Поти се отвътре :)

Техническа и сервизна информация за Passat
Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Потисе отвътре :)

Мнениеот Гергин » Съб 08 яну 2011 18:24


bnick написа:
Гергин написа:Няма как да го пусне в това време :wink:


Факт е, че при пуснат не се поти отвътре. mhihi Иначе във влажно или студено ще кара винаги с отворен прозорец :screwy

П.П. Пробвай с включен климатик да духа на предното стъкло как е за 5-6 дни :да:


Абе пич красив, не ти работи климатика на студено. :screwy :screwy :screwy Фани прочети малко. Абе що се занимавам воупще да споря. Отвори си поне предния капак (лостчето е от ляво, долу ниско) и накарай някой разбирач, да го пусне и чуй дали включва.
Карайте си на климатик щом ви върши работа.




Потребителски аватар
avtomoto
Мнения: 15
Регистриран на: Нед 12 юли 2009 19:58
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Bulgaria

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот avtomoto » Нед 09 яну 2011 11:18


Сега да ви обесня от каде може да идва този проблем :!: Виждалсам, но не на пасат а на BMW под радиаторчето за климатика (това което минава фриона) под него има една плитка ваничка в която се сабира конденза капещ от радиаторчето. От единия край (по ниския разбирасе) на ваничката има една шлаувка (маркучле) и отива до тунела кадето е кардана и отам изтичаше конденза събрал се в нея. Преди си мислихме че има нешто спукано, заштото кадето спре и под колата имаше локвичка :да: Обаче един ден спря да капе и проблема започна с изпотяването. Намерил каде е продухал го е и проблема се оправил с изпотяването :banana


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Dpop » Пон 10 яну 2011 12:54


Хубаво си го описал avtomoto , при този модел на пасат, а също и на Б3 има тръбичка за оттичане на конденза(на тези които са оборудвани с клим. система), образуващ се при работа на климатика, но тя няма отношение в конкретния случай през зимата. При външна температура на въздуха под около 5-6 гр. има писано по въпроса, датчик намиращ се над въздушния филтър за купето се грижи климатика да не се включва. :wink: При климатроника нещата стоят по различен начин.


Потребителски аватар
JC
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 02 яну 2008 22:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот JC » Пон 10 яну 2011 18:57


Dpop написа:Хубаво си го описал avtomoto , при този модел на пасат, а също и на Б3 има тръбичка за оттичане на конденза(на тези които са оборудвани с клим. система), образуващ се при работа на климатика, но тя няма отношение в конкретния случай през зимата. При външна температура на въздуха под около 5-6 гр. има писано по въпроса, датчик намиращ се над въздушния филтър за купето се грижи климатика да не се включва. :wink: При климатроника нещата стоят по различен начин.


Добре де аз не съм с климатроник, а се вкл и под нулата ... вече трета зима така си карам :lol:


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот znainainai » Пон 10 яну 2011 19:14


Стига сте се джафкали.
ОРИГИНАЛНИЯТ клима тик/троник под 5 градуса не си пуска компресора за да не стане мазало. Диавиата обаче няма такова ограничение по температура :!:
Климатика го ограничава въпросният датчик до филтъра на купето а климатроника управлението му решава кога да пусне компресора тъй като няма такъв датчик :idea:


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот bnick » Пон 10 яну 2011 20:16


Моя климатроник пусна ли го да духа на предното стъкло, работи дори и при -10С. Проверил съм го с разхода на място по борда. На стария ми Пасат Б4 с климатик, по спомен и отвътре зимата доста се заледяваха стъклата. Тогава почнах да го ползвам и предното стъкло не се е заледявало и не се е запотявала колата.


Потребителски аватар
vurgala
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот vurgala » Нед 23 яну 2011 13:24


при теб незнам как е с тези връдки,но при мен (Б5) при сухи стъкла и подгрята кола включа да върти въздуха в купето и веднага се запотяват стъклата зимата.като го изключа и взима от друго място няма проблеми. дано да съм помогнал с нещо.


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот passat123 » Нед 23 яну 2011 17:55


Dpop написа:Хубаво си го описал avtomoto , при този модел на пасат, а също и на Б3 има тръбичка за оттичане на конденза(на тези които са оборудвани с клим. система), образуващ се при работа на климатика, но тя няма отношение в конкретния случай през зимата. При външна температура на въздуха под около 5-6 гр. има писано по въпроса, датчик намиращ се над въздушния филтър за купето се грижи климатика да не се включва. :wink: При климатроника нещата стоят по различен начин.


Точно на Б4 пасат на мой приятле дето говорите трабичка за отводняване беше запушена!
И правеше жесток кондес на стъклата ! Един ден отива на сервиз за този проблем !
И като му отпушват маркуче ли каналче ли каквото е то трам изтича сигурно 1 литър вода !
Видях го с очите си пред мене ! А за тия спрейчета за стъкла
имах проблем с ел. моторчето на парното и климатика за др ми кола която е Фреска ситроен саксо
до като намерят транзистор ... и прочия да ми оправят ... си купих спрея помага до една степен но лично много
малък ефект има ! ...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Нед 23 яну 2011 18:18


Така,искам да се намеся сериозно по темата,понеже си ч изчетох и чак ми стана смешно как всеки е прав и няма решение на проблемите.
1. Пасат В3 и В4 редовно имат проблем със запушването на тръбичката за оттичане на конденза на климатика и влагата,която остава там,ви мъчи цяла зима (аз имах същия проблем) .Дори колата да има филтър,това не е проблем за запушването на тръбичката,защото от клапата за вътрешна циркулация пада дунапрен,облепен с кожа и познайте къде отива - мда,точно там.Редовно оттам изтича по поне 0.5 Л вода,а ако не изтече,започва да прелива през клапите и тече при педалите на колата и наводнява чак и при задните седалки .Ще спре да се поти ама някой друг път.
2. освен влагата,която се задържа там,се задържа влага и от мизерии по изпарителя на климатика.Дори колата да има филтър,това не значи,че цял живот го е имала и някой умник не го е махнал - тогава се случва ето това вътре,което задържа много ама много влага и пречи на нормалната вентилация на колата
Изображение
Аз лично цяла зима си карам с изключен компресор на климатроника (В3) ,понеже ме дразни да си тръгва и спира когато си иска и си го пускам само в по-топли дни,за да ми обърне фреона и маслото в системата.По повод запотяването - дори колата да е цялата мокра вътре след автомивка и слагане на стелките,както си тече вода от тях вътре, това изобщо не променя потенето на прозорците на колата.Всичко си седи съвсем сухо.Причината е,че си сменям филтъра на купето през 5000км лятото и през 10 000км зимата (при прашни условия стигам до смяна и на 2000км) и лятото си разглобих цялото табло и почистих всичко вътре из основи.Имах си запушена тръбичка за оттичане на конденза,имах си изпарител накиснат с боклуци,заради което се оказа и изгнил и пробит там,където е била задържала вода през годините (струва само 900лв нов такъв), а аз се чудя къде ми отива фреона mhihi .Също така нали е климатроник и никога не го гася,винаги си вкарва свеж въздух от отвън и така не задържа тоновете влага вътре в колата.
За климатрониците - при кола след 2000-та година (за Пасат това се случва от В6 нататък), компресора се пуска и при -20 градуса дори, но там си има датчици,които следят кога да се пуска и кога да се спира при такива температури,за да може именно това - да маха конденза от стъклата. При по-старите със заводски климатроници,не е така и компресора под +5 или под +3 зависи от датчика (за климатик) и софтуера на съответния климатроник ,компресора не тръгва изобщо.


Потребителски аватар
passat123
Мнения: 1658
Регистриран на: Пон 13 авг 2007 0:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот passat123 » Нед 23 яну 2011 18:34


Евалла колега zfa159 точно това и аз имах предвит супер си описъл !
И даже се сложил снимков материал !
:bowdown :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
rokera671
Мнения: 2543
Регистриран на: Нед 08 мар 2009 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: varna

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот rokera671 » Нед 23 яну 2011 18:48


Аз нямам климатик ,но го имам тоя проблем.Голф 3 АБУ .При мен каква може да е причината и имам ли филтър на купето?


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Гергин » Нед 23 яну 2011 18:51


Стефене, мое ли толко време да ни гледаш сейра :lol:

Това със смяната на филтъра на купето какво има общо със запотяването?
Аре със миризми и прах, да ама с влагата.
И под таблото ли е тоя изпарител на климатика? Охлажда фреона ли, какво ли?
Ако е така запушен като на снимката, какви са симптомите?


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Нед 23 яну 2011 19:29


Продължавам да обеснявам :)
Ако колата няма климатик - няма филтър,понеже не и трябва (кола без климатик - нисък клас,евтина - мри вътре от прах,така разсъждава Ханс и не само той като производител на кола и дори до ден днешен на повечето без климатик,не им слагат филтри).Потенето при кола без климатик може да е от много неща,при нея няма как да се изсуши въздуха вътре,защото тя няма компресор и винаги вътре остава влага.Там се задръства по гореописания начин радиаторчето за парното,а зимата всеки пуска на топло и дебита на въздуха намалява и няма как да успее да оправи прозорците от конденза.Плюс това може да е пробита радиаторчето на парното и да си влиза вътре по малко антифриз...влага и мазно да искаш.Също така тези коли имат едно положение на врътката,което е след 0-та (поне повечето до към 98-ма) и тогава една клапа се затваря и спира да влиза въздух от околната среда.Ако си спреш колата и си оставиш врътката на парното така, т.е. след положението 0 (Пасат В3 и В4 със сигурност го имат) тогава пречиш не естественото проветрение на купето и системата през цялата нощ или там колкото време колата седи спряна и после вътре влагата е...влага да искаш.
Сега по повод филтъра - когато е задръстен той попива влага от околната среда,защото по него има прах и мизерия и задържа вода.Съответно тази влага се изсмуква от вентилатора и къде отива - на джама ;) Отделно от това задръстения филтър пречи на така наречена естествена вентилация на купето,при което влагата си седи вътре и става проблем на сутринта.Чистия филтър пропуска много голямо количество въздух,дори да няма сериозен дебит от вентилатора и така реално се получава преветрението на купето при спряна кола, а понеже е хартиен, служи и малко от малко като дехидратор,когато е чист.
За изпарителя - това е вътрешния климатичен радиатор,в който фреона рязко се разширява и понижава налягането си,като при това си понижава температурата много (демек това дето студи :D ) .Той се намира веднага след вентилатора и целия въздух без значение дали на режим охлаждане или на отопление,минава през него. Когато е заринат с мизрия първо пречи на естественото провтрение на купето,както писах по-горе,2-ро това всичкото цяло лято събира влага и тя си седи по него (боклука говоря) ,той си гние там и не само,че смърди на диви теменуги цяло лято,а зимата стъклата се потят на поразия,понеже тази влага минава нататък по системата.
Някъде вътре под таблото е отоплителното радиаторче,което затопля вече стигналия до него яко влажен въздух и го праща към прозореца.Там той се сблъсква със студения прозорец и започва да кондензира влага по прозореца...това се случва и цяла нощ в цялото ти купе.Понеже все пак е насочен поток от вентилатор,влагата се образува по прозорците там,където вентилатора не вее т.е. по горните краища на предния прозорец и доста голяма част от страничните прозорци.Когато компресора заработи,изпарителя отнема огромна част от влагата на въздуха,защото изпарителя е на 2-3 градуса температура и водната пара кондензира още там и се оттича през дренажната тръбичка.Обаче пък зимата изпарителя става за много кратко време на тези 2-3 градуса а и въздуха е много студен и може конденза да замръзне по него така,че да предизвика една плътна тапа на изхода на вентилатора и колата да остане без никаква вентилация...заради което конструктора е решил при температура под +3 или +5 градуса,да не тръгва компресора.
При новите коли това се компенсира,защото там компресора е постоянно зацепен към двигателя и с един ел. клапан се регулира налягането,което да има фреона към останалата система.това позволява с една торба датчици,да се подбере режим,когато се отнема влагата от въздуха,но изпарителя не замръзва (затова Пасат В6 редовно си раждат компресорите).
Понеже ще ви стане любопитно,ще си позволя да се отклоня от темата -> при Пасат В6 компресора се върти постоянно от двигателя посредством ремък,който е и за още 100 неща.Когато не е нужно да се създава налягане от компресора,клапана отзад му байпасира входа и изхода и той си върти,без да създава налягане.Износването е в пъти по-голямо,защото прид ругите компресори,когато не е нужно да се върти,се откача механично от ремъчната шайба посредством един електромагнит.Когато стане пробив в системата на климатика,фроена и съответно маслото изтичат и вече няма какво да смазва компресора.При старите не е проблем - електрониката вижда,че няма налягане в системата и не позволява да се подаде напрежение към ел. магнита и да тръгне компресора без масло.Е хубаво ама при В6 електрониката и да види,че няма фреон,не трябва да ти даде да запалиш,за да предпази компресора от работа без масло и съответно тотал щета.Колкото да е електроника,не може да свали и ремъка самичка :D .За сметка на това конструктора е измислил решение - шайбата на компресора има два лагера - основен и опорен ,като има и 3 точкови заварки към оста на самия компресор - идеята е проста - изтича фреона,компресора се завърта заедно с двигателя и се върти без масло,блокира,късат се 3-те точкови заварки и оста на компресора вече не е свързана към шайбата,на която минава ремъка ,а тя си се завърта ,лагерувайки на опорния лагер,за да може все пак да не изпадне ремъка на улицата и колата за 100 000лв да спре мигновено да се движи..после човека си купува нов компресор за 1700лв,оправя си теча в системата и се надява никога повече ново камъче да не удари предния климатичен радиатор на магистралата с 200км/ч и да изтече отново фреона ;)


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот Гергин » Нед 23 яну 2011 20:00


:shocked Благодаря за интересната информация. : vw fen

Б6 - никога :lol: :lol: :lol:
И много ли е играчка да почистя тоя изпарител? Имам Air bag вместо жабка.


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Поти се отвътре :)

Мнениеот zfa159 » Нед 23 яну 2011 20:21


източваш фреона на климатика,сваляш цялото табло.Откачаш тръбите на климатика,които отиват навътре към купето,откачаш и маркучите за антифриза към радиаторчето на парното.После развиваш общо 4 гайки ,които крепят корубата на парното и климатика към колата и два болта горе при филтъра за купето (или решетката,ако е В3 без филтър).Вадиш цялото тяло,после го разглобяваш на 2,като отделяш тялото с клапите от останалото.После отваряш на 2 тялото с изпарителя (преди това сваляш вентилатора),вадиш изпарителя,чистиш и събираш обратно ;)
Изпарителя се чисти за 5 минути,ама за да го свалиш, ти се таковат всички майки амнайсе пъти. :screwy mhihi



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта