Проблем с VW polo 98 APQ

Техническа и сервизна информация за Polo, Lupo, Up и Fox
aleksiso
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 1:03
Автомобил: Bora 2.0
Двигател: AQY 2000
Местоположение: Bulgaria

Проблем с VW polo 98 APQ

Мнениеот aleksiso » Сря 19 яну 2011 11:01


Здравейте колеги, Колата е VW Поло 98 APQ 60к.с. пълна инжекция. Проблема е че колата от месец няма тази мощност която си имаше преди и сутрин не може да запали по някой път от петия, шестия път паля. Колата е с газов инжекцион и проблемите се появяват ту на бензин, ту на газ. Сменях четири пъти температурния датчик и накрая си купих от VW оригинален, ходих на майстор да провери свещи, кабели, дистрибуторна капачка, палец и свещи и о-пръстените на колекторите, всичко е наред. Редовно си чистя дросел клапата, идеално чиста е. На високи обороти колата върви и набира след 4000 оборота. Сменям редовно филтрите на Г.И. Сменил съм бобината на колата с такава от пасат с метален корпус. Като я закача на ВАГ-Кома най честите грешки са:

00561 - Mixture Adaptation
13-00 - Adaptation Limit (Mul) Not Reached
00561 - Mixture Adaptation
14-00 - Adaptation Limit (Add) Exceeded


Има един датчик на колекторните тръби точно след дросел клапата, възможно ли е да е той? Ако имате някакви предложения от какво може да е слушам ви!




Потребителски аватар
Anbuch
Полохолик
Мнения: 3278
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
Автомобил: VW POLO 6R
Двигател: CGGB 2010г
Местоположение: Хасково
Контакти:

Re: Проблем с VW polo 98 APQ

Мнениеот Anbuch » Сря 19 яну 2011 11:27


Да , възможно е,ако е този за който се сещам (отстрани на пластмасовите колектори е) МАП сензора.


aleksiso
Мнения: 12
Регистриран на: Пет 20 фев 2009 1:03
Автомобил: Bora 2.0
Двигател: AQY 2000
Местоположение: Bulgaria

Re: Проблем с VW polo 98 APQ

Мнениеот aleksiso » Сря 19 яну 2011 11:31


Колега знаеш ли приблизително цената му и да ходя да го купувам да пробвам с него?


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с VW polo 98 APQ

Мнениеот Теодор » Сря 19 яну 2011 12:42


aleksiso написа:Колега знаеш ли приблизително цената му и да ходя да го купувам да пробвам с него?

    Свали го и го почисти но съм почти сигурен че не е от него :idea:


    Потребителски аватар
    Anbuch
    Полохолик
    Мнения: 3278
    Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
    Автомобил: VW POLO 6R
    Двигател: CGGB 2010г
    Местоположение: Хасково
    Контакти:

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот Anbuch » Сря 19 яну 2011 14:21


    Не бих тръгнал да го купувам само за проба! Струва към 250 лв по спомен (оригиналният) ,но честно казано изключително рядко дефектира .


    aleksiso
    Мнения: 12
    Регистриран на: Пет 20 фев 2009 1:03
    Автомобил: Bora 2.0
    Двигател: AQY 2000
    Местоположение: Bulgaria

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот aleksiso » Сря 19 яну 2011 16:30


    Моля за препоръки и предложения от какво може да е !


    riis
    Мнения: 126
    Регистриран на: Пет 10 дек 2010 21:57
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Shumen

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот riis » Сря 19 яну 2011 17:56


    Колега и аз съм със същото Поло с газов инжекцион APQ.


    Потребителски аватар
    ivo Bocev
    Мнения: 118
    Регистриран на: Сря 17 мар 2010 20:54
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: Rousse

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот ivo Bocev » Сря 19 яну 2011 18:56


    Колега пробвай да караш 2-3дена на бензин и ще видиш как сама ще си изчисти грешките.Трупа грешки от ГИ и аз съм така с 1.4i AEX.100% съм убеден че е от него.Трябва някой да ти настрой ГИ но да го направи добре.


    aleksiso
    Мнения: 12
    Регистриран на: Пет 20 фев 2009 1:03
    Автомобил: Bora 2.0
    Двигател: AQY 2000
    Местоположение: Bulgaria

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот aleksiso » Сря 19 яну 2011 21:42


    Проблема се появява както на бензин така и на газ. На бензин му чистя грешките


    aleksiso
    Мнения: 12
    Регистриран на: Пет 20 фев 2009 1:03
    Автомобил: Bora 2.0
    Двигател: AQY 2000
    Местоположение: Bulgaria

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот aleksiso » Пет 21 яну 2011 17:30


    След поредното сваляне на дросел клапата за чистене установих че има малка дупка в колектора до дросела. Купих полиоретанов силикон и я залепих сега компютъра ми дава:
    1 Fault Found:
    00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
    08-00 - Control Limit Surpassed

    Не мисля ламбда сондата е проблема а нещо преди нея и от там тя дава грешката ?


    aleksiso
    Мнения: 12
    Регистриран на: Пет 20 фев 2009 1:03
    Автомобил: Bora 2.0
    Двигател: AQY 2000
    Местоположение: Bulgaria

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот aleksiso » Пет 04 фев 2011 10:44


    Колеги, оказа се запушени бензинови дюзи и лош бензин, дайте идея за почистването им без свалянето им и ултразвук


    Потребителски аватар
    Теодор
    Мнения: 4928
    Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
    Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот Теодор » Пет 04 фев 2011 12:10


    Има добавка за бензин DEZOLOT B върши добра работа 1л за 200л бензин.


    frugo
    Мнения: 46
    Регистриран на: Сря 07 май 2008 0:42
    Автомобил:
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот frugo » Сря 16 фев 2011 10:22


    Здравейте,
    Аз също имам APQ двигател и същия проблем. Колата ми е изцяло на бензин и все едно няма мощност. Понякога си я има, но в повечето случаи нещо я няма. Купих си Vag Com и ми показа същата грешка. Иначе си пали отраз. Сменил съм кабели, свещи, дистрибуторна капачка, палец ... всичко е оригинално. Та, въпроса ми е, от къде разбра, че са запушени бензиновите дюзи?


    Потребителски аватар
    Теодор
    Мнения: 4928
    Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
    Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
    Двигател:
    Местоположение: София

    Re: Проблем с VW polo 98 APQ

    Мнениеот Теодор » Сря 16 фев 2011 13:03


    frugo написа:Здравейте,
    Аз също имам APQ двигател и същия проблем. Колата ми е изцяло на бензин и все едно няма мощност. Понякога си я има, но в повечето случаи нещо я няма. Купих си Vag Com и ми показа същата грешка. Иначе си пали отраз. Сменил съм кабели, свещи, дистрибуторна капачка, палец ... всичко е оригинално. Та, въпроса ми е, от къде разбра, че са запушени бензиновите дюзи?

      Пробвай с друга бобина ако не си я сменял :idea:


      boxer4eto
      Мнения: 23
      Регистриран на: Съб 25 апр 2009 17:39
      Автомобил:
      Двигател:
      Местоположение: Sofia

      Re: Проблем с VW polo 98 APQ

      Мнениеот boxer4eto » Пон 21 фев 2011 17:03


      Колеги и аз имам същият проблем и от един месец се боря с него, даже стигнах до следните неща: Хванах стабилен майстор и почнахме:
      1- Първоначално се съмнявахме във филтъра на бензиновата помпа - смених го не беше от него
      2- кабели и свещи - смених ги - не беше от тях
      3- дистрибуторна капачка и палец - смених ги и тях - и от там не беше
      4- съмняваше се за запушени дюзи и непочистена или проблемна дроселна клапа - направо му казах да направи профилактика на мотора - свали главата смени гарнитури, почисти един куп неща и провери лагери , постара се доста човека . смених и маслото , смених и филтрите . - нещо пак не се получи
      5- купих и нова ланда сонда и гарнитури за колекторите - и от тях не е ..
      6- направих пълна диагностика на всички датчици със специализиран електричар по тези неща - и той нищо не откри
      7- накрая горе долу се позакрепи и почнах да я карам , имаше си ряз имаше си всичко , покарах я около един ден, и в софия в едно от задръстванията вдигна над 90градуса и почна да придърпва като чели няма гориво или има недостиг , подивях след всичките пари които бях хвърлил и пак проблеми . Добре че бях близо до работа оставих я . Вечерта си я запалих няма да дърпа няма да сеца. Отидох си до нас , после излизах няма проблеми. На другият ден излязох рано сутринта към 6 от нас ходих до Нови Искър да си взема едни документи и на връщане пак в задръстване, и оп пак почна същият проблем но тоя път държи хиляда оборота колкото и да натискам педала на газта не се вдигат оборотите. Като натисна педала едва 1 сант и го задържа така след 10 секунди колата се форсира но тръгна ли да потеглям пак пада на 1000 оборота и се дави . Подивях остави ме на светофар колко ме освиркаха сутринта в 8 не е за говорене .. Оставих я да си я взима майстора .
      Той я взе и при направената диагностика установи много натрупани грешки в компютъра. И след това каза че при направени тестове и каране установил че проблема идвал от бензиновата помпа. До тук добре.
      8- Купихме нова помпа сменихме я но шибаното поло я изгоря . Помислихме че е дефектна и с друга същото стана . Сега е купил някаква оригинална но ако я изгори и нея не знам какво да правя.

      МОЛЯ ВИ дайте съвети от какво гори бензиновите помпи ? Толкова съм разочарован от тази кола, казвам ви сменям марката при първа възможност . Такива боклуци се оказаха тези полота. Чета и други колеги с това придърпване се оплакват . Давайте съвети кажете от какво може да е при положение че толкова много неща съм сменил и поправил . Ако кажете че е от майстора гарантирам за него.



      Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”

      Кой е на линия

      Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта