Н75 или зацапана геометрия?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот khbhy » Пет 04 фев 2011 11:21


Първо искам да уточня че съм прочел почти всички теми свързани със забиване,турбо,н75 .... включително и в дизел форума.Колата е голф 4 1,9 тди 110к.с. Въпроса е следния: Когато настъпя колата на 5-та и около 100-120 влиза в сервизен режим (включително и на 3-та и 4-та предавка - направих много опити) което според мен води до н75 или геометрията. Но последно ми чистиха геометрията преди 6 месеца + смяна на актуатор,регулиране на ЕГР и чистене на колекторите.Карам по 20км извънградско на ден (работя извън града,карам предимно с 80км/ч за което сега се ядосвам). Лостчето на геометрията се движи на ръка но немога да преценя колко защото нищо не се вижда.Интересното е че вчера пробвах нещо и се получиха неочаквани резултати: значи на 5-та предавка наступвам педала на газта до край за около 1-2 сек. после го отпускам до край за около 1сек. и така набира без да забива до 150 (нямаше път за повече) на 3-та стигна до 4400оборота; на 4-та до 120км/ч.

Защо подяволите не забива ?!?

По тези симптоми можете ли да ме ориентирате какъв ми е проблема?




Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3927
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот Andonov » Пет 04 фев 2011 11:39


Не забива, защото на ЕКУ-то му трябва време (4 секунди май беше). Ако за това време, налягането на турбото не падне, спира горивото.

По тези симптоми няма как да ти се даде 100% отговор, дали е Н75 или пак си зацапал геометрията с бавното си каране.


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот khbhy » Пет 04 фев 2011 11:44


Ясно. Злачи ще се ходи на магистрала, ако не се оправи ще се чисти и ако пак не се оправи Н75 :( А относно чистенето някой може ли да ми чаже стъпките при демонтирането на турбото от двигателя без използване наканал?


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот khbhy » Пет 04 фев 2011 12:53


А има ли някакви симптоми(които се различават от симптомите за зацапана геометрия) по който се разбира че н75 не работи правилно?


sklimoto
Мнения: 265
Регистриран на: Пет 04 яну 2008 21:07
Автомобил: Passat 9 Elegance
Двигател:
Местоположение: Русе

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот sklimoto » Пет 04 фев 2011 13:49


Настъпвай здраво на 3та от 1500об до 4000-и пак.и пак. и пак.


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот ventotdi » Пет 04 фев 2011 14:43


колеги аз карам ААЗ и нямам такива проблеми и мн мн не ги чткам тея неща но съм чувал за още нещо което има връзка с влизане в авариен режим свързано с турбо освем зацапана геометрия и клапан Н75 ... да не би да има проблем с МАП сензора тогава :? ... примерно. Мой приятел беше смъкнал на Алфа 156 2.4 JTD да го почисти с една телчица но направи грешката и го спука .. после като кара все му влизаше в авариен режим и го по българи с едно малко съпротивление но както и да е ... да не би той да прави нещо ?


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот khbhy » Съб 05 фев 2011 20:12


Да споделя че с яко каране проблема изчезна. На отиване и на прибиране от работа давах яко газ когато условията позволяваха.Понякога забиваше като забиванията станаха все по-рядко.Днес излязох на магистралата и си правих какви ли не експерименти 100-180;150-продължително....никакви следи от авариен режим.

Написах това за да ви кажа че раздвижването на геометрията с по-бързо каране има ефект :да:


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот achodemo » Нед 06 фев 2011 22:36


Без канал ще ти е доста трудно да го свалиш ,ако не си го правил преди сам , защото няма да знаеш къде да развиваш отдолу без да виждаш . Иначе и аз си чистих геометрията сам преди няма година ,но вече пак е тотално спекана ,лоста не помръдва на ръка , но за това аз съм си виновен защото я карам предимно градско особено зимата максимум до 2000 об.мин и така става , но аз си имам манометър и държа под контрол постоянно налягането , сега на пълна гас ми скача и заковава на 1.5 бар което е много и веднага връщам газта . И така , при теб без лог няма да се мине , ако имаш лев бол никога няма да е излишно да подновиш Н75 ,но не се знае дали е в него причината !


Потребителски аватар
khbhy
Мнения: 150
Регистриран на: Пон 03 дек 2007 13:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот khbhy » Пон 07 фев 2011 6:42


Е чак толкова лев нямам че да мога да си позволя да сменям н75 без да съм сигурен дали му има нещо :D


Потребителски аватар
Йордан Й
Мнения: 81
Регистриран на: Вто 16 ное 2010 18:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Търговище

Re: Н75 или зацапана геометрия?

Мнениеот Йордан Й » Нед 01 май 2011 13:00


а може ли от някъде да се намери Н75 за проба или..



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта