Поддръжката на кой тип ДВГ е по-евтина?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Поддръжката на кой тип ДВГ е по-евтина?

Бензинов мотор
66
65%
Дизелов мотор
35
35%
 
Общо гласове: 101
Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 25 юли 2006 10:56


Пак се говорят разни приказки без покритие ей така от тук чул, от там недочул, ама какво да се прави.

niks76 написа:дизела преди 91-92г е по слаб/4уплив/

Това колко е слаб дизела хич не е тема на текущия разговор.
Всеизвестен е факта, че дизеловият двигател е дълговечен и това е написано навсякъде из книгите, но явно е убягнало на някои хора.
Всеизвестно е че "легендарният голф 2 Д" (това в някаква статия тук във форума го бях видял) прави по 500000 километра без основен ремонт при правилна употреба, но явно и това не достатъчно за колегата niks76 и му се е сторил чуплив. Еми ако се кара постоянно в 5000 оборота определено ще е чуплив.

niks76 написа:трябва малко да позагрее и тогава на път

еми над 500000 колометра сигурно е така....

Achim Lauritzen написа:Колко струва едно турбо за дизел или хубави подгряващи свещи или недай боже нафтова помпа или нови дюзи.Аз нямам толкова скъпа част по колата.Повечето горят масло,то се сменя по два пъти по често,горивен и въздучен филтър също по често,нафтата стана колкото бензина...Не се заяждам,дизеловите мотори имат много предимства и нямам нищо против тях

Първо далеч не всички дизелови двигатели са турбинирани, но щом си рекъл турбо, турбо да бъде. Ами защо ми е да си купувам ново турбо, след като мога да си рециклирам наличното за 150-300 лева. А колко често според теб се случва това? Знаеш ли колко е ресурса на едно турбо? Аз мойто смятам още да си го карам. А пък и турбото не е днес да работи а утре да не можеш да запалиш заради това, че се е счупило (както става с едни други агрегати...) Колко струват едни хубави подгревателни свещи? Ами аз не ги разбирам кои са хубавите. До сега съм купил само 2, Бош от ауто+ за 15 лева бройката. Другите 2 са ми тези с които съм взел колата и нито им знам километрите нито ме интересуват. Но като гледам вече почти 6 години си карам тези двете "новите" а старите може и 10 години да им празнувам скоро (а на бензина колко казваш изкарват свещите, аааа и кабели ли има там, ох малеее....). Дюзи счупени не знам какво е. Освен да почна да ги млатя с чука та барем видия счупена. В дюзите има едно нещо дето се казва разпръсквач и то се сменя. Струва 30 лева бройката пак от ауто+ и пак не ги разбирам дали са от "хубавите". Като го смениш и дюзата става като нова. Да речем, че ги сменя и 4те (макар че за 6 години не съм ги барал). Знаеш ли колко е ресурса на 1 разпръсквач - ако кажа 150000 километра май няма да сбъркам. Евентуално на 50000 лек реглаж на пружината щото омеква. По помпата работа нямам. Пак по статиите съм чел, че помпата надживява двигателя няколко пъти така, че - no comment!

Колко гори масло един двигател не зависи от това дали е бензин или дизел, а от състоянието на съответните елементи в него и не е предмет на разговора.

Маслото и филтрите са смешни пари и въобще не ме интересуват. А на теб ти препоръчвам да намалиш малко километрите на които си сменяш маслото, че да ти е мирна главата.




Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 25 юли 2006 11:28


Mи те по каталог си го дават на 15000км,още повече че съм на газ която не цапа маслото и 16000 не са проблем(говорим за хубаво масло ).Свещите старите бяха Бош изкараха над 140000км,нови зех от Авто + триполюсни Бош -18 лева четирите,капачка и палец несъм сменял но двете заедно са към 30 лева. :wink:


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Вто 25 юли 2006 13:05


Ами освен да ти пожелая и новите ти свещи пак толкова да издържат друго не се сещам. За съжаление други колеги от форума не могат да се похвалят с твоите рекорди. Сега не ми се търси, но си спомням че съм чел разни фрапантни случаи като 1 седмица примерно ...


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Вто 25 юли 2006 13:31


Явно съм попаднал на читави.По темата-да твърдим че подръжката е който и да е от двата вида е по евтино е супер относително и двата вида си имат предимства и недостатъци.Далеч съм от мисълта че едва ли не 1,3 карбуратор е най здравия и евтин мотор и той си има безброй кусури или че дизелите повече се развалят.1,3 бензин и 1,6 дизел са супер прости и непретенциозни мотори с евтина поддръжка и е безмислесно да твърдим че единия е по добър от другия и двата си имат предимства и недостатъци :)

Последна промяна от Жоро Делчев на Вто 25 юли 2006 13:54, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 25 юли 2006 13:36


musura написа:
rmk написа:хората не отговарят на въпроса "на кое му е по-евтина поддръжката", а на въпроса "какво карате".


Тука грешиш :) мисля, че повечето хора тук са по-големи от 20 години и са сменили няколко коли през живота си. Лично аз съм карал дизел над 150к километра и знам какви са плюсовете и минусите. Както виждаш, по-нагоре съм написал мнението си - а то е, че ако се кара над 50-60к км на година е по-изгоден дизела, ако ли не - бензинов двигател. Така или иначе дизела при равни други условия, е по-скъп като цена за закупуване. Сметни за колко хиляди километра ти се "избива" тази разлика и струва ли си да дадеш тези пари "отгоре" за автомобил, който ще караш 2-3 години?


Аз не гласувам, давам пример от 100000 км бензин и 100000 км дизел. И двете с "дълъг" сервиз. Само дето за дизела горивото е 20% по-евтино, гори по-малко и не иска свещи. Няма и да казвам кое е по-на сметка :D


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Вто 25 юли 2006 13:45


Achim Lauritzen написа:Само дето на дизеловите маслото им се сменя на 7 500км а на бензиновите на 15 000...


Маслото вече се сменя 30-50 хил км :D :D :D

Дизела е много по-малко термично натоварен от Ото респ. турбото живее мноого по-дълго.
Относно цената на помпа, дюзи и прочие, ако караш тротинетка няма да береш ядове с ремонти и резервни части никакви :D

Последна промяна от yossarian на Вто 25 юли 2006 13:49, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Мнениеот niks76 » Вто 25 юли 2006 13:45


rmk написа:Пак се говорят разни приказки без покритие ей така от тук чул, от там недочул, ама какво да се прави.

niks76 написа:дизела преди 91-92г е по слаб/4уплив/

Това колко е слаб дизела хич не е тема на текущия разговор.
Всеизвестен е факта, че дизеловият двигател е дълговечен и това е написано навсякъде из книгите, но явно е убягнало на някои хора.
Всеизвестно е че "легендарният голф 2 Д" (това в някаква статия тук във форума го бях видял) прави по 500000 километра без основен ремонт при правилна употреба.колега изглежда в 4ужбина не си излизал и тук никои не робува на колата си,всеки нкара като на рали и не гледа дизел или бензин;в електронния дизел слабостите на старите модели ги няма /ПОДГРЯВАНЕ 10-15 сек,бавно каране и така нататък/и аз съм само на дизел, ама старите модели преди92 много не държат фронта;не забравяи нафтата в бг,конкретно наVAGгрупата ТДИ е дългове4ен400000-500000км лесно ама за старите мотори моите уважения;пи6а от опит -само с съживяване на автомобили си вадя хляба;не си вникнал в смисъла на горе написаното


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 25 юли 2006 17:44


Да вметна и аз някои друг ред по темата.Истината не е някаде по средата а зависи от колата шофйора парите и претенциите му.
1.Тва че дизелова помпа струва маика си и баща си не преви поддръжката по скъпа(да не обяснявам азни познати как платиха по 2000лв. и чакаха половин година щото на коли 96 с инжекция сложиха газ)просто щото аз до сега безвъзвратно счупена нафтова помпа не сам виждал(баща ми до преди 2-3 години ,половината му преятели и половината ми приятели в к-во се занимаваха с внос на коли и сам видял толкоз коли и проблеми по коли че не ми се говори).Турбото и то пари струва ама безвъзвратно счупено още не съм видял-да не отварям устата че на бензина турбото гърми в пъти по бързо.
2.Масло на дизел струва с 5лв. по скъпо и върви същите километри според маслото 5W40,10W40,15W40 тва че има дизелови фанатици дет го сменят на 7500 и 8200 и разни други такива трудни числа си е техен проблем.Аз лично си знам 10W40-10 000 км.-45 лв. с барабар филтрите и смяната.
3.Въздушния филтър на 10 000 км дали щи е 12 или 18 лв.-разликата няма да я усетиш.
4.Понеже като завършвах ТМТ-то и ни задалжаваха на практика да хоим бях в сервиз за диагностика за бензин а срещу него за дизели-да не се впускам в свещи,делка,каберли и милиони други пипкави настроики от които колата не върви а гори-ма статистиката беше очевадна-при наи-куция диаогностик за бенц в к-во идваха 5 хъти повече коли от тоя с дизела дет при него идват от цяла БГ :!:
5.Лошото на дизела е че даржи цена :cry: и е каран кат за световно :!: ,да не говорим че мат и по малко екстри от ГТИ например :!:
6.При тея цени на нафтата газта излиза доста по евтина,ама поне тва дет сам видял с очети си които е сложил газ на кола след 95-а и не е моно е плакал лошо.Да не споменавам че зимата или градско на през 4-5км. си караш само на бенц и то с един разход.
7Всеобща заблуда-Новите дизели са капризни и лесно се чупат :!: Те новите бензини сигурно и керосин да им сложиш варвят :) .Вуичо ми кара 270 ЦДИ баща ми 2.5 V6 ТДИ зареждат на селския лукоил в к-во и чат пат Шел В-Повер в пловдив на канала общо двамата 100 000 км.-никав ремонт.Каде е врътката.Ми не може да имаш кола 2000+ година и да зареждаш в на Ставри Ланеца бензиностанцията в Горно Лисичери и да караш с масло ПРИСТА М 10 Д :!:
Та според мен ако имаш повечко изисквания към колата(здрана експлоатация-километри,секво каране градско извънградско ит.н с относително висока средна скорост)или искаш по-нова колица-само ДИЗЕЛ да не кажа ТДИ :!: Ако обаче не въртиш много километри не си в някои голям град искаш по стара и евтна колица ГАЗОМОБИЛА е решението.Границата за мен е до 1.8 моно на ФВ оттам на татак икономичната кола е дизел(освен полото 1.1 моно на женати де дет праи по 5000 км. на година)
P.S. Вальо на тоя с импулсния и аз сам званиял,ама барзо се осетих та не успях да навртя много.Такива кат него да ги хванеш да ги намериш да им потрошиш цялата кола да им земеш телефоните и парите в джоба ,да ги набиеш и да ги н :!: :!: :!: ш :idea:


Потребителски аватар
Ventoman
Мнения: 980
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 18:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Ventoman » Вто 25 юли 2006 21:48


Междодругото , един ремонт на дизеловата помпа , различен от проблем с електрониката , струва 80лв. , като говорим цялостна реставрация със сваляне и качване . В моя случай , с пре**ната електроника , си намерих цяла помпа за 320лв. , но има и нещо друго , аз колата си я купих с този проблем и я взех с 1000лв. по-евтино от всебеподобните , така че ремонта не ме притеснява .

ЗА ТЕЗИ КОИТО КАРАТ ДИЗЕЛ !!!!!!

НЕ ХОДЕТЕ НИКОГА В СУПЕР ДИЗЕЛ , НЕ ЗНАМ КОЙ ИМ Е КАЗАЛ ЧЕ РАЗБИРАТ ОТ КОЛИ !!!!!!


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Мнениеот golfer » Вто 25 юли 2006 22:00


нещо детска градина стана...
само да питам:
ventoman,didoorginal,
колко коли с различни двигатели карахте с години и ги сменихте?
та имате база за сравнение за да си правите някакви измислени доводи робуващи на градски легенди и изкривено собственическо мислене.
или типично по български:
моя москвич е по-убав, по-икономчиен, по-лесен, по-евтин за подръжка, по-безпроблемен от жигулата на съседа.
и който ми каже обратното вече е враг...

всяко нещо има своите плюсове и минуси.
точно затова колите и двигателите са различни.

каквото и да напша още явно няма да го приемете, докато не погледнете обективно и безпристрастно на нещата.


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Вто 25 юли 2006 22:24


@golfer - по-горе бях написал, че спирам да споря. НО мнението ми бе изтрито, незнайно защо. Както и да е - всеки представя нещата по удобен за него начин. Въздържам се от по-нататъшен коментар за да не бъдат грешно изтъкувани думите ми отново!

P.S. Можеш да заключваш темата! Анкетата е достатъчно красноречива.


Потребителски аватар
dxd
Мнения: 1174
Регистриран на: Съб 11 фев 2006 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот dxd » Вто 25 юли 2006 23:06


[quote="Rabbit_TDI"]Да вметна и аз някои друг ред по темата.Истината 7Всеобща заблуда-Новите дизели са капризни и лесно се чупат :!: Те новите бензини сигурно и керосин да им сложиш варвят :) .Вуичо ми кара 270 ЦДИ баща ми 2.5 V6 ТДИ зареждат на селския лукоил в к-во и чат пат Шел В-Повер в пловдив на канала общо двамата 100 000 км.-никав ремонт.Каде е врътката.Ми не може да имаш кола 2000+ година и да зареждаш в на Ставри Ланеца бензиностанцията в Горно Лисичери и да караш с масло ПРИСТА М 10 Д :!:

Сега баща ти според мен с това твое изказване май кара Камаз или Татра по скоро с тая нафта от Лисичери но ако нещо греша значи това е щото нищо не разбирам а татко ти е уцелил колата-мечта за всеки мизерстващ българин.Само мога да ти кажа че ако не друго то поне има писателски заложби в теб и най-вероятно поне ще успееш като такъв.
П.С за газта и 1,8 моно си прав тук няма да си крива душата все пак има и нещо вярно в този иначе така невероятно смешен анекдот 8)


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 25 юли 2006 23:26


doncho donchev написа:
Rabbit_TDI написа:Да вметна и аз някои друг ред по темата.Истината 7Всеобща заблуда-Новите дизели са капризни и лесно се чупат :!: Те новите бензини сигурно и керосин да им сложиш варвят :) .Вуичо ми кара 270 ЦДИ баща ми 2.5 V6 ТДИ зареждат на селския лукоил в к-во и чат пат Шел В-Повер в пловдив на канала общо двамата 100 000 км.-никав ремонт.Каде е врътката.Ми не може да имаш кола 2000+ година и да зареждаш в на Ставри Ланеца бензиностанцията в Горно Лисичери и да караш с масло ПРИСТА М 10 Д :!:

Сега баща ти според мен с това твое изказване май кара Камаз или Татра по скоро с тая нафта от Лисичери но ако нещо греша значи това е щото нищо не разбирам а татко ти е уцелил колата-мечта за всеки мизерстващ българин.Само мога да ти кажа че ако не друго то поне има писателски заложби в теб и най-вероятно поне ще успееш като такъв.
П.С за газта и 1,8 моно си прав тук няма да си крива душата все пак има и нещо вярно в този иначе така невероятно смешен анекдот 8)

Или аз пиша неразбрено или ти не четеш.Ако прочетеш по внимателно тои кара с нафта само Лукоил ОМВ спринт или Шел В Повер и няма проблеми.А следващото изречение гласи:Ми не може да имаш кола 2000+ година и да зареждаш в на Ставри Ланеца бензиностанцията в Горно Лисичери и да караш с масло ПРИСТА М 10 Д
Аиде не се сарди и другия път по фнимателно да четеш.


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Сря 26 юли 2006 7:52


Хора, не се карайте! Открих топлата вода!

Дизела е най-великото творение на инженерната мисъл и е безсмислено да се караме. Фактите са следните:
1. Няма разходи по поддръжка
2. Само "мирише" горивото, не го гори, което води до разход 1 лев на 100 километра
3. Двигателя е вечен - няколко милиона километра не са проблем за него
4. Дизела е по-бърз
5. Дизела пали на -50 градуса, а бензиновия не може

Има много още, но и тези 5 причини са достатъчни да убедят всеки непредубеден. Остава само въпроса, защо има все още такива говеда, които си купуват бензинови коли? :shock


Потребителски аватар
yossarian
Мнения: 526
Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ...

Мнениеот yossarian » Сря 26 юли 2006 8:07


musura написа:Хора, не се карайте! Открих топлата вода!

Дизела е най-великото творение на инженерната мисъл...


Разгеле, стопли най-сетне :D

musura написа:защо има все още такива говеда, които си купуват бензинови коли? :shock


Защото гроздето е кисело :D :D :D



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта