



печка за VW Caravelle
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Вто 15 сеп 2009 10:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: печка за VW Caravelle
печката е Ебершпехер,даже съм и махнал гърненцето ако разбираш от тея печки кажи каде мога да дойда да я видиш 

Re: печка за VW Caravelle
Здравейте колеги!Прочетох написаното дотук и си изясних,че в моя случай (Т4-транспортер 2,5 TDI,97г.) печката е фабрично монтирана(Ебершпехер-Hydronik D3WZ).Не работи в момента,вчера ходих до представителния магазин в "Гевгелийски",ул."Сехово"- сервиз"Станков".Там ми тестваха печката с техен тестер и ми казаха,че е за нова свещ.Но нямаха възможност да свалят печката.Казаха ми да си я сваля и да я занеса,за да ми я ремонтират.Та питам,как най-добре да сваля печката.Утре ще ходя при един познат с подемник и мисля да махна кората под двигателя и от там да се добера до печката.Сигурно трябва да спра теча на антифриз и нафта,като я сваля.А поставянето й обратно(след евентуалния ремонт) дали има нещо специфично?Нещо трябва ли да се обезвъздушава?Моля за съвет-някой да ме предпази от евентуални грешки!
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: печка за VW Caravelle
Здравейте колеги, от както дойде зимата и се чудя дали да не сложа една печка допълнително на моето дизелче, но винаги ми е било чудно едно. Да речем на вън е -20 градуса, палиш си печката и и тя ти стопля двигателя до 50 градуса, но всичкото масло ти е в картера а до там топло почти не стига. Така имаш една разлика от близо 70 градуса между двигатея и маслото. Като запалиш маслото тръгва по двигателя и според мен топлообменника няма да го загрее кой знае колко. Та това дали е проблем в системата с печката или просто си мисля простотии? Но дори и да е проблем прсото няма да има такава благинка като запалиш и да пуснеш печката едновременно за да загрееш на бързо а не да чакаш топлото.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: печка за VW Caravelle
Колега, малко или много температурата от двигателя се предава на маслото, и разликата едва ли ще е точно 70 градуса. Тези неща все пак са тествани.
В скандинавските страни има такива електрически подгреватели - едно нагревателче на някоя тапа в двигателя, право във водната риза. И с часовник или програмируем панел на таблото, за по-модерните можеш да го нагласиш да се включи когато поискаш. А на паркингите пред по-големите магазини като Метро и тн. на всяко паркоместо, има и по един контакт. Като спреш колата там, бодваш се в контакта и сперкаш из магазина колкото искаш, а колата стои топла. Някои имат и малък траф за подзаряд на мукулуматора, или духалка в купето, която поддържа топлината и там. А още по-добре комплектованите имат и нагревател в картера за маслото. Просто въпроса е какъв пакет ше си купиш.
Иначе и дизеловите или бензиновите печки са си голямо удобство зимата, освен топлия старт и парното тръгва почти веднага. Въпроса е да не тръгваш веднага на секундата в която запалиш, а да поизчакаш минутка-две, да се пораздвижи и маслото. По принцип с топлия старт се удължава ресурса на мотора. Чел съм някъде, че всеки студен старт отнема около 300 км, да речем ресурс. И зимата ако се пали-гаси всеки ден, печката улеснява много нещата. Аз пътувам всеки ден до Пловдив и обратно - около 31км. до работата, и толкова обратно. В годината имаме 255 работни дни, - 28 дни отпуска остават 227 дни. От тях половината са през зимата да речем около 120 дни - това за мен означава 120 студени старта. Отделно ако се ходи някъде събота и неделя, или други лирични отклонения. Значи ако са ми правилни сметките всяка зима 120 студени старта - 36 000км. Не е чак толкова малко. И 20 000км. да са пак не е малко.
В скандинавските страни има такива електрически подгреватели - едно нагревателче на някоя тапа в двигателя, право във водната риза. И с часовник или програмируем панел на таблото, за по-модерните можеш да го нагласиш да се включи когато поискаш. А на паркингите пред по-големите магазини като Метро и тн. на всяко паркоместо, има и по един контакт. Като спреш колата там, бодваш се в контакта и сперкаш из магазина колкото искаш, а колата стои топла. Някои имат и малък траф за подзаряд на мукулуматора, или духалка в купето, която поддържа топлината и там. А още по-добре комплектованите имат и нагревател в картера за маслото. Просто въпроса е какъв пакет ше си купиш.
Иначе и дизеловите или бензиновите печки са си голямо удобство зимата, освен топлия старт и парното тръгва почти веднага. Въпроса е да не тръгваш веднага на секундата в която запалиш, а да поизчакаш минутка-две, да се пораздвижи и маслото. По принцип с топлия старт се удължава ресурса на мотора. Чел съм някъде, че всеки студен старт отнема около 300 км, да речем ресурс. И зимата ако се пали-гаси всеки ден, печката улеснява много нещата. Аз пътувам всеки ден до Пловдив и обратно - около 31км. до работата, и толкова обратно. В годината имаме 255 работни дни, - 28 дни отпуска остават 227 дни. От тях половината са през зимата да речем около 120 дни - това за мен означава 120 студени старта. Отделно ако се ходи някъде събота и неделя, или други лирични отклонения. Значи ако са ми правилни сметките всяка зима 120 студени старта - 36 000км. Не е чак толкова малко. И 20 000км. да са пак не е малко.
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: печка за VW Caravelle
KingoftheROAD написа:Колега, малко или много температурата от двигателя се предава на маслото, и разликата едва ли ще е точно 70 градуса. Тези неща все пак са тествани.
В скандинавските страни има такива електрически подгреватели - едно нагревателче на някоя тапа в двигателя, право във водната риза. И с часовник или програмируем панел на таблото, за по-модерните можеш да го нагласиш да се включи когато поискаш. А на паркингите пред по-големите магазини като Метро и тн. на всяко паркоместо, има и по един контакт. Като спреш колата там, бодваш се в контакта и сперкаш из магазина колкото искаш, а колата стои топла. Някои имат и малък траф за подзаряд на мукулуматора, или духалка в купето, която поддържа топлината и там. А още по-добре комплектованите имат и нагревател в картера за маслото. Просто въпроса е какъв пакет ше си купиш.
Иначе и дизеловите или бензиновите печки са си голямо удобство зимата, освен топлия старт и парното тръгва почти веднага. Въпроса е да не тръгваш веднага на секундата в която запалиш, а да поизчакаш минутка-две, да се пораздвижи и маслото. По принцип с топлия старт се удължава ресурса на мотора. Чел съм някъде, че всеки студен старт отнема около 300 км, да речем ресурс. И зимата ако се пали-гаси всеки ден, печката улеснява много нещата. Аз пътувам всеки ден до Пловдив и обратно - около 31км. до работата, и толкова обратно. В годината имаме 255 работни дни, - 28 дни отпуска остават 227 дни. От тях половината са през зимата да речем около 120 дни - това за мен означава 120 студени старта. Отделно ако се ходи някъде събота и неделя, или други лирични отклонения. Значи ако са ми правилни сметките всяка зима 120 студени старта - 36 000км. Не е чак толкова малко. И 20 000км. да са пак не е малко.
Благодаря за отговора колега, знам че след като си го има на колите и те нямат проблем всичко си е ОК но просто се чудех за тази ситуация. Гледам че има печки втора ръка за по 200-300 лв и се чудя дали да не оборудвам дизелчето с 1 такава. Иначе аз има 3-те свещи за подгрев на антифриза но ефекта от тях е почти никакъв. Топлото се появява на 5-6 мин но докато отлепи стрелката за водата минават 20 мин като е пуснато парното вътре.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: печка за VW Caravelle
Тогава гледай да е по-мощтна поне 4 или 5 кВт. Има и по-мощтни, но те са по-рядко срещани. Успех 

-
- Мнения: 77
- Регистриран на: Съб 03 май 2008 10:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: печка за VW Caravelle
Ivelin Къде е монтирано това устройства със свещите.На кои макуч.Ако може и снимки.Решил съм да си сложа такова но не знам къде.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: печка за VW Caravelle
Доколкото съм виждал в друг форум, се намира на изхода от термостата на други модели VW. Там даже се на снимки беше показано как да се смени тройника който излиза от термостата с друг, на който ма място за разпробиване, и се навиват резби и се монтират три подгряващи свещи от дизелов движок. Схема с релета на степени го включва, след като заработи генератора. Това беше правено на пасат В3 или В4 доколкото помня. Ако изровя темата ще постна линка тук. Само тебе да си добре с руския, или ще пробвам да преведа и обясня най-важните инструкции.
Ето линка - http://vw-bus.ru/forum/viewtopic.php?f=14&t=37491
Още един линк - http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 95041&st=0
Този е който четох, дали става на Т4-ка не знам със сигурност и трябва да се проучи. По принцип VW са много унифицирани, и може и да стане.
Ето линка - http://vw-bus.ru/forum/viewtopic.php?f=14&t=37491
Още един линк - http://volkswagen.msk.ru/forum/index.ph ... 95041&st=0
Този е който четох, дали става на Т4-ка не знам със сигурност и трябва да се проучи. По принцип VW са много унифицирани, и може и да стане.
-
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: печка за VW Caravelle
gorgi написа:Ivelin Къде е монтирано това устройства със свещите.На кои макуч.Ако може и снимки.Решил съм да си сложа такова но не знам къде.
Здравей колега, може би съм те подвел защото аз не съм с бус. Аз съм с пасат Б4 и тези свещи се намират на един щуцер(дано се казва така) от който тръгва маркуча към парното. Доколкото знам хора са си добавяли такъв подгрев като взимат щуцер от двигател който има свещи и го замнят. След това управлението може да се направи "ръчно" без да го управлява компа. Иначе когато е орогинално компа включва 1,2 или и 3-те свещи. Ефекта до мен е че в студа от парното започва да духа леко топло на 4-6-та минута(не знам без тях как ще е но май няма да има много разлика). Ако все още те интересува пиши мога да щракна някоя снимка.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: печка за VW Caravelle
Ето го в пасаторско изпъление. Тройника се монитра на много ТДИ мотори в средата на 90-те.
http://www.autocarspare.com/catalog/the ... 1145b.html
За Т4-ка трябва да се види на място дали става. По принцип има вероятност, заради голямата унификация на VW.
http://www.autocarspare.com/catalog/the ... 1145b.html
За Т4-ка трябва да се види на място дали става. По принцип има вероятност, заради голямата унификация на VW.
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: Съб 03 май 2008 10:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: печка за VW Caravelle
IvelinНаправи снимки ако желаеш.
Re: печка за VW Caravelle
Здравейте колеги,пак съм аз.Мога да се похваля с ремонтирана печка.Както съм написал по-горе,ходих в "Гевгелийски"на ул"Сехово"-там са представителите за "Ебершпехер".Но,наистина в този сезон хората са с доста работа и понеже ходят и големи камиони(ТИР-ове-пак за печки),гледат към по-атрактивните и скъпи клиенти.И затова ми бяха казали сам да си сваля печката.Да Ви кажа:НЕ Е ТРУДНО!Трябва Ви подемник или канал,да можете да свалите кората под двигателя.И така,отдолу се достига до печката.Тя е в една метална стойка.Първо разкачих буксата,после двата гумени маркуча за антифриза.Бях си приготвил две срезани тубички да събера антифриза.Източих към 5 литра!После малкото маркуче за нафтата.Там няма страшно да протече нафта.Така със свалената печка отидох при майстора.Иван-(сина на шефа)-младо момче,разбира от работата си.Тества печката,смени свещта.Но печката пак не тръгна.Даде друга грешка-тестера показа някакви датчици за топлата вода.И след тази смяна печката тръгна!НО ДОСТА СКЪПО МИ ДОЙДЕ!Свещта,датчиците и един час труд(42-43 лева).ОБЩО 210 ЛЕВА!НЯМА КАК!Нe се оплаквам,ама
!Но,наистна печката РАБОТИ!
.Така,по обратния път сглобихме колата при моите познати.Наляхме антифриза.Обезвъздушихме,след като колата поработи доста за да загрее.И на сутринта-(температурата на въздуха бе -8)запалих,след минута се включи печката.Тя трябва дасе включва при температура под +5 градуса.Така,след като колата поработи две-три минути вече имах парно,бързо без да стържа по стъклото го издуха.През нощта стъклото беше замръзнало.
Това е от мен.По ремонта на печката сам не бих се правил.Това си е специфична работа за специалисти!Но,пак да повторя малко скъпичко работят!
.Ако някой знае алтернатива-да пише!Но,съм доволен от ефекта с печката.Надявам се при големите студове да оправдае вложените пари!Ще се радвам,ако съм бил полезен с мнението си! 



Това е от мен.По ремонта на печката сам не бих се правил.Това си е специфична работа за специалисти!Но,пак да повторя малко скъпичко работят!


-
- Мнения: 189
- Регистриран на: Пет 31 авг 2007 12:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: печка за VW Caravelle
gorgi написа:IvelinНаправи снимки ако желаеш.
колега ще се позабавя малко със снимките че сега пътувам с друга кола а като се върна вече е тъмно. Иначе те са го показали горе много добре как става с подръчни материали, до мен е просто малко по добре изглеждащо

- dimovip
- Мнения: 1085
- Регистриран на: Вто 18 авг 2009 19:16
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: ADR
- Местоположение: Бургас
Re: печка за VW Caravelle
а някой дали може бързичко да ми даде информация от къде в Бургас да си купя свеши за печката на едно Т3 Caravelle
-
- Мнения: 77
- Регистриран на: Съб 03 май 2008 10:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Тутракан
Re: печка за VW Caravelle
Колега доколкото знам на Т3 печките са по различни.Предимно въздушни.Това съм виждал при предните ми бусове.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта