Аз започнах да почиствам моите джанти с бластиране със сода жали метала повече, направих си песъкоструй сега и камера си сглабям ... пробвах с бодита и т.н сваля лака , боята но заводския грунд,както Брабуса се размеква замалко и после се втърдява абе упорит е . Содата сваля и лака и боята и грунда без проблем ... едната джанта наполовина я издухах
но проблема е ,че целия ставаш бял без камера..
Как да си полираме джантите.
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- unaffected
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 10 яну 2009 17:59
- Автомобил: VW Polo 6N
- Двигател: 1.6 AEE 1998
- Местоположение: Велико Търново/София
Re: Как да си полираме джантите.
Аз имам следните джанти и искам да им полирам само бордовете, тъй като другата част ми харесва така.
Проблема ми е как да сваля лака (на места е паднал, но повечето си стои). Джантите са старички. На тях пише 92-а год. и щом лака е останал до сега явно е доста сполучлив. Във В. Търново не намерих нито Терминатор, нито Боди 700. Купих някакъв български препарат - Дунав. На етикета пише да не се ползва върху алуминиеви повърхности, но цената му е 2.50 и реших да пробвам. За да не разваля джантите, пробвах първо върху капачките. Резултата - реагира там където няма лак (реагира с алуминия), а където има лак - нищо.
Първия ми въпрос е има ли друг препарат, който да свали лака и да не реагира с алуминия?
Някой пробвал ли е с пистолет за горещ въздух?
Какво ще стане ако почна да ги търкам направо така, без да свалям лака? Тук притеснението ми е че докато падне лака, аз ще търкам и местата където няма лак. И ако лака е по твърд от самия материал на джантата, няма ли да станат "дупки" там, където няма лак първоначално.
Най-лесно ще ми е да кача едната джанта на колата и да почвам с шкурките (например с 240 или ако кажете с по голяма), но ме е страх да не прецакам джантата.
Проблема ми е как да сваля лака (на места е паднал, но повечето си стои). Джантите са старички. На тях пише 92-а год. и щом лака е останал до сега явно е доста сполучлив. Във В. Търново не намерих нито Терминатор, нито Боди 700. Купих някакъв български препарат - Дунав. На етикета пише да не се ползва върху алуминиеви повърхности, но цената му е 2.50 и реших да пробвам. За да не разваля джантите, пробвах първо върху капачките. Резултата - реагира там където няма лак (реагира с алуминия), а където има лак - нищо.
Първия ми въпрос е има ли друг препарат, който да свали лака и да не реагира с алуминия?
Някой пробвал ли е с пистолет за горещ въздух?
Какво ще стане ако почна да ги търкам направо така, без да свалям лака? Тук притеснението ми е че докато падне лака, аз ще търкам и местата където няма лак. И ако лака е по твърд от самия материал на джантата, няма ли да станат "дупки" там, където няма лак първоначално.
Най-лесно ще ми е да кача едната джанта на колата и да почвам с шкурките (например с 240 или ако кажете с по голяма), но ме е страх да не прецакам джантата.
- POLO PAVLETI
- Мнения: 1675
- Регистриран на: Съб 13 авг 2005 20:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Airport Sofia (SOF / LB SF)
Re: Как да си полираме джантите.
Къде по дяволите продават Руската паста Гой, или българския еквивалент
Мойте бордове са матирали , а нямам паста вече. Искам да ги БЛесна за лятото 
- kriso_g
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 13:03
- Автомобил: MK4 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: Рудозем
Re: Как да си полираме джантите.
Ако говориш за зелената паста
аз си я поръчах и ми я доставиха с еконта..доколкото си спомням човека беше от Плевен..по назад във темата аз съм писал от къде да я купя и един колега даде координатите на човека който я продава..върни се малко назад..между 100 и 108-109-та страница
- sempay_stz
- Мнения: 184
- Регистриран на: Съб 28 мар 2009 20:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Как да си полираме джантите.
unaffected написа:Аз имам следните джанти и искам да им полирам само бордовете, тъй като другата част ми харесва така.
Проблема ми е как да сваля лака (на места е паднал, но повечето си стои). Джантите са старички. На тях пише 92-а год. и щом лака е останал до сега явно е доста сполучлив. Във В. Търново не намерих нито Терминатор, нито Боди 700. Купих някакъв български препарат - Дунав. На етикета пише да не се ползва върху алуминиеви повърхности, но цената му е 2.50 и реших да пробвам. За да не разваля джантите, пробвах първо върху капачките. Резултата - реагира там където няма лак (реагира с алуминия), а където има лак - нищо.
Първия ми въпрос е има ли друг препарат, който да свали лака и да не реагира с алуминия?
Някой пробвал ли е с пистолет за горещ въздух?
Какво ще стане ако почна да ги търкам направо така, без да свалям лака? Тук притеснението ми е че докато падне лака, аз ще търкам и местата където няма лак. И ако лака е по твърд от самия материал на джантата, няма ли да станат "дупки" там, където няма лак първоначално.
Най-лесно ще ми е да кача едната джанта на колата и да почвам с шкурките (например с 240 или ако кажете с по голяма), но ме е страх да не прецакам джантата.
Колега,тая операция с махането на лака току що я минах.
Аз лично го свалих с един препарат от баумакс,забравих името а изхвърлих опаровката,
но пишеше paint removal(изглежда като консервена кутия с капачка от минерална вода отгоре)
има и на ЛЕКО но не е толкова ефикасно.
Ефекта е супер и най-важното лесен и не реагира с AL.
Другия вариант,който можеш да направиш(но доста трудоемък)е да почнеш със шкурка 80,150,180,240,400,после водна1000 и 1500 и накрая с паста.
Дано съм ти помогнал.
- unaffected
- Мнения: 96
- Регистриран на: Съб 10 яну 2009 17:59
- Автомобил: VW Polo 6N
- Двигател: 1.6 AEE 1998
- Местоположение: Велико Търново/София
Re: Как да си полираме джантите.
sempay_stz написа:unaffected написа:Аз имам следните джанти и искам да им полирам само бордовете, тъй като другата част ми харесва така.
Проблема ми е как да сваля лака (на места е паднал, но повечето си стои). Джантите са старички. На тях пише 92-а год. и щом лака е останал до сега явно е доста сполучлив. Във В. Търново не намерих нито Терминатор, нито Боди 700. Купих някакъв български препарат - Дунав. На етикета пише да не се ползва върху алуминиеви повърхности, но цената му е 2.50 и реших да пробвам. За да не разваля джантите, пробвах първо върху капачките. Резултата - реагира там където няма лак (реагира с алуминия), а където има лак - нищо.
Първия ми въпрос е има ли друг препарат, който да свали лака и да не реагира с алуминия?
Някой пробвал ли е с пистолет за горещ въздух?
Какво ще стане ако почна да ги търкам направо така, без да свалям лака? Тук притеснението ми е че докато падне лака, аз ще търкам и местата където няма лак. И ако лака е по твърд от самия материал на джантата, няма ли да станат "дупки" там, където няма лак първоначално.
Най-лесно ще ми е да кача едната джанта на колата и да почвам с шкурките (например с 240 или ако кажете с по голяма), но ме е страх да не прецакам джантата.
Колега,тая операция с махането на лака току що я минах.
Аз лично го свалих с един препарат от баумакс,забравих името а изхвърлих опаровката,
но пишеше paint removal(изглежда като консервена кутия с капачка от минерална вода отгоре)
има и на ЛЕКО но не е толкова ефикасно.
Ефекта е супер и най-важното лесен и не реагира с AL.
Другия вариант,който можеш да направиш(но доста трудоемък)е да почнеш със шкурка 80,150,180,240,400,после водна1000 и 1500 и накрая с паста.
Дано съм ти помогнал.
Мерси за мнението колега
- Peteff
- Мнения: 1757
- Регистриран на: Сря 03 окт 2007 17:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас,Поморие,Salzburg
- Контакти:
Re: Как да си полираме джантите.
моите малко ги бях освежил скоро. използвах някакъв комплект за полиране с 2 вида пасти от бриколаж, но не съм очарован от ефекта . може пак да се заиграя скоро
- lowrider
- Мнения: 2300
- Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/София/Berlin
- Контакти:
Re: Как да си полираме джантите.
sempay_stz написа:Колега,тая операция с махането на лака току що я минах.
Аз лично го свалих с един препарат от баумакс,забравих името а изхвърлих опаровката,
но пишеше paint removal(изглежда като консервена кутия с капачка от минерална вода отгоре)
има и на ЛЕКО но не е толкова ефикасно.
Ефекта е супер и най-важното лесен и не реагира с AL.
По описанието прилича на Боди 700

...и да върши добра работа с лака, но за боя и грунд е умряла работа.
- brabus
- R-циклопедист на VW

- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да си полираме джантите.
Аз му намерих цаката и на грунда.
Та точно с това Боди 700 намазвам обилно. Седи 40 мин и после с дървена шпакла (такава за готвене) свалям каквото може. После пак намазвам обилно и пак 40 мин. След 4 такива цикъла всичко до метал е паднало
Та точно с това Боди 700 намазвам обилно. Седи 40 мин и после с дървена шпакла (такава за готвене) свалям каквото може. После пак намазвам обилно и пак 40 мин. След 4 такива цикъла всичко до метал е паднало

- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Как да си полираме джантите.
Да ви попитам така като си говорите за пейнт ремуувъри - имам едни джанти от G60, които заводско са полиран алуминий, запечатан отгоре с лак. Който обаче е почнал да се люпи с годините. Иначе са в перфектно състояние.
Искам с някакъв ремуувър да махна лака, но се чудя първо дали ще стане добре, второ - дали да мисля за някакво запечатване отгоре отново с лак (подобно на заводското) или да ги оставя така?
Ето снимки:




Искам с някакъв ремуувър да махна лака, но се чудя първо дали ще стане добре, второ - дали да мисля за някакво запечатване отгоре отново с лак (подобно на заводското) или да ги оставя така?
Ето снимки:




- lowrider
- Мнения: 2300
- Регистриран на: Пет 13 авг 2004 11:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/София/Berlin
- Контакти:
Re: Как да си полираме джантите.
brabus написа:Аз му намерих цаката и на грунда.
Та точно с това Боди 700 намазвам обилно. Седи 40 мин и после с дървена шпакла (такава за готвене) свалям каквото може. После пак намазвам обилно и пак 40 мин. След 4 такива цикъла всичко до метал е паднало
Аз изхабих 2литра + един спрей боди 700 за да махна лака, двата слоя боя и грунда на най-грозните 15ки на света, да ме пита човек сега защо... Стъргах с метална и пластмасова шпакли, телени четки, накрая игра и шкуртка

-
G60
Re: Как да си полираме джантите.
Vento написа:Да ви попитам така като си говорите за пейнт ремуувъри - имам едни джанти от G60, които заводско са полиран алуминий, запечатан отгоре с лак. Който обаче е почнал да се люпи с годините. Иначе са в перфектно състояние.
Искам с някакъв ремуувър да махна лака, но се чудя първо дали ще стане добре, второ - дали да мисля за някакво запечатване отгоре отново с лак (подобно на заводското) или да ги оставя така?
]
Няма да стане само с БОДИ,трябва и да полираш с паста и вероятно може да се наложи да играе и шкурката,отдолу алуминия е корозирал
- Vento
- Мнения: 2882
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 10:34
- Автомобил: Vento+Golf 2+Golf 3
- Двигател: ABS+ABF+ABV
- Местоположение: Пловдив
Re: Как да си полираме джантите.
Мисля, че още не е корозирал, само лакът е подпухнал. А и не държа да са красиви, тия джанти са за пистарката... Ама все пак да не са толкова грозни. Ще пробвам с ремуувър като се затопли да видим какво става. На BODY 700, ABRO, Леко Removal или друг ще препоръчате за конкретния случай?
- brabus
- R-циклопедист на VW

- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да си полираме джантите.
Мите, това на Леко за нищо не става. Или ако става трябва да седи с часове. Залагам на Боди 700. Няколко снимки по-нагоре. Такова, а не шпрей.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Angel_, Piqndurnik и 60 госта





