвертка надигаш нагоре конусите (по принцип са здраво запънати) и челюстите се освобождават. След това барабана излиза съвсем леко, независимо колко голям ръб има от износване. 

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
lyubobg написа:dandan написа:Нещо не мога да вдяна как така се променя спирачния път. Това че разстоянието между накладките и барабана намалява значи, че намаля и времето за реакция на спирачките с няколко милисекунди да речем, но от там на сетне налягането е еднакво както на предните така и на задните спирачки. Това че педала се вдига по-нагора не значи че спира по-добре.
Трябва да помисля доста за да го обясня, но факта е че преди усещах че все едно отзад никой не спира, муцуната се забиваше, а задницата яко вдигаше като спирах и все едно някой ме буташе отзад ....
Иначе при не-авариино спирано и бавно натискане на спирачката, не са мили секунди, а си е направо половин секунда
Сега обаче като се позамисля може би докато започнат да се разпъват накладките отзад си има малко съпротивление оказано от кантара и пружините на накладките, което е достатъчно да упражни минимално налягане на предните апарати и те да почнат да спират, по този начин при малко натискане на педала колата започва да спира първо и само с предните колелета и това обяснява спирачния път.
Т.е при душманско натискане на педала ще сработят и 4-те колелета, което ще потвърди твоята теория за равния спирачен път и 2-та случая.
Това мисля отговаря на въпроса ти
Пак не разбрах защо при плавно натискане ще има закъснение от 0.5 сек. Най добре е да се пробва на стенд за потвърждение на теорията.
При нормално натоварена кола или при претоварена клапана на кантара си е отворен и не би трябвало да създава съпротивление в началния момент, пружините преди "интервенцията" са свити и създават сила по-малка от колкото след, защото тогава са по разпънати. А бе ако се потвърди от стенд бих започнал да дерзая по-надълбоко ама няма да е , при мен не знам какво ще стане щото съм с АБС и всяко колело си е на отделен кръг. Работя във фирма за хидравлични изделия та имам малко поглед върху нещата ама нямам за момента обяснение де, пък по-горното не мога да го приема на 100%.
- lyubobg
- Мнения: 2514
- Регистриран на: Пон 21 юни 2004 8:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
dandan написа:Пак не разбрах защо при плавно натискане ще има закъснение от 0.5 сек. Най добре е да се пробва на стенд за потвърждение на теорията.
При нормално натоварена кола или при претоварена клапана на кантара си е отворен и не би трябвало да създава съпротивление в началния момент, пружините преди "интервенцията" са свити и създават сила по-малка от колкото след, защото тогава са по разпънати. А бе ако се потвърди от стенд бих започнал да дерзая по-надълбоко ама няма да е , при мен не знам какво ще стане щото съм с АБС и всяко колело си е на отделен кръг. Работя във фирма за хидравлични изделия та имам малко поглед върху нещата ама нямам за момента обяснение де, пък по-горното не мога да го приема на 100%.
под плавно натискане на спирачката имам предвид следното - да натиснеш педала 3 пръста в разстояние на 1 секунда - почваш да натискаш съвсем леко и отдалече - т.е. скоростта ти на натискане е
3 пръста разстояние в секунда, като имаш 2 пъти по-малък ход,
ще изминеш 2 пъти по-малко разстояние и при 1 и съща скорост - ето ти 0.5 секунда

- boyan.chav
- Мнения: 847
- Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
- Автомобил: VW Golf IV 1998
- Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- doaiena
- Мнения: 1500
- Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: София, Зоната на здрача
- Контакти:
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Определено работи този метод, и ако не забравя го правя преди да тръгна!!!!!
- sasho_mf
- Мнения: 622
- Регистриран на: Пет 29 сеп 2006 13:41
- Автомобил: Toyota Corolla Verso
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Потвърждавам,че този номер действа и при мен .Колата е Пунто 2002 г.
Педала стана по-чувствителен и колата спира осезаемо по-добре.
Темата си е направо за важна.
Педала стана по-чувствителен и колата спира осезаемо по-добре.
Темата си е направо за важна.
-
- Мнения: 1871
- Регистриран на: Съб 20 юни 2009 18:55
- Автомобил:
- Двигател:
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
преди 2 3седмици си натегнах кантара все едно колата енатоварена,и дне на снега заницата почна да несе,представам си аккво е без кантар
- Cocolino
- Мнения: 388
- Регистриран на: Сря 21 ное 2007 15:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Това всеки път ли трябва да се прави, като се запали колата или само веднъж се прави? 

- golfajiata golf 2
- Мнения: 96
- Регистриран на: Вто 24 мар 2009 14:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Пробвах тоя трик и наистина спира супер по добре но само 5-6 спираня след процедурата и после пак същото.Мисля да си сменя сервото с по голямо например от пасат,голф 3,венто.Целта ми е по леко натискане на спирачката и по лесно спиране. 

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Смени си помпата, не сервото 

- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Cocolino написа:Това всеки път ли трябва да се прави, като се запали колата или само веднъж се прави?
И мен ме интересува същото

- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Аз го направих.Понеже съм със сравнително нова спирачна уредба ефекта не беше голям,но като че ли педала взе да реаргира една идея по-рано.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: По-добри спирачки с 20 секунди работа!
Мисля , че си въобразявате
.
С тази манипулация , ако въобще нещо се променя , то е свободния ход на накладките , съответно на педала на спирачките . Но това не може да промени драстично работата на спирачките като цяло . Необходимото усилие върху педала при спиране би трябвало да си остане същото при идентични ситуации , преди и след упражнението с педала .

С тази манипулация , ако въобще нещо се променя , то е свободния ход на накладките , съответно на педала на спирачките . Но това не може да промени драстично работата на спирачките като цяло . Необходимото усилие върху педала при спиране би трябвало да си остане същото при идентични ситуации , преди и след упражнението с педала .
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта