Първо искам да уточня че съм прочел почти всички теми свързани със забиване,турбо,н75 .... включително и в дизел форума.Колата е голф 4 1,9 тди 110к.с. Въпроса е следния: Когато настъпя колата на 5-та и около 100-120 влиза в сервизен режим (включително и на 3-та и 4-та предавка - направих много опити) което според мен води до н75 или геометрията. Но последно ми чистиха геометрията преди 6 месеца + смяна на актуатор,регулиране на ЕГР и чистене на колекторите.Карам по 20км извънградско на ден (работя извън града,карам предимно с 80км/ч за което сега се ядосвам). Лостчето на геометрията се движи на ръка но немога да преценя колко защото нищо не се вижда.Интересното е че вчера пробвах нещо и се получиха неочаквани резултати: значи на 5-та предавка наступвам педала на газта до край за около 1-2 сек. после го отпускам до край за около 1сек. и така набира без да забива до 150 (нямаше път за повече) на 3-та стигна до 4400оборота; на 4-та до 120км/ч.
Защо подяволите не забива ?!?
По тези симптоми можете ли да ме ориентирате какъв ми е проблема?



Н75 или зацапана геометрия?
- Andonov
- Мнения: 3927
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
- Контакти:
Re: Н75 или зацапана геометрия?
Не забива, защото на ЕКУ-то му трябва време (4 секунди май беше). Ако за това време, налягането на турбото не падне, спира горивото.
По тези симптоми няма как да ти се даде 100% отговор, дали е Н75 или пак си зацапал геометрията с бавното си каране.
По тези симптоми няма как да ти се даде 100% отговор, дали е Н75 или пак си зацапал геометрията с бавното си каране.
Re: Н75 или зацапана геометрия?
Ясно. Злачи ще се ходи на магистрала, ако не се оправи ще се чисти и ако пак не се оправи Н75
А относно чистенето някой може ли да ми чаже стъпките при демонтирането на турбото от двигателя без използване наканал?

Re: Н75 или зацапана геометрия?
А има ли някакви симптоми(които се различават от симптомите за зацапана геометрия) по който се разбира че н75 не работи правилно?
-
- Мнения: 265
- Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
- Автомобил: Passat 9 Elegance
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Н75 или зацапана геометрия?
Настъпвай здраво на 3та от 1500об до 4000-и пак.и пак. и пак.
- ventotdi
- Мнения: 1474
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: ALH 1998
- Местоположение: Русе
Re: Н75 или зацапана геометрия?
колеги аз карам ААЗ и нямам такива проблеми и мн мн не ги чткам тея неща но съм чувал за още нещо което има връзка с влизане в авариен режим свързано с турбо освем зацапана геометрия и клапан Н75 ... да не би да има проблем с МАП сензора тогава
... примерно. Мой приятел беше смъкнал на Алфа 156 2.4 JTD да го почисти с една телчица но направи грешката и го спука .. после като кара все му влизаше в авариен режим и го по българи с едно малко съпротивление но както и да е ... да не би той да прави нещо ?

Re: Н75 или зацапана геометрия?
Да споделя че с яко каране проблема изчезна. На отиване и на прибиране от работа давах яко газ когато условията позволяваха.Понякога забиваше като забиванията станаха все по-рядко.Днес излязох на магистралата и си правих какви ли не експерименти 100-180;150-продължително....никакви следи от авариен режим.
Написах това за да ви кажа че раздвижването на геометрията с по-бързо каране има ефект
Написах това за да ви кажа че раздвижването на геометрията с по-бързо каране има ефект

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Н75 или зацапана геометрия?
Без канал ще ти е доста трудно да го свалиш ,ако не си го правил преди сам , защото няма да знаеш къде да развиваш отдолу без да виждаш . Иначе и аз си чистих геометрията сам преди няма година ,но вече пак е тотално спекана ,лоста не помръдва на ръка , но за това аз съм си виновен защото я карам предимно градско особено зимата максимум до 2000 об.мин и така става , но аз си имам манометър и държа под контрол постоянно налягането , сега на пълна гас ми скача и заковава на 1.5 бар което е много и веднага връщам газта . И така , при теб без лог няма да се мине , ако имаш лев бол никога няма да е излишно да подновиш Н75 ,но не се знае дали е в него причината !
Re: Н75 или зацапана геометрия?
Е чак толкова лев нямам че да мога да си позволя да сменям н75 без да съм сигурен дали му има нещо 

- Йордан Й
- Мнения: 81
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 18:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Търговище
Re: Н75 или зацапана геометрия?
а може ли от някъде да се намери Н75 за проба или..
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 49 госта