Значи не би следвало да е така по принцип щом си седиш със старото табло и датчик. Доколкото съм запознат от датчика трябва да излиза сигнал за таблото и за ЕКУ-то.
Не зная при тези по-старите многоточкови дали може да се види в самото ЕКУ какво отчита като температура и да се сравни с показанието на таблото. При по-новите коли с ВАГ КОМ и мисля ОБД2 ли се зовеше, тоя вариант го има

Възможно е може би също и при монтажа на новия мотор нещо да е станало по кабела или датчика и затова да не отчита вярно. Не ми се вярва проблемът ти да идва от таблото


Ето схемата. Според мен първо премери датчика какво отчита като съпротивление, после си свали буксата на таблото, намери двата пина и замери пак.
Ето и схемата на датчик на 3Ф:

Има леко разминаване в съпротивленията, ако ти прави впечатление. Ама не знам де, все пак провери си кабелаците да няма някъде кофти връзка и лош контакт.