Въпрос за акумулатор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
ico.stoev
Мнения: 136
Регистриран на: Чет 30 апр 2009 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Въпрос за акумулатор

Мнениеот ico.stoev » Пон 28 фев 2011 18:30


Здравейте колеги от известно време наблюдавам че акумулатора ми изглежда така.Нямам проблеми с паленето.Моля за мнение по вапроса.Поздрави
Прикачени файлове
IMG031.jpg

Последна промяна от ico.stoev на Пон 28 фев 2011 20:11, променено общо 2 пъти.




Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Въпрос за акомулатор

Мнениеот pas1.8mi » Пон 28 фев 2011 18:47


Задължително да се измери зарядното напрежение!Обикновено така става,когато Алтернатора презарежда!


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Въпрос за акомулатор

Мнениеот Гергин » Пон 28 фев 2011 18:58


Има тема със стойностите.
И се пише "акумулатор".


Потребителски аватар
ico.stoev
Мнения: 136
Регистриран на: Чет 30 апр 2009 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот ico.stoev » Пон 28 фев 2011 20:10


Благодаря колега промених го


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот stefan_gb1 » Пон 28 фев 2011 21:44


И нивото на електролита трябва да отговаря с маркерите, провери задължително какво е напрежението на заряд.


Потребителски аватар
ico.stoev
Мнения: 136
Регистриран на: Чет 30 апр 2009 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот ico.stoev » Пон 28 фев 2011 21:47


Електролита си е на ниво.Ще замеря напрежението при заряд.


Гергин
Мнения: 1360
Регистриран на: Вто 22 май 2007 15:07
Автомобил: Passat 4
Двигател: AGG
Местоположение: София

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот Гергин » Пон 28 фев 2011 21:51


stefan_gb1 написа:И нивото на електролита трябва да отговаря с маркерите, провери задължително какво е напрежението на заряд.


Ама го премери с включени и изключени консуматори.
Щракаш де що видиш (фарове, парно и т.н)

Нищо чудно и да ти подлизва вода от някъде като гледам къде е.


d_tashkov
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 16 май 2006 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот d_tashkov » Пон 28 фев 2011 21:59


Колега, ако от снимката заключим, че излиза електролит от пет от клетките, това означава (при положение че колата пали), че в сухата клетка са дали накъсо плюсовите и минусови плочи. Така останалите клетки се презареждат и в зависимост от продължителността на каране постепенно сулфатизират необратимо, 14 в зарядно напрежение се разпределят на 5 а не на 6 клетки. Можеш да провериш плътността на електролита в клетките, или да ги отвориш при работещ двигател и погледнеш газообразуването. Ако това е проблема, можеш да се приготвиш за нов акумулатор. В случая друг негативен ефект има чувствително завишения заряден ток, т.е. излишно претоварване на генератора. Успех с диагностиката.


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот stefan_gb1 » Вто 01 мар 2011 19:55


d_tashkov написа:Колега, ако от снимката заключим, че излиза електролит от пет от клетките, това означава (при положение че колата пали), че в сухата клетка са дали накъсо плюсовите и минусови плочи. Така останалите клетки се презареждат и в зависимост от продължителността на каране постепенно сулфатизират необратимо, 14 в зарядно напрежение се разпределят на 5 а не на 6 клетки. Можеш да провериш плътността на електролита в клетките, или да ги отвориш при работещ двигател и погледнеш газообразуването. Ако това е проблема, можеш да се приготвиш за нов акумулатор. В случая друг негативен ефект има чувствително завишения заряден ток, т.е. излишно претоварване на генератора. Успех с диагностиката.


При всички положения ако има късо в клетката ще има проблеми с паленето както и с зареждането, по вероятно е а и нормално краините клетки да са с наи малко количество електролит и затова на тази да не се вижда че кипи. При късо плътноста на електролита ще е много ниска и лесно може да се измери . Възможен е проблем в релереголатор,ротор нагенератора, както и в лоши маси.


Христо Стайков
Мнения: 224
Регистриран на: Пет 05 ное 2010 16:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: казанлък

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот Христо Стайков » Вто 01 мар 2011 20:10


Колега,ако всичко ти работи добре май по-често трябва да си позабърсваш акомулатора,по принцип и моите стават така като не ги обслужвам дълго време.Електролита е течност която има доста изпарения и колкото и добре да са затворени капачките те си имат отдушник.Най вероятно се получава от това.


d_tashkov
Мнения: 10
Регистриран на: Вто 16 май 2006 7:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот d_tashkov » Вто 01 мар 2011 21:01


Колега stefan_gb1, струва ми се неуместен апострофа. Нивото нормално казва човека. Няма следи от греене на клемата на сухата клетка, което може да доведе до изпаряване на водата от електролита. Можеш ли да определиш времето от момента на късо в клетка до момента на отказ за палене. Строго инивидуално и в никакъв случай веднага. Е вярно по това време на годината по-бързо. Въпрос е на няколко елементарни теста диагнозата, включително и включване на консуматори при изгасен двигател.Относно предложените други възможжности - едно от тях е абсурдно.
Създателя на темата да каже какво е направил и установил.


Потребителски аватар
ico.stoev
Мнения: 136
Регистриран на: Чет 30 апр 2009 14:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот ico.stoev » Вто 01 мар 2011 23:09


Направи ми впечатление че нивото на електролита в тази сухата клетка е с по високо ниво от останалите.


Потребителски аватар
pensiq
Мнения: 588
Регистриран на: Чет 11 мар 2010 20:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот pensiq » Сря 02 мар 2011 1:14


Няма място за притеснение.Просто капачките не уплътняват добре и електролита съвсем леко е просълзил.За да си спокоен направи това, което са казали колегите по горе, да ти е мирна главата.


Потребителски аватар
inzovo
Мнения: 1128
Регистриран на: Нед 25 май 2008 15:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот inzovo » Сря 02 мар 2011 5:09


На мен става 3та година ми е така акумулатора,електролита си е на ниво и алтернатора зарежда нормално :D Мисля,че е от капачките на клетките


stefan_gb1
Мнения: 156
Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Gabrovo

Re: Въпрос за акумулатор

Мнениеот stefan_gb1 » Сря 02 мар 2011 20:21


d_tashkov Не съм имал намерение да те нападам останал си с грешно впечатление , но все си мисля че при късо в първата клетка напрежението примерно на сутринта няма да е по вече от 10,8V а под товар ще е наи вероятно под 10V . И като се вземе впредвид че развърта дизелов двигател мисля че ще има проблеми с развъртането а човека неспоменава за такива. Наи вероятно проблема е в завишено зарядно напрежение. Да вземе аерометър човека и да измери плътноста все пак както и да измери напрежението на заряд, иначе само гадаем.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Asko VW, Google [Bot], MartinGP и 67 госта