Двигател TSI

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот stil » Сря 19 яну 2011 0:15


group® написа:
stil написа:..
Или по-точно - каква теза искаш да изкажеш?

Обратна на твоята, а именно: моментното намаляване на цената на един продукт, много трудно може да повлияе на неговата ценова репутация, която представлява една инертна характеристика, променяща се постепенно (в умовете на потенциалните клиенти) в по-дългосрочен период.

А GodLike, спомена един много важен фактор (особено в автомобилната индустрия) при формирането на цената, а именно - развитието на технологиите. Тенденция за задържане и дори за минимален спад в цените се наблюдаваше и доста преди кризата, но тя се проявяваше основно във формулата "получаваш повече за същите пари". Което се дължи на непрекъснато подобряващата се ефективност и ефикасност на производствените и другите управленски процеси. Но тази тенденция (ако може да се нарече така) беше характерна и за други автомобилни производители, не само за VW, и според мен не може да повлияе на ценовата репутация на продукта VW.

Ето защо, за мен VW си остава относително скъп автомобил и (ще се повторя) смятам, че причината за спирането от производство на TSI (ако е вярно) едва ли е само в по-високата му цена.




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот dobrin » Пет 21 яну 2011 11:39


Тъй като това е единствената тема за този така интересен двигател, смятам, че има още какво да се каже по нея. Моля коментарите да се придържат най-вече към устройство, особености при експлоатация, впечатления за разход, поведение и поддръжка.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот group® » Пет 21 яну 2011 12:47


Ок да минем в ОФФ, щом толкова настояваш!
Явно няма да се спреш :?

stil написа:
Обратна на твоята, а именно: моментното намаляване на цената на един продукт, много трудно може да повлияе на неговата ценова репутация
....

Ето защо, за мен VW си остава относително скъп автомобил ....




Понеже очевидно цялата ти теза и спор, който водиш (без аз да съм страна в него) се гради върху 'ценовата репутация' на VW, ми покажи къде аз съм писал за нея?
Къде съм казал (до момента), че VW е евтин автомобил?

И понеже предполагам, какво ще цитираш, ще спестя малко излишни и офф постове:
group® написа: Погледни цените преди и сега и ще видиш, че VW поевтинява значително.


Прибави към него и мнение от преди това, с което са тясно свързани (сега не е в темата след почистването, но ще дам цитат)

group® написа:
И да - финансовата криза оказа огромно влияние върху автомобилостроенето, както и глобалното затопляне и т.н.
погледни цените на най-високо ниво оборудване Пасат преди 5, 10 години и виж сега при В7.
Същото е и за голф предполагам и за другите модели. Дори и за другите марки.
Признавам, че за тях не съм проверявал, но по спомени и бегли наблюдения :)



Единственото твърдение е, че има поевтиняване на VW сравнено с VW!!! Обяснил съм това с кризата и че стремежа към поевтиняване продължава и това е причината да се търси 'по-добро' и евтино от TSI. (много е тъпо да препрочитам постовете си, защото друг не ги е чел).
Няма сравнение на VW с други марки, няма намек дори за 'ценова репутация'(камо ли за промяна в нея), няма твърдение, че VW е евтин автомобил!
Та пак ще попитам - за какво спориш?



И ще си позволя да върна още малко:
stil написа:1. Бях достатъчно ясен. Сторило ти се е, че водя монолог, защото в този несполучил опит за дискусия, ти не представи сериозни аргументи;
2. Забележката ти за "отдалечаване от темата" е неуместна. Колега публикува новина за TSI, която аз коментирах.

1. Няма как да предоставя 'сериозни аргументи' за нещо, по което не споря и не съм изказал мнение! и в тази връзка - как да го нареча, ако не монолог?!
2. Какво общо има твоето оборване на несъществуващите ми твърдения, че VW е евтин автомобил и се била променила 'ценовата репутация', с TSI и новината?


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: Двигател TSI

Мнениеот doubledTSI » Пет 21 яну 2011 19:53


Хайде да съживим малко темата. Спрете споренето и споделете мнение за това http://vbox7.com/play:090f6ea2 !

Това е моята кола. 1,4 TSI 122 к.с. Искам да покажа, какво е ускорението на голяма предавка и малки обороти! т.е. 4 предавка и 1000 оборота. Мисля, че моторчето се справя доста добре от ниските обороти.
Съгласни ли сте? :beer


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот stil » Пет 21 яну 2011 21:54


Не мисля да се връщам назад. Смятам, че дори и така, с липсващи и пост-фактум редактирани мнения, нещата все още остават относително ясни за непредубедения читатател (поне що се отнася за TSI). Моята теза не е тази, която упорито ми приписваш group®, отново плъзкайки темата към “off-topic”. Моята теза е че ИСТИНСКИТЕ причини за спирането от производство на 1.4 TSI Twincharger не са посочените в новината, цитирана от колегата restless.

Имайки предвид:
– особеностите на езика, с който си служат маркетолози и PR-и;
– фактът, че в портфолиото си VAG има както премиум модели, така и премиум марки, където "скъп" двигател като TSI също би могъл да намери приложение;
– сложните конструктивни решения, които трябва да се вземат за да се „впрегнат” турбина и компресор да работят заедно без проблеми;
– технологическите проблеми, които трябва да се преодолеят, за да могат турбина и компресор да работят с достатъчна надеждност, но размножени в хиляди бройки, т. е. произведени серийно,

изразих съмнение, че само по-високата себестойност на този двигател едва ли е истинската или поне не единственната причина за прекратяването на неговото производство.
И май се оказах прав…

Всъщност, тази новина е доста стара и според този източник има повече от три годишна давност.
Още през пролетта на 2007 г., по време на изложението в Шанхай, в едно интервю относно очакваната премиера на новия Golf 6, Д-р Улрих Хакенберг, ръководител развойни технологии, информира (в самия край на интервюто), че VW планира да спре производството на 1.4 TSI с мощност 170 к.с., поради проблеми с надеждността.

Това беше моята (неразбрана от group®) теза. Останалото (цени, кризи, репутации,…) беше опит тази моя теза да се противопостави на повърхностни съвети-умозаключения от рода на
group® написа:Четете бре:
Хората търсят по-евтиното...

Совите на са това, което са, дори да печелят световни награди.
Надявам се, останалите читатели да са го разбрали! :wink:

С благодарности към администрацията на форума към ”Български Фолксваген Клуб”, с чиято намеса стана възможно публикуването на това последно за тази дискусия мнение от мен!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот group® » Пет 21 яну 2011 23:17


stil написа:Моята теза е .....
..........

изразих съмнение, че само по-високата себестойност на този двигател едва ли е истинската или поне не единственната причина за прекратяването на неговото производство.
..............

... тази моя теза да се противопостави на повърхностни съвети-умозаключения от рода на
group® написа:Четете бре:
Хората търсят по-евтиното...


Ах тези твои тези ... нещо взеха много да се променят и да си противоречат. :lol:
Както и да е - важното е спор да има, нали?! ;)
Съжалявам, че не съм част от него :?
Явно това ти действа фрустриращо, но гледам да избягвам определен тип философия свързана с дървото и нейните последователи.
Пожелавам ти успех и дано държиш на думата си ;)
stil написа:... това последно за тази дискусия мнение от мен!





doubledTSI написа:...
аз бих добавил, че е време да намесят и електромотор в този TSI и от там да дойде икономията на гориво и ....

Ето нещо, което може да ти е интересно - http://www.conceptcarz.com/vehicle/z180 ... uareg.aspx
3.0l TSI hibrid
Да се чудиш, защо се занимават с тази умряла технология mhihi :wink:
Изображение


Потребителски аватар
doubledTSI
Мнения: 539
Регистриран на: Чет 22 юли 2010 19:48
Автомобил: Golf 5 1.4 TSI Caddy life 4motion
Двигател: CAXA 2008 1.9 BLS 2009

Re: Двигател TSI

Мнениеот doubledTSI » Пет 21 яну 2011 23:40


Изненада ме приятно! 3,0 TSI hybrid - 380 к.с. 580 Nm - 8,2л./100км. :да: и градско на ток .... Значи се оказах прав, че този мотор има бъдеще ....


Потребителски аватар
Burner_inc
Мнения: 691
Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
Двигател: BLS 2009
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот Burner_inc » Пет 21 яну 2011 23:52


Има бъдеще разбира се! Турбомоторите са бъдещето, и си мисля, че ако не са изчистили едновременната работа на турбо и компресор, в бъдеще този мотор ще бъде заменен с изпитаната системе малко и голямо турбо


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот stil » Съб 22 яну 2011 0:14


Разбира се, че имат бъдеще. Само дето някои не правят разлика между Twincharger, Turbocharger и Supercharger...
Посоченият по-горе хибриден модел е със Supercharger, т.е. само с механичен компресор, без турбо. При него изобщо не стоят проблемите със съвместната работа на турбо- и механичен компресор.


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот niikoo_1 » Съб 22 яну 2011 0:32


Още нещо по темата БМВ също спря да прави 3.0литра Битурбо мотора и го замени с нов 3.0литра с една турбина с променлива геометрия точно поради същата причина cost saving.

Един допълнителен комресор със съпътсващата го периферия (като турбо пътища, клапани, соленойди, датчици, ролки, ремъци, съединител и т.н.) както и да го гледаме си оскъпява с едно поне 1500лв. мотора и докарва цената му почти до тази на по-големите 1.8ТСИ/2.0ТСИ, които са малко по-упростени и имат по-добри динамични показатели.
Тази туинчарджър технология не е от вчера ами от поне 2 десетилетия и не е нищо извънземно т.е. всеки един производител на автомобили може да разработи и пусне в продажба такъв двигател стига да има сметка от него :idea: (който е запознат с малко автомобилна история може да се досети къде се е прилагала, но там цената не е била от значение и се търсело максимум резултат от ограничен обем на двигателя).

По-същата причина и Тойота спря да монтира от 7-8години на колите си от среден клас независимо задно окачване, не защото е ненадежно и защото торсионната греда се справя по-добре, ами защото е по-евтино.
По-същата причина и Спортната кола Форд Мустанг с 300понита под капака трябвало да е с независимо окачване, но в последния момент решили да спестят 100$ и продължили традицията колата да е с цял мост с диференциал както са камионите, нищо, че се води за спортна кола mhihi .
Отдавна маркетнига и счетоводителите надделяват над инженерите, щото се отнася до пускането на пазара на нещо по-така :D .


Burner_inc написа:Има бъдеще разбира се! Турбомоторите са бъдещето, и си мисля, че ако не са изчистили едновременната работа на турбо и компресор, в бъдеще този мотор ще бъде заменен с изпитаната системе малко и голямо турбо

Синхронизирането не е нищо сложно и никога не е било проблем, карал съм ТСИ туинчаржър и да ти кажа мотора си разгърща мощността много плавно, ако не знаеш, какво караш, ще помислиш, че е 2.4литра атмосферка.

На 4цилиндров реводи мотор едва ли някой някога ще тръгне да пуска в серийно производство мотор с каскадно пълнене с две турбини, защото мотора ще с оскъпи безумно с наличието на още една турбина. Да не говори, че просто няма място при 4цил.редови мотор да наместиш два турбокомресора един до друг.
Такава схема има приложение при V-образни или 6цилиндрови редови мотори.


Потребителски аватар
MiLaNoTo
Мнения: 162
Регистриран на: Нед 18 апр 2010 23:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот MiLaNoTo » Съб 22 яну 2011 15:49


Абсолютно същият проблем е отново на лице при мен. И то осезаемо.
Явно съм уцелил възможно най-калпавия двигател от завода в Цвикау. В понеделник колата отново влиза в сервиз...
Ще информирам когато има конкретно сменено нещо отново...


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: Двигател TSI

Мнениеот Kalin72 » Съб 22 яну 2011 16:01


На 4цилиндров реводи мотор едва ли някой някога ще тръгне да пуска в серийно производство мотор с каскадно пълнене с две турбини, защото мотора ще с оскъпи безумно с наличието на още една турбина. Да не говори, че просто няма място при 4цил.редови мотор да наместиш два турбокомресора един до друг.


2.0 биТурбо на Амарок как е? Не е ли точно така?


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот stil » Съб 22 яну 2011 16:29


niikoo_1 написа:Отдавна маркетнига и счетоводителите надделяват над инженерите, щото се отнася до пускането на пазара на нещо по-така :D

За съжаление, точно поради тази причина са ставали най-големите сакатлъци в техниката и технологиите, понякога със значителни щети за хора, имущество и околна среда.

Колега niikoo_1, за някой от нещата си прав, но аналогиите, които правиш са неточни. Аз просто пуснах линк към интервю с шефа на развойната дейност на VW, който освен че е инженер, има и научна докторска степен. Убеден съм, че той е по-наясно с нещата от всеки един от нас. След като той споменава за проблеми с надеждността, няма нужда от девет кладенеца вода да вадим.

Освен това, трябва много да внимаваме, когато боравим с понятия като ”евтино” и ”скъпо”. Защото те са само върхът на айсберга, т.е. неговата видима част. Какво се крие под водата (т.е. какви са ИСТИНСКИТЕ причини за даден проблем) и конкретно как ниската надеждност генерира разходи и оскъпява продукта е проблем, по който мога да говоря дълго, но не знам дали си струва...


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Двигател TSI

Мнениеот niikoo_1 » Съб 22 яну 2011 17:30


Kalin72 написа:
На 4цилиндров реводи мотор едва ли някой някога ще тръгне да пуска в серийно производство мотор с каскадно пълнене с две турбини, защото мотора ще с оскъпи безумно с наличието на още една турбина. Да не говори, че просто няма място при 4цил.редови мотор да наместиш два турбокомресора един до друг.


2.0 биТурбо на Амарок как е? Не е ли точно така?


Да точно така е сега научaвам за тези дизелови мотори интересно е, че се предлагат само на лекотоварната гама Амарок и Транспортер при леките коли засега не го вграждат.
Мнението ми беше конкретно за бензиновите мотори, защото в темата говорим за ТСИ, а бензин с каскадно (секвенциално) пълнене e пускан само от няколко компании, като тойота Супра 3.0Битурбо, Субару легаси, а пионерите са били Порше с модела 959, което излезна преди повече от 20години и всичките мотори са били 6цилидрови или боксер със случая на субару с 4цил. При всичките тези случай това са автомобили, които не са евтини и се произвеждат в не особено голяма серия, а 959 си е направо бутикова кола, струваща няколко стотин хил. евра.

Интересно ми е този дизел дали ще се може да се монтира безпроблемно в Голф/пасат където мотора е напречно разположен и в коша е по-тясно. :screwy

Последна промяна от niikoo_1 на Съб 22 яну 2011 21:14, променено общо 3 пъти.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10075
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Двигател TSI

Мнениеот group® » Съб 22 яну 2011 19:15


Ице (MiLaNoTo) пиши за развитието :?



doubledTSI написа:Изненада ме приятно! 3,0 TSI hybrid - 380 к.с. 580 Nm - 8,2л./100км. :да: и градско на ток .... Значи се оказах прав, че този мотор има бъдеще ....

Прав си естествено.
Наградите не са случайни :wink:
Иначе много интересен ход точно с Туарег да правят ТСИ хибрид :lol:

“Downsizing will continue”
Two questions for Dr. Ulrich Hackenberg,
Volkswagen brand Board Member for Development
Dr. Hackenberg, what does the future hold for the TSI
engine?
Volkswagen is already leading the field with its TSI and
TDI engines as well as the DSG transmission, and we intend to extend our lead. We are currently developing a
1.0-litre TSI and a 1.2-litre diesel engine, each with three
cylinders, and further engine size reductions are under
consideration.
Will the TSI also form part of a hybrid powertrain?
The next generation of our Touareg SUV is to be launched
in 2010 with a TSI engine combined with an electric motor.
If necessary, this hybrid Touareg will be able to run on just
the electric motor, without any local emissions.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта