Гарнитура за капака на клапаните

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Нед 23 юли 2006 19:41


cosmo написа: Ти сигурен ли си че капака на клапаните е прав?

Как се проверява :roll:




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Нед 23 юли 2006 20:12


Свали капака и го сложи на стъкло или огледало и виж има ли пролуки и прилепя ли добре.Не е мн точен този метод, но можеш да добиеш представа.


Потребителски аватар
cosmo
Мнения: 149
Регистриран на: Чет 14 окт 2004 14:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот cosmo » Нед 23 юли 2006 22:14


Може някакъв пластичен материал да се формира грубо с формата на гарнитура да се сложи на стъкло примерно и да се притисне върху него капака.После да се махне капака и с шублер да се измерят разстоянията по цялата дължина на получената форма.
Това е просто идея, незнам дали ще се получи :roll:


Потребителски аватар
Miki
Мнения: 1035
Регистриран на: Сря 19 яну 2005 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Miki » Пон 24 юли 2006 8:34


Immortal написа:
cosmo написа: Ти сигурен ли си че капака на клапаните е прав?

Как се проверява :roll:


Слагаш го без гарнитура и при натискане не трябва да мърда никъде.


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Пон 24 юли 2006 11:47


Колеги, предполагам знаете че болтовете на двигателни глави/капаци на глави, се затягат по специален нечин /месля че някой го описа по-горе/. Еднократно неспазване на последователноста на затягане, или пък пренатягане е достатъчно за да наруши целоста на главата/капака. По-малго от милиметър е достатъчно за да избие масълце, при това може да избива само над определени обороти /налягане/, а иначе да си е ОК.Този тест със стъклото и поставянето на капака върху главата без гарнитурата не винаги помага помага. Моят съвет е пробвай с друг капак, и този път като затягаш, внимателно спазвай последователноста, стягай постепенно.
Ако не - доливай от време на време, то и на мен ми протече, ама немам време да се занимавам :lol:


Потребителски аватар
stonik
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 11:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот stonik » Пон 24 юли 2006 14:16


С малко сръчност дори и крив капак става - освен ако не е много, но задължително с нова гарнитура, хубав силикон и бавно затагане и изчакване силикона да изсъхне. Някои добър майстор може да ти го направи без да протече повече :wink:


Потребителски аватар
Immortal
Мнения: 435
Регистриран на: Съб 08 апр 2006 21:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Immortal » Пон 24 юли 2006 19:27


stonik написа: хубав силикон и бавно затагане и изчакване силикона да изсъхне.

Реших със силикон да пробвам.Един ми казва,че трябвало да се намаже гарнитурата и главата,да се сложи и да се остави да стегне БЕЗ ДА СЕ ЗАТЯГАТ БОЛТОВЕТЕ.Друг казва,че се маже отгоре и отдолу,слага се капака,стяга се и така се чака да стегне.Е в крайна сметка как е правилно :?:


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 25 юли 2006 9:43


в крайна сметка правилното е да се сложи гарнитурата БЕЗ какъвто и да е силикон!
помисли-ако има нужда да се мажат някакви гадости-щяха да са приложени в комплекта. или поне да са упоменати в инструкциите.
излишния силикон отвън на капака ще го махнеш-ами тоя отвътре? къде отива?
в мотора...
гарнитурата е нещо което се поставя за да уплътни-такава й е функцията. ако има нужда само от силикон (както е на поло 6Н1 на картера) няма да се дава за там гарнитура.
правилното поставяне на точната част, работеща в нормални условия е гаранция за изпълнение на функцията й!

НЕ СЛАГАЙТЕ СИЛИКОНИ ПО ГАРНИТУРИТЕ-ЩЕ ПЛАЧЕТЕ!

пък който както си иска на финала...


Потребителски аватар
paco
Мнения: 1817
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 15:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот paco » Вто 25 юли 2006 9:59


koki_folza написа:А отдушника на картерните .... аз моя съм го изкарал в атмосферата .


vw_golf_2_Memphis написа:и моя е натам :wink:


Грешно...картерните газове са вкарани след филтъра за да смазват механиката на дросела или карбуратора. Отделно си остава естествено за да не цапат околната среда. Дори на пипнати мотори картерните газове обикновенно се закачат отново там където са си били.

РАСО


Потребителски аватар
vw_golf_2_Memphis
Мнения: 3836
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vw_golf_2_Memphis » Вто 25 юли 2006 10:07


...

Последна промяна от vw_golf_2_Memphis на Съб 22 яну 2011 20:16, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
zdr_spasov
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 09 юли 2004 18:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Swistow
Контакти:

Мнениеот zdr_spasov » Вто 25 юли 2006 10:43


Ако сте с коркова гарнитура на капака на клапаните и тя често протича имате няколко варианта за действие.
1. Проверка и смяна на капака, ако се установи, че е изкривен.
2. Честа смяна на гарнитурата с оригинална такава на принципа "колкото изкара".
3. Смяна ка корковата гарнитура с гумена. При това положение се налага смяна и на шпилките, които минават през капака. По магазините има гарнитури в комплект със шилките.
Аз лично препоръчвам първия вариант - т.е. по-добро от оригиналното няма. Намерете и отстранете проблема, а не го заобикаляйте, какъвто всъщност е вариант 3.
Втория вариант е излишно да се коментира.
Във всички случаи обаче, не се препоръчва използването на силикон за тези гарнитури по причини, които @vaskoto1 вече обясни. Само ще добавя, че силиконът ( в частност изпаренията му ) са вредни за ламбда-сондата на автомобила и настъпва т.нар. й "отравяне".



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 130 госта