Trabant 601

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
my heart iS iCe
Мнения: 5418
Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
Автомобил:
Двигател:

Re: Trabant 601

Мнениеот my heart iS iCe » Вто 01 мар 2011 19:42


Лично аз съм карал трабант! ТОчно беше 2005г ! Не беше мои, на познат! Зимата направо разбиваше всички автомобили със предно предаване! Качвал съм се горе в планината, самоче на предният капак качих един колега да се вози, и направо тая кола нямаше спирачка, нагоре вървеше повече отколкото надоло :lol:
Лесен за подръжка, но частите са кЪт! Много маневрен, въпреки че е без хидравлика!
Бре колата си е за коликционери!




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Trabant 601

Мнениеот muns61 » Вто 01 мар 2011 20:47


Бе вие луди ли сте?!
Явно сте карали нов Трабант!
Нито мощност, нито клиренс са толкова добри, че да има предимство пред другите соц возила. Разход - като на Жигули.
Ако искаш да си оригинален - вземай картоненият змей. Ама не реви, че те е оставил на път, или че гори кат GTI!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Trabant 601

Мнениеот group® » Вто 01 мар 2011 21:18


radotom написа:Е, вярно, че беше в тунела горе, ама скороста си я пише - 127км/ч

Радо това в тунела при Церн ли mhihi

И аз съм бил горд собственик на такова возило(първата ми кола).
Изобщо не може да се сравнява с 'другите соц возила'(лада, москвич...).
Не става дума, кое по-добро и зло. Коренно различни неща са.
Емоцията при трабанта е друга ;)

Иначе ми е много интересно как тази кола може да се движи с 120+ (и аз съм ги вдигал за кратко :) ) по магистралата и същото ограничение да е валидно и за съвременните коли :lol:
Спирачния път на трабанта при 120км/ч е интересно нещо:
До 120 ускоряваш от София до Ихтиман и после натискаш спирачката за да може към Пловдив да спре.
Естествено за да преодолееш безпроблемно завоите по магистралата с тази скорост ти трябва ядлива женица отзад, която да се мести обратно на центробежните сили.
Траби рулз :да:


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Trabant 601

Мнениеот Mihailov78 » Вто 01 мар 2011 21:20


muns61 написа:...


Стига бе! Траби е нещо много различно от ВАЗ :deal Първата ми кола беше Вартбург 312 купе. Жесток автомобил, много общо с Траби (окачване на по един напречен ресор, двутактов мотор, къси предавки, 6 волта инсталация, права кормилна рейка - буквално може да цепиш милиметъра при управление! като спортна кола). ВАЗ овете са с кофти кормилни кутии, меки пружини отзад и лека задница, скапано купе- тотал ръжда, абеее съветска кочина. ДКВ-то (Траби и Вартбург) са коли с характер.

Мога да кажа само, че тези коли са страхотно удоволствие за шофиране! Кефа е пълен! А и са многооо здрави, ако умееш да си поне малко майстор ще ти векуват - няма клапани, компютри, мигалки, ламбда, абс, тип-троп троник, гуми от милион пари и други глупости. Там си като в състезателна кола от средата на миналият век :Mr Green Fun Да предупредя - комфорта липсва, не е за меки китки! :Mr Green Fun :063:

Иначе за идеята относно летния кеф - 100% :да:


Потребителски аватар
vanko_VW
Мнения: 2380
Регистриран на: Сря 03 окт 2007 11:36
Автомобил: Ford Focus
Двигател:
Местоположение: Враца/из България и чужбина

Re: Trabant 601

Мнениеот vanko_VW » Сря 02 мар 2011 9:49


Абе уж четох цялата тема ама никъде не видях да пише за парното на траби, та вярно ли е че няма?
Нещо ми се мота в главата, че е въздухар или греша.

А по темата :arrow: колега взимай и не се чуди.
Преди 10г. се возихме на село с един Варбург, беше голям кеф :banana


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Trabant 601

Мнениеот Ljubon » Сря 02 мар 2011 9:58


Скоростите на тия машини са с бастун, като на американските коли. mhihi


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Trabant 601

Мнениеот pas1.8mi » Сря 02 мар 2011 10:00


vanko_VW написа:Абе уж четох цялата тема ама никъде не видях да пише за парното на траби, та вярно ли е че няма?Нещо ми се мота в главата, че е въздухар или греша.

А по темата :arrow: колега взимай и не се чуди.
Преди 10г. се возихме на село с един Варбург, беше голям кеф :banana


Има и то почти мигновенно!Използват се изпускателните колектори! :Mr Green Fun


Потребителски аватар
slance
Мнения: 501
Регистриран на: Съб 11 юни 2005 7:13
Автомобил: Audi A6 3.0TDI
Двигател:
Местоположение: София Дружба-1

Re: Trabant 601

Мнениеот slance » Сря 02 мар 2011 10:11


Шофьорската ми кариера започна точно с Трабант 601S комби купен през 1987г.чисто нов.С него съм карал с около 130км/ч,а един комшия който имаше малко по-стар и беше сменил зъбното колело на 4-а и ме изправарваше :shock .С трабант сме ходили до ГДР.Една година на Албена се бяхме събрали 9/девет/човека на по 20г.вътре.Като почнахме да слизаме,охраната на паркинга се хвана за главата. scare Прекалено елементарен за поддръжка.Един единствен ремък без който неможе.Редовно гресиране.Сменявал съм бутало насред пътя на Ябланица и продължавам.Беше изгоряло точно в средата от силен бензин.Работеше с 86, а бях сипал 98 от Гърция по време на кризата когато даваха само по 20л.с талони.Вярно че София-Варна е около 8ч.,но тръпката е неописуема-"С кола на море". :banana


Христо Стайков
Мнения: 224
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: казанлък

Re: Trabant 601

Мнениеот Христо Стайков » Сря 02 мар 2011 10:22


Колеги,карал съм Трабант 18 години,навъртяни 200х.к.и никъде не ме е оставял,за тези к-м имах един основен ремонт на двигател,два пъти смяна на съединител и три пъти ремонт на предница.Почти няма място в БГ където да не съм ходил и все на самоход.Относно парното тогава имах две деца и навсякъдя бяха с нас и не са измръзвали.Е вярно като дойдеше продължително спускане ставаше интересно но на равно и нагоре беше добре.А разликата от другите соц возила беше все едно сега да се качиш от ПАСАТ или ГОЛФ на Жигула.Имал съм удоволствието да покарам всичките модели за по няколко години.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10093
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Trabant 601

Мнениеот group® » Сря 02 мар 2011 10:53


slance написа:Сменявал съм бутало насред пътя на Ябланица и продължавам.


Това ми напомня за моя ремонт смяна на 1 глава пред университета :lol: (има 2 за незнаещите)
Тогава едва знаех свещ какво е и редовно си ги почиствах, като единствената манипулация, която владея.
Превъртя едната след 10тото чистене за деня :lol: . Намери се услужлив пешеходец да ми каже, че трябва глава да сменя.
Оп в първия магазин за части - глава 10лв :lol: (за тая кола съм купувал много неща и всичко ми е било по 10лв - калник, скорости, фар, 2бр глави ...)
Даже ми подариха и книжка "Аз поправям трабант" mhihi
Бързо се ориентирах и след има няма половин час бях на пътя :mrgreen:


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Trabant 601

Мнениеот radotom » Сря 02 мар 2011 12:45


group® написа:Спирачния път на трабанта при 120км/ч е интересно нещо:
До 120 ускоряваш от София до Ихтиман и после натискаш спирачката за да може към Пловдив да спре.

Гальо, ползвал си някакв твърди накладки, брат! :lol:
Аз всяка година пращах моите в Троян при дядото негов човек да лепи феродо.
Доколко е било феродо не знам, защото и на твърдост, и на цвят бяха точно като клингерит! :lol: Спокойно можех с нокът да го изчопля.
Вярно - всяка пролет се сменяха, но в града карах с 90 - на 5м преди кръстовище можех да набия спирачки и влизах в 90* завой с 40! :shock
Определено спираше много по-бързо от Пассата сега ;) Най-малкото - Трабант зареден, снаряжен и готов за път тежи точно 620 кила :lol:
От място до 60км/ч ускорява за под 6сек... До 100км/ч - за 29!!! mhihi mhihi


Потребителски аватар
lrlmodo
Мнения: 4356
Регистриран на: Нед 26 ное 2006 19:51
Автомобил: Zafira OPC
Двигател: Z20LET
Местоположение: София, Овча купел

Re: Trabant 601

Мнениеот lrlmodo » Сря 02 мар 2011 14:15


Бензина е на самотек, на някой по-голям баир гаснат от недостиг на бензин mhihi


red rider
Мнения: 1456
Регистриран на: Съб 13 яну 2007 7:47
Автомобил: virgine blue B3
Двигател:
Местоположение: ruse

Re: Trabant 601

Мнениеот red rider » Сря 02 мар 2011 20:18



Всичко му е хубаво, само че не е много безопасен :lol:


Потребителски аватар
skilidka
Мнения: 305
Регистриран на: Пон 21 яну 2008 20:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Trabant 601

Мнениеот skilidka » Сря 02 мар 2011 20:56


Днес имах честта да правя един такъв......леле мале.

Като го покарах малко ефекта беше УАУУУУ

Иначе на мен ми е доста тесничък..:)

Но като цяло си е шукарийка.
Навремето мой братовчед пропътува разстоянието от едно карловско село до Берлин с такъв Трабант без да го остави по пътя....навръщане се прибра с един Опел който замалко да роди в Румъния.......
Един комшия има такъв талибант и отдавна го навивам да ми го продаде-искам да си го направя кабрио.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Trabant 601

Мнениеот radotom » Чет 03 мар 2011 0:19


skilidka написа:...-искам да си го направя кабрио.

Мързел! mhihi mhihi
Не ти се реже с резака - само няколко видийки се навиваш да отвиеш, така ли?! :lol: :lol:
Майтапа на страна, покрива, както и всичкия 'картонаж' по купето се държи на видии и не-чак-кой-знае колко здраво лепило mhihi



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта