Реални километри- мистерията.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
JFIAT
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот JFIAT » Чет 27 юли 2006 21:29


VooDoo-74 написа:Гледам,че много от вас се съмняват в показанията на свойте километражи,което всъщност си е съвсем нормално имайки впредвид нашия манталитет.

Няма как да се гарантира, че 100% сигурно можеш да получиш информацията за реалните километри, тъй като обикновенно информацията се записва в памет (EEPROM) или в памета на микропроцесора. Много често тези които се занимават професионално с превъртане на километражите са по някога немърливи. Например променят километража само на дисплея (километража), но не пипат информацията в ECU-то и чрез протокола за диагностика може да се прочетат реалните километри. Има и още по-извратени варианти, като например някой модели автомобили съхраняват информацията за километрите в ключовете.
По принцип на старите автомобили информацията се съхранява на едно единствено място в памет (EEPROM) или в микропроцесора.. т.е. изключително лесно е да се промени без да можеш да разбереш за това.
Познавам хора които взимат по 20-30лв за да ти свършат тази работа (например за Голф 3-ка).
На моят автомобил е променен километража само на дисплея (което е по-лесно), но не са посмяли (или знаели) как да променят информацията в микропроцесора.
Това със смяната на километражите не е мит, а реална процедура която правят 99% от продавачите (иначе, ще им е невъзможно да си продадат щайгите).
И не се съмнявай, че и автомафията в Германия, Италия и т.н. не го прилагат...




Потребителски аватар
sebastianz55
Мнения: 550
Регистриран на: Чет 26 яну 2006 23:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот sebastianz55 » Чет 27 юли 2006 21:32


Какъв е този протокол за диагностика и как могат да се прочетат реалните километри в ЕКУ-то, ако не са били промемени и там?

Питам в частност за Голф 3.

-- -- --

Браво на мода сторил това, че мене ме досрамя да спамя с отделна тема :applause:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Чет 27 юли 2006 21:49


При нормално каране в ЕС, се минават около 25 000 км. на година и това е долу-горе средно статистически пробег. Това означава, че е нормално 10 годишна кола да е на 250 000 км ;) а не като моята - на 16 години и 160к :)

П.П. Прегледах mobile.de и забелязвам, че нормално голф4 2000-та година се обявява на 150-160 000 км. :)

Последна промяна от musura на Чет 27 юли 2006 21:52, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 27 юли 2006 21:51


sebastianz55 написа:Браво на мода сторил това, че мене ме досрамя да спамя с отделна тема :applause:

:wink:


на голф3 божа работа, лично мнение


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Чет 27 юли 2006 22:02


Аз доколкото знам в ЕКУто се записват километрите ама на по новите коли около 2000г. и не може да се връща там а ако е много скъпа варианта е като се смени компа.Поне така знам от приятели които бачкат в големи сервизи.Иначе за километрите с повечко са дизелите и то най вече комби а най голяма е вероятноста да се намери кола на по малко километри е на някоя бегачка понеже малко хора си взимат бегуни да ходят на работа всеки ден на 100-200км :wink:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 27 юли 2006 22:04


гледах репортаж за това с превъртането на километражите :) доста риби попаднаха в мрежата....е после им казаха за какво става дума и не им показваха лицата, ама всички бяха готови да ги превъртят. абе мамата си трака ей...

а това за EEPROM-а малко сложно ми се види, доколкото си спомням ЕЕПРОМА неможе да бъде променян просто така, получава информация при продукцията и може да бъде изтрит само с ел. вълни или нещо подобно, абе с някакви електричества или напрежения или знам ли какво. та не мисла че джамбазите могат така лесно да го пипат. но може и да съм пропуснал туй онуй от лекцията и да бъркам за този ЕЕПРОМ


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 27 юли 2006 22:11


buFka написа:гледах репортаж за това с превъртането на километражите :) доста риби попаднаха в мрежата....е после им казаха за какво става дума и не им показваха лицата, ама всички бяха готови да ги превъртят. абе мамата си трака ей...

а това за EEPROM-а малко сложно ми се види, доколкото си спомням ЕЕПРОМА неможе да бъде променян просто така, получава информация при продукцията и може да бъде изтрит само с ел. вълни или нещо подобно, абе с някакви електричества или напрежения или знам ли какво. та не мисла че джамбазите могат така лесно да го пипат. но може и да съм пропуснал туй онуй от лекцията и да бъркам за този ЕЕПРОМ


Серийните памети които са в таблата са пиши бриши , па при това удобно по 2 или 3 жици само. Как си го представяш процесора да пише или трие там с вълни.:roll:


В Германия има вече закон , който забранява въртележките :да:


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 27 юли 2006 22:14


L&R написа:
buFka написа:гледах репортаж за това с превъртането на километражите :) доста риби попаднаха в мрежата....е после им казаха за какво става дума и не им показваха лицата, ама всички бяха готови да ги превъртят. абе мамата си трака ей...

а това за EEPROM-а малко сложно ми се види, доколкото си спомням ЕЕПРОМА неможе да бъде променян просто така, получава информация при продукцията и може да бъде изтрит само с ел. вълни или нещо подобно, абе с някакви електричества или напрежения или знам ли какво. та не мисла че джамбазите могат така лесно да го пипат. но може и да съм пропуснал туй онуй от лекцията и да бъркам за този ЕЕПРОМ


Серийните памети които са в таблата са пиши бриши , па при това удобно по 2 или 3 жици само. Как си го представяш процесора да пише или трие там с вълни.:roll:

В Германия има вече закон , който забранява въртележките :да:



те това и на мене ми е мисълта, неможе да стане туко така с триенето. по въпроса че е с ел вълни само ще кажа какво казва wikipedia по темата:

EEPROM (Electrically Erasable Programmable Read-Only Memory)

така че явно си е точно с ел. вълни...обаче как става триенето и от кой се трие не ме питайте :)

ПС. Превъртането наистина е забранено, но това не значи, че не се практикува :)


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Чет 27 юли 2006 22:17


http://bg.wikipedia.org/wiki/EEPROM
Чети внимателно! Говорех дословно няма нищо по лесно да промениш съдържанието на EEPROMA.
Реално процесора в таблото променя с всеки изминат км определени стойности в памета.

Последна промяна от L&R на Пет 28 юли 2006 1:53, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
buFka
Мнения: 3315
Регистриран на: Сря 09 ное 2005 8:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: на Герена
Контакти:

Мнениеот buFka » Чет 27 юли 2006 22:19


значи не съм тЪ разбрал :)


JFIAT
Мнения: 66
Регистриран на: Пет 14 юли 2006 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот JFIAT » Пет 28 юли 2006 2:53


Като гледам сами сте си задали въпросите и сте си ги отговорили :wink:
Аз не съм специалист, а само любител в областта на електрониката.... и има много методи и тънкости, които могат да се прочетат по въпроса.
На най-старите автомобили с механичен брояч се превъртат километрите с помоща на генератор, който симулира движение с голяма скорост.. обикновено това превъртане става за (порядъка) часове.
При малко по-малко старите е с EEPROM или микроконтролер (който по същество също разполага със собствена памет и интерфейс за програмиране). Стига се до такива техники, като разпояване на определени крачета на процесора, запояване/извеждане на жици и т.н.
Обикновено първата цел е да се изчете съдържанието на памета и да се разбере точно кои клетки от памета се използват за запазването на километрите (и алгоритъма по който са кодирани). След това се презаписва памета. При съвременните автомобили производителите правят какви ли не защити само и само превъртането да е невъзможно.. но такова нещо в електрониката просто няма ;) И най-новите автомобили им се сменят показанията на километража, но там цената за тази услуга е много по-голяма, но на баровеца не му пука дали ще даде 200-500лв за това при цена на автомобила 50 000лв.

Има и комерсиален продукт предназначен точно за това превъртане на километража и до колкото знам най-известния е DIGA-Consult:
http://www.diga-soft.de/odometer-software.php
..и VW се поддържат :wink:

П.С. Имам догатки, че ВантоТрейд разполагат със DIGA-Consult и при следващата смяна на масло, ще ги поразпитам малко :roll:


Dosy
Мнения: 343
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 10:35
Автомобил: Golf 6 Variant
Двигател: CAXA 2012
Местоположение: София

Мнениеот Dosy » Пет 28 юли 2006 9:12


П.С. Имам догатки, че ВантоТрейд разполагат със DIGA-Consult и при следващата смяна на масло, ще ги поразпитам малко

:No :no-no
вервай ми-аз там работя...


Потребителски аватар
stanimir
Мнения: 488
Регистриран на: Чет 11 май 2006 8:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот stanimir » Пет 28 юли 2006 10:18


Чувал съм, без да претендирам за достоверност,не съм и разбирач,че превъртането-на дигитални километражи(катомоя),става със софтуер и кабел някакъв OC2 или нещо подобно, стотици пъти,едва лине,по-лесно от другите километражи....Защити НЯМА
тва е все едно някъв комп.да ми кажеш,че бил защитен,да бе да :D


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Мнениеот L&R » Пет 28 юли 2006 10:20


ODB II
Технически няма проблем това стана ясно .


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Пет 28 юли 2006 19:37


rusiq_24 написа:Аз доколкото знам в ЕКУто се записват километрите ама на по новите коли около 2000г. и не може да се връща там а ако е много скъпа варианта е като се смени компа.Поне така знам от приятели които бачкат в големи сервизи.Иначе за километрите с повечко са дизелите и то най вече комби а най голяма е вероятноста да се намери кола на по малко километри е на някоя бегачка понеже малко хора си взимат бегуни да ходят на работа всеки ден на 100-200км :wink:


Тук, както и навсякъде другаде си има изключения...
Мой приятел си купи Astra GSI 8v 115hp - не е най-расовата бегачка, но е и далеч от серийните малолитражки. Показания на километража - около 160хил.км, вървене - много добро (като за такава кола), разход на масло - никакъв, работа на мотора - стабилна и без прекъсвания, сравнително икономична по отношение на бензина...

До тук добре. В един прекрасен ден обаче решил да поразчисти по нея и така да се каже - да се запознае с интериора и разните му там жабки, джобове и т.н. В един от тях намерил Сервизната Книжка на автомобила.
Последни въведения - смяна на масла и филтри на 400 000км!

Сами си вадете изводите!
Няма застраховани от превъртян километраж!



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo, Google [Bot] и 53 госта