Висока температура

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Висока температура

Мнениеот my heart iS iCe » Пон 03 яну 2011 21:18


Ljubon написа:При прегряване не трябва да се изключва мотора веднага, а да поработи малко на място след спиране, ако работи водната помпа.

То ако вдигне над 110гр. реално ще изхвърли водата, както е казал колегата не пуска перката! Бая вода ще метне през преливника! Сигурен ли е колегата че датчика който показва на таблото не го лъже! Че моят на 107 градуса показва когато пуска перката, има луфт, ма няма време да го сменям! (А и немога да разбера степените на перката, коя е 1-ва и коя 2-ра степен, скоро сменях датчика)




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Висока температура

Мнениеот pas1.8mi » Пон 03 яну 2011 21:27


Vidol Nikolov написа:не са опасни,ти сериозно ли го мислиш това?Карай 500 км с темп 105 градуса и после ми звьнни


Дай си ГСМ-а! 8) Според теб,когато включи втора скорост вентилатора ,двигателя е прегрял ли? :screwy


Потребителски аватар
Vidol Nikolov
Мнения: 2168
Регистриран на: Чет 22 яну 2009 12:22
Автомобил: Jetta 1.6
Двигател: PN
Местоположение: ---

Re: Висока температура

Мнениеот Vidol Nikolov » Пон 03 яну 2011 21:30


pas1.8mi написа:
Vidol Nikolov написа:не са опасни,ти сериозно ли го мислиш това?Карай 500 км с темп 105 градуса и после ми звьнни


Дай си ГСМ-а! 8) Според теб,когато включи втора скорост вентилатора ,двигателя е прегрял ли? :screwy


Не не е прегрял,то ако беше така нямаше да е тогава тая степен!
Но оптимална работа мотора има при доста по-ниска температура


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнениеот katmai » Пон 03 яну 2011 21:34


Относно мнението на IceHeart, не смятам че датчика ме лъже, защото все пак имаше вода под казанчето след като таблоо показваше 110. Имам и нов въпрос. Да речем,че имам частично повреден термостат, който не се отваря до край и следователно не се охлажда както трявва системата. При тези зимни температури + едно парно на макс не е ли логично да не вдига повече от 100?


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Висока температура

Мнениеот pas1.8mi » Пон 03 яну 2011 21:43


Vidol Nikolov написа:
pas1.8mi написа:
Vidol Nikolov написа:не са опасни,ти сериозно ли го мислиш това?Карай 500 км с темп 105 градуса и после ми звьнни


Дай си ГСМ-а! 8) Според теб,когато включи втора скорост вентилатора ,двигателя е прегрял ли? :screwy


Не не е прегрял,то ако беше така нямаше да е тогава тая степен!
Но оптимална работа мотора има при доста по-ниска температура

Колега,изобщо не споря,че 105гр не е оптималната работа на двигателя!В случая коментираме ситуация при неизправност! :beer

Иначе при работа само на малкия кръг е нормално да загрява над 100гр!Ако отваря и големия кръг и перката сработи,щеше много бързо да ти свали температурата!Питата на големия радиатор става ли много гореща?


ajir
Мнения: 72
Регистриран на: Нед 22 юни 2008 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Висока температура

Мнениеот ajir » Пон 03 яну 2011 21:59


Колеги според мен е виновен термостата не е отворил, а датчика не знам при вас но имам спомени че е на радиатора а там вече е големия кръг . :screwy


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнениеот altanivan » Пон 03 яну 2011 22:38


Земи си термостата Behr ,но първо замери с термометър двигателя .. А иначе за да ти губи вода със сигурност е минало 100 градуса
Сега вече при мен държи добра температура,и по таблото се пуска на 93 ..

Изображение

Сега при извънградско държи 88-9 ..

Изображение

Сменяй термостаста и датчика за перката и това е .. няма ко да се чудиш ,и да не са за сменя еднa малка ревизия няма да е лошо..


Потребителски аватар
simak
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 май 2006 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнениеот simak » Чет 06 яну 2011 15:46


Аз карам пасат 92, ABS. Когато карам в града редовно работи на 110 градуса, карам колата от 5 години и не мога да кажа че прегрява на тази температура. Сменял съм няколко пъти термостата и датчика на перката - ефекта е нулев. Слагам само скъпи части - термостат Behr . Сменях и датчика за измерване на температурата. Пак същото. Ако я карам извънградско стой точно на 90 градуса, което гарантира коректната работа на термостата за кръговете - ако е развален ще прегравя и тогава или ще пада то 80 градуса.
Според мен тези коли нямат никакъв проблем на 110 градуса. Работната температура на VW бензин двигатели си е по-висока от на другите марки.


Потребителски аватар
simak
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 май 2006 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнениеот simak » Нед 09 яну 2011 15:46


И аз реших да тествам експеримента със нагряването на датчика и проверка кое краче за коя скорост на перката отговаря - колегата излиза напълно прав - и при мен степените са разменени. Излиза, че 5 години съм карал колата с включване на перката чак на втората и степен, т.е. след 102 градуса. Веднага просто размених кабелните обувчици, които са в шифта към датчика - за целта ползвах тънка отверка, за да ги измъкна и утре ще видя дали в града ще работи на 90 градуса.

За теста използвах стар мой датчик, който загрях със свещ и измерих кои са пиновете за 1-ва и 2-ра степен за перката на охлаждането. Схемата, която колегата е показал по-горе е вярната, потвърждавам го с теста.

Ето коректните пинове за VW Passat B3 - 1993 , 1.8 Mi. Имайте предвид, че посочената схема е откъм датчика, следователно откъм буксата се гледа огледално.
Прикачени файлове
termodatchik-stepeni-na-vkliuchvane-vw-passat-b3-09-01-2011.jpg
Клеми за термодатчика на пасат Б3

Последна промяна от simak на Нед 09 яну 2011 23:27, променено общо 1 път.


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнениеот altanivan » Нед 09 яну 2011 15:59


simak написа:И аз реших да тествам експеримента със нагряването на датчика и проверка кое краче за коя скорост на перката отговаря - колегата излиза напълно прав - и при мен степените са разменени. Излиза, че 5 години съм карал колата с включване на перката чак на втората и степен, т.е. след 102 градуса. Веднага просто размених кабелните обувчици, които са в шифта към датчика - за целта ползвах тънка отверка, за да ги измъкна и утре ще видя дали в града ще работи на 90 градуса.

За теста използвах стар мой датчик, който загрях със свещ и измерих кои са пиновете за 1-ва и 2-ра степен за перката на охлаждането. Схемата, която колегата е показал по-горе е вярната, потвърждавам го с теста.

Ето коректните пинове за VW Passat B3 - 1993 , 1.8 Mi:



Колега само че схемата, която сега си показал на листа трябва да се гледа при датчика не при буксата ... така по спомен помня ,че беше :beer


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнениеот rikipasata » Нед 09 яну 2011 16:30


Колега преди 1 седмица имах подобен проблем . Датата беше 30 или 31 не си спомням , но навънка сутринта беше -12 , -13 . Запалих на бензин карах малко колата загря до към 60 градуса , а парното беше лед :) . Тръгнах да карам и по едно време парното изби и се оправи някак си (неразбрах как) . Продължих да си карам и изведнъж колата започва да ми качва градусите просто за секунди ама буквално , бързо мина 90 стигна 100 и тръгна нагоре и стигна критичните за мен 110 . Хвана ме шубето разбира се , понеже досега за 2-3 години над 90 градуса не съм вдигал никога :) .Спрях колата и гледам перката не върти и радиатора е студен отворих водата и разбира се изкипя почти цялата . В крайна сметка се оказа , че антифриза е станал на каша в радиатора и го е запишил и през него неможеше да минава водата за да се охлажда :) . Явно антифриза ми е бил малко , въпреки че си мислех че е поне до - 20. Сипах след това само антифриз за - 60 и се оправи .Сега пак колата едва минава в градско 70 - 75 ако има някакво умопомрачително задръстване може да стигне 80 - 85 :)


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Висока температура

Мнениеот pas1.8mi » Нед 09 яну 2011 16:53


Перката сигурно също не се включва?Термостата скоро сменял ли си го?


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Висока температура

Мнениеот Ljubon » Нед 09 яну 2011 17:10


rikipasata написа: отворих водата и разбира се изкипя почти цялата .

НИКОГА не отваряйте капачката, когато системата е под налягане!!! Може да останете без ръце и очи! :!: :!: :!:


Потребителски аватар
rikipasata
Мнения: 52
Регистриран на: Пон 22 дек 2008 16:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнениеот rikipasata » Нед 09 яну 2011 17:12


Ljubon написа:
rikipasata написа: отворих водата и разбира се изкипя почти цялата .

НИКОГА не отваряйте капачката, когато системата е под налягане!!! Може да останете без ръце и очи! :!: :!: :!:

Колега ясно ми е това все пак не съм толкова неук :) и знам как да се пазя в такива напечени ситуации :)
Термостата не съм го сменям 2 години и нещо :).Перката сега се включва , тоест аз си я включвам , дал съм на късо 2рата скорост и съм си я сложил на таблото.


Потребителски аватар
simak
Мнения: 37
Регистриран на: Пет 26 май 2006 8:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Висока температура

Мнениеот simak » Нед 09 яну 2011 22:52


Да схемата по горе важи за датчика определено, но я поставих до буксата за да видят всички които имат проблем, как да си го коригират. Аз първо тествах с отворен кламер кои пинове на буксата ми, кои скорости на перката пускат и след това размених обувките вътре в буксата по тази схема и би трябвало вече да е ок, но още не съм тествал напрактика, защото го направих днес.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта