Поддръжката на кой тип ДВГ е по-евтина?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Поддръжката на кой тип ДВГ е по-евтина?

Бензинов мотор
66
65%
Дизелов мотор
35
35%
 
Общо гласове: 101
Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 24 юли 2006 19:51


rmk написа:хората не отговарят на въпроса "на кое му е по-евтина поддръжката", а на въпроса "какво карате".


Тука грешиш :) мисля, че повечето хора тук са по-големи от 20 години и са сменили няколко коли през живота си. Лично аз съм карал дизел над 150к километра и знам какви са плюсовете и минусите. Както виждаш, по-нагоре съм написал мнението си - а то е, че ако се кара над 50-60к км на година е по-изгоден дизела, ако ли не - бензинов двигател. Така или иначе дизела при равни други условия, е по-скъп като цена за закупуване. Сметни за колко хиляди километра ти се "избива" тази разлика и струва ли си да дадеш тези пари "отгоре" за автомобил, който ще караш 2-3 години?




Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 24 юли 2006 19:51


То и едно време бензиновите с манивели се палеха , на бас че в най-големия студ ще запаля от четвърт и вече ще пушат гумите , докато ти с бензина все още ще въртиш . Точно на Дидо му го показах веднъж в Овча купел :wink: :lol: :twisted:


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 24 юли 2006 20:02


При нафта , 1лв. литъра , сега се изхитриха и я вдигнаха на 1.20 за колко ли време се избива разликата в цената ? Давам пример с моя разход . На 100% газ-спирачки до морето и обратно , пет човека и багаж 5.6л. на 100км. Градско , карам яко нерважката , газ до светофара 7л на 100км. Вднъж я пробвах пенсионерската в града , бавно набирах но пак я качвах на 5'а с 120 и даде 5.8л. От последната ми ескурзия до Пловдив с скорости от 160 до 180 на два пъти 205 , минал съм към 340км от които около 30-40 в София , а в Пловдив пак по едни паважи , едни дупки , газ - спирачки , спиране за превишена скорост , имам и около 90км. каране с между 100-120 и средния разход 4.9 Ха сега кажете на кое му е по-евтина подръжката , ако дизела има такава :roll:


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 24 юли 2006 20:07


Нормален диалог мога да водя, не ми е проблем. Колкото до слабите места на дизела - това не е само мое мнение.


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 24 юли 2006 20:38


Дизела няма слаби места !!!!! Това че не обичам да ходя по майстори да ми базикат колата(днес в супер дизел правиха диагностика незнаино защо ли на колата ми , като отидох с въпроса . Пре***на ми е електрониката на нафтовата помпа , оправя ли се и какво ще струва ? Ртчкаха , кво правиха не знам , бяха разглобили помпата , и накрая идва приемчика и ми вика , електрониката на помпата е заминала , еми нищо ново под слънцето бе човекоуууу . Накрая да запалят колата , не пали . Оправиха я . Са като карам бълвам прилепи отзад , да ги е*а у монтьорите , а и един чифт дънки ми взеха , 30лв. Като сменя помпата за настроика ще си ходя в онова "кирливото" гаражче до бакърената да не си скубя косите после ) не означава че има много слаби места от дет да избие. Просто проблема се намира миг по-късно . На баща ми на Еспаса , като му преебаха колата , то не бяха стендове , то не бяха делка , то не бяха компютри и инжекциони , то не бяха гръмежи на кутията за филтъра , филтъра и генерацията . Това на газ с фитъра на бензин гръмна гарнетата . Закачват я на стенд кабелите перфектни . Понеже първо доста мисля , ведга му казах диагнозата . Викам му , кабели бе човек . Като средния прекъсне и не подаде искра на останалите четири , остава не възпламенено гориво , и след това като запали става едно голямо бумммммм . Свали си кабелите , мери средния , ок ,кърши го прекъсва , аиде нови кабели . Мина вече половин година и колата си е екстра . А сега ми кажи че бензина няма от каде да избие . Ела питай баща ми , колко даде за филтри , лепене на кутията , капачка за делкото , емулатори за газта , диягностици , генерация , кабели и свещи . Все пак ако ме беше послушал , щеше да се размине само с филтър , лепене на кутията и кабели !


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Пон 24 юли 2006 20:41


Ventoman написа:...


колега, ти си фанатик и с теб е безсмислено да се спори по темата, то е ясно, че никой неможе да те убеди в обратното (в което няма лошо) :)


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 24 юли 2006 20:43


musura написа:
Ventoman написа:...


колега, ти си фанатик и с теб е безсмислено да се спори по темата, то е ясно, че никой неможе да те убеди в обратното (в което няма лошо) :)


Заради това и пуснах темата... Без лоши чувства! :) Ауе важното е мадами да има... :ihaaaaa


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 24 юли 2006 20:48


musura , didoriginal , същото може да се каже и за вас по тази логика , просто не се съгласявам че едната кола има по-скъпа поддръжка , като в случея аз не съм казал нищо а Дидо нададе вои , че дизела не било хубаво нещо като бензина , защото бил имал по-скъпа поддръжка . Аз ги деля на два вида , кола с проблеми и кола без проблеми .


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Пон 24 юли 2006 20:49


Ventoman написа:Дизела няма слаби места !!!!! !

шшшшшшшшшшшшшът.
трай да не чуе рогатия!
карал съм дизели стотици хиляди км./и карам/ имам някаква представа.
мнението на musura е най-близко до моето.


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Пон 24 юли 2006 21:10


blacki написа:Ти как разбра че не сме карали дизели?....

Колега, ти дори не си прочел внимателно какво съм написал написал, какво да коментирам повече ....

musura написа:...ако се кара над 50-60к км на година е по-изгоден дизела, ако ли не - бензинов двигател...

Аман от този израз, чувал съм го хиляди пъти, как пък два пъти не го чух с еднакви километрични интервали....
Този тип сметки са супер относително и несериозни.

Още си чакам списъка със слабите места, ако не за друго поне да знам къде ще ми се счупи колата.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Пон 24 юли 2006 21:44


хора не се дракаите ;дизела преди 91-92г е по слаб/4уплив/ трябва малко да позагрее и тогава на път;за безкамерния дизел нема смисъл да говорим,и принципно консумативите са със сходни цени идва после въпроса за разход ,където предимството е нафта но GOLFER i MISURA са прави за относно предназна4ението на колата;дали е за показ ВИЖТЕ МЕ или за ползване по предназна4ение-на пътя;мое мнение е 4е новия тип електронен дизел не отстъпва на бензиновия мотор но всеки 6те признае 4е при новите коли електрониката е е..... си маиката и проблемите са там.въпрос на ли4но мнение кои какво 6те избере ама аз скоро на безин няма да седна -скъп е бензина! а за газ не ми я хвалете!


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 24 юли 2006 21:45


Колко струва едно турбо за дизел или хубави подгряващи свещи или недай боже нафтова помпа или нови дюзи.Аз нямам толкова скъпа част по колата.Повечето горят масло,то се сменя по два пъти по често,горивен и въздучен филтър също по често,нафтата стана колкото бензина...Не се заяждам,дизеловите мотори имат много предимства и нямам нищо против тях :)


Потребителски аватар
Svetilio
Мнения: 376
Регистриран на: Чет 04 май 2006 20:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Svetilio » Пон 24 юли 2006 22:17


и каде е истината?

според мен тя е посредата - всеки кара такава кола каквато може да си позволи в момента!
Аз бих карал Golf V GT 2.0 TDI - ама като повечето хора в форума,нещо не достигат финикииските знаци........
3 години карах Голф III TD , беше ми служебна кола, аз лично и навъртях над 200 к , при това с "прилично" каране....Харесва ми, но беше служебна и друг плащаше V power Disel и некой друг ремонт. /а такива имаше :oops: /
Търсих си Голф GT 1997г. със 110 к. TDI двигател - е 2 коли намерих такива, и за двете не искаха да свалят цената под 9200 лв...
Исках голф- взех бензин за над 2000лв по-малко с повече екстри, върви прилично , мислех да слагам газ - отказах се !
Колкото до подръжката - още нямам впечатления , не мога да споря , но бих ви посъветвал да сравните две еднакви коли - при това нови - 2.0 TDI срещу 2.0 бензинка....правено е неведнъж на запад /нали натам отиваме/ За справка - слизат от поточната линия, и ги въртят на полигон докато не стават за каране.....
А до това колко всеки плаща за подръжка - зависи - от начина на каране, каде кара / едно е София и друго на баба ми селото с 2 знака стоп/ .....Не забравяйте и че ако си взема Голф IV 1998 г за 10 000лв 100% ще се бръкна повече от "братовчета" дете си е взел същата кола, ама 2 години по-нова и е "уцелил" на сполучлива кола на рулетката, но....винаги има НО- платил за нея повече пари! Не на последно място е и факта кой как ги вижда нещата - за някои е нормално колата да претропва, подрънква /"на 10 години е".../ а друг да сменя нещо , не защото се е счупило, а защото ще се счупи скоро! :!:
До колегата с мега бързото Vento - моля те карай винаги на светлини, да те видя в огледалото като долиташ - че още не съм намерил тия пътища да карам със 180 км/h :idea:
А и един съвет - помисли над идеята да продадеш мега машината, вози се на такси - ще имаш "безплатен" шофьор, няма проблем с паркиране, не искат винетки,застраховки, платен паркинг , подръжка....смяна на накладки и гуми през 2 месеца с това твое каране.
А колкото до нафтата - не мисля че си обективен , кажи каде я продават тази нафта по 1,20 лв. че да праштам некой друг Tir да зарежда тънкана / и кът махнем ДДСто :lol: /токувиж събера пари за заветния GOLF V TDI/ :evil:
Извинявайте за "лирическото отклонение", но не се сдържах -мисля че идеята на форума да си бъдем от полза един на друг, а защо не и да се поусмихнем малко.....

От мен имате едно пожелание - безаварийни км и умната , било то на газ,бензин или дизел....... :P


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Пон 24 юли 2006 22:29


Achim Lauritzen

Ти нищо не каза. ХАХАХАХАХА
Обеден съм че моя дизел харчи по-малко масло от твоята кола.
И за каво турбо говориш , има и SDI , има и бензинови с турбо . А по въпроса за подгряващите свещи , защо ми се струва че на мойта 12 годишна кола , не са сменяни . Тук не говорим за спор , кое колко , аиде са и пи*ките да си мерим . Работата е такава . Дидко си е спорко на тази тема , едно време преди да вземе книжка , все спореше че пасата му ще бие вентото , и се сърди като малко дете кату му кажа че няма да ме дръпне . Взе книжка , доказах му . Сега вече не спори , но постояно присъства въпроса , но е добре , нали . Аз нищо не успорвам . Днес седиме пред супер дизел и нададе вои , дизелът е по-скъп за подръжка . Еми не съм съгласен , подръжка е , масла , ремаци и филтри . Не намирам разлика в цената на тези консумативи . Другото си е ремонти , проблем с нафтовата помпа е ремонт , на бензиновите коли не се ли преебват инжекционите ? При бензина има и свещи , кабели и центровки .

МОЛЯ ВИ , ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА МЕЖДУ ПОДДРЪЖКА И РЕМОНТ

Всяка кола и чисто нова независимо от това бензин или дизел може да избие от някаде . Седят на улицата , газят локви , боклуци . Баща
ми като взе преди около две години Епаса вика , много баята кола ми докара това момче , по повод един протекъл семеринг . Позамислих се и му казах , я ходи и погледни онази Вектра отсреща , чисто нова , едва ли имаше 10 000 километра навъртяни , обеден съм че и тя вече има масло от долу . Бях прав . пак ще повторя !

МОЛЯ ВИ , ПРАВЕТЕ РАЗЛИКА МЕЖДУ ПОДДРЪЖКА И РЕМОНТ


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 25 юли 2006 10:11


Добре-масла,ремъци,филтри погледнато от тази гледна точка нещата са горе долу еднакви.Само дето на дизеловите маслото им се сменя на 7 500км а на бензиновите на 15 000.А за харченето на масло не че си хваля каручката обаче сменям маслото на 15-16000км и не доливам грам,а пък не съм виждал дизел на 20 години,над 250000км за 15000км да не похапва масълце дори и Мерцедес да е. :wink:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта