тампони на макферсъна побългаряване

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 26 яну 2011 19:19


От такава http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ctra_A.jpg
не им знам точните номера на вектрите
Ето го и тампона какво представлява
Изображение




Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот plamen000000 » Чет 27 яну 2011 21:04


Хора, защо решавате да правите побългарявания, извращения и всякакви такива галимации относно ХОДОВАТА част на автомобилите си, нима вашата сигурност на пътя и живота и здравето ви струват някакви 50-100 лв. Никакви, компромиси небива да се правят по отношение предницата на автомобила, а още по малко със накладки, спирачни дискове, тампони на Макферсън и амортисьори и след всеки ремонт по ходова част следва реглаж. Вярно на никои не му е приятно да сменява тампони по 2 пъти в годината,ама такава ни е оправията в държавата.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 27 яну 2011 21:12


Щото нема 200+ лева за пауърфлекс, а тампони от по 5-10 лева се сменят на 2-3 месеца. Честно казано на мен ми писна от боклучиви чарколяци. Умирам от яд че трябва да минавам 5-6 пъти в година реглаж на преден мост и вече като отивам за ГТП преглед да ме посрещат с "пак ли предница бре!?", омръзна ми да се пазарим с братчеда да ми освободи гаража за да си сменя за пореден път тампоните :banghead:


Потребителски аватар
plamen000000
Мнения: 989
Регистриран на: Сря 13 фев 2008 19:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот plamen000000 » Чет 27 яну 2011 21:17


К.Одаджийски написа:Щото нема 200+ лева за пауърфлекс, а тампони от по 5-10 лева се сменят на 2-3 месеца. Честно казано на мен ми писна от боклучиви чарколяци. Умирам от яд че трябва да минавам 5-6 пъти в година реглаж на преден мост и вече като отивам за ГТП преглед да ме посрещат с "пак ли предница бре!?", омръзна ми да се пазарим с братчеда да ми освободи гаража за да си сменя за пореден път тампоните :banghead:

Горе-долу Кала и аз съм на същото дередже, знам как е защото тия тампони ги пипам по 2-пъти в годината, септември месец падна целата предница на комбито, вътрешни, външни накрайници,тампони на носачи,рециклиране на оригиналната рейка,заради един дивак на вагон ресторанта, минавам 2 пъти реглаж за 15 дена.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот muns61 » Чет 27 яну 2011 21:21


plamen000000 написа:Хора, защо решавате да правите побългарявания, извращения и всякакви такива галимации относно ХОДОВАТА част на автомобилите си, нима вашата сигурност на пътя и живота и здравето ви струват някакви 50-100 лв. Никакви, компромиси небива да се правят по отношение предницата на автомобила, а още по малко със накладки, спирачни дискове, тампони на Макферсън и амортисьори и след всеки ремонт по ходова част следва реглаж. Вярно на никои не му е приятно да сменява тампони по 2 пъти в годината,ама такава ни е оправията в държавата.

Какво лошо има в замяната на оригинални с присадени чаркове, ако са направени грамотно? Вектровите втулки са по - добри, и аз ги слагам. На моята Мазда предните амортисьори са с пълнител от Голф, тампон на мотора от Г - 1 кръглия, сегменти от Рено 1.6 дизел с разстъргване на канал, радиатор от Опел...
Ако купувах оригинални, мале мила! :horror:
Ама всичко е направено на ниво, вече 7 - 8 години...


Потребителски аватар
shaquile
Мнения: 136
Регистриран на: Пет 22 май 2009 20:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: yambol

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот shaquile » Пет 28 яну 2011 8:52


plamen000000 написа:Хора, защо решавате да правите побългарявания, извращения и всякакви такива галимации относно ХОДОВАТА част на автомобилите си, нима вашата сигурност на пътя и живота и здравето ви струват някакви 50-100 лв. Никакви, компромиси небива да се правят по отношение предницата на автомобила, а още по малко със накладки, спирачни дискове, тампони на Макферсън и амортисьори и след всеки ремонт по ходова част следва реглаж. Вярно на никои не му е приятно да сменява тампони по 2 пъти в годината,ама такава ни е оправията в държавата.

колега,никого не карам на сила да прави рационализации.просто споделям идеите си.аз сменях тампони на един месец и просто ми писна да троша грешни пари и то не за друго а заради "оригиналните" части които се предлагат на пазара.тази рационализация не решава проблема напълно-трябва да се сменят лагерчетата,но те са много по издръжливи от гумата на тампона.


Потребителски аватар
Mapoka
Мнения: 494
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:55
Автомобил: 1992 VW Vento
Двигател: 1.8 ABS
Местоположение: Ямбол

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот Mapoka » Пет 28 яну 2011 20:27


Я разкажете за вектровия тампон. Така като го гледам отвора за болта ми изглежда като да е 12 мм, при което автоматично тенекиената втулка на оригиналните отпада от играта.
Друг въпрос по който разсъждавам, как е по добре да стои тампона в носача, с периферията нагоре или надолу?
Правят ли се други модификации по тампона освен скъсяването.
Моите ги сменях 2005 и сега вече единия е почти скъсан, а другия готов и мисля да мина направо на "тюнинг" варианта.

Има ли проблеми проблеми с тези тампони при "нормална" експлоатация, понеже преди време, един небезизвестен колега написа:
tosho_vr6 написа:опелските тампони ми се отлепят а и трябва да ги режа или струговам
а тези са от Ауди ТТ и за сега са добре


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 28 яну 2011 20:49


Аз за сега проблеми нямам, повече от година време и около 20 хиляди и отгоре километри с тия тампони. Нито са се отлепили, нито са омекнали. Не помня точното положение на тампона, но мисля с периферията отгоре на носача го сложих. Ламаринката в средата не отпада, на мен с опелския си ми продадоха ламаринки. Централното тръбичка се скъсява ако не ме лъже паметта с 15 мм, като 10 мм са от по - дългата заводска страна, 5 мм от по - късата. Може и с флекс да се срежат


Потребителски аватар
Ivajlo82
Мнения: 106
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил
Контакти:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот Ivajlo82 » Съб 29 яну 2011 22:22


К.Одаджийски написа:От такава http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ctra_A.jpg
не им знам точните номера на вектрите
Ето го и тампона какво представлява
Изображение

Колега този тампон на каква цена го купи? И съответно каква му е търговската марка /СКФ, Боге, лемфьордер и т.н./


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12127
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот К.Одаджийски » Съб 12 фев 2011 21:39


Десетина лева тука от един местен магазин. Беше в найлонов плик и нищо не пише като марка!


Потребителски аватар
nuri_3556
Мнения: 790
Регистриран на: Сря 14 юли 2010 15:43
Автомобил: Golf 3+golf 4
Двигател: AEK 1995+AGU 250+
Местоположение: Устина
Контакти:

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот nuri_3556 » Съб 23 апр 2011 18:19


а ако направя ето така как ще е?
Прикачени файлове
Photo-0014.jpg
Photo-0013.jpg


altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот altanivan » Съб 23 апр 2011 18:31


И аз трябва да го направя това упражнение,че със слагането на тампоните (Монро) изпуснаха веднага ... май друго спасение няма !


Потребителски аватар
moimoimoi
Мнения: 2418
Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: В голф2 VR6 турбо

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот moimoimoi » Съб 23 апр 2011 19:33


а дали няма друга причина за скапването на тия тампони толкова бързо?
я колегите които се оплакват да споделят с какви гуми карат,окачване-спортно,пружини какви,газови или маслени амортисьори,през какви пътища минават


въпросите ми са породени от факта че досега не ми се е налагало да сменям тоя тампон на макферсона/само при смяна на амортисьорите/
а определено не карам само по хубави пътища,окачване и гуми си е стандартно стоково за модела,говоря за голф2 и пасат б3


Потребителски аватар
Ivaile
Мнения: 561
Регистриран на: Съб 21 фев 2009 22:47
Автомобил: Touran
Двигател: BSE 2008
Местоположение: Пловдив

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот Ivaile » Съб 23 апр 2011 20:42


Има особености при монтажа на тампоните - преди 9 години, когато реших да си купя Пасат, разгледах РУСКАТА книга за ремонти на Пасат В3, в която бяха описани тези особености на монтажа, но за съжаление не ги помня! Надявам се някой колега да има тази книга - продавали са я в Руската книжарница в София, но през 2003 година беше изчерпана! Тя е много по-точна, по-подробна от българската!


Потребителски аватар
yano
Мнения: 177
Регистриран на: Вто 20 окт 2009 14:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: тампони на макферсъна побългаряване

Мнениеот yano » Съб 23 апр 2011 21:26


И аз да се включа в сагата с тампоните в момента сън с SNR френски някакви,лемфьордер и сваг не издържаха.Идеята на колегата е супер.Бях го чувал и преди и за това на последната смяна си запазих старите тампони на макверсона.Заминат ли тези в момента и ще пробвам.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 62 госта