VooDoo-74 написа:Гледам,че много от вас се съмняват в показанията на свойте километражи,което всъщност си е съвсем нормално имайки впредвид нашия манталитет.
Няма как да се гарантира, че 100% сигурно можеш да получиш информацията за реалните километри, тъй като обикновенно информацията се записва в памет (EEPROM) или в памета на микропроцесора. Много често тези които се занимават професионално с превъртане на километражите са по някога немърливи. Например променят километража само на дисплея (километража), но не пипат информацията в ECU-то и чрез протокола за диагностика може да се прочетат реалните километри. Има и още по-извратени варианти, като например някой модели автомобили съхраняват информацията за километрите в ключовете.
По принцип на старите автомобили информацията се съхранява на едно единствено място в памет (EEPROM) или в микропроцесора.. т.е. изключително лесно е да се промени без да можеш да разбереш за това.
Познавам хора които взимат по 20-30лв за да ти свършат тази работа (например за Голф 3-ка).
На моят автомобил е променен километража само на дисплея (което е по-лесно), но не са посмяли (или знаели) как да променят информацията в микропроцесора.
Това със смяната на километражите не е мит, а реална процедура която правят 99% от продавачите (иначе, ще им е невъзможно да си продадат щайгите).
И не се съмнявай, че и автомафията в Германия, Италия и т.н. не го прилагат...