Здравейте колеги,
Понеже не съм чак толкова навътре в нещата бихте ли ми дали съвет каква е по-специалната поддръжка на двигателя след основен ремонт (сменени сегменти, шлайфане на глава, гумички на клапаните, биели). Колата ми е VW Golf GTI 2.0 115-те коня. Досега съм карал с масло 15w40, сега ще карам с Valvoline 10w40. Много ли ще са 5000 км преди следваща смяна? Ясно ми е че колата не трябва да се юрка много поне 2-3 хиляди км. Отделно след основния ремонт като че ли мотора трака малко повече - дали се дължи на някой хидравличен повдигач. Иначе по принцип си работи добре. Не успяхме само да сменим масления филтър, че се е запекъл и няма развиване. Ще го мъчим на следващата смяна на маслото.
Поддръжка на двигателя след основен ремонт
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Колега, масленият филтър се сменя задължително при всяка смяна на маслото. Ти основен ремонт си правил, а филтъра не си сменил, половинчата работа ми се струва.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Колега, масления филтър се пробива нацяло, грозно с яка отвертка и се развива. Не го бавете, ами го сменете. Няма смисъл да мърля новото масло.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Основен ремонт е нещо друго. Сменяй филтъра и после маслото на 6 - 6 хил.
След смяна на сегменти сипвам старото масло, ако не е съвсем за смяна и след 1500 - 2000 км се сменя.
Относно тракането, не зная какво трака, та да те съветвам какво да правиш. Най - добре някой да чуе мотора.
След смяна на сегменти сипвам старото масло, ако не е съвсем за смяна и след 1500 - 2000 км се сменя.
Относно тракането, не зная какво трака, та да те съветвам какво да правиш. Най - добре някой да чуе мотора.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Колегите по-горе са се изразили доста добре, но според мен 5 хил км е нормална смяна на маслото, би трябвало и за напред да го сменяш през такъв период! (Поне аз тогава го сменям)
А относно тракането, освен повдигач/клапан незнам какво може да трака, ма къв ремонт на двигателя е това, ако не се сменят и повдигачите и клапаните!? (според мен напразно отваряне на двигателя колко да ти вземат парите)
Ако запишеш клипче на двигателя може колегите да ти кажат проблем!
Не забравай да сфалиш/смениш филтъра на маслото, че ще се налага пак ремонт!
А относно тракането, освен повдигач/клапан незнам какво може да трака, ма къв ремонт на двигателя е това, ако не се сменят и повдигачите и клапаните!? (според мен напразно отваряне на двигателя колко да ти вземат парите)
Ако запишеш клипче на двигателя може колегите да ти кажат проблем!
Не забравай да сфалиш/смениш филтъра на маслото, че ще се налага пак ремонт!
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
А ако караш със MANN като мен отдолу на филтъра има заработено за развиване. На 30.12.10 сменях масло и имаше: "кой тоя !@№$%€§* дет го е стягал тоя филтър" аз демек
Добре че има заработено и със подходящият инструмент се даде веднага без бой
Смени си филтъра ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и ползвай качествени филтри
Добре че има заработено и със подходящият инструмент се даде веднага без бой
Смени си филтъра ЗАДЪЛЖИТЕЛНО и ползвай качествени филтри
- stefan4o
- Мнения: 19336
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Май колегите са забравили да ти напомнят, че болтовете на главата се донатягат. Ама забравих след колко км пробег. Върти ми се в главата от сорта на 2000 км, ама не съм съвсем сигурен. Нека някой, който е 100% сигурен да каже за километрите. 

- cheren
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Мерси за съветите колеги. За филтъра знам, че трябва да се смени, новия е в колата. Просто остана за последно и като го напънахме се оказа че яко се е запекъл, направо тръгва да къса всичко. Разбрах, че трябва да се пробва при загрята кола. Може да пробвам и като го пробия с отвертката. Така сме сменяли филтър на един Голф 2-ка.
- stevap
- Мнения: 144
- Регистриран на: Чет 25 фев 2010 15:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пещера
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Колега смени си масления филтър задължително, това е все едно да се изкъпеш и да си облечеш старите дрехи....
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Ако не искаш да правиш грозни сцени с отвертката, един ключ за филтър струва 5 лв и ще свърши работа.
- inzovo
- Мнения: 1128
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Сменяй филтъра,иначе няма смисъл.Кой пък ти каза да я караш с 15w40 след като от завода я дават с 10w40
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Не съм майстор, но знам, че масления филтър се натяга на ръка след смяната - за да няма после такива усложнения. 

- Mladen88
- Мнения: 135
- Регистриран на: Чет 11 яну 2007 20:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
колега а можеш ли да споделиш горе долу на какви пари ти стъпи основния ремонт на двигателя и ако можеш да кажеш и цени на частите ще е супер 

- brabus
- R-циклопедист на VW

- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
Като минал по този път. Първите 2000 км нищо повече от 3000 оборота и маслото вън.
Следващото масло смених на 5000 км. След първите 2000 км. не съм се ограничавал в обороти, но все пак не съм я държал в "лютеницата".
Следващото масло смених на 5000 км. След първите 2000 км. не съм се ограничавал в обороти, но все пак не съм я държал в "лютеницата".
- cheren
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 22:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Поддръжка на двигателя след основен ремонт
С ключ не става да се отвие филтъра - започва да къса всичко нагоре.
А колата я карах с 15w40 за да уплътнява повече, понеже гълташе доста масло (така ми казаха не знам доколко е вярно).
Целия ремонт ми излезна около 600 лв. Към 400 лв бяха частите ( знам само точната цена на сегментите -180 лв понеже всичко платих накуп). Имам късмет, че я прави познат майстор и труда ми излезе доста по-малко отколкото щеше да е на друго място.
А колата я карах с 15w40 за да уплътнява повече, понеже гълташе доста масло (така ми казаха не знам доколко е вярно).
Целия ремонт ми излезна около 600 лв. Към 400 лв бяха частите ( знам само точната цена на сегментите -180 лв понеже всичко платих накуп). Имам късмет, че я прави познат майстор и труда ми излезе доста по-малко отколкото щеше да е на друго място.