Продължавам да обеснявам

Ако колата няма климатик - няма филтър,понеже не и трябва (кола без климатик - нисък клас,евтина - мри вътре от прах,така разсъждава Ханс и не само той като производител на кола и дори до ден днешен на повечето без климатик,не им слагат филтри).Потенето при кола без климатик може да е от много неща,при нея няма как да се изсуши въздуха вътре,защото тя няма компресор и винаги вътре остава влага.Там се задръства по гореописания начин радиаторчето за парното,а зимата всеки пуска на топло и дебита на въздуха намалява и няма как да успее да оправи прозорците от конденза.Плюс това може да е пробита радиаторчето на парното и да си влиза вътре по малко антифриз...влага и мазно да искаш.Също така тези коли имат едно положение на врътката,което е след 0-та (поне повечето до към 98-ма) и тогава една клапа се затваря и спира да влиза въздух от околната среда.Ако си спреш колата и си оставиш врътката на парното така, т.е. след положението 0 (Пасат В3 и В4 със сигурност го имат) тогава пречиш не естественото проветрение на купето и системата през цялата нощ или там колкото време колата седи спряна и после вътре влагата е...влага да искаш.
Сега по повод филтъра - когато е задръстен той попива влага от околната среда,защото по него има прах и мизерия и задържа вода.Съответно тази влага се изсмуква от вентилатора и къде отива - на джама

Отделно от това задръстения филтър пречи на така наречена естествена вентилация на купето,при което влагата си седи вътре и става проблем на сутринта.Чистия филтър пропуска много голямо количество въздух,дори да няма сериозен дебит от вентилатора и така реално се получава преветрението на купето при спряна кола, а понеже е хартиен, служи и малко от малко като дехидратор,когато е чист.
За изпарителя - това е вътрешния климатичен радиатор,в който фреона рязко се разширява и понижава налягането си,като при това си понижава температурата много (демек това дето студи

) .Той се намира веднага след вентилатора и целия въздух без значение дали на режим охлаждане или на отопление,минава през него. Когато е заринат с мизрия първо пречи на естественото провтрение на купето,както писах по-горе,2-ро това всичкото цяло лято събира влага и тя си седи по него (боклука говоря) ,той си гние там и не само,че смърди на диви теменуги цяло лято,а зимата стъклата се потят на поразия,понеже тази влага минава нататък по системата.
Някъде вътре под таблото е отоплителното радиаторче,което затопля вече стигналия до него яко влажен въздух и го праща към прозореца.Там той се сблъсква със студения прозорец и започва да кондензира влага по прозореца...това се случва и цяла нощ в цялото ти купе.Понеже все пак е насочен поток от вентилатор,влагата се образува по прозорците там,където вентилатора не вее т.е. по горните краища на предния прозорец и доста голяма част от страничните прозорци.Когато компресора заработи,изпарителя отнема огромна част от влагата на въздуха,защото изпарителя е на 2-3 градуса температура и водната пара кондензира още там и се оттича през дренажната тръбичка.Обаче пък зимата изпарителя става за много кратко време на тези 2-3 градуса а и въздуха е много студен и може конденза да замръзне по него така,че да предизвика една плътна тапа на изхода на вентилатора и колата да остане без никаква вентилация...заради което конструктора е решил при температура под +3 или +5 градуса,да не тръгва компресора.
При новите коли това се компенсира,защото там компресора е постоянно зацепен към двигателя и с един ел. клапан се регулира налягането,което да има фреона към останалата система.това позволява с една торба датчици,да се подбере режим,когато се отнема влагата от въздуха,но изпарителя не замръзва (затова Пасат В6 редовно си раждат компресорите).
Понеже ще ви стане любопитно,ще си позволя да се отклоня от темата -> при Пасат В6 компресора се върти постоянно от двигателя посредством ремък,който е и за още 100 неща.Когато не е нужно да се създава налягане от компресора,клапана отзад му байпасира входа и изхода и той си върти,без да създава налягане.Износването е в пъти по-голямо,защото прид ругите компресори,когато не е нужно да се върти,се откача механично от ремъчната шайба посредством един електромагнит.Когато стане пробив в системата на климатика,фроена и съответно маслото изтичат и вече няма какво да смазва компресора.При старите не е проблем - електрониката вижда,че няма налягане в системата и не позволява да се подаде напрежение към ел. магнита и да тръгне компресора без масло.Е хубаво ама при В6 електрониката и да види,че няма фреон,не трябва да ти даде да запалиш,за да предпази компресора от работа без масло и съответно тотал щета.Колкото да е електроника,не може да свали и ремъка самичка

.За сметка на това конструктора е измислил решение - шайбата на компресора има два лагера - основен и опорен ,като има и 3 точкови заварки към оста на самия компресор - идеята е проста - изтича фреона,компресора се завърта заедно с двигателя и се върти без масло,блокира,късат се 3-те точкови заварки и оста на компресора вече не е свързана към шайбата,на която минава ремъка ,а тя си се завърта ,лагерувайки на опорния лагер,за да може все пак да не изпадне ремъка на улицата и колата за 100 000лв да спре мигновено да се движи..после човека си купува нов компресор за 1700лв,оправя си теча в системата и се надява никога повече ново камъче да не удари предния климатичен радиатор на магистралата с 200км/ч и да изтече отново фреона
