На какво да се кара вече Газ или Бензин?

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот tarikat89 » Сря 29 дек 2010 0:44


niki1_j написа:Така така ама едва ли има много нафти дето да горят 5 на 100 с 160км/ч скорост ... но нма да подкарваме редовната тема ;)

Всеки си носи глава на раменте и може да си прецени кое му е по джоба и кое не :Mr Green Fun


тук вече си прав..
а и всичко зависи много и от моторите видове адски много..
та всеки сам си преценява как му е по евтино..
но квото и да си говорим кола на газ е по евтино..като се има впредвид и по евтините части..особено ако караш и ауди 80 б4 басии тва поддръжката му е почти наполовина на моя испански гоУф :shock




Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот velinsl » Сря 29 дек 2010 19:32


tarikat89 написа:ми смятаи 9*1.35=12,15лв на газ
на нафта 5*2,31=11,55лв
на бензин 7*2,21=15,47лв


Само Поло гори 5 на 100 в града нафта. Голф 6-7. Друга е сметката.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот tarikat89 » Чет 30 дек 2010 2:12


velinsl написа:
tarikat89 написа:ми смятаи 9*1.35=12,15лв на газ
на нафта 5*2,31=11,55лв
на бензин 7*2,21=15,47лв


Само Поло гори 5 на 100 в града нафта. Голф 6-7. Друга е сметката.


да но до колкото разбрах ставаше въпрос за извънградско тук а не за градско..затова и сметнах 5нафта
иначе градско всичко отива от 6-7 нагоре..


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот nikson85 » Чет 30 дек 2010 3:39


Значе и аз да се изкажа каквото и да говорим на газ ако си спестяването е 3 лева на тия цени. На всичко от горе бутилка винаги с тебе влачиш , нямаш кой знае каква мощност , зимно време проблеми прави при палене, само ходене по майстори за настройки на газовата и на всичко отгоре е едно исъщо и после си блъскаш глвата защо си служил от зад бутилка и са ти надупчили колата. със спестените пари от газ изминаваш горе долу 2500 км повече за 10 000 км което е нищо при положение ,че трябва да е на половина, не си струва мъките освен сега като са евтини и да падне газта под 1 лев.


Alexandar_yordanov
Мнения: 314
Регистриран на: Вто 24 ное 2009 17:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот Alexandar_yordanov » Чет 30 дек 2010 3:40


Има разлика, но просто през този сезон е доста малка. Пак има изгода от газта.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот nikson85 » Чет 30 дек 2010 3:49


Rabbit_TDI написа:15 разход на газ и 10 разход на бензин - как го роди това?

има ги


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот nikson85 » Чет 30 дек 2010 3:52


vw_golf_4_tdi написа:7/100 * 2.31 = 16.17лв => нафата е най - изгодния вариант.

и то говорим за нафта от бензиностанция.

най изгодния вариант е метан от 5 до 8 лева 100 км.


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот velinsl » Чет 30 дек 2010 21:52


nikson85 написа:Значе и аз да се изкажа каквото и да говорим на газ ако си спестяването е 3 лева на тия цени.

Работата не е тези 3лв, а колко пъти по 3лв.
Коя ще е следващата "жертва"-верига?

При мен ситуацията е следната при разход смесено 50 на 50 с и без климатроник 8,2х1,35=11,07лв за 100км, пропан бутан. Малко по-евтино от дизел, но в града дизела е категоричен победител и май "ще минавам на другия бряг", като погледна реално на нещата.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот nikson85 » Съб 01 яну 2011 13:51


Освен от суров нефт в нефтопреработвателните заводи (рафинерии), бензин се произвежда и от природен газ - от него се отделят в газопреработвателни заводи течни съставки като кондензат ("фракция С5" или "лек газообразен бензин"). Възможно е също така производството на бензин чрез синтез на течности от газове по процес, разработен от немските химици Fischer и Tropsch през 20-те години на XX в. Като суровина може да бъдат използвани въглища, природен газ и дори отпадна биомаса. При употребата на въглища първоначално от тях чрез обработка с пара и кислород или въздух се получава синтезен газ (смес от водород и въглероден окис), който след това бива допреработен в течности в присъствието на катализатор. Основните продукти на процеса са дизелово гориво и бензин, но могат да бъдат произвеждани още стотици други продукти. Първият завод за бензин от въглища е построен през 1938 г. в Германия и разрушен по време на Втората световна война. По-късно подобни заводи със суровина въглища са построени в Южна Африка, която по времето на апартейда е под ембарго за внос на нефт. При употребата за суровина на природен газ (метан) получаването на синтезен газ е облекчено, поради което тази технология е предпочитана напоследък ("течности от газ", англ. "gas-to-liquids", GTL). Завод със суровина природен газ е построен в Малайзия, заводи в строеж има в Австралия и Персийския залив, опитни инсталации има в САЩ (Оклахома). Бензин може да се произвежда и от пластасови отпадъци чрез каталитично разкъсване на полимерната верига. Като катализатор се използва цинк.
Бензин с цена под 2,20 лева за литър през 2011 г. няма да има.

Ценови експерти от бизнеса с горива сочат като основни причини за това - цената на петрола, вдигането на акциза за горивата от Нова година и разходите за системата, която дава възможност на митниците да следят какво влиза и излиза от складовете за горива.

Първият удар е веднага след Нова година, когато влизат в сила новите акцизи. Заради тях горивата поскъпнат поне с 3 ст. на литър, показват изчисления на рафинериите.

От “Лукойл Нефтохим” и “Инса ойл”, обясняват, че следят всеки ден котировките на нефта и реагират според пазарната ситуация. През тази година черното злато поскъпна с над 15%, като вчера цената му се задържа над 91 долара за барел.

На 27 декември стигна 91,88 долара - най-високото ниво от 7 октомври 2008 г. насам. През 2009 г. пък петролът поскъпна със 78 на сто. Бензинът през януари бе 2,09 лв. за литър, а сега е над 2,20 лв. (как се променяше цената - виж графиката в галерията)

Според повечето прогнози за следващата година нефтът ще се покачва заради възстановяването на световната икономика от кризата и повишеното търсене.

Според Cazenove Capital и Morgan Stanley например през 2011 г. петролът ще стигне до 100 долара. Ако това се сбъдне, то тогава цените на горивата у нас ще скочат с поне още 10-15 ст.

В момента литър от масовия бензин А-95 се продава в големите вериги за 2,22 лв., а дизелът е 2,31.Подобно увеличение ще доближи цените им до рекордните нива от лятото на 2008 г., когато литър бензин бе стигнал до 2,43 лв.

Новата система, която бе поискана от митниците, дава възможност във всеки момент да се следи какво влиза и излиза от складовете за горива, а на цистерните има монтиран GPS, с който се следи къде точно и колко бензин и дизел се доставя.

Тя струва няколко милиона лева и била за сметка на компании, което не им позволявало да свиват печалбата си от продажбата на горива и еветуално да свалят цени. Изискването за слагане на екодобавка към бензина и дизела също оскъпявало производството.

Според неофициални разчети литър се оскъпявал с 2-3 ст. Според приетия със закон график от март 2011 г. в дизела трябва да има 4% биосъставка, а за бензина тя е 2 на сто. Бензиностанциите имат 2 месеца гратисен период, за да се заредят с такива горива.

Изискването бе въведено с директива на ЕС, която предвижда до 2020 г. всички държави в съюза да ползват горива с 10% биодобавка. В Германия пускат такива още от 1 януари. Според анализаторите поставената от ЕС цел ще създаде пазар за 17 млрд. долара на година. У нас производството на биогориво се очаква да е около 100 млн. лв. годишно.

Бумът на вложенията в рафинерии за биогорива у нас бе през 2007-2008 г. Държавата е подкрепила три такива проекта за общо 293 млн. лв. Те са на испанската “Фери груп”, на “Еко Био Фюълс Индъстри” и на “Профекс Биопродукти”.

Проектите все още не са приключили. Иначе вече има изградени 10 завода у нас за 60 млн. евро. Общият им капацитет е 300 хил. тона годишно. За сравнение през 2008 г. у нас са произведени 2000 тона биогорива. Най-големият завод е в Провадия на “Слънчеви лъчи”.

Рапицата, която е основният продукт за биодизел, е финансово най-изгодната култура, твърдят от Аграрния университет в Пловдив. Инвестицията на декар била около 100 лева заради нарастването на цените на торовете и препаратите. Изкупната цена е 40 ст. за килограм. По данни на земеделското министерство насажденията с маслодайната култура у нас растат. През 2007 г. са били около 570 000 дка, а за тази година се очаква да достигнат 1,865 млн. дка. Производството от последната реколта пък е 235 хил. тона. (24часа)
В Германия с 10% биодобавка

Бензин с 10% биосъставка започват да продават в Германия от 1 януари. Амбицията е до края на 2011 г. с колонки за биогорива да са оборудвани всичките 14 000 бензиностанции в страната. По нареждане на Еврокомисията до 2020 година всички държави в ЕС трябва да продават бензин с 10 на сто примес от етанол и дизел със 7% екодобавка, за да се намалят вредните емсии с 35%.

Въвеждането на изискването предизвика бурни протести на екоорганизациите, които се съмняват, че вредите от биогоривото са по-големи, отколкото ползите.

Стандартните бензин и дизел ще се вдигнат заради добавките. Втората финансова секира се крие в това, че биогоривата не са подходящи за повечето стари автомобили. Еколозите предупреждават, че страни като Бразилия изсичат горите си, за да засаждат култури за производство на биогориво. Опитът на Европа да мине на биобензин ще увеличи броя на гладуващите по света, тъй като ще предизвика недостиг на хляб за най-бедните региони. Изсичането на горите пък е много по-опасно за климата, отколкото бензиновите изпарения.

В Европа биодобавката се прави най-вече от жито или сладка ряпа, в Бразилия от захарна тръстика, а в САЩ от царевица. Необходими са огромни площи - до 2020 г. трябва да се засадят 69 000 кв. км земя. Това е площ два пъти колкото Белгия.

Еврокомисията се надява на огромните необработени площи в България и Румъния. Масовото засаждането с царевица или пшеница за биогориво можело обаче да съсипе почвите.

КАПКА ТОДОРОВА, ГЕРМАНИЯ
Виртуални данъчни следят нон стоп бензиностанциите

Над 3300 ”светещи точици” светват на огромен компютърен екран от януари догодина. Той ще е под непрекъснато наблюдение, а всяко движение на „точицата" ще се запомня в огромната му памет.

Всъщност тайнствените светещи обекти са бензиностанциите, а огромният сървър е техният Биг Брадър.

Идеята е всеки обект за продажба на горива да отчита действителните обороти в реално време, а данните да са проверими дистанционно. Задължението най-сетне влезе и в закона за акцизите, и в Наредба Н-18. То трябва да бъде изпълнено от всеки. Ако не го направи, се започва със солени глоби, но може да се стигне и до затваряне.

В центъра на следенето е суперкомпютър, висок поне 1,20 м. Достъпът до него е на специален режим.

В помещението, където работи, се поддържа определена температура и светлина. Защитите са поне четири извън програмираните, споделиха от екипа, който ще работи с него. На входа на помещението има камери, които записват всеки, бил в залата. Има специални програми за защита от хакерски и ”вътрешни” атаки. Информацията, трупана в него, ще се пази и в още поне две „резервни памети”. Достъпът на всеки от обслужващите ги екипи става с лична парола, а електрониката сама запаметява всяка команда или операция, извършвана на пулта. Дори шефът на приходната агенция и мобилните оператори нямат пароли или кодове за достъп.

Екипите имат три вида помощна информация. Те ще разполагат с данни за обектите - местоположение, график за зареждане и др. Втори ”наръчник” помага с данни за всеки обект - създаване, обороти, предишни нарушения. Има и справочник с ориентировъчни средни цени по видове горива, средни обороти по сезони и местоположение. Екипите за работа са специално обучени. Имената и броят им са тайна, за да не бъдат заплашвани или притискани за информация.

Системата е програмирана така, че да засече среднодневен оборот по типове обекти. При всяко отклонение от нормалната стойност автоматично ще се визуализират бензиностанции, при които може да се предполага нарушение. Така проверяващи екипи ще отидат към 10, 20, 30 обекта, а не в над 3000 бензиностанции. Общата информация от по-дълъг период от време пък ще служи за анализ на риска.


BG_POLICE
Мнения: 750
Регистриран на: Нед 05 юли 2009 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот BG_POLICE » Съб 01 яну 2011 14:39


Колега много полезна информация, но никъде не се споменава какво ще стане с пропан-бутана? Всмисъл ясно е, че нафтата и бензина най-малко няма да поевтинеят, а най-верояно ще скочат драстично, но какво се очаква за газта???


Потребителски аватар
velinsl
Мнения: 4208
Регистриран на: Нед 11 май 2008 12:59
Автомобил: B3 ---B4
Двигател: ABS --- 1Z

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот velinsl » Съб 01 яну 2011 15:17


Доста полезна тема, но от къде идва инфото. Като се замисля едва ли ще ни оставят да караме "безплатно". Пак ще стане така, че разликата газ-дизел да е минимална, дори и да няма повишение на цените на световните пазари на пропан и бутана...
С какво ще навреди биобензина на моя 1,8 моно?
Тая тема не беше ли заключена

"Цените на газта" и "минахте ли на бензин" ми подържаха интереса към този раздел. Едната е заключена, другата за сега не е.


vw101
Мнения: 149
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот vw101 » Съб 01 яну 2011 15:56


Здравейте колеги!
Въпросът ми е по-темата.Каква е новата цена на бензина от днес 1.01.2011 след увеличението на акциза.
Иначе за газовата доста се замислям дали да не я махна съвсем с оглед минималната икономия,която предоставя.
Има и друго нещо,нека колегите си пресметнат колко би им струвало евентуално монтиране на евросонда,както знаем тя става задължителна и да калкулират евросонда+преглед на газовата.
Не на последно място Ви пожелавам много безаварийни километри през 2011.


Потребителски аватар
stoi4o.d
Мнения: 3332
Регистриран на: Съб 27 фев 2010 17:52
Автомобил:
Двигател:

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот stoi4o.d » Съб 01 яну 2011 16:48


Бензините скачат с 1%, при пропан бутана няма скок

Бензин А98Н поскъпва с 1,38 на сто - до 2197,20 лв. за 1000 литра.

Бензин А95Н поскъпва с 1,33 на сто - до 2293,20 лв. за 1000 литра.

Евродизелът е с 0,84% по-висока цена и се продава по 2157,60 лв.за 1000 литра.

Цената на газьола се повишава с 0,85 на сто - до 2128,80 лв. за 1000 литра.

Единствено при пропан бутана няма поскъпване.


tarikat89
Мнения: 411
Регистриран на: Нед 15 юни 2008 13:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот tarikat89 » Нед 02 яну 2011 2:34


добре де аз ли бъркам нещо или така като си смятам написаното от теб за литър нафта илиза 2,1576лв,а не както се продава 2.31лв в Пловдив или нещо бъркам :banghead:


vw101
Мнения: 149
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: На какво да се кара вече Газ или Бензин?

Мнениеот vw101 » Нед 02 яну 2011 9:39


Това са цени на едро,колега :wink:



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта